Kiva kun omenat menee kaupaksi :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hedelmätarha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hedelmätarha

Vieras
Nyt 5 eri perhettä (tuttuja) on käyneet omenoita poimimassa. Sato on tänä vuonna hyvä :)

Riistalle ollaan luvattu osa, peräkärryin metsästäjät tulee hakemaan. Niille kuulemma kelpaa kaikki jämätkin :) Eli siis matoisetkin omenat.

Ensin laitan tuohon lähikaupan vapaalle ilmotustaululle ilmon; hae vapaasti, omenia ilmaiseksi. Sovi nouto ja puh. Loput saa peurat syödä :)

Onko kellään muilla niin paljon omenoita että puutarha hukkuu niihin..?

En tiedä mikä on mutta tuolla koululla meidän vanha omenatarha kukoistaa. Sieltä ei ole moneen vuoteen tullut juuri mitään, nyt tekee joka puu siihen mallin satoa että on vaikka lampaat söis :D

Kunpas täällä Oulun eteläpuolella olis samanlaine tarjous jossakin. Kävisin mieluusti keräämässä. Ja voisin maksaa niistä tai auttaa puiden hoidossa jotenkin!

[QUOTE="vieras";22025170]Kunpas täällä Oulun eteläpuolella olis samanlaine tarjous jossakin. Kävisin mieluusti keräämässä. Ja voisin maksaa niistä tai auttaa puiden hoidossa jotenkin![/QUOTE]

kuin myös..tosin helsingissä..meillä menis omenoita säkki kaupalla :)

juuri kävin naapurin puuta verottamassa. :) omenapiirakka uunissa. ja syötäväksikin jäi muutama.

Meillä naapuruston vanhat rintamiestalolliset laittaa portin pieleen laatikkoon omenia tarjolle ja niitä haen pussillisen iltalenkillä.

Ollaa saatu hirveesti omppuja tutuilta! Heil ku on reilusti yli omien tarpeiden!

Oon nyt kahen kävelytien varressa törmänny laatikkoon: Ota omppu tai vaikka kaikki
Miust hirmu kivaa et ihmiset lahjottaa tuntemattomillekii omppuja mielumi ku viskelee kompostiin!

Meillä myös omenameri pihalla. Päivittäin saa potkia autotieltä pois, ettei hukuta soseeseen. Ei kukaan Kouvolassa olisi omppuja vailla? Itse olen yrittänyt hilloja ja piirakoita tehdä, mutta kiusakseni huomasin olevani omenalle allerginen. Aina kun kuorin ja silpun, on seuraavana päivänä naama ihottumassa:(

Yhteistyössä