Hae Anna.fi-sivustolta

kissanpissa

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä kuukkeli, 18.01.2006.

1. kuukkeli Vierailija

Millä saisi kissanpissan (?) hajun pois asunnosta ? Edellinen asukas ilmeisesti ""unohtanut"" ottaa sen mukaansa muuttaessaan.

2. ei millään Vierailija

et millään on ja pysyy.
    ainoastaan jos vaihdat esim.lattian pinnan uudeksi ja niin edelleen.

3. jöö Vierailija

Kyllä se ajan kanssa lähtee. Kusikohtaan vahvaa ainetta.

4. ei millään Vierailija

voi se tosiaan ajan kanssa lähteä jos on kärsivällisyyttä.
    itse olen haistellut jo 5 v.
    meillä koti odottaa remonttia,siksi kärsin sen hajun.
    ei ole auttanut mitkään aineet.

varsinki kun tuulettaa talvella niin se haju on tosi pistävä.

5. voi mau Vierailija

Kurja homma, mulla kävi ikkunasta kylässä kollikissa. Kamala haju. pesin kaikki lattiat heti vahvalla pesuaineella ja tuuletin. se auttoi, mutta vanha, pinttynyt haju onkin hankalampi.

Oma kissa pissii vaan hiekkalaatikkoon/ metsään eikä haise, että toivottavasti ei nyt syyllistetä kaikkia kilttejä kissoja ja omistajia :)

6. kissy Vierailija

Parin kissaneidon emäntänä kissanpissa-ongelmista olen joutunut oman osani kärsimään....ja meillä vanhempi neito, 11v, protestoi välillä ja pissaa mm lattialle jääneen sukan, wc:n maton tai muun kosteassa tilassa olevan lattiapyyhkeen päälle, ja on parit kengät ja laukutkin kustu.

Lattiat saa hajuttomiksi käyttämällä pesuainetta, jossa citrusta. Mutta mm matot ja muut paksummat materiaalit säilövät tuoksun, ja vaikka se pissa ei ihmisen nenään enää pesun jälkeen tuoksuisi, niin kissa kyllä sen haistaa, ja päättelee, että siihen voi pissata uudelleen.

Kengät ja laukut on pitänyt ihan kylmästi heittää roskiin, niitä kun ei saa mitenkään puhtaiksi. Jos pissa osuu vaatteeseen tms, niin pesu vahvalla pesuaineella kuumassa, min 60 asteisessa saattaa saada tuoksun pois...mutta riippuu materiaalista, puuvilla ja muut luonnonkuidut ok, tekokuidut taas ei puhdistu kunnolla.

7. et Vierailija

Auttaisiko etikkaliuoksella pesu, jos materiaali kestää?

8. cat Vierailija

meidän kissaneiti kusi sohvan, ja vaatehuoneeseen on jonnekkin tehnyt tarpeensa kun haiskahtaa välillä. En oikein tiedä miten sieltä vaatehuoneesta saisi sen hajun pois, kun en osaa paikallistaa sitä pissikohtaa :(
    Sohva on melko hajuton, kun ostin lidlistä jotain hajunpoisto suihketta (en muista nimeä).

9. Miau Vierailija

Meidän maukujan protestihajut olen saanut pois etikalla. Tekstiilejä oon liottanut etikkavedessä ja lattialta pessyt sillä pissakohtaa. Etikan haju toimii myös kissakarkotteena...

10. 11 Vierailija

cat:lle
    jos sinusta tuntuu että sohva on melko hajuton,niin ok.
    mutta vieraan nenässä se haju on varmaan tosi voimakas edelleen.
    kaikkeen tottuu.
    ei se haju niin helpolla vaan lähde,että vain suihkuttamalla
    jotain hajunpoistoainetta.

11. kokemusta Vierailija

tällä lähtee
    http://www.kiiltoclean.fi/fi/tuotteet/tuotetietokanta/?prod=541

12. Elsa Vierailija

on tuo nimi, saa rautakaupoista ja alanliikkeistä

13. tiiia Vierailija

meijä kissa kusi lattialle aikoi sitte koska laminaatti menny pilalle :/ mite sen hajun saa poiss, ku ei viel voi tehä lattiaremonttii?? ;o

14. lannik Vierailija

Tämä ohje käy sellaisille pinnoille, joille voi kaataa / suihkuttaa reilusti kuumaa vettä.

Eli ripottele lattialle hieman ruokasoodaa (ei tarvitse olla paljon, muuten joudut huuhtelemaan lattian useaan kertaan). Kaada / suihkuta päälle reilusti mahdollisimman kuumaa vettä. Soodan pitäisi "sihahtaa" pinnalla. Pyyhi vesi pois. Ainakin tuoreeseen hajuun vaikuttaa. Itselläni opiskelijakämpän muovimatto, en tiedä, uskaltaisinko kokeilla muille lattiapinnoille. Tällä ohjeella saa myös kaikenlaiset hajut pois esim. tiskiräteistä.

15. jota olen jomojnesti kertonut. Sain tällä opiskelija-asuntoon pinttyneen tosi pahankissanpissan hajun pois. Eikä siellä edes tiennyt mihin kohtaan se katti/katit oli pissineet. Tee suihkepulloon liuos, jossa noin puolet etikkaa, vähän enemmän kuin puolet vettä ja muutama loraus astianpesuainetta. Sekoita pullossa. Tätä kun suihkutat, niin kissanpissan hajut lähtee. Suihkutin esim. kaappeihin, lattialistoihin. Kannattaa pitää liuosta pullossa valmiina vahinkojen varalle. Etikka voi haista ensin vahvalle suihkutuksen jälkeen, mutta häviää sitten.

16. no ei Vierailija

ainakaan mitään Domestos-ainetta tai vastaavaa, se on kissankusen tuoksuista-sukuista ainetta. leikatun kissan kusi ei haise niin pahalle. Pissaavat laatikkoon eivätkä merkkaa ninkuin leikkaamattomat kiima-ajoilla.

17. pispis Vierailija

puristin lisäksi sitruunasta mehua pulloon. nyt suihkutuksen jälkeen eteinen haisee lähinnä sukkahieltä, mutta eiköhän se haju siitä tasaannu. kannattaisko nyt vielä lisäksi pyyhkiä pinnat kostealla liinalla? tai ainakin jonkin ajan kuluttua.. lattiat voi muuten jäädä aika liukkaiksi.

18. kissat veks Vierailija

kissat pois koko planeetalta! Muutti akan kans mun luo ja nyt on saanu meidänki välit huonoiks! haulikko vois toimia.

19. älä ny Vierailija

haulikkoa käytä. Sitten lähtee akka pois. Kissat pitää leikata ja hiekka vaihtaa tarpeeksi usein.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri