km ja pahoinvointia edelleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saiim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

saiim

Jäsen
01.01.2008
33
0
6
Tulin raskaaksi ja viikot oli ehkä jotain 8?
Olen voinu pahoin koko alkuvaiheen niinkuin muissakin raskauksissa.
Vuotoa tuli "yhden kerran" ja jotain ylimäärästä perj.-lauant. yönä,sen jälkeen ei mitään ja pahoinvointi jatkuu samanlaisena edelleen.
Mikähän tää juttu on?

Kiitos jos jollain vastaavaa ja kerrot.Vai voinko olla vielä raskaana?

Vuotoa voi olla raskauden alussa ilman, että mitään ois vialla. Minullakin oli; aika runsastakin ja lääkäri diagnosoi mulla keskenmenon, mutta vuoto loppui aika nopeasti ja raskausoireetkin jatkui joten menin kotrolliultraan ja siellä pikkuinen sydän jo pompotteli ja kaikki oli ok :heart: ! Lue tarinani otsikolla omituinen "keskenmeno".

Vuoto voi siis olla ihan normaalia, mutta mitä tarkoitat 'ylimääräisellä'? Jos se oli jotain raskausmateriaalia niin se ei oo kyllä normaalia. Silloin on kyllä mennyt kesken.

Kerroit, että oireet kuitenkin jatkuu. Oisko mahdollista että sulla ois ollut vaikka kaksoisraskaus ja toinen pikkuruinen ois sitten mennyt kesken ja toinen jatkaa eloaan?

Tai sitten kaikki raskausmateriaali ei ole kunnolla poistunut vaikka elämää ei enää kohdussasi olekaan.

Parhaiten asia selviää Hcg-verikokeella, että onko ne laskenut ja ultralla. Suosittelen että menet lääkärin juttusille.

Toivotaan että kaikki ois hyvin. Voimia :hug:

Toisilla vuotoa tulee silloin tällöin tai koko raskauden ajan.
Kaverilla oli runsasta vuotoa ja alavatsa kipeä alusta asti. Itse oli sitä mieltä että istukassa jotain vikaa. Lääkäri ei suostunu tutkimaan kunnolla. Melkeen viikottain joutu sairaalaan, ku annettiin lisää verta. Lopulta rv20 meni veet ja tyttö syntyi. Tyttö oli niin pieni, että häntä ei saatu kytkettyä hengityslaitteeseen.----->Vauva siis kuoli lopulta hapen puutteeseen. :'( :'( Syy selvisi lopulta, että istukka oli kiinnittynyt huonosti ja vuoti jatkuvasti. Lapsi ei saanut kehnosta istukasta tarpeeksi ravintoa ja happea. Tosi surullista. Vauva oli syntyessään jotain 1500g

Mutta toivottavasti sulla ei toki näin traagista!!!!
Jaksamista! Vuotoja siis voi kuitenki olla ilman mitään erikoista. Kaksonenkin voi esim. tulla ulos ja toinen jatkaa normaalia kehitystä! =)

Olen miettinyt samaa, kun nyt kuukausi keskenmenosta ja mahassa juilii edelleen ja pahoinvointiakin on. Lääkäri kyllä ultrasi kohdun tyhjäksi kolme viikkoa sitten niin eihan se voi olla mahdollista että sielä olisi sikiö?? Sitäkin olen miettinyt, kun on kovaa hartiakipuaa, mikä on kohdunulkoisen merkki, että voiko olla että sinne olisi samassa raskaudessa akio voinut kiinnittyä!?? :headwall: kaikkee sitä miettii, mutta kaikkea sitä voi myös tapahtua :D

Niitä juttuja mitä melluli kirjoitti oon miettiny itteki,mutta mietin just sitä että kauankohan toi pahoinvointi voi vielä kestää jos nyt ajatellaan,että se olis menny kesken?
JJ-t totes että on todettu kohtu tyhjäksi 3vkoa sitten ja edelleen voi pahoin...

Hulluksi tälläses tulee ku joutuu "turhaan" yökkäileen joka aamu...

(Kävin eilen neuvolassa jossa ultrattiin,tosin ei niin uudenaikasella koneella,ja epäili näkevänsä sydämen sykkeen.Laitto lähetteen äitipolille,mutta en ainakaa viiti hihkua mitään vielä vaikka kuinka epäili sykkeen näkyvän,täytyy saada kunnon varmistus.Raskaus on keskeytynyt siihen asti kunnes toisin todistetaan,mun mieles ainakin.Ei putoo sitten niin korkeelta.)

Mulla yks keskenmeno ennen tätä raskautta ja mun mielestä oireet kyllä loppuu jos menee kesken. Eli siis jos Hcg:t (istukkahormoni) laskeneet, ei myöskään oireita pitäisi olla, koska ne oireethan ymmärtääkseni johtuu just niistä hormoneista. Eikä Hcg:tä ole, ellei kohdussa ole jotain.

Toihan on hyvä merkki, että neuvolassa arveltiin pikkuisen sydämen lyövän!

Sinullakin voi siis olla kaikki ok siitä vuodosta huolimatta. Toivotaan parasta :hug:

Mulla oli siis vielä lisäksi viikko sitten maanantaina vuotoo ja aika kovat menkkakivut,kovemmat ku normaalisti.Sillon olin jo ihan sata varma että se meni kesken.Mulle tuli kuitenkin sitte se aika sinne äitipolille ja kävin siä nyt sitte perjantaina.En ottanu edes neuvolakorttia mukaan vaikka se jo täytettiin osittain ku mitäs mä sillä nyt siellä olisin enää tehny.Kunhan vain viä tarkistavat että ei ole jääny mitää ylimäärästä sisälle.

Ilme olis ollu varmaan hyvä nähdä ku katoin ultrakuvaa ku sitä alettiin tarkistella,siellä oli sikiö (8+5 tällä hetkellä).Meni sitte suunitelmat taas uusiin puihin...En vaan todella ois uskonu että siellä on mitään enää,kun oli ne kovat menkkakivutkin.Vuotoa ei tullu silti sen vertaa ku menkkojen aikana,mutta tarpeeksi kuitenkin vakuuttaakseen mut turhasta odotuksesta.

Silti nyt pelottaa kun minkään raskauden aikana ei mulla ole ollu minkäänlaisia vuotoja että miten tässä vielä käy.Lääkäri kyllä meinas että nou hätä.

Ihanaa, kun kaikki olikin ok!

Sulla oli sitten sama juttu kuin mulla (paitsi että mulle lääkäri diagnosoi sen keskenmenon), mutta jälkitarkastuksessa raskaus jatkuikin ihan normaalisti.

Viime perjantainakin meilläkin neuvolassa sydänäänet kuului ihan selkeästi ja neuvolatäti sanoikin, että nyt suurin keskenmenoriski on jo ohi. Nyt viikkoja 10.

Ei kannata pelätä eikä stressata! Mäkin päätin lopettaa turhan stressaamisen ja alkaa nauttimaan raskaudesta. Tee sinäkin niin!

Onnellista odotusta sinne! :flower:

No mitäs tää ny sitte oli,kun eilen untu alavattalla sellasta nipistelyä/pistelyä pitkin päivää aina välillä.Kesti jonkun aikaa ja meni pois.Ne ei ollu mitää valtavia kipuryöppyjä,vaan sellasia et kyllä ne nyt huomas mutta ei elämää haitannu.
Tiedän kyllä ne nipistelyt kun alkaa kohtu kasvaa ja paikat venyy ja nipistää aina välillä,mutta en nyt sanois että nää olis ollu niitä.Vai reagoiko elimistö kuitenkin pikkusen erilailla ku edellinen synnytys oli 5/07?
Tänään ei kipuja ole ainakaan vielä ollu.

Pelkään kyllä pahinta...

Ei mulla ole kyllä muissa raskauksissa ollut tälläsiä alkuraskauden kipuja.
Ei kai täs auta kun odotella ja toivoa.
Mutta miksi niitä kipuja ei ole ollu tänään ollenkaan?Ainoastaan eilen.

Nuo alavatsan vihlaisut/pistelyt johtuu (just niinkuin itsekin kirjoitit) kohdun kasvamisesta ja niitä tulee esim. jos käännyt nopeasti sängyssä tai voi tulla myös kävellessä ja se kipu kestää yleensä vain hetken verran. Ei syytä huoleen! Minullakin on niitä ollut vaikka kuinka.

Pienet alavatsan tuntemukset on ihan normaaleja ellei nyt ihan ÄLYTTÖMIÄ kipuja jotka kestää lisäksi kauan aikaa kerralla.

Sanoit, ettei sulla niitä aiemmissa raskauksissa ollut. Noh, jokainen raskaus on erilainen. Kaikilla naisilla ei ole edes minkäänlaisia raskausoireita ja silti vaavi kehittyy ihan normaalisti.

Hei, Saiim..! Vähemmän sitä stressaamista ja enemmän odottamisen iloa ja positiivisia ajatuksia =) Parempi myös pikkuiselle |O

Edelleen samasta aiheesta:
Mulla nyt vaan on semmonen tunne ettei se ollut ihan normaalia,koska niitä ei oo sen jälkeen ollu enää.Ainoastaan sillon toissa päivänä.Ja jotenkin tuntuu vaan siltä että kaikki ei oo kunnossa,mutta ilmottelen kun jotain varmistuu(seuraava neuvola tai lekuri)ja yritän olla miettimättä turhaan asioita.Näistä murehtimisista tulee vaan paska olo.ku tuntuu niin kauheelta tää epävarmuus..Pää sekoo. :headwall:

Yhteistyössä