KM:n jälkeen haaveilevat vol 2

  • Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti
Mimis
Aloitinpas uuden ketjun ketjun kun vanha alkoi olla jo niin pitkä! Eli keskenmenon jälkeen haaveilevien keskustelut jatkuu täällä!

Vanha ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/vauvahaaveet/1790598/keskenmenon-jalkeen-haaveilevat/sivu64/

Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).........28.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.1.
Ottis................kkm 08/09...........................(1)
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09.........(2).......24.1.
Beata36..........km 10/09............................(1)........19.1.
Minttuli80........kkm 10/09...........................(1).......19.1
mi-uska............tm 05/09, 10/09...................(2)........24.1.
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09..............(1)
A-M..................kkm 08/08,km 11/09..............(2).........24.1.
Tiukku............. kkm 11/09...........................(1)
lullu..................km 12/09............................(2)
Uniperhonen....km 12/09.............................(1)
Strumppis........km12/09..............................(1).......17.1.
Prune...............km 12/09.............................(3)
Santtu81..........km 01/10.............................(2)

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (tm 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)
Unnna........... + 31.12.09 (km 11/08,05/09,11/09)
 
Nti. B
Täällä yksi joka haluaa liittyä mukaan! :)

Minulla oli keskeytynyt keskenmeno 11/09. Kävin ensimmäisen kerran ultrassa rv 6+6 ja alkio vastasi rv 6+0. Sydän kuitenkin löi. Kontrolliultrassa rv 8+5 ei enää löydetty sydämen sykettä ja kasvu oli pysähtynyt rv 6+6. :,( Odotin esikoistamme.

Lääkkeellinen tyhjennys onnistui hyvin ja ensimmäiset menkat alkoi tarkalleen oikeaan aikaan (bongasin oviksen). Nyt pitäisi uusi kierto alkaa viimeistään keskiviikkona ja pääsemme taas yrittämään. :)

On kyllä ollut henkisesti tosi vaikeaa päästä yli. Itkin kolme päivää ultran jälkeen vaikka jo olin aavistellut. Suru tuli kovaa vauhtia takaisin jouluna ja nyt alkaa olla taas helpompaa, kun yritys alkaa. Raskaaksi tilanteen tekee vielä se, että serkkuni odottaa esikoistaan ja laskettu aika on helmikuussa. Myös mieheni veljenvaimo odottaa esikoistaan ja heilläkin on laskettu aika helmikuussa. On niin vaikeaa kuulla heidän kuulumisiaan. Olen katkera, voin sen tunnustaa! :( Miehen suku ei tiennyt raskaudestani eikä keskenmenosta. Onneksi he asuvat niin kaukana, että ei tarvitse olla kovin usein heidän kanssaan tekemisissä.
 
prune
Uusi, toivorikkaampi ketju.

Tiukku, kiitos peukutuksista. En vaan jaksa uskoa, että olisin ovuloinut km:n jälkeen ihan normaalisti. Ja minulla onnistuneet raskaudet on oireilleet kp23 alkaen pahoinvoinnilla ja sitten kaikissa raskauksissa on menkkojen alkamisen aikaan olleet rinnat niin kipeät, ettei ole voinut mahallaan nukkua. Nyt ei vaan tunnu samalta. Sitäpaitsi 3/4 tapauksesta olen tiennyt olevani raskaana jo ennen testiä. Toki olen pari kertaa myös luullut, vaikken ole ollutkaan...

Ottis, kylläpä elämäsi on yhtä tunteiden vuoristorataa. Et kyllä minunkaan mielestäni kovin kuivalta vaikuta, mutta kai tuokin on tulkinnanvarainen asia. Toivottavasti saatte asiat selviksi. Kyllähän lapsen tulemattomuuteen liittyvät ongelmat ovat yksi yleisimpiä parisuhdeongelmia, joten ette varmasti ole yksin ja ainahan on toivoa! Kaikissa pitkissä parisuhteissa on niitä huonojakin aikoja, jolloin miettii, että ero voisi olla hyvä vaihtoehto. Voimia ja tsemppiä nyt joka tapauksessa!

Strumppis, me taidetaan olla ihan samassa veneessä. Minulla tulee huomenna 4 viikkoa km:n vuodon alusta ja tiistaina 2 viikkoa sen loppumisesta (ja siis ekasta raskautumismahdollisuudesta;)) Minullakaan ei ole selviä pms-oireita, eikä normaalia tiputtelua, mutta ei ihan selviä raskausoireitakaan. En sentään ole testannut vielä (mutta ostin kyllä jo testejä kaappiin...), kun ei ole mitään hajua, milloin kannattaisi testata. Koko ajatus uudesta raskaudesta näin pian herättää kyllä ristiriitaisia tunteita, joten ei kuukautisten alkaminen mikään täysi katastrofi olisi...Normaali kierto minulla on 29 pv ja raskaushormoni oli uudenvuodenaattona 15 eli 2.1. kai jo normaali. Koitin kerrata kuukautiskierron hormonisykliä, kun olen sen joskus opiskellut, mutta en kyllä ymmärtänyt, milloin ovulaatio voi teoriassa olla. Ja minä olen testannut joskus aiemmin tuolla halppistestillä tyylipuhtaan negan, ei mitään viivanpaikkaan viittaavaakaan. Pidetään siis edelleen peukkuja!

