Kivat jäljet nyt sit pojalla kyljessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
7v poika tuli tänään hysteerisesti huutaen sisälle. Selvisi, että kaksi eskari-ikäistä kaveria oli suuttuneet pojalle ja potkineet tätä ja hakanneet raparperin varsilla. Kyljissä on kauheat jäljet, tulleet niistä raparperin varsista. Ja vielä siis vaatteiden läpi.

Lähdin ulos ja toisen pojan mummu tulee sieltä ja alkaa selittää, että meidän poika nimitteli. KYsyin, että saako sen siis sitten hakata vai. Kauheaa selittelyä kunnes tuli erään toisen lapsen äiti siihen ja sanoi nähneensä koko tilanteen. Ei kuulemma alkanut nimittely ja lällättely meidän pojasta vaan näistä kahdesta muusta. Ja minulle on ihan sama kenestä se alkaa. Ei ketään tuolla tavalla silti hakata.

Näin nyt illalla tuon pojan äidinkin, mutta ei tullut sanomaan mitään eikä ole heidän lapsensa käynyt pyytämässä anteeksi. Mielestäni heidän asiansa olisi ollut tulla meille eikä minun asiani mennä pitämään sinne puhuttelua.

Ja tämä naapurin pojan äiti on jatkuvasti ollut mollaamassa meidän poikaa tiäs miksikä ongelmalapseksi. Ei meidän lapsikaan mikään täydellinen ole, mutta eipä ole ketään hakannutkaan.

[QUOTE="huh";21998597]Aika hurjaa :(

Todellakin hakkaajan vanhempien olisi pitänyt ottaa teihin yhteyttä että olisitte päässeet selvittelemään asiaa.[/QUOTE]

Selvittely vain on tosi vaikeaa, kun kaikki menee meidän pojan syyksi. Nytkin puhuttiin jostain jalkapallohanskoista että kun meidän poika vei ne tuolta naapurin pojalta. Poika sanoi sitten, että ne on siinä liukumäessä. Mielestäni siltikään ei tarvitse hakata. Silläkään ei voi puolustaa sitä asiaa.

Ja kun olin pihalla asiasta puhumassa niin se naapurin poika huusi kulmantakana jotain, että "sen pitää tuoda ne perkeleen hanskat mulle, en tuu sinne ennen" jne. Tosin ei tullut missään vaiheessa enää näkyville.

Järkyttävää:O Vaikka olisikin nimitellyt niin se ihan eri juttu kuin väkivalta. Suullista riitaa lapsilla aina on vaikka sekin kurjaa, mutta jokaisen mukulan on kasvettava siihen että väkivaltaa ei missään tilanteessa.

En vain tiedä, että pitäisikö minun käydä itse sanomassa sille äidille jotain. Vai laittaa tekstiviesti? Mitä siihen? Toivottavasti keskustelette vakavasti poikanne kanssa tämänpäiväisestä vai mitä?

Kamalaa :(

Vaikka teidän poika olisi nimitellyt oikein olan takaa, niin kimppuun ei siltikään saa käydä ainakaan tuossa määrin. Nimittelyyn vastataan nimittelyllä tai sanomalla "pää kii typerys, me ei leikitä sun kaa enää". Mikään ei oikeuta tuollaiseen pahoinpitelyyn.

Mä olisin niin piru että valokuvaisin jäljet, käyttäisin ehkä lasta lääkärissäkin, ja menisin juttelemaan vanhemmille mukanani mustaa valkoisella.

Ja muuten aivan satavarmasti tekisin rikosilmoituksen vaikka kyse olisikin alle rikosoikeudellisen vastuuiän olevista. Saisivatpahan näpäyksen ja tulisi poliisin puolesta lastensuojeluilmoitus tehtyä. Lapsessa on jotain pahasti vialla jos tekee toiselle noin, vaikka tilanne lähtisi mistä. Ei ole sun asiasi mennä anelemaan anteeksipyyntöä varsinkaan tuollaisella asenteella olevilta, sitä tietää mitä sieltä tulee (eli ei).

Vaikka teidän poika olisi nimitellyt oikein olan takaa, niin kimppuun ei siltikään saa käydä ainakaan tuossa määrin. Nimittelyyn vastataan nimittelyllä tai sanomalla "pää kii typerys, me ei leikitä sun kaa enää". Mikään ei oikeuta tuollaiseen pahoinpitelyyn.

Mä olisin niin piru että valokuvaisin jäljet, käyttäisin ehkä lasta lääkärissäkin, ja menisin juttelemaan vanhemmille mukanani mustaa valkoisella.

Näin tekisin itsekkin aivan varmasti.

[QUOTE="vieras";21998543]7v poika tuli tänään hysteerisesti huutaen sisälle. Selvisi, että kaksi eskari-ikäistä kaveria oli suuttuneet pojalle ja potkineet tätä ja hakanneet raparperin varsilla. Kyljissä on kauheat jäljet, tulleet niistä raparperin varsista. Ja vielä siis vaatteiden läpi.

Lähdin ulos ja toisen pojan mummu tulee sieltä ja alkaa selittää, että meidän poika nimitteli. KYsyin, että saako sen siis sitten hakata vai. Kauheaa selittelyä kunnes tuli erään toisen lapsen äiti siihen ja sanoi nähneensä koko tilanteen. Ei kuulemma alkanut nimittely ja lällättely meidän pojasta vaan näistä kahdesta muusta. Ja minulle on ihan sama kenestä se alkaa. Ei ketään tuolla tavalla silti hakata.

Näin nyt illalla tuon pojan äidinkin, mutta ei tullut sanomaan mitään eikä ole heidän lapsensa käynyt pyytämässä anteeksi. Mielestäni heidän asiansa olisi ollut tulla meille eikä minun asiani mennä pitämään sinne puhuttelua.

Ja tämä naapurin pojan äiti on jatkuvasti ollut mollaamassa meidän poikaa tiäs miksikä ongelmalapseksi. Ei meidän lapsikaan mikään täydellinen ole, mutta eipä ole ketään hakannutkaan.[/QUOTE]

Tämä äiti joka näki koko tilanteen ei PUUTTUNUT HETI?!!

kyllä minä en katsoisi hetkeäkään vierestä jos näkisin kiusaamista/hakkaamista. olisi sitten vaikka aivan tuntemattomat lapset. joskus olen aikuisten miesten tappeluunkin mennyt väliin.

En tiedä miksi ei mennyt väliin vai oliko yrittänyt puuttua. En huomannut kysyä häneltä asiasta. Sen naapurn pojan mummulta kysyin, tämä oli osan ajasta ainakin puhunut puhelimeen ja tuon toisen naisen mukaan selittänyt siihen luuriinkin tapahtumia.

Tämä kotiperkeles tekis juuri samalla tavalla.
Ja tilanteenhan on nähnyt sivullinen, ettei tosiaan ole vain lasten sanat toisiaan vastaan tilanteesta.

Käytä ap poikaa lääkärissä, että saat todisteet jäljistä. Jos toinen äiti ei sano mitään itse niin kysyisin häneltä, että selvitetäänkö asia vai käynkö poliisilaitoksella.

Käytä ap poikaa lääkärissä, että saat todisteet jäljistä. Jos toinen äiti ei sano mitään itse niin kysyisin häneltä, että selvitetäänkö asia vai käynkö poliisilaitoksella.

Juuri näin! Ota kuvat nyt ja päivän, parin päästä + käytä lekurilla, vaikka sitten yksityisellä. Sano suoraan, että toit näytille koska lapsen kimppuun on käyty.