KM:n jälkeen plussaavat 2011

  • Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti
hallanmaa
iloista kerrottavaa ja huolenaiheita jaettavana!
elikkä kävin miehen kans ultrassa ja pieni sydän siellä sykki.raskausviikot 6+4.
tähän mennessä normaali alkuraskaus jossa kaikki on hyvin.keskenmenojen syy on selvillä.loop hoidot ja hormoonikierukka.keho ei ehtinyt palautua noista toimenpiteistä ja kierukka sotki hormonitoiminnat yms.kukaan ei kertonut :( nyt nähtiin pikku sydämen syke kuitenkin ja tuli vähän kyynel silmäkulmaan molemmille siinä :) toki ilon kyynel.huokaisin helpotuksesta mutten ole vielä täysin juhlatuulella enkä kerro ihmisille raskaudesta koska raskaus on ihan alussa ja mitä tahansa voi tapahtua.

huolenaihe on se että minulla on obamox niminen lääke.otin eilen sitä jopa 3 kpl joka tosin on sallittu koska sain hallitsemattoman paniikkikohtauksen ja yks lääke ei tehonnut.lääkäri sano et näitä voi käyttää raskaana mutta ei paljon.pelkään et lääkkeet voi jotenkin"tappaa"alkion mutta voiko olla niin? :O mitä vaaroja lääkkeistä on näillä raskausviikoilla alkiolle? voiko sen sydän esim.pysähtyy tms.jos syön lääkkeitä.ilman en voi olla koska paniikkikohtauksia tulee ja en voi hallita niitä.samoin yöllä otan unettomuuteen obamoxia joskus.se rauhoittaa uneen.kyseessä on siis benzo tyyppinen rauhoittava lääke(jos joku ei tiedä) missä menee sit se raja et on turvallista-lääkäri sanoi vain et pitäs koittaa harvemmin ottaa niitä :O tuli pelko et ite aiheutan pikkuiselle kuoleman kun otan lääkettä sairauteeni....

uskon et pikkuisemme on elossa nyt mutta pelkään et lääkkeiden käyttö tekee jotain pahaa. :(

mutta oon kyl tosi onnellinen kun kaikki olikin hyvin! :) <3

oli pakko tulla teille kertomaan uutiset.helpottaa oloa aina jakaa täällä näitä asioita teidän kanssa.kiitos kun kuuntelette minuakin :)
 
Fisuliini
Hallanmaa - ihanaa, etta saitte nahda pienen sydamen sykkivan! :) Onnea ja tarrasukkia! Ma pidan teille peukkuja!

Tuosta laakkeesta en tieda, varmaan kannattaa jutella siita annostuksesta viela laakarin kanssa. On kurjaa jos joutuu viela laakityksenkin takia jannittamaan raskauden sujumista ja vauvan hyvinvointia. Toivottavasti saat asian pian selvitettya! Tsemppia paljon!
 
Ottis
Fisuliini: ;), kivasti sanottu sun mummoltasi tuo. Tottahan se, että sopu sijaa antaa.

Hallanmaa: Perjantaina en saanut aikaiseksi tänne kurkata, vaikka muistin, ett sulla oli ultra. Nytpä sitten ekan tilaisuuden tullen 'kirmasin' tänne. Hienoja uutisia sulla!! Onnittelut pikkuisen sykkeen näkemisestä <3! Olo on nyt varmaankin ainakin sen puolen rauhallisempi, kun tiedät, että sun masussa on kaikki hyvin.

Minäkään en osaa tuosta lääkityksestä muuta sanoa kuin sen mitä mututuntuma on, että jos sairautesi hoitoon tarvitset lääkitystä ja siitä ei lääkärin mukaan ole sikiölle haittaa, on jo oman hyvinvoinninkin kannalta hyvä lääkitystä jatkaa, tosin kohtuullisina annoksina. Onko sulla mitään terapiaa tai muuta paniikkikohtausten hoitoon? Ehkä sellaista kannattaisi harkita? Jostain muistan lukeneeni, ett hormonimyrskyt saattavat pahentaakin joitakin psyykkisiä tiloja raskauden aikana, joten tuonkin puoleen sinuna kääntyisin lääkärin puoleen. Helppo mun on täältä sanoa, mutt yritä ottaa mahdollisimman lunkisti. Älä mieti liikaa, pliiss.
 
hallanmaa
kiitos viesteistänne :) <3 oli tosi kiva nähdä sykkeet ja toivon et nää ne myös seuraavassa ultrassa :) aion kyl kysyy neuvolasta et saisin useimmin ultran ku normaalisti tässä alussa, mielenrauhani vuoksi todellakin :)

koitan olla liikaa miettimäti vaik lääkkeit on mennyt.pitäs olla turvallisia kyllä mutta ei kai sitä koskaan tiedä.

toivon teille muillekkin kaikkee hyvää ja tuun kertoo taas uutisia tai huolia jos niitä on :)
 
Ottis
Hallanmaa: Kiva, nyt sulla on oikea asenne :). Minusta jotenkin tuntuu, ett olet levollisempi kuin aiemmin. Toivottavasti kaikki järjestyy ja kyllä se järjestyykin <3.

ON: Mä olen viimeisen viikon heilunut luudan ja luutun varressa kuin mielipuoli, mutt nyt ollaan voiton puolella: sauna lämpenee ja mies on mökillä omissa jutuissaan perinteiseen tapaan. Mä menen sinne huomenna kattien kanssa, tai sitten en. Riippuu ihan siitä mistä kiikkuu. Suhde kangertelee, ts. mies äkäilee työstressin vuoksi ja mua kiukuttaa, kun hän ei näe mitä minä olen tehnyt, vaan väittää mun vain täällä istuskelleen. Onneksi ei sentäs, että perse olis sen vuoksi levennyt :).

Tulin vaan kaikille ratkiriemukasta juhannusta toivottelemaan <3! Olkoon onni myötä, toivoo Ottis.
 
Mitään uutta?
Hallanmaa: Kiva, nyt sulla on oikea asenne :). Minusta jotenkin tuntuu, ett olet levollisempi kuin aiemmin. Toivottavasti kaikki järjestyy ja kyllä se järjestyykin <3.

ON: Mä olen viimeisen viikon heilunut luudan ja luutun varressa kuin mielipuoli, mutt nyt ollaan voiton puolella: sauna lämpenee ja mies on mökillä omissa jutuissaan perinteiseen tapaan. Mä menen sinne huomenna kattien kanssa, tai sitten en. Riippuu ihan siitä mistä kiikkuu. Suhde kangertelee, ts. mies äkäilee työstressin vuoksi ja mua kiukuttaa, kun hän ei näe mitä minä olen tehnyt, vaan väittää mun vain täällä istuskelleen. Onneksi ei sentäs, että perse olis sen vuoksi levennyt :).

Tulin vaan kaikille ratkiriemukasta juhannusta toivottelemaan <3! Olkoon onni myötä, toivoo Ottis.

No onpa uutta että suhde kangertelee. Läpi vuosienhan Ottiksen mies on kiukutellut. Ihanaa ja onnea vaan!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Mitään uutta?: Hih, mä jotenkin osasin arvata tai tiesin, että kun tulen tänne kurkkaamaan, että jotain tällaista täällä on :). Ei siis mitään uutta. Säälittää vain sun tilas jos ei ole aatonaattoyönä tai pikemminkin aamuna ollut muuta tekemistä kuin pyöriä netissä ja kommentoida ilkeästi toisten elämäntilanteita :(. Meneekö sinulla hyvin?

Minä menin kuitenkin mökille juhannukseksi. Mies tuli mökiltä nurtsia leikkaamasta torstai-iltana ihan ihmisten aikoihin eli kymmeneltä, kävi suihkussa ja meni nukkumaan, kun minä saunoin ja parantelin maailmaa yhden ystäväni kanssa yöllä kahteen asti. Aamusta oltiin kaupassa kasilta heti ovien auettua ja mies lähti mökille heti kun ehti (jääkaappia sultattamaan) ja minä vielä myöhemmin kattien kanssa perässä. Mökillä oli myös miehen veli naisystävänsä ja tän lapsen kanssa. Anoppiakin käytettiin visiitiltä. Itse juhannus meni niinkuin varmaan kaikilla muillakin eli vesillä, syödessä, juodessa, saunoessa ja kokkoa poltellessa. Kivaa siis oli eli ei mitään valittamista, mutt varsinaiseen kysymykseen vastatakseni, uutta oli se, ett miehen veljellä oli naisystävä mukana :))). Hän on ollut vähän vaikeasti kesytettävissä aina.

