Hae Anna.fi-sivustolta

Kissani pissaa ympäri talon parkettia ja kaappeja

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä vierailija, 14.03.2019.

1. vierailija Vierailija

Minulla on neljä kissaa. Kolme naarasta ja uros. Kaikki leikattujw. Madotettujq ja muutenki kaikki ok. Paitsi tällä kollilla, se pissaa ympäri taloa. Yleensä kohtiin mihin on useammankin kerran jo pissannut. Olen mahdollisimman hyvin yrittänyt kaiken putsata mutta pissaa menee tietenkin lattialistojen väliin eikä sitä saa sieltä pois. Talvella ei oikeastaan pissaa ikinä minnekkään mutta kesäisin kuseskelee minne huvittaa. Hiekkalaatikoita meillä on kaksi. Uros on bengali. Naaraat on bengali, ocicat ja turkkilainen angora. Kolli on 7v. Syö stressi lääkkeitä ja kutinaan auttavia lääkkeitä sillä se ”syö” vatsaansa kaljuja ja punaisia kohtia. En todellakaan ole valmis luopumaan kissasta. Se on niin kiltti luonteeltaan. Välillä se haastaa vähän riitaa naaraiden kanssa. Taino se on sille leikkiä mutta naaraille tappelua sillä se ei osaa leikkiä nätimmin. Ei voi tehdä ulkokissaa koska bengalit ovat netin mukaan liian villejä siihen. Kesäisin pääsee valjaissa ja omassa ”aitauksessaan” tutkimaan luontoa.

2. vierailija Vierailija

Reviirin merkkaus. Uroskissa naaraiden seurassa samassa huushollissa! Kevät on leikkaamattomien kollien merkkausaikaa, koska naaraat ovat silloin hedelmällisiä. Jopa ulkona silloin haisee kamala kissankusi, jos tuollainen kolli on vapaana.

Vie kissasi elänlääkärille toimenpiteeseen hetimmiten ja varmista myös naaraiden tilanne. Kissankusi pilaa pysyvästi sisätilat, sillä hajua on lähes mahdoton saada pois perusteellisellakaan putsilla. Itse siihen ehkä nenä turtuu, mutta kaikki muut haistavat sen jo ulko-ovelta.

3. vierailija Vierailija

Sinähän kerroit, että kollisikin on leikattu - toivottavasti? Kyllä se kuitenkin kollin korvienvälissä on säilynyt perimmäinen vietti, joka laittaa reviirien merkintään. Nythän on kissojen kiima-aika ja hajut leijuvat ympäriinsä houkuttavaksi.

Toivonpa tosiaan, että keksit jonkun ratkaisun, että uros ja naaraat eivät asustele yhdessä. Jos vielä satut asumaan vuokra-asunnossa, varaudu siihen, että joudut maksamaan asunnon mittavan puhdistus- ja pintojen uusimisremmontin. Niinhän se on omistuasunnossakin. Jälkeenne siellä ei kukaan voi asua, ennenkuin se on tehty.

4. vierailija Vierailija

Oletan, että kollikissanne pissailee stressin vuoksi.

Hiekkalaatikoita vähintään kaksi lisää - yksi laatikko per kissa ja mielellään sitten vielä yksi ylimääräinen.

Voisit myös kokeilla järjestää asioita siten, että kissoille olisi paljon paikkoja mahdollisimman ylhäällä (kissat tykkäävät oleskella korkealla tarkkailemassa), meillä esim on katon rajaan laitetettu pienet hyllyt, joille kissat voivat mennä halutessaan. Sitten on komeroissa sun muissa lattianrajapaikoissa lisäksi kaikenlaisia tyhjiä pahvilaatikoita, jonne voi myös mennä.

Voisit myös leikittää kollikissaa enemmän (mielellään toki kaikkia kissoja)

jos kissasi saa ulkoilla kesäisin aitauksessaan, niin mikä estää päästämästä sitä talvella aitaukseen? Katsot vain vähän perään ettei joudu liian pitkään oleskelemaan ulkona - nythän ei enää ole kovin kylmä, meillä yksi kissa oli tänään 1,5 tuntia ulkona - ei suostunut tulemaan sisälle ennen, ulkna oli +3, kesäisin on koko päivän aitauksessa, käy sisällä vain pissalla ja syömässä.

5. vierailija Vierailija

Olen vienytkin pari kertaa. Ei tykkää ollenkaan kylmästä. Jos vien sen ulos se haluaa heti sisälle. Sanoin jo aikaisemmin että emme ole änkemässä vierasvessaan tai olohuoneisiin jne hiekkalaatikoita. Syö stressiin lääkkeitä. Hyllyt katonrajassa olisivat mahtavia, varsinkin kun kyse on bengalista.

6. vierailija Vierailija

Olen vienytkin pari kertaa. Ei tykkää ollenkaan kylmästä. Jos vien sen ulos se haluaa heti sisälle. Sanoin jo aikaisemmin että emme ole änkemässä vierasvessaan tai olohuoneisiin jne hiekkalaatikoita. Syö stressiin lääkkeitä. Hyllyt katonrajassa olisivat mahtavia, varsinkin kun kyse on bengalista.

7. vierailija Vierailija

Haju ei todellakaan ole mahdotonta saada pois. Kissani ovat edelleenkin kaikki leikattuja ja muut jututkin ok. Paskapuhetta tuo että ei saisi pois. Ei ole taas pitkään aikaan haissut kusi missään, ystävät ja sukalisestkaan eivät ole mitään haistanut. Ei ole aina ollut tälläinen. Ei liity mitenkään naaraisiin.

8. vierailija Vierailija

Ei liity naaraisiin. Ei ole aina ollut tälläinen. Tuo ei todellakaan ole syy erottaa kissoja toisistaan. Olen varma ettei kolli edes pärjäisi ilman minua. Asun omakotitalossa ja se on sitten tulevaisuuden ongelma:)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri