Kiva, idyllinen ja lapsiperheelle sopiva asuinalue Vihdissa tai lähettyvillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lapsiperhe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lapsiperhe"

Vieras
Suositeltkaa, mihin Vihdissä kannattaa muuttaa lapsiperheen. Toiveena, että lapsi saa kavereita ja pääsee itse kouluun.

Kannattaako muuttaa Ojalaan, Nummelaan vai minne?

Muutakin aluetta toki saa suositella.

Haluatteko että palvelut (ruokakauppa jne) on lähellä? Onko teillä kaksi autoa?
Jos haluatte palveluita niin vaihtoehtoja ei juuri ole (Vihti kk ja Nummela, joista Vihdinkin palvelut aika suppeita).
Haluatteko asua omakotitalossa, rivarissa vai kerrostalossa?

Haluatteko että palvelut (ruokakauppa jne) on lähellä? Onko teillä kaksi autoa?
Jos haluatte palveluita niin vaihtoehtoja ei juuri ole (Vihti kk ja Nummela, joista Vihdinkin palvelut aika suppeita).
Haluatteko asua omakotitalossa, rivarissa vai kerrostalossa?

Ei väliä ruokakaupalla, haluamme että koulu olisi max 3km ja päiväkoti max 5km.
Ei ole kahta autoa, mutta toinen auto sit varmaan pitää ostaa.

Onhan Ojakkalassakin koulu ja Otalammella?

Haluamme asua ok-talossa ja mieluiten isommalla tontilla kuin 900m2.

Jos koulu on ainoa kriteeri, niin sitten katsoisin missä on omakotitaloja myynnissä niin ettei koulumatka ole turvaton eikä liian pitkä. 3km on aika pitkä ekoilla luokilla ja kavereita on vaikeampi tavata koulun jälkeen jos matkat on pitkiä. Maalla kun ei pyöräteitä/jalkakäytäviä ole vaan siellä mennään autojen seassa..

2 autoa tarvitsette kyllä.

Jos koulu on ainoa kriteeri, niin sitten katsoisin missä on omakotitaloja myynnissä niin ettei koulumatka ole turvaton eikä liian pitkä. 3km on aika pitkä ekoilla luokilla ja kavereita on vaikeampi tavata koulun jälkeen jos matkat on pitkiä. Maalla kun ei pyöräteitä/jalkakäytäviä ole vaan siellä mennään autojen seassa..

2 autoa tarvitsette kyllä.

No miten ne lapset siis pääsee kouluuun Vihdissä? Mä luulin et kävellen tai pyöräillen. Jos itse olen töissä, en voi tulla hakemaan lasta koulusta kuin 17 jälkeen.

Toihan se maalla asumisen kääntöpuoli on. Ei ole välttämättä iltapäiväkerhoja, jalkakäytäviä tai edes katuvaloja vaan sitten siellä ne lapset tien reunassa kävelee. Mä olen lapsuuteni moisessa paikassa asunut enkä omille lapsilleni sitä halua. Joka paikkaan pitää kuljettaa kun matkat on pitkät (ellet muuta lähelle koulua missä ehkä asuu muitakin lapsia, joista lapsesi ehkä saavat ystäviä).

Ja pk menee viideltä kiinni, se kannattaa työmatkassa huomioida.

Toihan se maalla asumisen kääntöpuoli on. Ei ole välttämättä iltapäiväkerhoja, jalkakäytäviä tai edes katuvaloja vaan sitten siellä ne lapset tien reunassa kävelee. Mä olen lapsuuteni moisessa paikassa asunut enkä omille lapsilleni sitä halua. Joka paikkaan pitää kuljettaa kun matkat on pitkät (ellet muuta lähelle koulua missä ehkä asuu muitakin lapsia, joista lapsesi ehkä saavat ystäviä).

Ja pk menee viideltä kiinni, se kannattaa työmatkassa huomioida.

EN tiedä, onko Nummela tai Ojakkala "maaseutua", koska siellä tontit ovat vieri vieressä ja siellä kyllä on jalankulkuväylätkin. Mutta tosiaan kouluja on harvassa, jos menee Nummelan tai Ojakkalan ulkopuolelle.

En mäkään voi laittaa lasta kävelee tien reunassa, eikä halua muuttaa alueelle, jossa ei ole kavereita.