KM:n jälkeen haaveilevat vol 2

  • Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Juissis: Totta tuo mitä kirjoitit siivoamisesta. Meil on ainakin niin, ett mies ei siivoa jälkiään yhtään ja nytkin huomasin, kun pakotin itseni siivoamaan, ett en tykkää siivota, koska tiedän, ett siitä on vain haalee muisto hetkessä kun mies tulee kotiin. Ja kun olen siivonnut, ravaan sitten jatkuvasti jälkiään korjaamassa ja se rassaa. Ts. tekis mieli antaa paikkojen olla just niin paskaset ku ovat, niin siinä ei lisäsotkut tunnu. Mun miehen kohdalla homma on vain niin, ett ainakin viimeiset vuodet on äitinsäkin elänyt kuin sikolätissä ja veljensä ei myöskään siivoa koskaan, joten miehen on turha yrittää selittää, ettei hän ole syntyjään sottapytty :).

Hienoa, ett olette siellä jo Oilin saapumista hyödyntäneet :). Onnea tähän kiertoon ihan valtavasti. Juhannusplussaa taidat siellä touhuta..
 
memmuska
mites tuota listaa oikein luetaan??? kyseleepi hölömö :)

kiitos kaikille pikaisista vastauksista ja erikoisesti tästä 4 lapsen ihmeestä oli mukava lukea!
kyllä on heti olo helpottanut kun sai pelkästään kirjoitettua tänne tarinan kun en siitä koskaan ole kelleen kertonut muuta kuin ihmiset jotka elämääni kuuluu...
 
Viveca
Hih, samalla lailla jouduin itsekin aikoinaan kyseleen. :)
Eli nimimerkin jälkeen tulee usein km (=keskenmeno) ja sitten ajankohta jolloin tämä on tapahtunut. Siinä voi olla myös kkm (=keskeytynyt keskenmeno) tai ku (=kohdunulkoinen) tai tm (=tuulimuna). Eli sulla ku 3/10 koska kohdun ulkoinen raskaus ja päättynyt maaliskuussa 2010. Itse olen listassa ylimäpänä, kun oma ku on tapahtunut jo 2008.
Ja sitten suluissa oleva numero tarkoittaa sitä, että monettako lasta toivoo. Useimmilla 1 eli ensimmäistään. Mi-iuskalla 2, kun hänellä jo yksi lapsi jo ennestään on.
Viimeisenä jos on jokin päivämäärä, niin se tarkoittaa jännäpäivää eli sitä jolloin joko menkat alkaa (tai toivottavasti ei siis ala) tai milloin aikoo testata. :) Listaan voi siis aina itse päivittää joka kierto uuden jännäpäivän tai pyytää jota kuta tekemään se. :)

Toivon mukaan hiukan selkensi. :)
 
mi-iuska
tervetuloa joukkoon memmuska! ja pahoittelut kokemastasi!
täällä maailma saa näyttää just niin mustalta kun tuntuu, kyllä sieltä sitten pikkuhiljaa alkaa muitakin värejä löytymään. eli tänne saa purkaa k a i k e n.. se on helpottanut ainakin mua.

Meillä tosiaan yritystä nyt 1v9kk ja siihen on mahtunut pari tuulimunaraskautta (rv13 ja 10) ja yks kkm viikolla 9. Esikoinen täyttää pian 2v ja on omalta osaltaan auttanut jatkamaan arkea ja suru on pikkuhiljaa jäämässä taaksepäin. siltikään en voi kieltää etteikö välillä pistäisi vihaksi ja sattuis niin tajuttomasti muiden käytös tai kommentit jne.

Juissis, me mennään sit samoissa.. mulla näytti eilen ovisplussaa, mutta en nyt muista mitkä donnassa on ne "aikarajat".. toissapäivänä hyödynnettiin ja eilen myös. tästä päivästä en enää tiedä jaksaako. tosin oviksen mukaan tästä kierrosta on tulossa lyhyt/lyhyempi, koska ennen mulla on ovis tapahtunut n.kp15 ja nyt on kp13 menossa.. no eipä siinä.

mitähän muuta piti..

viveca, mun tekis mieli joskus antaa parturille täysin vapaat kädet mut en koskaan uskalla.. ku en halua ihan siilitukkaa kun aina ollut suht pitkät hiukset enkä välttämättä mitään älyttömän vahvaa otsatukkaa.. tällä kertaa vaatimuksena oli musta väri, jotain raitoja jonnekin ja rikottu, ei mitään tasasta ja pliisua. ihan ok tuli, vaikka parturi olis voinu olla viel hitusen rohkeampi ja vetää lyhimmät hiukset oikeasti kolmasosan lyhkäsemmäks.. :D mäkään en yleensä tiedä mitä haluan. mutta tällä mennään nyt taas kunnes hiukset kasvaa tylsiks.. saa nähdä meneekö taas puolvuotta ennen seuraavaa kertaa.
 
Ottis
Orvokki: Saa onnitella ja olla täpinöissäänkin. Minä olen vähän pyörällä päästäni varsinkin, kun ukko aamusta taas lähti kiukutellen. Miten ihmeessä näiden mun plussausten aina käykään näin, ett silloin on täysi sotatila päällä? Pitänee tässä kuitenkin rauhassa vielä viikko odotella ja kattoa ennen varsinaista tuuletusta, sillä vaikka mulla ei näin varhain näin selkeätä plussaa olekaan ollut, niin varmaa on vain se, ett kaikki voi vielä mennä pieleen.

Kaiken kukkuraksi eilen illalla lipitin sidukkaa heti molemmille jaloille, mutt ei kai se vielä tässä vaiheessa haittaa? t. Ottis kp 19 (dpo7)
 
Orvokki
Ottis: sitä jäi kysymättä kun olit ilmeisesti purkanut mieltäsi miehesi käytöksestä.... oliko viestisi hävinnyt vai...? Minua harmittaa puolestasi miehesi käytös sinua kohtaan. Vaikutat aivan ihanalta ihmiseltä ja oisit kyllä ansainnut jotain aivan muuta!!!
 
Ottis
Orvokki: Eiku poistin sen ihan itse, ku oli niin pitkä valitus, mutt asian ydin oli, ett mies eilen illalla sisälle tultuaan ja syödessään alkoi raivota ensin, että missä on hänen kurkkunsa (tuore-) ja kun sanoin laittaneeni sen salaattiin sanoi, että jos hän ostaa kurkun siihen ei ku-kaan koske. Sitten alkoi kaivata tomaattejaan :)). Nekin olin laittanut salaattiin, mutt tilalla oli kaapissa pussissa saman verran, mutt nekin olivat HÄNEN. Enpä olis uskonut, ett jos yhdessä käydään kaupassa ja hän poikkeuksellisesti maksoi ostokset, ett kaikki silloin ostettu olikin hänen. Niin aggressiivisesti käyttäytyi, ett kun veskiin menin, laitoin oven perässäni lukkoon. Eli eipä tee paljon mieli tänään miehelle hehkuttaa, ett hei, mä oon sulle raskaana, mahdollisesti, ainakin vielä viikon... :).
 
Orvokki
Ottis: heh, me taidetaan kirjotella samaan aikaan :)

Ei ne sidukat haittaa ollenkaan. Itsekin olin täysin tietämätön raskaudesta viime jouluna kun oltiin siellä reissulla ja just samoilla päivillä ja kyllä siinä sen pitkän viikonlopun aikana useampi pullo tulis skumppaa juotua.

Hitto sitä sun miestä. Mun korviin toi ei kuulosta kivalta... huokaus
Elä kerro tollukalle vielä mitään! Oota että tikkuun tärähtää megaplussa ja kato sitte millon paljastat.
Ois varmaan sullakin vielä ihanampi fiilis ton suhteen jos miehen kans ei ois sotatila käynnissä.
Vaikka ei tota taida mikään himmentää!!!!!! +++

ai hitsi, joku on innooissaan, sorry :)
 
Ehkä väärässä!
Toivottavasti olet Ottis raskaana! Toivon sitä todella ja olet ihana ihminen, vaikka en ukostasi pidäkään ja ehdottomasti ansaitsisit parempaa. Mitä kun lapsi tulisi, miten miehesi muka muuttuisi empaattisemmaksi ja osasi vastata lapsen tarpeisiin? Riittäisikö hänen pinnansa loputtamasti huutavan vauvan tarpeiden tyydyttämiseen?

Mutta tuosta kuvasta... Että kuva kertoo enemmän kuin sanat... Minusta tuo ei ole plussa. Sen pitäisi selvästi vahvistua jo päivässä. Kahdessa päivässä viivan pitäisi olla jo selvästi tummempi. Anteeksi, toivottavasti olen väärässä, mutta luulen ettei kiinnittymistä ole tapahtunut ja nyt virtsassa on vielä vähän hormoonia joka pikkuhiljaa katoaa. Kyllä tuon viivan pitäisi siis olla paljon vahvempi tänään kuin eilen...
 
Hansu...
Voi Ottis, onpas vahva plussa noille päiville!!!! Pidän satasella peukkuja, että nyt tästä mennään loppuun asti!!!! :))))

Mulla oli eilen vähän ikävä ilta tai siis tosi hauskaa. Yks työkaveri ei muka voinut juoda ja kaks muuta sai siitä väkisin irti, että se on 5 viikolla raskaana. Tyttö alkoi itkemään, kun joutu siitä kertoa. Mutta siis se on 25v. saanut just vakituisen työn ja ostanut rivitalonpätkän miehensä kanssa. Kaikki menee siis hyvin, toisilla vaan menee. Tuli kyllä ilmi, että yks jolla on 7v. tytär, on saanut monta keskenmenoa eikä siis toista lasta ole tullut ja nykyään se on mies joka ei halua edes yrittää.

Mä alotin valheiden sarjan, en tuntenu itteäni kotosaksi sen puoleen. Sanoin, etten halua lapsia. Siitä sitten keskusteltiin jonkun verran. Kerroin kyllä, että oon aikasemmin saanut keskenmenon. Mutta nyt ei ainakaan kukaan kysy enää mitään. Aion pitää nyt työporukan näiden juttujen ulkopuolella. Tiiän, että joku aina juoruaa. Toivottavasti kukaan vain ei tunne ketään, joka tuntee jonkun, joka tietää näistä. Inhottava jäädä valheesta kiinni. Tai toisaalta ne ei kuitenkaan oo mun ystäviä ja voin sanoa, että asia niin arka etten halua kertoa sitä joka tilanteessa. Inhottavaa valehdella, mutta tällä tiellä nyt mennään :/
 
Ottis
Ehkä väärässä: Ehkä olet oikeassa, sillä itse kattelin Paintissa eilisen ja tän päivän viivoja ja kun laitoin vastaväreinä, mun mielestä eilinen näytti ehkä aavistuksen verran vahvemmalta, vaikka en minä siinä kyllä väriä nähnyt, mutt tän päivän tikussa näin ja eikös se väri ratkaise. Melkein toivon, että olet oikeassa myös siksi, että just nyt ei tolle ukkokullalle oikein huvittais kertoa, ett olen raskaana hänelle. Enkä aio kyllä kertoakaan, ennenkuin on selkeätä näyttöä eli digitaalisessa se sana raskaana.

Nyt kuitenkin mietityttää lomalle lähtö ku voisin just ja just ehtiä käydä rv5+5 ultrassa, ja jos sykettä ei näykään, on koko loma pilalla ja kaikkein karseinta, ett siellä alkais vuoto :(. No, aikansa kutakin.

Mutt vahvistusta sille, ett jotain on tapahtumassa sain, kun meinasin lähteä autolla liikkeelle ja palasin vielä takaisin tupaan puhaltamaan alkometriin. Yöllä ennen kahta join viimeisen sidukan ja vieläkin näytti toinen mittari 0.2 promillea ja toinen 0.07. Kaksi kertaa kemiallisten aikoihin mulla on nimittäin käynyt just samoin, ett dpo7 olen ottanut kuppia enkä ole meinannut selvitä sitten millään. Kun muilla (myös miehellä, joka on juonut takuulla paljon enemmän) mittari on näyttänyt nollaa, mulla on vielä ollut alkoholia veressä.

Tän kierron ovistikkuja myös kattelin ja saattaa olla, ett mulla on ovis sittenkin ollut 4.6. eli päivää aiemmin. Tikut olivat niin tasavahvoja, ettei niistä meinannut ottaa tolkkua millään.

Hansu: Olipas stoori. Varmasti itkettää kun ja jos raskaus yllättää eikä siihen ole varautunut. Jos se, että valehtelet, ettet halua lapsia, tekee sulle tilanteen helpommaksi, niin se on minun mielestä ihan ok. Teet just niinkuin sinusta parhaalta tuntuu ja muilta mutinat pois :).
 
Ottis
Hansu: Juu, tän päivän kuvat on samasta tikusta, vähän eri asennoissa pöydällä vain, minkä huomaa naarmuista. Tai itse asiassa toi viimeiseksi lisäämäni on otettu 4 minuuttia aiemmin kuin se ekana tänään laittamani. Ja sitähän tossa alla kirjoittelinkin, ett eilen en nähnyt väriä, vaikka viivan paikka vahva olikin. Paintissa ei eroa kuitenkaan noissa väreissä huomannut tai jos jotain niin harmaa näkyi käänteisenä värinä paremmin.
 
Hansu..
Ottis: No on kyllä vahva viiva dpo7:ksi, eiköhän tää plussa nyt pysy!!!! :))))

Mulle tuli kutsu tutkimuksiin tänään (täällä jaetaan posti lauantaisinkin:). Tottakai päivä oli sitten 8.7. jolloin oon just lomalla poissa maasta :/ No täytyy maanantaina siirtää, toivottavasti ei siirry paljoa... nopeasti sinne kyllä tuli aika, ettei voi valittaa. Ehkäpä ei tarvikaan ilman tutkimustuloksia alkaa yrittämään. Nyt kyllä jotenki tuli semmonen pelko, että mitä jos sieltä selviääkin jotain kamalaa ja tulee lapsettomuustuomio :(
 
Lakallis
Just ku mun oli pitäny pitää loma tietokoneesta (ei siis kyllästytä te, vaan se että oon koneella liikaa ku on loma), niin sitte Ottis lykkää tuollasen.. Minä en tajua näistä mitään, että onko kiinnittymistä vai mitä, mutta tuosahan on punasta enempi ku puna-armeijassa!! Ei sitä ennen oo ollu noin paljon. Ei niille miehille kannata kertoa asioita turhan aikasin. Pidä nyt vain omanas ja meidän tietona!

Voiko täältä poistaa omia tekstejä? JOitaki ehkä voisin poistaa.. Jotain pahinta katkeruutta, kertoja, jolloin joku suositteli hoitoa ;)

On se ihme homma, että nyt ku huomenna täys 11vkoa mä jo muka ajattelen että miksen mä väkisin tavannu kamujani km:n jälkeen.. No mietinpä sitte että nyt kävis taas niin. En näkis en ketään ja toimisin just samoin. Eilen taas kilahti ihan täysin kun joku noin vain vaan saa toisen lapsen. Huolimatta siitä, että olen paksuna en siis jaksa iloita muiden kuin lapsettomien tai vaikean kautta raskaaksi tulleiden raskauksista. Mä vain en kykene. Ei puhettakaan että haluaisin nähdä vauvoja. Untakin näen kamujeni tapaamisista ja selittelen unissa aina miksen mä pysty. Paljon kiinnostaa puolustella omaa surua jolleki, joka näkee km:n mahdollisuutena. Että oon niinku pikkusen kaukana minun ajatusmaailmasta.

Mun mieshän oli oikein rebel! Se ei kuulemma ole maksanu syksyn ultraa, jossa kkm todettiin. Hän ei kuulemma aluksi muistanu ja sitte ei oo viittiny. Karhua ei oo tullu, koska veikkaan että muijaa nolotti aikalailla se, että eka väitti puoli tuntia itse näkevänsä sykkeen ja kaiken olevan ok ja sitte ettei sitä nyt ookaan. Pelottaa nyt taas ens vkon ultra, joka tehdään mahan päältä kuten sillon syksylläki. Mun kohtu on taaksepäin kallistunu eikä sieltä kyllä näe mitään. Oli vain to sellanen olo neuvolassaki että pidä tunkkis ku eihän se tietenkään saanu sillä mooseksen aikasella laitteella kuuluun mitään. ONNEKS mä olin kaukaa viisas ja olin käyny yksityisellä ultrassa edellisenä päivänä. Olen aika "rento" kun kestän elää ja yrittää vaikkei täti to ääniä kuullukaan. Nyt sitte ultra-aika taas ke. Sillon ois ultran mukaan 11+3. Jos mä NYT tän vauvan saan, niin helpolla tulee.

Hansu: sä oot kyllä vahva ku pystyt oleen työporukassa räyhäämättä asiasta. Ei onnistuis multa! Aivan sama miten paljon valehtelet. Just niin paljon ku sun oman olemisen tukemiseksi tarvii.
 
Ottis
Lakallis: Vaikka nyt kovin punaiselta näyttääkin, niin enpähän jaksa uskoa, että tämäkään pysyis, mutt katellaan :). Kohdun paikkeilla tuntuu jotain paineen tapaista ja välillä tekee pahaa, mutt nämä molemmat 'oireet' ovat aivan liian varhaisia tähän vaiheeseen, joten en usko niitäkään :).

Hienoa, ett sulla aika ultraan keskiviikkona. Muista sitten tulla kertomaan meille mitä kuuluu ja kuka käskee. Ihan oikea liikku oli mieheltäs jättää se ultrauskerta maksamatta, jolloin lekuri / hoitsu? ollut väärässä.


Näyttäis siltä, ett näitä tekstejä ei saa noin vain poistettua ku ei sitä poista-nappia ole, mutt valitse muokkaa ja poista teksti sitten leikkaamalla. Muistaakseni pitää 5-6 merkkiä jättää, ett hyväksyy muutoksen, joten voit laittaa vaikka pisteitä rivin, mutt saat osan tekstistäsi pois :).

Hansu: Norjassa hommat osataan todellakin hoitaa. Tutkimustulosten odottelu on varmasti piinaavaa aikaa, kun pelkää pahinta, mutt olet sinä niin luja sissi, ett selviät siitä kyllä. Toivotaan parasta!!
 
memmuska
kiitos viveca, nyt ymmärrän listaa...

uskaltaako juu ottis jo onnitella,??? kyllä siinä selkeästi viiva munkin mielestä näkyy... eli siis onnea <3

itse tässä jännään alkaako 19.6 menkat vai nou! kauheet täpinät päällänsä :)
 
memmuska
koskas olis muuten hyvä aika testata? en millään jaksais ootella viikkoa...

näin untakin viime yönä että testissä näkyi kaksi viivaa ja olen raskaana!

siihen loppui nukkuminen puoli 5 ylös ja siitä asti suhahdellu ees taas taloo että olis jo ens vko loppu! :eek:
 
Ottis
Memmuska: Meillä näemmä sama jännäpäivä, joten uskon ett viimeistään tiistaina voit jo vähän testailla, sillä minä testailen taas huomenna. En aloittanutkaan kuin vasta dpo 3 ;))).
 
memmuska
jep, kiitos ottis!

niinpä näkyy samoissa kierto menevän :)

olin niin pirun malttamaton viime yön unien jälkeen taas että tein testin aamulla no negaahan se näytti! :(

ehkä maltan mieleni ja testaan seuraavaksi puoli väli viikkoa :)
 

Yhteistyössä