klamydia ja antibiootin jälkeinen selibaatti

  • Viestiketjun aloittaja pikkuriiviö
  • Ensimmäinen viesti
pikkuriiviö
Heipäheipähei!
Selvisipä tuossa että mieheni oli entiseltä hellultaan saanut klamydian aikoinaan, ja minultakin sitten tuo pöpö bongattiin. Asianmukaiset antibiootit syötiin mutta viikon selibaatista ei terveyskeskuksessa meille muistettukaan mainita! Pari vuorokautta olimme ihan maalaisjärjellä "iisisti", ja vasta jälkeenpäin joku tuttu sitten puhui tuosta viikon säännöstä... Onko kokemuksia tarttuiko tauti sitten samantien uusiksi jos ei selibaattia ole toteutettu? Reilun kuukauden päästähän tuo selviää kontrollitesteissä mutta hirveän kiva olisi sitä ennen kuulla toisten kokemuksia!! Kiitoksia jo etukäteen!!
 
Definitely maybe
Kokemusta ei ole, mutta tuosta saa käsityksen että molemmat olette lääkityksen saaneet, eikä muita osapuolia olisi niin loppukontrolli varmaankin O.K. Malttia vaan, ja sitten siihen tulee selvyys.
 
pikkuriiviö
Kiitos sinulle asiallisesta mielipiteestä. Näin toivon itsekin - mutta miksipä muuten olisi viikon selibaatista sääntö olemassa, jos ei sitten tauti ilmeisesti vielä viikon ajan lääkeannoksesta jossain määrin tarttuisi... :S kaksi päivää kun ei ihan ole sama kun viikko, niin siksi niitä kokemuksia olisi kovin kiva kuulla...=)
 
mietin myös
Samaa mietin minäkin tässä juuri, tosin meillä oli viikko väliä eli se viikon sääntö tulis kyllä täyteen. Edelleen on "mysteeri" mistä tämä tauti tarttui, mutta koska voi olla pitkään oireetonkin niin mistä sen sitten tietää? Mies ainakin väittää kiven kovaa ettei ole ollut muiden kanssa mutta ei se nyt ilmastakaan tartu. hmmm...
 
surplus
Mulla kävi myös aiemman mieheni kanssa niin, että olin aloittanut suhteen mieheni kanssa ja sitten vuoden seurusteltuamme minulla todettiin virtsatieinféktion yhteydessä klamydia. Kumpikin oli 100%varmoja, ettei oltu oltu kenenkään muun kanssa vuoteen ja sitten tuli tämä infektio, joka paljastui klamydian aiheuttamaksi. Onneksi oli vaan klamydia, joka kyllä hoitui antibiooteilla, mutta ikävä varjo siitä jäi suhteeseemme. Mies oli kiltti ja hellä ja niin uskollisen ja rakastuneen oloinen ollut koko suhteemme ajan - samoin itse. Molemmat tietenkin syytettiin toisiamme, mutta kyllä viimein selvittiin eteenpäin. En vieläkään usko, että mieheni olisi pettänyt minua, joten kyllä näitä piilossa olleita infektioita löytyy.

Alkuperäisen kysymykseen: viikon varoaika on sitä varten, että tauti voi parantua antibiooteilla pariskunnalla eri aikoihin, joten jo parantunut voi saada uuden infektion parantumattomalta kumppaniltaan ja tauti uusii. Kuukauden päästä näette lopputuloksen. Tsemppiä! ei oo kivaa.
 
pari kuuria takana
Minä ajattelisin lähinnä että se viikon selibaattiohje on luotu sinkkuja ja pettäviä ajatellen. Sitä vain sovelletaan kaikkiin, koska ei ihmisiä voi terveykeskuksissa eritellä sen mukan miten elää....
 
sinisilmäisyys on harhaa
Ei se klamydia ihan tyhjästä ilmesty, vaan sukupuoliteitse harjoitettu yhdyntä. Vaikka mitä väittäisi toinen. Helppoa on syyttää toista osapuolta. Onneksi ei hiv, vaikka mistä sen tietää.
 