Viveca, kiitos plussatuulista. Saapa nähdä, auttavatko... Kiva, että saitte sentään miehen kanssa sovinnon aikaan. Kuulostaa niin tutulta tuo teidänkin meno. Ja meillä on välillä kanssa ihan samanlainen tahti tuolla makkarissa. Kai se on normaalia, kun on kauan oltu yhdessä, mutta tosiaan menee hermot, jos just silloin oikeana päivänä ei sitten mies innostu tai pysty. Ihan hyvä tahtihan teillä on kuitenkin ollut, joten ei vielä menetetä toivoa.

Hansu, vaikuttaa hyvältä nuo tissioireet, jos niitä ei yleensä ole. Ja melko hyvä tahtihan teillä on ollut. Aika riita teillä ollut ekan km:n jälkeen. Toisaalta ehkä parempi puhdistaa ilmaa. Meillä mies ei suostunut puhumaan koko asiasta, varsinkaan nyt tokalla kerralla. Ilmeisesti se ei vaan vielä koe menettäneensä mitään. Plussatuulia++++

A-M, vai on sullakin noin laiska mies. Kai se on tosiaan normaalia, kun tule eikää. Minä vihjasin jo miehelle, että kannattaisi ehkä pudottaa hänenkin painoa, niin jaksaisi paremmin. Hän on jo nyt diabetes-riskiryhmässä. Sen verran auttoi, että nyt urheasti todistaa mieskuntoaan;) Tsemppiä piinaviikolle!

Katsulle paljon onnea poikavauvasta!

Jane, kuulostaa niin tutuilta nuo häviävät tuntemukset. Ihan hyvä tahtihan teillä on ollut, joten kai se plussa on mahdollinen, jopa todennäköinen.

mi-iuska, kiva, että sait rentouduttua. Ja edelleen paljon jaksamisia toivottelen, ei se vauvankaipuu siitä pienene, vaikka on jo yksi lapsi! Mutta käy siellä gynellä, ehkä siitä saa ainakin lisää uskoa ja toivottavasti muutakin apua!

Mimis, plussatuulia++++ Voihan olla, että selvät hoitosuunnitelmat edesauttavat plussaamista. Monillahan tulee ihan luomuylläri silloin kun lopulta hoitoon pääsevät.

Nti B, isot pahoittelut kokemuksestasi! Juuri tuollaisia tunteita on täällä hyvä purkaa, kun ne taitavat olla kaikille tuttuja. Raskaanaolevien ja vauvojen kohtaaminen on vaikeaa. Hienoa, että olet jo noin pitkällä, että pääsette uudestaan yrittämään. Tsemppiä!

Aika hyvin onnistuin eilen unohtamaan omituiset oireet. Tänään onkin sitten pitänyt taas ihmetellä. Ei tuhrua, mutta rinnat tätimäisesti kipeät. Suussa ikävä sivumaku, kahvi ei maistu. Mutta en vaan siltikään jaksa uskoa, että ovis tulisi heti, kun hcg on normaali. Ja olihan ne simpatkin niin vanhoja... Päätin, että testaan aikaisintaan, kun km-vuodon alusta on 5 viikkoa tai jos tulee ihan ilmiselvät oireet. Kuitenkin enemmän on sellainen tätiä-odotellessa-olo. Mutta kuntokuuri on purrut, painoa on lähtenyt jo 3 kiloa:)

Hyvää alkavaa viikkoa ja paljon plussia!

Prune
 
Ottis
Nti. B: Tervetuloa! Täältä sitä vertaistukea saa. Mahdollisuus uuteen yritykseen nostaa kummasti toivon pintaan, pidä siitä kiinni.

Mimis: Sulle tonne vanhaan ketjuun peukutuksia kirjoittelin. Kopsaanpa sen tähän :).

Mimis: Sitä tärppiä teille jo kovasti toivon. Nyt peukut ja varpaat ja kaikki mahdolliset paikat :) pystyyn!++++++++++++++++++++++++++++++!

Kiitos uudesta ketjusta :)!

Musta alkaa pikkuhiljaa tuntua, ett mä yritän raskautua tän koneen kanssa, sillä vaikka ovislimoja ei vielä olekaan havaittavissa, silti tuolla alakerrassa jotain sinne viittaavaa tuntuu ja mies teillä tietymättömillä. Tai mökillähän se varmaankin on yksikseen saunomassa. Tänään pitäis kovastikin päästä tekemään ensimmäinen simppatalletus, ett sais seuraavassa satsissa parempilaatuisia hippusia kyytiin. Vaan eipä tunnu siltä, että kun mies tulee kotiin, ett kaulaansa kapsahtaisin sanoen, ett:"Nyt pitäis jörniä ja ylihuomenna kanssa ja sit neljän ja viiden päivän päästäkin". Oletan oviksen tulevan kp11 niinkuin viime kierrossakin ja silloin ei todellakaan ehditty kyytiin, kun pupuiltiin kp8 ja kp10 :(.

Nytkin greippimehua tässä samalla lipittelen ja olen kiltisti sekotellut macajauhetta mehuun, ett olen sen saanut nieltyä. Tuntuu ett kaiken teen turhaan ja niin teenkin. Turha tässä on yksin lasta yrittää!! Kraah!!

Tuossapa noita tuntemuksia tulikin jo. Mies tuli kotiin ja oli kai aikeissa tulla yläkertaan, mutt kun näki minut täällä kipitti kiireen vilkkaa takas alakertaan. Taitaa olla niin, ett simppoje ei tänään talletella. Tai sit talletellaan, kun tästä nyt ensin oikein kunnolla riemastun. Ei tämä ole elämää :(.

Prune: Plussatuulia täältä sulle puhaltelen++++++++++++++++++++++++!

Olkoon tämä ketju entistä hedelmällisempi :)! t. Ottis kp6
 
Mimis
Tämä on nyt kuulkas arvon ladyt nyt sellainen ketju, johon kertyy ennätysmäärä plussia :)

Nti. B - tervetuloa mukaan! Olen pahoillani kokemastasi :( Toivottavasti vierailusi tässä pinossa jää lyhyeksi ja pääset pian siirtymään takaisin plussanneiden puolelle! Voimahaleja!

prune - hmmm.. oireesi kuulostavat kyllä aivan raskausoireilta ;) Kyllähän monilla palautuu kroppa heti km:n jälkeen normitilaan ja ovis tulee ajallaan. Raskaus alkaa vasta kun kroppa on siihen valmis, eli jos olet heti raskautunut uudestaan, on kroppasi siihen jo valmis :)

Ottis - Harmi, että se koneen kanssa raskautuminen ei ole mahdollista :D tsemppiä miehen kellistämiseen! Eikö teillä tämän kierron pitänyt olla se stressitön?

Lisään huomisen ultran jälkeen oman jännäilypäiväni listalle! Toivon niiiiin paljon että teidän tsempit auttaa, ja ovis tulee tässä kierrossa ensimmäistä kertaa km:n jälkeen ajallaan!

Mimis kp12
 
Ottis
Mimis: Niin piti viime kierronkin olla stressitön ja sitä se melkein olikin, mutt tästä kierrosta taitaa tulla simpaton :). Eli stressitön sen puoleen kylläkin, ett tärppäsikö vai ei. Eri asia vain, ett miten pidellä himot kurissa kun toinen pihtaa ja hyvät limat jyllää. Ihan vakavasti mietin niitä naisia, jotka pystyvät ns. ehkäisemään turvautumalla varmoihin päiviin. Mulla se ei onnistus :). Oikea tisu muuten taas kipeä eli ovisoire tämäkin.

Usko pois, ett mekin toivotaan sulle ihan samaa kuin sinäkin :) t. Ottis
 
Ottis
Nyt käytin käänteistä psykologiaa ja esitin miehelle, ett pidättäydyttäs seksistä tulevan viikon ajan, ett saan sit seuraavat kaksi viikkoa olla jännäämättä olenko raskaana vai ei. Ja heti tuli jotenkin "kevyempi" olo. En jaksa jatkuvasti stressata saanko simppoja ajoillaan vai ei. Nyt mies siis tietää missä mennään ja jos haluaa asiaan vaikuttaa, saa luvan yrittää hurmata mut. By the way.. Keskustelu ei oikein ottanut tuulta alleen, vaan mies alkoi lukea ammattikirjallisuutta, kun yritin puhua vakavasti. Näillä mennään. Kauniita unia kaikille! t. Ottis
 
Jane75
Pikaisesti piti töiden lomasta tulla testaamaan uutta ketjua, kiitokset Mimikselle, nyt sitten vaan tsempataan että tästä tulisi oikein hedelmällinen ja hyvä ponnistuslauta parempaan tulevaisuuteen. :)

Nti. B:lle suuret pahoittelut raskaasta kokemuksesta ja tervetuloa mukaan joukkoon. Tuo oli niin tuuttua mitä kirjoitit vaikeuksista iloita toisten raskaudesta. Katkeraksi se vetää, mutta kyllä nekin tunteet hieman helpottavat ajan kanssa. Ekan km:n kohdalla minun siskoni oli samaan aikaan raskaana ja hänellä kaikki sujui niin kuin pitikin (meillä olisi ollut LAt kuukaiden sisällä), ja oli kyllä todella rankkaa seurata hänen raskauttaan siinä sivussa kun se niin muistutti siitä mitä ei itse saanut. :( Minun oli ihan pakko pysytella hieman kauempana, se vain sattui liikaa. Onneksi raskauduin kuitenkin puolen vuoden kuluttua uudelleen, joten olin uudelleen raskaana kun hän synnytti, en muuten tiedä miten olisin kestänyt. Nyt tokan km:n kohdalla siskoni oli taas raskaana :), ja myös tällä kertaa heillä meni kaikki hyvin mutta meillä ei. Hänellä on nyt hieman yli puolen vuoden ikäinen poika palkintona, minulla saldona kaksi km:ää vuoden aikana ja edelleen ollaan siis lähtöruudussa. Mutta jotenkin tämä siskon tilanne ei sattunut yhtä paljon tällä kertaa kun silloin ekalla kerralla, mistä lie johtuukin. Tällä kertaa tekee pahempaa kuulla kavereista, tai jopa ihan tuntemattomista julkkiksista (!), jotka ovat raskautuneet tai saaneet vauvan tämän meidän yritysvuoden aikana, eikä asia varmaankaan helpotu kunnes itse on taas siinä siunatussa tilassa ja kaikki menisi kerrankin hyvin. Sori, tulipa pitkä vuodatus - piti oikeastaan vaan Nti. B:lle todeta että täältä ketjusta löytyy monia jotka kamppailevat samojen tuntemusten kanssa, ei me muutkaan olla sen parempia ihmisiä, kyllä se vaan tuossa tilanteessa sattuu se muiden onni, ei voi mitään. Voimahaleja lähettelen sinullepäin, toivottavasti teillä tärppää nopsasti!

Ottikselle kanssa tsempityshaleja, hieman kurjalta tuntuu ettei sinulla olisi mitään jännättävää tässä kierrossa, vain sen hemmetin jääräpäisen miehesi takia, grrrr! Mutta ymmärrän kyllä hyvin että se simpanmetsästys voi olla todella uuvuttavaa kun toinen on kerran noin ymmärtämätön. Koeta kestää.

Oi kunpa aika kuluisi tällä viikolla nopsasti ja pian saataisiin tähän ketjun vuoden eka ihka oikea plussa, peukkuja pitelen!

Haleja Jane kp27 (dpo9)
 
Jane75
Haaveilevat:
Viveca78..........ku 12/08.............................(1).........28.1.
Mimis...............km 05/09............................(1)
Hansu..............kkm 02/09, 07/09.................(1)........24.1.
Ottis................kkm 08/09...........................(1)
Jane75............kkm 09/06,03/09,09/09.........(2)........24.1.
Beata73...........km 10/09.............................(1)........19.1.
Minttuli80........kkm 10/09............................(1).......19.1
mi-iuska............tm 05/09, 10/09...................(2)........24.1.
Tipsuliini...........km 07/09, tm 11/09..............(1)
A-M..................kkm 08/08,km 11/09.............(2).........24.1.
Tiukku............. kkm 11/09...........................(1)
Nti. B............... kkm 11/09...........................(1)
lullu..................km 12/09............................(2)
Uniperhonen....km 12/09..............................(1)
Strumppis........km12/09..............................(1).......17.1.
Prune...............km 12/09.............................(3)
Santtu81..........km 01/10.............................(2)

Plussanneet:
Ilona81......... + 02.8.09 (km 05/09, 07/09)
Kauris 55....... + 21.8.09 (km 03/09)
Tiitu-tii........... + 16.9.09
J-R................. + 25.9.09 (tm 07/09)
Sarppa75.......+ 30.10.09 (kkm 08/09)
Tilkku............ + 7.11.09 (km 7/09)
Unnna........... + 31.12.09 (km 11/08,05/09,11/09)



Lisäsin Nti. B:n listaan, toivottavasti tiedot tuli oikein.
 
prune
Ottis, vai että koneen kanssa raskautumista ja käänteistä psykologiaa. Kaikki keinot käyttöön;) Aika lukossahan teillä taitaa tilanne olla. Onko teillä mitään yhteistä harrastusta tai jotain muuta kivaa yhdessätekemistä, johon voisitte paeta tämähetkistä kriisiä? Me saatiin miehen kanssa yksi lukkotilanne purettua sillä, että lähdettiin muutaman päivän minilomalle ja lomailtiin vaan rauhassa. Vaikka ei hirveästi saatukaan puhuttua, yhteinen mukava tekeminen jotenkin korjasi tilanteen ja taas jaksettiin eteenpäin. Sitäpaitsi rentoutuminen voisi edesauttaa raskautumista. Mitäs tuommoinen maca-jauhe on? Voimia ja tsemppiä sinnepäin oikein roppakaupalla!

Mimis, toivottavasti ultrassa näkyi, mitä toivoitkin :)

Jane, tämä viikko saisi tosiaan mennä nopsaan. Aika moni taitaa jännätä.

Täällä ei mitään uutta oirerintamalla. Mahallaannukkumistesti näyttää negaa raskaudelle ja aamukahvikin meni alas. Vähän olen pohtinut herkän raskaustestin tilaamista. Niitä ei ilmeisesti apteekeissa myydä? Toisaalta keskiviikkona saisin sikapiikin, joten oikeastaan ainakaan sitä ennen en edes haluaisi olla raskaana. Tämmöinen piinailu on niin ärsyttävää, kun ei edes tiedä, milloin ne menkat alkaisivat jos alkaisivat. Silloin ekan km:n aikaan ne tulivat suunnilleen ajallaan, mutta nyt vuoto kesti pitempään, samoin hcg:n lasku, joten varmaan menkatkin viipyvät. Ja mieskin kehtaa kysellä, että miltä tuntuu, oletko raskaana. Yleensä ei paljon ole kiinnostanut, mutta ehkä se km sittenkin kolahti myös häneen. Onneksi täällä muutkin piinailevat, niin ei ole ainoa "hullu".

Oikein paljon plussatuulia alkaneelle viikolle+++++++++++

Prune
 
Minttuli80
Jaahas.. Niin se täti taas löysi tiensä tänne ja ollaan ukon kanssa ihan surun murtamia... Raskasta on.

Toivottavasti tämä uusi ketju tosiaan tuo paljon niitä plussia! Jos ei minulle, niin edes muille! Tsemppia!
 
A-M
Mimis: kiitokset uudesta ketjusta, toivotaan todella että tämän myötä se plussasuma alkaisi. Edellisestä "onnellisesta" plussasta onkin jo aivan liian pitkä aika.
Toivottavasti sulla hyvät näkymät tänään ultrassa ja kovasti toivon puolestasi, että tämä kierto sen plussan toisi. Pelottaa itseäkin mikäli noihin rankempiin hoitoihin joudutaan turvautumaan.

Minttuli: isot pahoittelut sulle tädistä. Niin tuttu tunne meille kaikille... toivottavasti saat kuitenkin mielesi taas pian käännettyä tulevaan kiertoon ja uuteen toivoon.

Nti. B: pahoittelut kokemastasi ja tervetuloa mukaan. Täältä saa aivan loistavaa tukea samassa tilanteessa olevilta.

