Kissoista tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mupeli

Aktiivinen jäsen
22.11.2006
1 674
0
36
Uskaltaiskohan sitä ottaa kissaa tälläseen pieneen yksiöön? Kuinka kissa viihtyisi, vai olisiko liian pienet tilat? Ja kuinka kissat yleensä tulee toimeen pienten lasten kanssa(4v)? Lasta ajatellen kannattaisiko ottaa pentu kissa vai aikuinen?

Mietin siis kissan ottamista mutta nuo asiat mietityttää...

eieieieieieiei!

kokemuksen syvällä rintaäänella voin sanoa että EI kissaa yksiöön.
Toistan: EI!
kissa kyllästyy helposti ja alkaa täystuhoksi.
menee verhot, lautaset, sohvat, sängyt.... kaikki!

Pentukissan ottaisin, koska aikuinen ei välttämättä ole tottunut lapsiin. Kissat ovat aika sopeutuvaisia, ainakin meidän katit. Pennut ovat aika leikkisiä ja saattavat villiintyä aikamoisiin ralleihin, joten käykö yksiön tilat pieneksi?
Ja kissat tulee toimeen lasten kanssa, jos niiden annetaan olla rauhassa ja ei revitä turkista eikä kannella pitkin kämppää.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
eieieieieieiei!

Tätä mä juuri mietin, siis että yksiö taitaa olla ihan liian pieni tila :/

aivan liian pieni. meillä oli melkeen että 2h+kk oli liian pieni kahelle kissalle.
opiskelija kämpässä mulla oli yks kissa ja se oli yksiössä. ihan pentuna otettu.
lisäks meillä on ollu yksiössä kaks henkeä ja aikunen kolli joten kokeiltu on :)

nyt vasta 4h+k alkaa olla suht ok kahelle kissalle, mut ne onki vaan sisäkissoja.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
eieieieieieiei!

Juu,kaverilla oli kissa yksiössä ja se sananmukaisesti tuhos kaiken.
Kaikki koriste-esineet,verhot ja astiat hajotti jne...

mun mielestä voi ottaa, mutta pentu joka ei ole tottunut ulkona käymiseen jos ei sinne muutenkaan pääse.
Jos kisulla tarpeeksi kaikenlaisia aktiviteettejä niin ei ne tuhoa kaikkea.
Kiipeily puu on hyvä olla ettei muualle kynsiään terottelisi. + muuten paljon roikkuvia leluja.
Koska tila kuitenkin on pieni niin kannattaa valmiiksi sopeutua sellaiseen ajatukseen että kissat hyppii kirja hyllyssä, pöydällä ym..

Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
mun mielestä voi ottaa, mutta pentu joka ei ole tottunut ulkona käymiseen jos ei sinne muutenkaan pääse.
Jos kisulla tarpeeksi kaikenlaisia aktiviteettejä niin ei ne tuhoa kaikkea.
Kiipeily puu on hyvä olla ettei muualle kynsiään terottelisi. + muuten paljon roikkuvia leluja.
Koska tila kuitenkin on pieni niin kannattaa valmiiksi sopeutua sellaiseen ajatukseen että kissat hyppii kirja hyllyssä, pöydällä ym..

Pentua mäkin mietin. Ja täällä nyt saa hyppiä missä vaan. Ja enemmänkin mua nää pienet tilat mietityttää. Tyttö asuu mun luona vaan joka toinen viikko että tottuisko kissa ja tyttö toisiinsa tälläsessä tilanteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja esy:
ottaisin, mutta hakisin hylätyn kissan jolla on jo paljon ikää, silloin eivät enään niin paljoa keksi kaikenlaisia kotkotuksia.

Tämä oli kanssa yksi vaihtoehto ja melko mieluinen semmonen. Mutta sitten tulee vastaan se että onko kissa tottunut ja tottuuko tyttöön tai melko pieniin tiloihin.

Yhteistyössä