voi tauti
Mulle ei ole koskaan tehty sukupuolitautitestejä, mutta silti vois semmonen ollakin. Olen harrastanut suojaamatonta seksiä varomattomasti ennen parisuhdetta. Kumppanini on tästä tietoinen. Pitäs käydä testeissä, mutta enpä ole saanut vielä aikaiseksi. Hyi minua.
 
kiertopalkinto
Aikanaan sain klamydian ex-vaimoltani, joka oli saanut sen salarakkaaltaan, joka oli puolestaan saanut sen vaimoltaan - ja tämä taas omalta salarakkaaltaan.

Vain minä olin syytön, mutta kukaan ei kehunut asian paljastuttua.
 
tyhmä
Aikanaan sain klamydian ex-vaimoltani, joka oli saanut sen salarakkaaltaan, joka oli puolestaan saanut sen vaimoltaan - ja tämä taas omalta salarakkaaltaan.

Vain minä olin syytön, mutta kukaan ei kehunut asian paljastuttua.

Kiertopalkinto: Tuo kuvio on enemmänki sääntö kuin poikkeus. Ihmiset ei vaan myönnä sitä että petettyjen parisuhteessa pettää kumpikin osapuoli.

Ja nämä uudet suhteet sitten saa kaiken niskaansa. Itselläni oli myös tuo epäilyn viitta päällä kun mies oli saanut tartunnan. Selvisi että kikkaloi perkule 4 eri naisen kanssa minä mukaan lukien ja kehtasi sitten väittää saaneensa sen minulta.
<Menin testeihin ja olin se porukan ainut puhdas. Heh hee
 
Viimeksi muokattu:
mie
Aikanaan sain klamydian ex-vaimoltani, joka oli saanut sen salarakkaaltaan, joka oli puolestaan saanut sen vaimoltaan - ja tämä taas omalta salarakkaaltaan.

Vain minä olin syytön, mutta kukaan ei kehunut asian paljastuttua.
Tämänkaltaista kiertopalkintoa pelkäsin hetken, kun mieheni kertoi pitkän yhdessäolomme jälkeen exällään olleen klamydia joka aiheutti lapsettomuuden. Itselläni ei ole koskaan ollut sukupuolitauteja, testeissäkin olen käynyt - joku aika sitten mietin jopa käydä "varmuuden vuoksi" testauttamassa. Jätin kuitenkin ajatuksen, kun kysyin gynegologiltani asiaa ja hän oli sitä mieltä ettei vaaraa pitäisi olla.

Melko kehno kiertopalkinto kyllä moinen, ja tosiaan vieläpä kun voi lapsionnen viattomiltakin viedä. Huh.
 
Viimeksi muokattu:
Oireet
Miehellä klamydia voi olla vuosiakin täysin oireettomana. Nainen saa oireita pian.
Sehän siinä pirullista onkin.

Oma exä toi aikoineen taudin minulle, vaikka en ikinä ollut edes ollut kenenkään muun kanssa. Hän sai aikanaan nuoren neitsyen ja eron hetkelläkin mokoma oli ainut mies minulla. Silti hän syytteli ja epäili minua, koska "minähän olen terve mies, ei mulla ole tautia". Eikä siis syönyt lääkärin antamaa lääkekuuria myös kumppanille.

Ratkaisuni tilanteessa oli, että muutin toiseen huoneeseen ja koska oli kosolti muitakin ongelmia, muutimme lasten kanssa toiseen osoitteeseen ja laitoin eron vireille.

Minulta loppui siihen lääkekuuriin sairaus ja muutkin alapään vaivat. Ukosta en tiedä.
Olen ollut pitkään uudessa liitossa, elämä on vakaata ja sen sortin sairauksia ei ole sen koommin ollut.

Kun itse tietää, että muita seksikumppaneita ei ole ollut, naisella syy löytyy sylttytehtaalta ihan vierestä.
 

Yhteistyössä