Kiva äitienpäivä tiedossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun odotukset äitienpäivältä oli että saa nukkua pitkään eikä tarvi tehdä ruokaa tai mitään muutakaan kotitöitä. Ja et käydään mummoloissa.

Äiti soitti eilen ja sano että sovitaanko ettei meidän tarvi ottaa ressiä ja tulla käymään kun on niin työlästä lasten kanssa. Ei siinä mutta ollaan viimeksi käyty viime kesänä kylässä. Mut ei väkisin.

Aamulla kaveri soitti joka asuu naapurissa et he lähtee la iltana toiselle puolen suomea kun yhdellä lapsella ma lääkäriaika siellä. Että otanko heidän 3 muuta lasta meille la-ma (hyvästi ne pitkät unet) .
Et jos mulle ei käy niin jättää sitte ne keskenään kotiin. Lapset on 10v, 12v ja 13v.
Pitkä aika se tuon ikäisillekin on.
Helpommalla pääsen kun otan ne tänne. Muuten soi meidän lapsilla puhelin tauotta että saako lähteä koululle tms tai voiko he tulla tänne. Eli paremmin saan pidettyä järjestystä jos ne lapset on "virallisesti" täällä.
Omat lapset tuli vaan äsken ulkoa ja sano ettei ne naapurin lapset tuu kun mulle oli heidän äidin mielestä äitien päivä niin tärkeä. Erehdyin vaan kaverille sanomaan että eikö ite halua olla sillon kotona.

Tää kevät ollu yks painajainen muutenkin niin alkaa tuntuu että pienetkin asiat on sitte ihan ylivoimasia.

Todellakin on pienet m urheet,äitisi haluaa viettää äitienpäivänsä ilman teitä,hänen toiveensa olkoon sinun lahjasi äidillesi eli pysytte poissa.
Sinun vastuullasi on vain sinut omat lapsesi,ei kenenkään muun.
Jos joku jättää lapsensa keskenään,hän on silloin sitä mieltä että ne myös pärjää keskenään.
Miksi otat paineita olemattomista asioista kun ei ole mikään pakko?

Lakkaa olemasta kynnysmattona. Vietät juuri sellaisen äitienpäivän kuin haluat. Ja voithan soittaa äidillenne, että menette mielellänne sinne sunnuntaina, jos siis sinne halusit mennä.

miehen suku (joka ei ole missään tekemisissä toistensa kanssa koko vuotena) päätti järjestää sukukokouksen juuri äitienpäivänä. matkaa kohteeseenkin ihan kiitettävästi joten tää äiti menee mäkkäriin syömään.

[QUOTE="akka";26231736]Todellakin on pienet m urheet,äitisi haluaa viettää äitienpäivänsä ilman teitä,hänen toiveensa olkoon sinun lahjasi äidillesi eli pysytte poissa.
Sinun vastuullasi on vain sinut omat lapsesi,ei kenenkään muun.
Jos joku jättää lapsensa keskenään,hän on silloin sitä mieltä että ne myös pärjää keskenään.
Miksi otat paineita olemattomista asioista kun ei ole mikään pakko?[/QUOTE]

Alkaa vaan pikkuhiljaa tuntua ettei sitä omaa äitiä ole ollenkaan. Ei olla oltu tässä kuluneen vuoden aikana oikein millonkaan tervetulleita sinne. Miksi se ei saa tuntua pahalle? Järki sanoo että antaa olla, mutta tunteilleen ei mitään silti voi. Väkisin en sinne tunge. Ja se että tiedän että veljet käy perheineen joten se siitä äidin omasta rauhasta.

Ja nuo kaverin lapset. Kaveri todella välinpitämätön. Ovat normaalistikin pitkiä aikoja keskenään. Sitte ovat jatkuvasti tulossa meille tai haluavat mennä johonkin muualle meidän lasten kanssa. Varsinkin tuo nuorin takertuu meidän samanikäiseen. Puhelin saattaa tunnin aikana soida sen 10 krt yms.

