kivut alapäässä!!!!

  • Viestiketjun aloittaja syysmamma
  • Ensimmäinen viesti
syysmamma
Niin onko muilla vastaavia kokemuksia että vihloo aivan hirveästi alapäässä,aivan kuin puukolla sohittas!
Ei ole mitään ns.liitoskipuja,vaan toisenlaista kipua,kovaa,ja tuskaista. Sitä tulee istuessa enimmäkseen.

Avautuukohan paikat ja ennustaako synnytystä vai mitä?
rv 35.....
 
Toinen syysmamma
On mulla ollu jo jonkin aikaa samanlaista kipua/vihlaisuja ja tulee usein just istuessa tai kävelylenkillä. Liitoskipuina oon pitäny. Rv 34+6. Tuntuu musta kyl ihan kohdunsuulla. Kai siellä jo jotain pehmenemistä sit tapahtuu.
 
myös 35rv
Olen siis alottajan kans samoilla raskausviikoilla ja mulla joka päivä on liitoskipuja, ainakin sellaisiksi olen ne mieltänyt. Ei siis ole kipua alapäässä vaan kipu tulee nivusiin ja sillon tuntuu ettei jalat kanna mutta se kipu vain nopeasti käy nivusissa ja sitten häipyy. Tosi tympeää mutta kuuluu asiaan.

Onko muilla sitä että ei millään jaksais enää odottaa lapsen syntymistä? Ite odotan joka sunnuntaita että tulis taas yksi raskausviikko lisää täyteen. Ja vieläkin olis VIISI viikkoa jälellä! Todennäköisesti mun tuurilla vieläkin enemmän, tuskinpa tuo just laskettuna aikana syntyy. Kun oikein toivoo ja odottaa lapsen maailmaan tuloa niin sillon se ei varmaan just synny millään vaan menee kaks viikkoa yli ajan.... heh :)

No pitää olla kärsivällinen.....

 
Tipi
Joo,sama täällä.Kyllä alkaa jo odottaa tulevaa synnytystä ja et sais oman pikku vauvan jo syliin!Loppusuorallahan tässä jo ollaan!Alkaa vaan olla jo itselläkin tukala olo ja senkin takia haluis jo raskauden olevan ohi.
 
summer
Hei!

Minulla aikanaan oli samanlaisia kipuja suurinpiirtein samoilla viikoilla, ehkä vähän aikaisemminkin. Otin puheeksi neuvolassa ja terkkari tunnusteli kohdunsuuta ja se oli sormelle auki ja pehmentynyt. Jouduin lepoon jotta saataisiin raskaus menemään ainakin viikolle 37. Lepäilin kotona viimeset viikot. Terve poika syntyi rvk 37+2.

Kipu oli sellaista vihvolaa terävää kipua, ihan siellä kohdunsuun tuntumassa, tosiaan ihan erilaista kuin liitoskivut.
 
miina
""Kipu oli sellaista vihvolaa terävää kipua, ihan siellä kohdunsuun tuntumassa, tosiaan ihan erilaista kuin liitoskivut.""

Minulla on juuri tuollaista kipua ollut nyt neljän päivän ajan, samoin supistelut ovat tänä aikana lisääntyneet. 2 viikkoa sitten lääkäri totesi kohdunsuun pehmentyneen ja kaulan lyhentyneen jonkinverran... ensi perjantaina uusi aika. Saapas nähdä miten käy. Toivottavasti menis nyt vielä muutama viikko ilman mitään radikaalia liikkua.


 
outolintu
Minulla kans on sellaisia teräviä kipuja ns. kohdunkaulalla tai siis tuolla sisällä, itse kuvailisin niitä jotenkin vähän niinkuin sisäisiksi sähköiskuiksi ja vahvaksi nipistelyksi. Tuntuu että koko vartalo lamaantuu aina hetkeksi (kuten jos saa sähköiskun) Ja jos samaan aikaan yrittää jännittää lantionpohja lihaksia, tuntuu että jännitys ei pidä. Näitä tulee aina välillä sekä levossa että liikkeessä, en kuitenkaan miellä näitä supistuksiksi, sillä maha ei jännity näiden aikana. Näitä sisäisiä sähköiskuja olen saanut säännöllisesti ja epäsäännöllisesti vaihdellen jo noin kuukauden verran, mutta nyt viimeisen viikon aikana huomattavasti useammin.
Lisäksi olisin kysellyt onko muilla vaivana ns. ""märät pikkuhousut"". Minun on vaihdettava alushousuja useita kertoja päivässä, koska tuntuu että ""nestettä"" lorisee vähän jatkuvasti housuihin. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole virtsan karkailua tai hikeä vaan neste on kirkasta ja tuoksultaan vähän imelää ""kukkaista"", voiko tämä karkailu olla tiputtelevaa lapsivettä?
onko muilla samoja vaivoja?
Rv 35+2
 