Jane: mulla oli km:n aikaan kovin samanlainen tilanne. Hyvä ystävä oli myös raskaana ja itsellä olis ollut la kk myöhemmin. Todella raskasta oli seurata tämän ystävän raskauden etenemistä ja vauva vain muistutti koko ajan siitä, mitä itselläkin olisi pitänyt olla :( Nyt tämä ystävä on alkanut yrittämään toista lasta ja varmaan turha sanoakaan miten pahalta tulee tuntumaan mikäli hän raskautuu ennen mua ja itse tahkoaa edelleen samassa tilassa... En todellakaan haluaisi tuntea näin, mutta en toisaalta voi mitään...

prune: hienoa, että kuntokuuri on purrut. Todella jänniä aikoja elelet, toivotaan että et piinaile turhaan! Noista herkistä testeistä mulla on huonoja kokemuksia, ainakaan noi babyplussat (herkkyys 10) ei mulla ole tosiaankaan mitään herkkiä. niillä olen yli vuoden testaillut usein jo ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, mutta viimeksi tein niillä seuraavana päivänä todella haalean haamun kun apteekin ei-herkkä testi näytti jo huomattavasti vahvemman viivan. Toisaalta enpähän ole ainakaan mitään turhaa toivoa herättäviä kemiallisia niillä testaillut. Ja jatkossa aion testailla vasta aikaisintaan sinä päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa, mieluummin vasta seuraavana. Katsotaan pitääkö lupaus...

Ja strumppis taitaa mennä ihan samoissa, hurjasti tsemppiä piinaan myös sulle ja plussapuhuria++++++

Ottis: toivotaan että tuo käänteinen psykologia auttaa ja saisit ne ensimmäiset simppatalletukset mieheltäsi. Kurja jos nyt ihan jännäilemättä menisi tämä kierto.

Plussarikasta viikkoa meille kaikille++++++++++++++++++++++++++++++
 
unnna
Onnea Katsulle vauvauutisista! Ihanaa, poika <3

Nti.B:lle tervetulotoivotukset, vaikkei henk.koht. toivoisi kenenkään täällä olevan :)

Hurjalta tuntuu nuo Ottiksen miehen tempaukset kun olen lueskellut... Ymmärrän hyvin että susta tuntuu niinkuin koittais yksin saada vauvaa. Toivottavasti miehesi ei jatka samallalinjalla KUN sinä sen plussan teet ja mahaa kasvatat!

Viime torstaina olimme siis ultrassa äitiyspolilla. Siellä ruudussa näimme pikkuruisen olennon joka oli kooltaan 8mm !!!! Syke näkyi! <3 <3 <3 <3 Viikkoja nyt 7+3.
Sain kuurin sitä Zumenonia seuraavaksi kahdeksi viikoksi ja Lugesteronia piikillisen ja seuraavan kerran sama satsi viikolla 10. Toivon todella että sinne päästään.
Mulla on oikeastaan aika hyvä mieli nyt. menkkamaista jomoilua ollut iiiiihan pikkiriikkisen verran vain.

Kaikille hirrrmuisen paljon tsemppiä, pitkää pinnaa ja ennen kaikkea plussia testeihin!
 
Viveca78
Kiitos Mimis uudesta ketjusta! :) Olikin kyllä todella pitkä tuo edellinen. Ja jotenkin kun vuosikin vaihtui, niin oli kiva samalla aloittaa tämä ketju "puhtaalta pöydältä". Ja sovitaan, että tähän ketjuun isketään niitä plussia roppakaupalla. :) Toivottavasti tämänpäiväinen ultra menee hyvin - tulehan sitten kertomaan, että mitä kuuluu.

Ottis: No voih. Nyt täytyy kyllä tunnutaa, että MINÄ en malta odottaa ensi kiertoon, jos tämä kierto menee teiltä ihan sivu suun. :) Toivon mukaan se miehesi saa jotain outoja virikkeitä tästä käänteispsykologiasta ja sen on yksinkertaisesti vain saatava sut! Ja mielellään monta kertaa. Ja sopivina päivinä. ;) Tätä peukuttelen nyt ensiksi. :))

Nti. B: Tervetuloa joukkoon mustaan ja pahoittelut kokemuksesta! On valitettavasti ihan liiankin tuttua meille kaikille täällä. Hienoa kuitenkin, että ovis on bongattu ja pääsette uutta yrittämään. Toivon mukaan onni on mukana heti, tunnut olevan kuitenkin jo valmis siihen ja sitä toivovan. :)

Wau prune, hienosti olet saanut tosiaan kilot katomaan. Pitäisi itsekin... :p Mutta en ole kyllä tehnyt sen eteen vielä toistaiseksi muuta kuin vähentänyt herkkujen syömistä. Sekin on ollut ihan tarpeeksi vaikeaa! :D Vaa'alla en ole uskaltanut uuden vuoden jälkeen käydä, kun joulu oli tuonut mukanaan vähemmän mukavan yllätyksen, kun vaa'alla silloin kävin. Ehkä sitten helmikuussa voin kokeilla, jos tämä herkkulakko pitää siihen asti. :) Hirmuisesti peukuttelen puolestasi, voi kun teille tupsahtaisikin nyt heti plussa! ++++++++++ :)

Voi Minttuli! :(( Koittakaa jaksaa. Toivon mukaan toivo nostaa kohta päätään ja jaksatte taas nostaa katseen kohti seuraavaa ovista ja suunnitella sen hyödyntämistä. :) Tsemppihalitus! <3
Itsellä menkkojen pari ekaa päivää on aina ihan tulvillaan masentuneisuutta, turhautuneisuutta ja surua. Ja pahoin pelkään, että samat fiilikset toistuvat tässäkin kuussa vielä kertaalleen. :/

A-M: Jännää! Juuri laskeskelin, että tässä on viikon sisällä ainakin 7:llä jännät päivät! Eli periaatteessa siis jokaiselle päivälle saadaan yksi plussa. ;) Toivon mukaan teillä nyt tärppä, kovasti peukuttelen teille!! :) Sunnuntai on toivoa täynnä. ;)

Ja Janen suhteen olenkin ihan varma, että teille tärppää nyt. Se on jo vähän niinkuin sovittu. ;)


Itselle ei kummempia. Mies ilmeisesti jotenkin koki miehisyytensä loukatuksi, kun latelin totuuksia meidän peiton heiluttamis-tahdista. Nyt on sitten kovasti heiluteltu koko viikonlopun ajan. Haha, vähän myöhässä raskautumista ajatellen, mutta parisuhteen kannalta mukavaa. Toivon mukaan tämä tahti jatkuu... :D
...Jännäpäivään on ihan liiiiiiiian pitkä aika. Mitenkähän sinne asti jaksaa odottaa stressaamatta?? Nimimerkillä, minäkö malttamaton?
 
Ottis
Jane ja A-M: Me ollaan kaikki ihmisiä ja on inhimillistä tuntea kateuden pistos sisällään, kun näkee toisen saavan sen mitä itse niin hartaasti toivoo. Kateuden tunteestahan viisaammat sanovat, ett silloin pitäisi ajatella, ett se mitä toisella on, ei ole itseltä pois, mutt siltä se vaan väistämättä tuntuu, kun toisia aina vaan onni potkii ja itse pääsee siitä vain ähän sivusta maistelemaan ja sitten sekin vähä otetaan pois :(. C'est la Vie!

Kiitos teille kaikille tsempityksestä ja tsempityshaleista mieheni suhteen. Tässä häntä kotiin odottelen, ett päästäis palaveeraamaan, mutt yhdelle ystävälle sanoinkin, ett hänellä voi tänään mennä hyvinkin pitkään, kun töihinsä soitin ja ilmoitin, ett tänään jutellaan. Tilanne on nyt se, ett vaikea oli lähteä töihin, kun olen niin ahdistunut. Töissä olen kuitenkin koko ajan vaikeitten asioitten kanssa tekemisessä ja jos ei oma elämä ole kunnossa, ei silloin jaksa itsestään niin paljon antaa kuin pitäisi.

Iltapäivän tehtävistä vapautin itseni, kun sait hommat hoitumaan sijaisvoimin. Ei tämä siis tän raskaampaa ole :(. Nyt tuntuu, ett mies on pakko saada ymmärtämään, ett tilanne ei voi näin jatkua, sillä se verottaa liikaa minulta ja minusta. Ei mun elämä saa mennä kokonaan solmuun yhden vaikean (vaikkakin ehkä tärkeimmän :) ihmissuhteen vuoksi.

Prune: Meidän ongelma taitaa olla juuri siinä, ettei osata viettää vapaa-aikaa yhdessä eli miniloma ei tule kysymykseenkään :(. Kiitos ideasta kuitenkin. Tosin mies ehkä pitäisi saada lomalle, sillä luulen hänen työstressiä potevan ja jos hänet saisi relaantumaan, voisi tilanne onnellisesti ratketakin.

Maca-jauhe on Perusta kotoisin oleva yrtti, jonka pitäisi auttaa niin naisia kuin miehiäkin parantamaan hedelmällisyyttä. Mm. petrata just siittiöiden liikkuvuutta ja tukea mm. follikkelin kasvua. Jauheessa on lisäksi monia muita aineosia eli vitamiineja ja hivenaineita, jotka tässä puuhastelussa ovat tarpeen. Ei vaikuta tavallisten extrahormonien tapaan, ett lamauttaisivat kehon oman hormonituotannon, vaan aivolohkon kautta stimuloivat ko. tuotantoa. En tiedä onko siihen uskomista, mutt monia se on kuulema auttanut raskautumaan. Ja minähän käytän kaikki mahdolliset keinot (paitsi simppoja :). Googleta maca-jauhe, niin löydät lisätietoa.

Tsemppiä sulle näihin piinapäiviin. Netistä saat herkkiä testejä edullisesti ja nopeasti kotiin toimitettuna. Plussaa sulle toivottelen ++++++++++++++++!

Minttuli: Pahoittelut tädin saapumisesta :(! Se on tosi häijy nainen! Voimia teille käsitellä tämä pettymys yhdessä kunnolla sekä tietenkin onnea tähän uuteen kiertoon. Kyllä se pikkuinen teille vielä suodaan. Olet vielä nuori ja elämää on paljon edessä :).

unnna: Olipa ihanaa lukea sun hyviä uutisiasi. Paljon tarraliimaa ja kaikkea mahdollista tököttiä pitämään vauva masussa onnelliseen loppuun saakka. Jospa nyt jo uskaltaisit ajatella, ett totta se on ja myös se, että tämän lapsen saat synnyttää :).

Olenpa miettinyt myös tuota ilmoille heittämääsi ajatusta, ett yksinkö olisin myös sen vauvan kanssa. Ehkä ;). Mutt tällä hetkellä se olis vain positiivinen ajatus. Olen muistanut taas sen, ettei elämä kesälläkään (kun olin raskaana) ollut ruusujen päällä tanssimista, vaan tuntui, ett mies oli aina pahalla päällä ja siihen syytä yritinkin löytää, vaikka kaiken piti olla just niin hyvin kuin olla voi. Pitääpä kysyä tuostakin tänään. Jokohan alkaisin tehdä listaa :)??

Viveca: Toivotaan käänteispsykologian tehoavan, vaikka toisaalta.. Olen jo tuudittautunut siihen, ett tämän kierron annan mennä näin. Saapahan hermot levätä vielä sen n. 5 viikkoa ennenkuin seuraava simppajahti alkaa :).

Auts! Tuota miehisyyttä :)). Minäkin tuota kerran kokeilin ja se toimi hyvin. Eli kun simppoja ei alkanut suosiolla kuulua, epäilin 'ihan itekseni ääneen', ett taitaa mies epäillä ettei pili nousekaan ja siitäkös hän sai puhtia näyttää, ett kyllä se nousee :). Miehet on miehiä! Tuota en oikeastikaan olisi uskaltanut tehdä jos olisin mieheni mieskuntoa silleen epäillyt. Liian rankkaa olis leikinlaskuksikin tuo :(.

Tuopa tässä nyt askaruuttaakin, että kun mies mua jatkuvasti moittii kuivaksi, mahoksi ja miksi milloinkin, ett miten voin ottaa tuon puolen puheeksi hänen loukkaantumatta. Siis sen, että turha alkoholin käyttö mm. ei varmaankaan tee simpoille hyvää ja että koska myös hänen lääkityksensä saattaa siemennesteen laatuun ja nimenomaan sen liikkuvuuteen vaikuttaa, pitäisi niitä simppojen senkin vuoksi olla enemmän ja useammin tarjolla, ett joukkovoima pääsisi jylläämään ja Se Simonen pääsisi perille. Vahvinhan sen kilpajuoksun kuitenkin voittaa, mutt muidenkin apuja siihen tarvitaan.
 
Nti. B
Kiitos kaikille tsempityksistä ja tervetulotoivotuksista! <3

Minttuli: Pahoittelut negasta! :( Se on aina niin kauheaa. Mä en ikinä oikein usko negoja :D Kerrankin sain aamulla negan ja parin tunnin päästä alkoi vuoto niin mulla ihan kirjaimellisesti loksahti suu auki pyyhkiessä! :D

Jane75: Kiitos lisäyksestä listaan! Tiedot on oikein. Mitä muuten tuo viimeinen päivämäärä tarkoittaa?

Tänään alkoi menkat! Ja ihan aikataulussa vielä! Nyt siis virallinen yk alkaa. Kierto oli sen 28 päivää. Mulla ennen km:ää oli 27-29 päivää eli normaalisti kroppa toimii. :)
Meillä ei onneksi ole ongelmia peiton heilutuksessa. Minä olen se ei-niin-aktiivinen osapuoli. ;) Mua vaan vähän huolettaa tuo miehen työ, kun aamuvuoro sillä kestää normaalisti sellaisen 14-16 tuntia ja eihän se illalla sen jälkeen oikein jaksa. Toivottavasti ei tuu iltavuoroa oviksen aikaan. Minä aloitan 27.1 työelämävalmennuksessa (valmistuin just ammattiin, mutta eihän nyt töitä saa) ja työaika on normisti klo 8-14. Mies lähtee iltavuoroon klo 15.30 joten just ehdin kotiin ennen sitä.. :D Nyt mä kerään taas paineita itselleni. Lupasin keskenmenon aikana itselleni, että kun yritetään taas niin unohdan oviksen seurailut ja vauvafoorumit. No, eihän se tule onnistumaan! ;)
 
Ottis
Nti. B: Onnittelut toimivasta kropasta! Uskomatonta miten meidät naiset onkaan tehty samasta muotista joittenkin asioitten suhteen eli just ekat menkat km:n jälkeen on saanut meidät kaikki uskomaan taas elämään. Älä vielä peitonheilutteluja sure. Simppoja kun voi talletella jo monta päivää ennen ovista :). Onnea tähän ekaan ja toivottavasti toistaiseksi viimeiseen yritykseen!

Viimeinen nro tarkoittaa sitä monesko vauva haaveissa. Sulla 1 jos ja kun ykköstä toivot :).
 
Hansu...
Olipas tänne tullut tänään tekstiä :)

Tervetuloa Nti. B. Pahoittelut kokemastasi ja myötunnot sen kamalan olon takia, joka kateus ja katkeruus teettää. Ekan keskenmenon aikaan mulla oli 8 ystävää/tuttavaa jotka oli raskaana ja joilla oli laskettuaika puolen vuoden säteellä, suurimmalla osalla kuukauden sisällä mun omasta. Voin kertoa, että kyllä v*tutti, siis ihan suoraan sanottuna olin ihan hirveän katkera siitä, ja jopa toivoin välillä, että jollekin muullekin kävis huonosti. Ihan kamalaa, en tietenkään nyt tommosta ajattelisi normaalisti koskaan. Mutta sillon se oli niin hemmetin epäreilua!!!! Nyt niiden vauvat ei kiinnosta mua pätkään... ei ne saa mua surulliseksi taikka mitään muutakaan. Ei oikein herätä mitään tunteita. En tiedä onko sekään tervettä, mutta näin mulla. Nyt vaan toivon, ettei niitä vauvauutisia tuu enää ennekö ite oon raskaana. Kyllä nuo 8 ihmisen vauvailut riittää tuolla facebookissakin :/ Sorry vaan. Eniten oon ehkä katkera niille jotka valittaa vauva-arjesta... tekis mieli mäsästä päähän ja sanoa, että eksä tajua kuinka onnekas oot.

Ja kuten huomaatte niin tästä ärsytyksen tasosta päätellen pms-oireet jyllää. Kuivakausi alkoi ja rinnat on ihan löllöt. Siis oon rutistellut ja painellut ja vääntänyt ja kääntänyt niitä eikä ne oo yhtään kipeet eikä turvonneet :D Hullujen hommaa...

Minttuli: Voi surkeus :(( Ei voi kuin yrittää taas nousta sieltä suosta eikä antaa periksi. Toivottavasti mieli paranee nopesti.

Unnna: Ihanaa, aivan mahtavaa:) Nyt kaikki peukut pystyssä, että kaikki jatkuu hyvin!! Koska pääset ultraan seuraavan kerran? Tos hyvä, että saat hoitoa. Varmasti vaikuttaa henkisestikin asiaan paljon.

En nyt millään muista mitä muuta mun piti kommentoida, joten eipä muuta.

Oireeton Hansu kp20/25
 
Jane75
Nti. B - se päivämäärä joka joillain näkyy listassa on se seuraava jännäpäivä, eli milloin emme toivo tätiä kylään vaan uskalletaan jo testata ekan kerran. Jos jo tiedät milloin sinulla seuraavat menkat ei enää tulossa, niin voit lisätä jännäpäivän listaan, tai laita viestiin niin joku kyllä puolestasi sen sinne lisää. Eli paljon on meitä jännäilijöitä nyt tammikuussa. :)

Minttulille lämpimät halaukset, kyllä tuntui pahalta lukea sitä viestiä, se on niin kamala ja toivoton tunne aina kun se täti löytää... Voimia teille molemmille, miehesi kuulostaa kyllä harvinaisen empaattiselta tapaukselta, onneksi älyää olla sinun tukena vaikeina aikoina.

Muuta en nyt jaksa, poika on taas sairaana, käytiin lääkärillä tänään ja saatiin lääkkeitä joten eiköhän elämä pikkuhiljaa taas voita, kunpa itsekin pääsisi tästä zombie-olosta eroon. Mutta tiedän kyllä Hansu vaikka hieman valittelenkin että olen erittäin onnekas siitä että hänet on elämääni suotu, enkä sitä kyllä hevillä unohda. :) Lullu - meidänkin pikkumies on hieman päälle kaksivuotias, eli aikas samanlainen tilanne kuin teillä. Oletko jo takaisin työelämässä vai vielä hoitovapaalla?

Kauniita unia toivottelee

Jane (joka myös vääntelee ja kääntelee niitä tissejä :) josko niissä silloin tällöin taas tuntuisi jotakin...)
 
Ottis
Hansu: Niin on pitkä matka sulla vielä tädin tuloon, ett oireita ehtii vielä tulla. Hullun hommaahan tämä jatkuva piinailu on kaikitenkin, mutt ei auta kuin kestää jos aikoo joskus sen maailman parhaan palkkion kärsivällisyydestä saada. Peukuttelen! Sunhan ei kuitenkaan 'pitänyt' kovin kovasti pettyä kuin vasta 3. yrittämällä, eikös se niin ollut? Mutt joka tapauksessa tsemppiä pms-oireiden kanssa kärvistelyyn jos ne niitä nyt on.

ON Miestä olen pitkin iltaa puhuttanut, mutt hyvin huonolla menestyksellä. Välillä tuntuu, ett olen tekemisissä psykoottisen mielipuolen kanssa ja narsismista juttua netistä luinkin. Luvattoman moni asia osui yksiin :(. Mutt, ettei ihan itkuksi menisi niin kerrottakoon, että kun oikein pääsin vauhtiin moitin miestä mm. siitä miten hän ei reagoi mihinkään tunteella, vaan elää arjessakin täysin työminällään. Kun alkoi rooliaan puolustella, sanoin hänen olevan teknikko sängyssäkin ja kun hymyili oikein leveästi vastaan, tajusin lipsauttaneeni melkein kehun ;). Vähän siinä oli naurussa pitelemistä. Ku alko kikatuttamaan puhaltelinpa siinä sitten pölyjä takankulmalta, ett sain kiukkuni pidettyä :).

Osaan minäkin olla kurja. Saunasta kun tulin, tepsuttelin miehen luokse alastomana "saarnaamaan" ihan tulevaisuuden varalle (jos jostain vielä vireän naisen itselleen löytäisi), että:"Jos aikoisit hänet tuossa vaikka torstain pakeilla jörnäyttää paksuksi, niin tänä iltana pitäis jo kiireen vilkkaa vetää käteen, sillä simppojen laatu heikkenee, jos ne on pusseissa yli 3 vuorokautta." Hetken katto otsa kurtulla, ett mitähän tuokin tarkoitti, mutt löytypä sieltä se hymy sittenkin. Mutt uskokaa ihan huviksenne, ettei tuo mies todellakaan ymmärrä, ett jos osais käyttäytyä niin pimpsaa vois olla saatavilla :(. Missä hän kuuruili silloin kun himoja ja huumorintajua jaettiin??? t. Ottis kp7
 

Yhteistyössä