No tuo suhde omaan äitiisi on tietysti ikävä, yrittäisin varmaan udella kautta rantain, että miksi äiti ei halua teitä sinne. Mikä siis on oikea syy.
Mitä tulee kaverin lapsiin, niin itse yrittäisin hyväksyä tilanteen ja nauttia siitä, että saa ison lapsilauman ympärilleen. Mitä enemmän porukkaa, sen hauskempaa.

[QUOTE="...";26233179]No tuo suhde omaan äitiisi on tietysti ikävä, yrittäisin varmaan udella kautta rantain, että miksi äiti ei halua teitä sinne. Mikä siis on oikea syy.
Mitä tulee kaverin lapsiin, niin itse yrittäisin hyväksyä tilanteen ja nauttia siitä, että saa ison lapsilauman ympärilleen. Mitä enemmän porukkaa, sen hauskempaa.[/QUOTE]

En jaksa enää edes miettiä tuota suhdetta omaan äitiin/vanhempiin. Oon tännekin aina välillä jostain jutuista kirjottanu. Itellä vaan niin paljon muuta akuuttia nyt että helpoimmalla pääsee kun antaa olla. Voi olla että ne padotut tunteet ja asiat jossain vaiheessa tulee esiin mutta se on sit sen ajan murhe.

Joo eiköhän se mee nuo kaverin lapset tuossa samalla. Omia on 6. Miehen kotona käynti mietityttää mutta pitää kattoa miten saadaan järjestettyä.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tota vouhotusta pakkojuhlien osalta! Sitä "äitienpäivää" voi viettää milloin tahansa. Ja sitten on turha myöskään valittaa, jos ei saa suutaan auki asioissa!

[QUOTE="a p";26231883]Alkaa vaan pikkuhiljaa tuntua ettei sitä omaa äitiä ole ollenkaan. Ei olla oltu tässä kuluneen vuoden aikana oikein millonkaan tervetulleita sinne. Miksi se ei saa tuntua pahalle? Järki sanoo että antaa olla, mutta tunteilleen ei mitään silti voi. Väkisin en sinne tunge. Ja se että tiedän että veljet käy perheineen joten se siitä äidin omasta rauhasta.

Ja nuo kaverin lapset. Kaveri todella välinpitämätön. Ovat normaalistikin pitkiä aikoja keskenään. Sitte ovat jatkuvasti tulossa meille tai haluavat mennä johonkin muualle meidän lasten kanssa. Varsinkin tuo nuorin takertuu meidän samanikäiseen. Puhelin saattaa tunnin aikana soida sen 10 krt yms.[/QUOTE]

Sitten lastensuojeluilmoitusta kehiin. Ja itsellä ei ole myöskään mitään äitisuhdetta; siksipä , jos vietettäis äitienpäivää yhdessä, olisi se mielestäni lähinnä vaan suuri vitsi. En näkisi mitään syytä toivottaa hälle hyvää äitienpäivää, koska ei ole hyvä äiti

Meillä tytöllä on futisturnaus ens viikonloppuna, joten sunnuntai menee sit kentän laidalla. Mua ei ihan hirveesti nappaa, mutta jos laitetaan tyttö sunnuntainakin pelikaverin kyytiin (la siis menee muiden kanssa) ja jäädään kotiin siksi aikaa, mies mököttää. Helpommalla pääsen, kun lähden sinne. Iltapäivällä tulee mun äiti ja mummu meille ja se on kivaa. Illalla olin ajatellut mennä lenkille, mutta pojalla onkin treenit ja siellä on äidit vastaan lapset peli. Joo, ei nappaa tuokaan :ashamed: Olin toiveajatellut, ettei niillä ole treenejä.

Pienet on murheet mulla, todellakin. Mutta olisin kaivannut vain rauhallista kotonaoloa ja hyvää ruokaa. Sori ap, että kitisen sun ketjussa! Mahtavaa, että huolehdit naapurin lapsista :flower: Jaksuja!

Yhteistyössä