Raisa
Hmm, nyt vähän ihmettelen kun tämä ketjun huomasin..

mulla on ollut sellaista terävää vihlovaa kipua kohdunsuun tuntumassa (siis siellä mistä se vauva tulee ulos:) pari viikkoa, ja oletin että se on liitoskipua. Eilen paikat jopa napsuivat sieltä kuuluvasti. Eikös liitoskipuja voi sitten olla kohdunsuulla? Vai pitäiskö niiden aina tuntua nivusissa?

Mulla oli viime viikolla lääkärintarkastuksessa paikat onneksi ihan kiinni, nyt rv 26+5.
 
*
Liitoskipuja tuntuu siellä missä luuliitoksia on, eli se häpyliitos suoraan jalkojen välissä on usein herkin paikka. Kipu on tosiaan kuin puukolla iskettäisiin jalkoväliin. Kohdunsuun kipuilu esim. avautumisvaiheessa tuntuu ""sisällä"", eli ylempänä ja erilailla kuin liitoskivut. Nivusissa voi tuntua kohdun kannakkeista johtuvia kipuja, samoin nivelet löystyvät ja tulevat kipeiksi koko kropassa.
 
Raisa
Kiitos *!

Eli kyseessä on liitoskivut ihan niinkuin oletinkin. Myös muualla alapäässä on tuntunut tuollaisia kipuja, mutta tuo napsunta oli kyllä aika ihmeellistä. Kai se liitos irtosi lopullisesti.

Nämä kaikki eri kipuilut raskausaikana ovat kyllä varsin mielenkiintoinen kokoelma..:) Sitten kun osaisi h-hetken tullessa vielä erottaa liitoskivun tuosta toisesta kivusta..

 
huolestuako vai ei?
Onpas hyvä että täällä on nyt tälläinen ketju, olin nimittäin aikeissa aloittaa uuden. Olen nyt rv 18+2 ja mulla on tuntunut suoraan sanottuna emättimessä kuvaamianne teräviä vihlaisuja (vähän kuin puukon vetoja, suonenvetoa muistuttavaa) useita viikkoja. Kipua tuntuu useita kertoja päivässä, kävellessä, istuessa ja seistessä. Viikonloppuna jouduin kantamaan suht raskaita taakkoja ja näitä kipuja tuntui silloin huomattavasti enemmän. Eli olisiko liitoskipuja vai supistuksia. Ja jos supistuksia, niin olisiko ne harjoitussuppareita vai joku keskenmenon enne? Neuvolantätini on niin niljakas, etten usko tähän häneltä vastausta saavani.
 
Tipi
Valkovuoto voi olla tosi runsasta/juoksevaa raskausaikana. Itsellä ollut jo jostain puolivälistä asti, nyt rv 35+1. Saa vaihtaa alkkarit pari kertaa päiväs. Esim kävelylenkin jälkeen just lorisee eniten. Tuntuu välillä et kastuu päällyshousuja myöten. Mut kannattaa tarkistuttaa jos epäilyttää.
 
mörköläinen
valkovuotohan lisääntyy raskauden aikana useimmilla ja mitä pidemmälle raskautta mennään, loppupuolella yleensä viimeistään se muuttuu tosi juoksevaksi! että eiköhän se ihan sitä vaan ole :) tosin aina kannattaa kysellä ja tarkistaa, meistä kun ei kukaan voi tietää kenenkään yksilöllisiä tapahtumia :) samoin tuo vihlominen häpyluun tienoilla/kohdunsuulla on ihan normaalia. kuten varmaan jo huomaatte siitä että niin moni on tähänkin sanonut kärsivänsä samasta vaivasta, minä myös mukaanluettuna! joten ei huolta siskot! niin ne meidän kehot vaan valmistautuu siihen että ne möhkäleet sieltä mahtuu ulos! :)
 
Mintynen
oli tuon kaltaista, kuin puukkoa työnnettäis toiselle puolelle häppäriin, mutta jo viikolla 12+?
Neuvolassa sanottiin että ihan on normaalia, en ole huolissani. :)

Nyt viikko 21+, ja samoja kipuja edelleen, mutta harvoin.
 

Yhteistyössä