H
hammaspeikko
Vieras
Hiukan taustoja ensin, mä olen todella tarkka hampaiden puhdistaja. Johtuu todennäköisesti siitä, kun mun hampaat on sitä reikiintyvää sorttia. Kun lapsemme syntyi, oon ollut ERITTÄIN tarkka siitä, että ei tule minkäännäköistä sylkikontaktia, jotta se kariesbakteeri ei tartu liian aikaisin. Hammaslääkärini sanoi ekojen 3 vuoden olevan kriittisimmät. Eli, meillä ei maisteta lapsen ruokaa samalla lusikalla, ei pusutella lasta huulille yms.
Eilen huomasin järkyttyneenä, kuinka lapsemme kummit (mieheni veli vaimoineen) lykkäsivät omasta kipostaan jätskiä meidän pojan suuhun, samalla lusikalla jolla itse syö. Ensinnäkin, kuka antaa toisen lapselle, 1,5-vuotiaalle jätskiä kysymättä eka vanhemmilta? Toiseksi, jos ei ajatella niitä kariesbakteereja, niin kyllähän siinä välittyy muutkin bakteerit suusta suuhun! Haloo, eivät he varmaan syö mun suussa olleella lusikalla, miksi lapsi on eri asia?!
Mä olin niin tyrmistynyt, että en saanut sanaa suustani. Miten vois nätisti sanoa, että en tykkää mitä tekevät? Oon kyllä ilmoittanut ettei lapselle juoteta mehuja ja syötetä keksejä/leivonnaisia ja he pitävät mua turhan tarkkana vouhottajana. Aivan sama mulle.... Mutta, suututtaa en heitä halua, kun ovat lähisukulaisia ja kohta lähinaapureitakin :/.