Hae Anna.fi-sivustolta

kissan viikset

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä minni*, 04.06.2007.

1. minni* Vierailija

löysin äsken sängystä kissni irronneen viiksen..en tiedä tästä aiheesta mitään joten onko tää normaalia vai pitääkö olla huolissaan?

2. viiksiniekka Vierailija

Ihan normaalia on löytää yksittäisiä viiksikarvoja silloin tällöin :) Kyllähän kissanviiksetkin vaihtuu, vaikkakin melko hitaasti. Sanomattakin on selvää, että sitten pitää huolestua, jos yhtäkkiä kaikki viikset tippuu.

Minulla olisi semmoinen kysymys viiksistä, että minkä väriset ne on kenenkin kissalla? Meillä ne on valkoiset, paitsi että muutama musta löytyy seasta. Mietin vaan, että ovatko ne aina valkoiset, vai löytyykö kissoja, joilla on kaikki viikset esim. mustia?

3. Meidän musta-valkoisella sekä ruskeankirjavalla kissoilla on molemmilla valkoset viikset.

4. minni* Vierailija

kiitos tiedosta...huh helpotti ja meinasi jo mikael ilvekselle soittaa:) enpäs ookaan kuullu koskaan että viiksetkin uusiutuu..mutta ihnan loogistahan tuo on..juu valkoiset ne meiänki kisulla on.

5. Milla M Vierailija

Oon joskus kuullut jostain, että jos kissalta katkaisee viiksen, niin se kuolee. En oo sitten uskaltanu kokeilla, mutta kyllä niitä irronneena usein löytyy.

6. pakkocomment Vierailija

Meidän puoliksi norjalaisella metsäkissalla on kaikki viikset mustia.

7. Black and white Vierailija

Minun mustalla kissalla on mustat viikset. Valkomustalla poitsulla on osa viiksistä valkoisia ja ne viikset, jotka on mustan laikun päällä on mustia.

8. viiksiniekka Vierailija

Hauska kuulla, että viikset voi olla myös mustat :) Eli siis todistettavasti on olemassa ainakin valkoisia ja mustia viiksiä.

Ei täältä löydy ketään, jonka kissalla olisi esim. punaiset tai ruskeat viikset? Tai onko monivärisiä viiksiä, esim. mustavalkoisia?

Kylläpä tästä nyt tuli viiksigallup :D Jotenkin olen vaan aina ajatellut, että viikset ovat melkein aina valkoiset, ja ajattelin nyt selvittää, onko tässä kuvitelmassa ollut mitään perää :)
    Onko siis niin, että viiksi on sen värinen, mitä on karva viiksen alla? Meidän ruskeatiikerikissalla on viiksen alla lähinnä valkoista, ja kuten jo kerroinkin, niin suurin osa viiksistä on valkoisia.

9. Meillä on - ei mustan kissan paksut posket, vaan - mustan kissan mustat viikset :) Kissa on siis lähes täysin musta ja kaikki viikset ovat myös mustat.

10. Löytyy värejä Vierailija

Minulla on punanaamio pyhä birma ja osa sen viiksistä on juuresta beigejä ja päässä punaista. Siis kaksiväriset viikset.

Aikaisempi kissani oli kilpikonnavärinen (puna-musta-valko) ja sillä oli kirjavat viikset. Siis tavallaan mustia ja punaisia raitoja viiksissä.

11. viirun mamma Vierailija

irtoo viiksiä toisinaan- ja valkoisia ovat, ihan kuin ongensiimaa kädellä kokeillessa. mietin vain sitä, voiko kissalla käydä niinkuin ihmiselläkin, että hiuksia- eli siis viiksiä kissan tapauksesa, irrotessa, kävisi niin että karvatuppi jotenkin tulehtuisi... viirulla kun on tuossa viiksien kohdassa, nenun vieressä sellainen verestävä patti, jonka äsken kiskaisin irti kun se oli niin inhottavan näköinen, putsasin sen desinfiointiaineella jne... punkilta se ei näyttänyt, eikä sisäkissalla kai niitä helposti olekaan... no enivei, onko muut huomannut samanlaista? voiko karvatuppi jotenkin ärsyyntyä kissallakin??

12. .. Vierailija

Valkoiset viikset meidän ruskeatabbylla sekä valkoiset myös ruskeatiikerillä.

13. Kissanviiksi Vierailija

Minun mielestäni kissan viikset voi olla eri värisiä jos on kissan karvaton.

14. vierailija Vierailija

Mun punasella kissalla oli valkoset mutta nyt 1,5vuoden ikäsenä ilmestyny 3mustaa viiksikarvaa

15. annmatti Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Liitetyt tiedostot:

• MIRRE.jpg
      MIRRE.jpg
      Tiedostokoko:
      312,5 KB
      kertaa luettu:
      2
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu