klitoris kipu!

  • Viestiketjun aloittaja Katjuska
  • Ensimmäinen viesti
Katjuska
mOI!onko kenelläkään ollu koskaan kovaa kipua klitoriksessa?siis tää on aivan sietämätöntä,just otin särkylääkkeenkin,kun ei pysty kunnolla istumaan,eikä kävelemään,kun koko ajan vain sattuu klitorikseen.Syytä tähän en tiedä,kipu alkoi jo pari päivää sitten,ja synnytyksestäkin on aikaa jo 2 vuotta.minulla on kyllä hormoonikierukka,voisikohan tämä olla syy.virtsatessa kirvelee myös emätintä,ja kutinaa on ollut parina aiempana pvänä. Otin tähän kutinaan eilen canesten hiivalääkkeen,kun arvelin josko oloisi hiivatulehduksesta johtuvaa tämäkin kipu.Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta kivusta?
 
tiiu
Joo, kannattaa käydä gynelle näyttämässä, jos klitoris on kipeytynyt itsestään, eikä selkeää syytä tunnu asialle löytyvän.

Käytätkö esim. erityisen tiukkoja farkkuja tms. housuja, joiden sauma saattaisi hangata tai ärsyttää juuri klitorista. Myös stringit tai huonosti paikoillaanpysyvä kuukautissuoja voisi aiheuttaa ärsytystä kävellessä tai pyöräillessä.

Kipeytymisen voisi aiheuttaa myös rajumpi seksi tai masturbointi esim. voimakkaalla hieromasauvalla, jossa klitoris joutuu voimakkaalle hankaukselle.

Jos tällaiset aiheuttajat eivät tule kyseeseen, niin silloin syynä voi todellakin olla tulehdus tms., joka vaatii jo oiekan lääkityksen.
 
katjuska
Moi!en oo tehny mitään ihmeitä,en oo harrastanu rajuaseksiä,enkä käyttänyt tiukkoja housuja,enkä stringejä,enkä muutakaan sen kummempaa.tämä kipeytyi aivan itsestään.on kyllä aika noloo mennä tämmösen asian kans lääkäriin,mut kaitpa se on pakko jos ei kipu hellitä.
 
Niina
Hei,

Minulla sama juttu, kipu alkoi aivan tyhjästä noin kolme viikkoa sitten. Jopa istuminen sattui. Kipu kuitenkin hellitti ja luulin jo menneen ohitse ja nyt viikonloppuna alkoi uudeleen. Tosin minulla ei mitään kutinoita eikä virtsaamisongelmia...otin ja varasin ajan keskiviikolle gynekologille vaikka maksaahan se, mutta en kestä tätä epätietoisuutta enkä kivussa elämistä. Voin kirjoittaa ja kertoa lääkärin kommentit käytyäni..
 
Niina
Vielä...
Niin onhan tämä todellakin inhottava asia mennä lääkärille...enkä edes tiedä onko varsinaisesti gynekologi edes tarpeen..yleislääkärille kuitenkin soitettuani sain vain käskyn virtsakokeeseen..minulla on kuitenkin virtsaputkentulehdus ollut, eikä kyse todellakaan ole siitä tai että tulehdus olisi sieltä levinnyt klitorikseen. Rupesi ottamaan niin kyseisen lääkärin kommentit ja minusta eroon pääseminen päähän, että oli pakko varata aika ihan gynekologille. Pakko mennä, vaikka se tosiaan on viimeinen paikka mihin tahdon tästä asiasta lähteä...uskoisin että tämä on jotain esim paleltumisesta aiheutunut tai jostain muusta ihan yleistulehdus, mutta kyllä tähän jotkin lääkkeet on haettava kun ei ohi tunnu menevän..
 
katjuska
kiva kuulla etten ole ainut tämän oudon kipuni kanssa.minulla alkaa vaiva helpottamaan,ainoastaan enää kirvelyä virtsatessa.kerrohan sitten mitä lääkärissä sanoivat,niin tietääpähän sitten tulevaisuuden varalle.toivottavasti sinunkin vaivasi alkaa helpottamaan,tai etes löytyisi jokin järkevä selitys/lääkkeet tähän outoon kipuun.voimia sinulle!
 
Gynekologi
Miettikäähän vähän, mikä yleensä voi olla tämän alan erikoislääkärille tutumpaa, kuin naisen sukupuolielimet ja anatomia? Kyllä hän näkee päivittäin ihan kaikkea, kipeitä klitoriksiakin, joten ei mitään syytä nolostella.

Tulehdus syystä tai toisesta, limakalvoa se klitoriskin on.
 
-toivoton-
Itselläni on ihan samanlaista kipua. Tein uuden keskustelualoituksen, kun vaikuttaa että tätä ketjua ei kukaan jatka... Mutta jos joku on 'hereillä' ja tietää jotain, eli on omakohtaisia kokemuksia, please, kertokaa!
 
sattuu liikaa
oli mukava lukea että joillain muillakin on samanlaisia vaivoja! itse olen kärsinyt klitoriskivuista jo monia vuosia, välillä ne ovat hävinneet ja tulleet taas takaisin. lääkärit eikä gynekologi osaa auttaa. kyse on kuitenkin ennemmin hermoperäisestä vaivasta kuin limakalvoperäisestä. Minulle gynekologi sanoi sen olevan ominaisuus, jolle ei voi mitään, klitoriksessa on niin paljon hermoja, ja jostain syystä ne kipeytyvät...gynekologini sanoi, että mitään leikkausta ei kannata ajatella, koska tilanne voisi vain pahentua. eli mitäs tässä sitten..jos mitään ei voi tehdä!
minulla kipu tuntuu sellaiselta, kuin jotain olisi "rikki" tai vinossa, poissa paikoiltaan alapäässä. Klitorikseen ei voi koskea, vain hyvin hellävaraisesti. Kipu on pysynyt nyt koko ajan kun olen syönyt masennuslääkkeitä, luulenkin että niillä on jokin yhteys!!
mutta kertokaa, jos joku on saanut helpotusta jotakin ihmeellistä kautta....!!!!!
 
jassu
Hei, mulla oli kans pari päivää samoja oireita. Maanantai-tiistai kipu oli ulkosynnyttimissä ja varsinkin klitoriksessa polttavaa ja välillä tuli sähköiskumaisia kipupiikkejä klitorikseen. Tuska oli kamala, hyvä kun pysty nukkumaan, istumaan tai kävelemään.

Noh, selasin sit nettiä ja ohjeiden mukaan pesin alapään ja varsinkin klitoriksen hellävaraisesti hieroen ilman saippuaa. Tämän jälkeen tarkastelussani huomasin että klitoriksen koko oli kaksinkertaistunut ja siinä oli pieni haavauma ja jotain ihan kuin pyrkimässä ulos sieltä. Ohjeiden mukaan olin ilman alushousuja koko illan ja yhtäkkiä huomasin jotain kosteaa housuissa. Vertahan se oli ja lisäksi löysin sisemmän häpyhuulen pinnalta omituisen kiteen/helmen jonka sain noukittua pois. Olikohan se ollut klitoriksen hupun alla ja aiheuttanut nuo tuskat? Nyt ainakin kipu ja polte on hellittänyt. Mikähän kumma se mahtaa olla? Kova kuin kivi tuo "helmi" oli ja vaaleanpunainen, mikähän kumma ja mistä se on mahtanut tulla? :eek:
 
ja
Hei!
minulla on sama ongelma, ollut jo joskus aiemminkin, ja hävisi silloin itsestään. Nyt tuli takaisin entistä pahempana ja tuntuu että mikään ei auta. Vinkkejä otetaan vastaan.
 
Katso
Hei!
minulla on sama ongelma, ollut jo joskus aiemminkin, ja hävisi silloin itsestään. Nyt tuli takaisin entistä pahempana ja tuntuu että mikään ei auta. Vinkkejä otetaan vastaan.
Koitahan kurkistaa klitoriksen hupun alle onko siellä mahdollisesti jotain sinne kuulumatonta möhnää. Suihkuta alapäää hyvin ja ota topsi johonka bepanthen voidetta ja pyöräytä paikat puhtaaksi. Bepanthen on hyvä koska on tarkoitettu limakalvoille ja on antiseptinen.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
mOI!onko kenelläkään ollu koskaan kovaa kipua klitoriksessa?siis tää on aivan sietämätöntä,just otin särkylääkkeenkin,kun ei pysty kunnolla istumaan,eikä kävelemään,kun koko ajan vain sattuu klitorikseen.Syytä tähän en tiedä,kipu alkoi jo pari päivää sitten,ja synnytyksestäkin on aikaa jo 2 vuotta.minulla on kyllä hormoonikierukka,voisikohan tämä olla syy.virtsatessa kirvelee myös emätintä,ja kutinaa on ollut parina aiempana pvänä. Otin tähän kutinaan eilen canesten hiivalääkkeen,kun arvelin josko oloisi hiivatulehduksesta johtuvaa tämäkin kipu.Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta kivusta?
Vaikuttaisi että sinulla on neuropaattinen vulvodynia tai Clitorodynia. Nyt vaan gynekologille. Sairaus kannattaa hoitaa ennen kun muuttuu krooniseksi kivuksi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä