KM:n jälkeen plussaavat 2011

  • Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti
Mimis
Ajattelin perustaa uuden ketjun vuonna 2011 plussaaville! Vanha alkaa olla jo niin pitkä että saattaa kohta mennä jumiin :)

Tervetuloa kaikki vanhat ja uudet keskenmenon kokeneet ja uudesta raskaudesta haaveilevat! Tämän pinon on tarkoitus pysyä positiivisena ja kannustavana, ilkeitä taustakommentteja ei tänne tarvita.

Plussarikasta Uutta Vuotta 2011 teille kaikille ihanille naisille <3

-------------------------------------------------

KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Ottis................kkm 08/09............................(1).........27.12.2010
Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
lullu..................km 12/09.............................(2)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
Prune...............km 12/09..............................(3)
Piu...................kkm 02/10............................(1)
*aurora*..........km 02/10..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1).......5.1.2011
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Miltsi................km 08/10..............................(2)
Rebellina...........km.......................................(?)
Beata73............km 10/09...............................(1).........11.12.2010
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)

----------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10)

--------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet:

Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010
 
Ottis
Mimis: Kiitos uudesta ketjusta :). Pitkällä olet sinä todellakin. Ei ole enää pitkä matka siihen kun saat vauvan syliisi.

Memmuska: Hienoa, ihanaa! Kyytiläiset matkassa. Toivotaan testiin vahvaa plussaa parin viikon päästä :).

HYVÄÄ JOULUN AIKAA KAIKILLE PALSTALAISILLE! t. Ottis
 
Sini
Rauhallista joulua ja plussarikasta uutta vuotta :)

Vaikkakin Ottiksen jännäpäivä on vielä tämän vuoden puolella, josko siihen joulun punaa ois tarttunut, kovasti toivon niin.

Memmuskalle tsemppiä piinailuun.

Sini
 
Miltsi
Hyvä oli joulu, mutta taas tuli haikeus sitä kovasti haluttua vauvaa kohtaan. Nyyh. Anteeksi omanapaisuus, tulin tänne hiukan pahaa oloani purkamaan. Itkettää, kun toivoo niin kovasti ja aina täti porhaltaa käymään kuukausi kuukauden jälkeen, vaikka tärpit on varmasti ajoitettu kohdalleen. Ei tullut sitä toivottua joululahjaa.

Täällä monia vahvoja naisia, jotka jaksavat kerta toisensa jälkeen yrittää, mutta onko meillä oikeasti vaihtoehtoja? Mitäs sitten, jos ei enää yritä, jos lopettaa tähän. Voiko niin muka valita vai toivooko silti joka kerta, että entäs jos nyt kuitenkin onnistuisi. Ja hitot, mulle ei se käy. Nyt päätän itse: ens kuussa tärppää! Jos ei ens niin ainakin seuraavassa! Tai viimeistään sitä seuraavassa...

Onnittelut joululahjoista, joita toivottavasti saitte hyvät siskot!


-Miltsi
 
Rebeliina
Tassa toinen omaan napaan tuijottaja. Herasin aamulla siihen etta keksin olevani raskaana. Olin jo ihan intona ja mietin, etta hitsi kun olin juonut viinia joulupodassa. Noh iltapaivalla sitten toi tati lahjan (jokunen paiva myohassa, mutta epasaannolisiahan nuo). Se siita sit taas...
 
Sini
Pahoittelut niille, joille se täti ilmaantu jouluna. Olisi saanut pysyä pois.

Ottis: Pahoittelut jouluaamun nega testistä, se teksti ei ole kivaa luettavaa.
Mutta ei ihan vielä luovuteta, jos kerta tätsykään ei vielä paikalle ole pyyhältänyt. Kuulostaa leppoisalta sinun elämä siellä, toivottavasti sellaista onkin ja olet saanut rentoutua jouluna.

Hyvää vuoden viimoista viikkoa kaikille.

Sini & Toukka 28+3
 
Ottis
KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Ottis................kkm 08/09............................(1)
Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
lullu..................km 12/09.............................(2)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
Prune...............km 12/09..............................(3)
Piu...................kkm 02/10............................(1)
*aurora*..........km 02/10..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1).......5.1.201 1
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Miltsi................km 08/10..............................(2)
Rebellina...........km............................ ...........(?)
Beata73............km 10/09...............................(1)
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)

----------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10)

--------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet:

Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010
 
Beata73
Miltsi: olet oikeassa; toivoa on oltava tässä asiassa, jotta järki säilyy. Eilen surffailin kanavia, ja satuin Liville, jossa oli brittiläinen pariskunta. Vauvaa olivat yrittäneen 9 (!) vuotta ja rahaa olivat saaneet hoitoihin kulumaan 60 000 puntaa. Lopulta olivat vauvan saaneet ja olikin melkoinen söpöliini <3 Aivan ihana!! Eli kerta toisensa jälkeen vain toivoa täytyy.

Rebellinalle pahoittelut tädistä :((

Ottis: Kiitokset kun poistit mun ilmeisesti tuhannen vanhan jännäpäivän. Kuulumiset on aika kurjia. Emme ole saaneet miehen kanssa asioita selviksi. Hän lähti eilen ainakin 2 viikoksi työreissulle, ja muuttaa ilmeisesti sieltä palattuaan pois meidän yhteisestä kodista :( Olen aivan järjettömän surullinen, mutta en voi tälle tilanteelle mitään. Mies on järkähtämätön.
Aloitin tänään terapian, jotta pääsisin jotenkin kartalle, että missä mennään.
MUTTA: seksi meillä ei ole loppunut, päin vastoin!! Olemme nyt lähes joka yö sekstailleet, ja vasta pari viimeistä kertaa mies on (anteeksi suora ilmaus) päästellyt pitkin kroppaa, eli sisälle on simpat muutoin päässeet. Raskaustoiveita siis on. En kuitenkaan uskalla edes kiertopäiviä laskea. Nythän se olisi kaiken kohtalon ivan mukaista tulla raskaaksi, kun ero on tulossa :( Saa nyt nähä sitten.

En uskalla kovin alkaa haaveilemaan ja todennäköisesti tämä onkin mun viimeinen kierto jännäillessä. Eron jälkeen voisin kuvitella että seksi loppuu kokonaan.

Raskas on tämä loppuvuosi ollut, joten siksi toiveet ladataankin ensi vuoteen! Tuokoon se sitten sitä onnellisuutta minulle, samoin kuin kaikille meille :)

Kovasti ihanaa vuoden viimeistä viikkoa kaikille teille vahvoille naisille!!

Ja tietty niitä plussatuulia+++++++++++++++++++++++++++++++++puuh

Beata
 
Sini
Ottis: Olen niin pahoillani ettei vieläkään tullut sitä selkeää, vahvaa ja pysyvää plussaa. Olet kyllä melkoisen vahva nainen, kun niin monen pettymyksen jälkeen olet jaksanut yrittää. Toivottavasti pääsette yhteis ymmärrykseen kotipuolessa ja päätätte vielä yrittää.

Pitkälle olen jo päässyt, pelot ei kyllä ole mihinkään hävinnyt, ne vaan muuttaa muotoaan.

Beata: Ikävää, että asiat eivät ole sinun ja miehesi välillä selkeytyneet. Hän ei kyllä ymmärrä mitä menettää. Olet rohkea kun olet uskaltanut hakea apua terapiasta vaikeana aikana, meistä kaikista ei siihen ole.

Tuokoon vuosi 2011 tullessaan paljon onnea ja ilon aiheita :)

Sini
 
juissis
Beata: Mulla tuli ihan tippa linssiin, kun luin sun tekstin. Jotenkin riipaisi niin läheltä omia tunteita viitisen vuotta sitten, kun erosin exästäni. Meillä suhde loppui ihan yllättäen miehen vain kertoessa, ettei halua enää olla kanssani. Olimme kumminkin olleet jo vuosia yhdessä, joten uutinen oli minulle kyllä aikamoinen shokki. Olimme aina puhuneet siitä, että naimisiin menisimme muutaman vuoden päästä ja sitten hankkisimme yhdessä lapsia. Siksi tuntui, että tuo ero romahdutti koko maailman. Kaikki se, mitä olin suunnitellut, mureni hetkessä. Mulla kesti muutama vuosi päästä erosta selville vesille, niin rankkaa se oli. Meillä oli kyllä seksiä eronkin jälkeen jonkin aikaa, ehkä johtuen siitä, ettei kummallakaan ollut muita ja oli kai helpompi olla tutun kanssa. Jälkeenpäin ajatellen oli multa tyhmä veto, että sen kaiken jälkeen vielä annoin. Mutta tehty mikä tehty eli mä en kyllä voi sanoa tuosta, että se seksi enää mitään välttämättä merkitsisi. Mutta siis tiedän tasan tarkkaan miten vaikeita hetkiä siellä nyt varmasti eletään. Muista, ettet todellakaan ole ainoa, joka noita kriisejä kokee! Itsellä tuli ainakin olo, että vain mulle käy näin ja mitä pahaa olen tehnyt jne. Mutta turha sitä oli itseä syyllistää ja näin jälkeenpäin sen tajuan. Suhteessa on aina kaksi ihmistä ja niin kauan kun niin on, niin sitä ei voi koskaan tietää 100% varmuudella, että mitä se toinen siellä pienessä pääkopassaan milloinkin ajattelee. Jaksamisia ja toivoa, että kaikki menisi hyvin! Joillakin se voi vaatia vain sen hetken erossaolon.

Sini: Koita ruveta jo siitä raskaudesta iloitsemaan ;) Mä en tiedä mikä mulla on iskenyt. Mä en jaksa enää pelätä. Päälle vuoden pelkäsin sitä etten koskaan raskaudu ja sitten kun raskauduin, niin en ole vain jaksanut enää pelätä. Musta tuntuu, että sitä on jotenkin turtunut vuoden aikana. Mulla ei ole mitään vamuutta, että tässä rv 10+0 kaikki olisi ok, vaikka pari viikkoa sitten vielä syke ultrassa näkyi. Mutta mä en jaksa pelätäkään, kuten viimeksi. Viimeksi suunnilleen koko raskauden ajan pelkäsin km:ää ja sieltä se sitten tulikin. Nyt olen pakottanut itseni siihen, etten ajattele km:ää. Tietenkin tiedän, että se voi jälleen kerran tulla, mutta sitten tulee, jos on tullakseen. Se romahduttaa jälleen maailmani, mutta miksi kuitenkaan pelkäisin sitä etukäteen. Ajattelin myös erästä ystävääni, joka on itseni ikäinen. Hänellä on takana kaksi km:ää, mutta niin on myös neljä onnistunutta raskautta! Hän sai ensin km:n ja sitten onnistui raskaudessa. Km:n jälkeen hän ei missään vaiheessa ollut niin maassa kuin minä olin, hän oli päättänyt, että hänelle lapsi tulee ja niin tulikin. Tiedän, ettei ole niin yksinkertaista, mutta kyllä olen kateellinen miten hän km:stä niinkin helposti pääsi. Mä olen sitä mieltä, että muilta ihmisiltä voi ja kannattaa oppia paljon. Häneltä tahtoisin juuri oppia tuon tyylin olla murehtimatta enempiä ja tavan katsoa vain eteenpäin.
 
Hansu...
Terveisiä täältä auringosta, täällä on ihanaa :)

Voi itkujen tädit kun tunkee kylään jouluna :( Pahoittelut teille kaikille :( Olisin niin toivonut tänne oikein jouluplussajunaa. Ihan innoissani tulin tänne tsekkaamaan tilanteen. Harmittaa niin teidän puolesta :(

Beata: Munkin tuli niin surku sun puolesta. Harmi, että tilanne meni noin pahaksi nyt sitten kuitenkin. Ihmetyttää kyllä, että mikä mättää, kun seksi sujuu. Onkohan miehesi kuitenkin vielä vähän kahden vaiheilla, kun uskaltaa riskeerata tuohon malliin. Vaikuttaa ainakin siltä, ettei se vauva olisi hänellekään mikään maailmanloppu. Hmm... en ala nyt toisten suhteita kuitenkaan analysoimaan. Toivottavasti joka tapauksessa pääset jaloillesi. Mulla on tapana sanoa, että kaikesta paskasta seuraa AINA jotain hyvää, ja tämä on niin monta kertaa todettu totuudeksi. Toivon sulle kaikkea hyvää ja sitä plussaakin kaikesta huolimatta...

Ottikselle kanssa tsempitykset sinne kotirintamalle...

Juissis: Ihanaa, kun jaksat olla niin positiivinen, se on hyvä merkki :)

Kirjoitin tuonne raskauspuolelle kuulumisia, käykää sieltä lukemassa jospi haluatte :) Lyhyesti: Kävin maanantaina ultrassa, kaikki hyvin. Maha pullahti viime viikonloppuna ja sitä ei enää mitenkään voi peitellä. Mittojen keskiarvon mukaan laskettuaika olisi 24.6. Mutta lyödään lukkoon rakenneultrassa 24.1. Edelleen silti pelottaa :( Kaikki hierojat on ennustaneet poikaa, saa nähdä pitääkö paikkansa ;)

Mukavaa ja plussarikasta uutta vuotta edelleen teille kaikille mun ihanille tukipilareille :) Huomenna paratiisisaarelle nauttimaan olosta :)

Hansu 14+6
 
*aurora*
Hyvaa Uutta Vuotta rakkaat leidit! Suokaa anteeksi tama hiljaiselo, oon yrittanyt olla ajattelematta koko raskautumista ja en edes joulukuussa tehnyt ovistestejakaan. Mutta... omaa napaa... tanaan tein digiraskaustestin ja positiivinen tulos tuli. Isoilla kirjaimille luki "pregnant 1-2". Oon ihan sekaisin ja ymmallani, en tieda mita ajatella, paa ihan sekaisin!! Joulupaivana tuli ihan miniverran punais-vaaleanpuna vuotoa, jonka tulkitsin tadin tuloksi, mutta siihen se vuoto sitten jai. Memmuska - siis taman luulen nyt olevan sita kiinnittymisvuotoa. Pyyhkiessa tuli paperiin, mutta muuten sitten ei. Aamulla huomasin ja iltaan mennessa oli jo ohi. No olin sitten ihan kuutamolla, etta missa ne menkat. Tiistaina tein testin ja negaa naytti joten olin ihan asennoitunut tadin tuloon. Mutta kun eilisiltaan mennessa ei tatia nakynyt ja tanaan olis isot uuden vuoden bileet paatin aamulla tehda testin ja melkein pyorryin kun tulos tuli nakyviin.
Yritan nyt asennoitua tahan kuten Juissis, eli POSITIIVISUUTTA. Saas nahda :).

En nyt pysty oikein mitaan muuta kommentoimaan, mutta uuden vuoden jalkeen palataan!

Olette mahtavia, kiitos tuestanne!!
 
Sini
Hurjasti onnea Auroralle plussasta :)
Saatiinhan sellainen joulukuullekin.

Memmuska: Minulla ei ole kokemusta kiinnitysvuodosta, mutta toivon, että sinun vuotosi sellaista olisi, tsemppiä piinailuun.

Juissis: Ihanan positiivinen asenne sinulla :) Kyllä minäkin omalla tavallani raskaudesta nautinkin. Luulen, että tämä tästä helpottuu nyt kun pääsin vaihtamaan neuvolaa (en tullut ollenkaan toimeen terveydenhoitajan kanssa).

Hauskaa vuoden vaihdetta kaikille.
 
Ottis
KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Ottis................kkm 08/09............................(1)
Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
lullu..................km 12/09.............................(2)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
Prune...............km 12/09..............................(3)
Piu...................kkm 02/10............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1).......5.1.201 1
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Miltsi................km 08/10..............................(2)
Rebellina...........km............................ ...........(?)
Beata73............km 10/09...............................(1)
nelli.................tm 8/10, km 10/10, 12/10.........(1)

------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10)
Joulukuussa: *aurora* (km 02/10)

--------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010
 
Orvokki
Hei kaikille täällä puolen rakkaat kanssasisaret ja tukijat :)
Olen ollut jotenkin liian laiska yksinkertaisesti kirjoittamaan tänne mitään, vaikka luettu onkin tosi ahkeraan teidän tarinoita ja jännitetty mukana. Mutta nyt flunssankourissa kotona voikin keskittyä paremmin.

Joulukuun plussasaldo oli...vähäinen, mutta sitäkin suuremmat onnittelut Auroralle!!!!
Ihana joululahja :) Se on sitten elokuun vauva tiedossa...!
Varaudu siihen ettei piiiitkään aikaan päässä pyörikään muuta kuin tuo plussa!
Toivottavasti kuvasit sen digin tuloksen niin voit ihailla sitä vähän väliä... ;D

Hansulle terkkuja täältä puolelta, viestisi luinkin myös tuolta toiselta puolen.
Nyt sinulla on ihana siellä kasvattaa sitä "poikamasua"...heheh, miten he voivatkin kaikki olla niin varmoja siitä pojasta!! sehän nähdään miten pitää paikkansa!!!
Ihanaa että aurinko ja lämpö auttavat sinua, vaikkakin paratiisissa pikkusen vastustaisikin..

Memmuska: siellä vissin plussaa ootellaan????
Hitosti plussatsemppiä sinne!! Voisko enää vuosi mukavammin alkaa..... :)

Juissis: sulla on hyvä tsemppi päällä...josta tämäkin pelkopeikko voisi hieman ammentaa voimaa.
Niinhän se on ettei tulevaa voi tietää ja miksi sitä pitäisi niin murehtia ja pelätä etukäteen ja pilata nautinto raskaudesta. Helpommin sanottu kuin tehty, ai nou :/ Km tulee jos on tullakseen, siihen kun ei itse oikein voi vaikuttaa.

Beata: sun tilanne tuntuu niin surulliselta. Kumpa voisin jotenkin helpottaa oloasi. *halaus*
tarinasi kosketti niin kovasti joten alla minun historiaani jos auttaa, et todella ole yksin.
Saanen kertoa omia tuntemuksia ja tapahtumia vajaan kolmen vuoden takaa....
Mies oli ollut juuri kuten olet sinäkin kuvaillut "outo". Tietää että jotain on pielessä, mutta totuutta ei saa irti. Olimme juuri rakentamassa taloa ja muuttovalmis kun ilmoitti ettei ole varma haluaako minun muuttavan sinne. Kaikki räjähti silmille ja olin ihan sekaisin, kävin mielenterveystoimistossakin apua hakemassa olooni. Yhdessäkin siellä kävimme ja muutimme kuitenkin yhdessä. Tunsin että valehtelu ja salaaminen jatkui kuitenkin kunnen siitä noin puolen vuoden päästä minulle riitti ja pientä salapoliisityötä käyttäen sain karmean totuuden selville; miehellä oli ollut toista vuotta-2vuotta toinen nainen... Siitä seuraavat kaksi vuotta ovat niin sumeita aikoja etten tiedä miten olen jaksanut elää silloin. Ainoa iloni olivat juuri siskolle syntynyt pieni tyttö, joka piti minut järjissäni ja tässä maailmassa. Sain onneksi pian ajan perheneuvolaan josta pitkä tiemme asioiden selvittämiseksi alkoi. Mies onneksi tajusi oman tilanteensa, masennuksen yms burnoutin oireet ja sai lääkityksen niihinkin ja toipumisemme alkoi. Helppoa ei ole ollut, mutta asioista on selvitty ja yhteinen tulevaisuus tuntuu hyvälle. Viime huhtikuinen kkm (rv 20+4) jotenkin hautasi tuon kaiken menneen paskan pois ja lähensi meitä ja uskoamme olla yhdessä. Jotenkin se kaikki mennyt tuntui jäävän sinne sairaalaan ja mitättömältä. Tämä uusi raskaus on jotain niin ihanaa, mutta pelottavaa monin tavoin. Mutta asiat siis selvisi ja se että yhdessä ollaan ja meitä ei niin vain kaadetakaan. Tämä oli mun tarina lyhykäisyydessä ja kaikesta voi selvitä...sitä koetan sanoa, vaikka tuntuu ettei näe mitään valoa. Tiedän että tunnet toivottomuutta ja on tosi hienoa että olet hakenut apua. Se auttaa kun ja jos pystyy pitämään itsestä huolta. Voi vain arvailla mikä miehesi mieltä painaa, mutta ennen totuutta ei häntä voi auttaa...
Toivon sydämestäni että pystytte selvittämään asianne ja suhteenne jatkuisi kun sinä sitä niin toivot.
Voimia sinulle hirveästi ja päivä kerrallaan, kiirehtiä ei voi.

Ottis: Harmi ettei sitä pysyvää plussaa tullut...vieläkään!!!!
Miten sulla noiden clomien aloitus meni??

Miltsi ja Rebeliina: Halauksia teille ja voimia ja tsemppiä tulevaan!
Uusi vuosi ja uudet toiveet ja plussat teillekin kehiin. Muuten ei jaksa jatkaa!!!

Sini: olet jo noin pitkällä!!! Ihanaa!!!! kohta saat ajatella äippälomalle siirtymistä??

Lakalliksesta ei ole kuulunut, onkohan siellä loppuvuoden vai uuden vuoden vauva saatu maailmaan????

ON: täällä rv 22 ja tyttölupaus on tiedossa. Kävin jo seitsemännen vai kahdeksannen kerran ultrassa (en oo yhtään hermona en... sorry) ja tarkoituksena olikin vain selvittää sukupuolta ja se selvisi. Eloisa pieni on mukana edelleen ja toivottavasti vielä pitkään. Nyt vain kovan flunssan ja yskän kourissa kotona sairastelen. ja mitään oireita ei oikein voi helpottaa kun ei lääkkeitä saa ottaa. Mutta pieni huolihan se tämä on.

TOIVOIN KAIKILLE NAISILLE PALJON PLUSSATUULIA JA ONNISTUMISEN MIELTÄ!!!
Kiitos palstalaisille viime vuoden kannustuksista ja tsempeistä ja tuesta jota todella silloin tarvin kun liityin tänne mukaan. Olette olleet ihan uskomaton tuki ja turva.
 
juissis
aurora: Jeeeee!!!! Onnea plussasta :D Tulihan sitä joulukuullekin vielä plussa. Mä meinasin jo pelätä, että olen marras-joulukuun ainoa plussaaja (ja sitä mukaa nousi paineet ;) ), mutta ehdit sittenkin vielä viime kuulle sen oman plussan saada. Nyt isot tsempit sinne!!!

Orvokki: Onnittelut tulevasta prinsessasta. Mä kyllä ymmärrän täysin sun pelot, kun sulla km tuli niin myöhään. Mä en aiemmissa raskauksissa ole käynyt ultrassa ja nyt on eka, jossa olen nähnyt että siellä masussa jotain on ja siksi ehkä pelko ei ihan niin suuri ole. Mutta hyvin teillä nyt menee, kun ei voi kahta kertaa osua yhtä huono onni kohdalle!

Ottis: Toivottavasti niistä clomeista olisi nyt apua. Toivon kyllä suuresti sullekin plussaa ja mieluiten näin heti alkuvuoteen. Sen verran yritystä teilläkin on jo takana.

ON: Nyt on neuvolassa käyty ja kyllä "vasta" rv 10+4. Tää raskaus on kyllä ollut ihmeellinen. Ekassa soitin heti neuvolaan ja varailin aikaa, silloin sain sen viikolle 8. Nyt tuntui ettei sillä ole mitään kiirettä. Itseasiassa tapaamisen piti olla jo viime viikolla, mutta muhun iski flunssanpoikanen ja siirsin sitten aikaa. Ja yllättävää, miten nopeaa toimintaa naistenklinikalla on, sain ajan ultraan jo perjantaille! Mä en ollut vielä osannut odottaa sitä kun ehkä ensi viikolle, mutta ihan kiva saada se näinkin nopsaa pois alta. Sitten on kumminkin jo yli kolme viikkoa edellisestä ultrasta ja palan jo halusta nähdä, että onko kaikki ok. Ja jossei ole... niin sitten on sentään viikonloppu edessä ja aikaa surra.

Mä en kauheasti ole halunnut ajatella asioita eteenpäin ja en ole perillä siitä mitä neuvolakäyntejä ym raskauteen kuuluu. Jotenkin yllätyin sitten tänään, että vain kaksi ultraa tehdään. Sydänääniähän kuunnellaan neuvolassa, mutta useammin ei pientä pääsisi näkemään. Kaiken viime viikkoisen positiiviuden jälkeen on täälläkin pelko nostanut vähän päätään, kun yökötystä ei enää esiinny ja maha ei ole iltaisin kovin turvonnut. Koitan vain järjellä ajatella, että se kroppa on vain tottunut raskauteen, mutta... Mutta toisaalta tajusin senkin miten typerää on, että me naiset pelätään vähintään 3kk keskenmenoa, se on jo kolmasosa raskausajasta! Sitten vasta uskalletaan vähän rentoutua ja ajatella, että lapsi tuleekin ja sen jälkeen on aikaa jäljellä enää 6kk ja se menee varmasti hurjan nopeaa. Eli siinäkin syy, miksei kannattaisi koko ajan niitä piruja seinille maalailla.

Mutta oikein hyvää alkanutta vuotta 2011 ja paljon paljon plussia +++++++
 
juissis
memmuska: Jännäpäivä näyttää nyt olevan ;) Käythän infoamassa pikaiseen tilannetta, täällä jo sormet syyhyää :)

Olis kiva Sipistäkin pitkästä aikaa kuulla, jätti meidät kokonaan :(
 

Yhteistyössä