Kiitos Oceanblue ja Fisuliini <3!

Fisuliini: Kyllähän mies näki mitä olen tehnyt sitten kun oli vähän saanut levättyä ja rauhaantui katselemaan ympärilleen. Eihän tuo tod. maailman helpoin mies ole silloin, kun kiire ja stressi painaa päälle, mutt muuten ihan ok (toisinaan :)).

Kivaa juhannuksen jälkeistä elämää (sitä on :) kaikille <3! t. Ottis
 
juissis
Totta, että on se hauskaa jos Mitään uudella ei ole muuta tekemistä, kuin käydä täällä Ottiksen kommentteja lukemassa, jos ne kerta niin ärsyttävät :D

Itse en enää kauheesti täällä käy lukemassa tekstejä, kuin nopeasti, mutta onnittelut plussanneille ja tsempit vielä plussia hakeville!

Täällä kuukauden päästä on jo pikkusen 1v synttärit! Niin se aika kuluu ja vielä pari vuotta sitten olin täällä muitten kanssa sitä plussaa kalastelemassa.
 
Ottis
Juissis: Voi ku ihanaa 'kuulla' sinustakin pitkästä aikaa :). Minäkin olin tän palstan ihan unohtaa välillä, mutt eihän tätä voi kokonaan jättää. Olis kiva kuulla mitä muillekin kuuluu. Ollapa jokin ihmekeino telepaattisesti kutsua kaikki kertoilemaan mitä nyt kuuluu ja miten menee.

Onnittelut teidän 1-vuotissankarille, kun se päivä koittaa <3!!
 
wallaroo
Mitään uutta?: Oli kyllä täysin naurettava ja ala-arvoinen kommentti. Ihmettelen, miten joku edes jaksaa tuntemattomien elämää arvostella tällaisilla palstoilla. Hanki elämä! Kuten tuossa Oceanblue ja Fisuliini mainitsikin, niin Ottis on tukenut ja tsempannut monia tällä palstalla "oikealla asialla olevia". Kiitän siitä minäkin! Mun mielestä on hienoa, että joku antaa itsestään niin paljon ja avoimesti, usein huumorin säestämänä. Samanlaisia persoonia kaivattaisi lisää!

Hallanmaa: Kiva, että mieli on jo vähän rauhoittunut raskauden suhteen. Kyllähän sykkeiden näkeminen antaa uskoa. Onnittelut ja positiivista mieltä edelleen!

Nelli: Lämpimät onnittelut prinsessavauvasta!

Sipsu: Sun kuulumisia kaipailen myös mä. Onko kaikki hyvin?

Itellä tässä viimeisiä viikkoja viedään. Neuvolalääkäri oli toissa viikolla ja meinasi, että kohdunsuu on jo pehmentynyt ja 1cm auki, kohdunkaulaa 1 cm jälellä, vauvan pää laskeutunut ja kiinnittynyt, joten lähtökuopissa ollaan. Totesi, että vauva saattaa hyvinkin syntyä 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Mä en kyllä sen varaan laske ja mielellään pitäisin pientä vielä sisällä. Vointi on tosi hyvä, eikä vaivoja supisteluja ja sukkapuikkokipuja kummemmin ole. Tosin on tullut niin paljon touhuttua tässä viime päivien aikana, että selkä on hitusen alkanut ilmotella itestään. Ei vaan malta ottaa rauhallisesti, kun "vauvapuuhailu" on niin ihanaa. Nyt onkin kaikki jo lähes valmista vauvan syntymistä varten (mikä on iso ihme mun kaltaselle viimetipalle), niin päästään rentoutumaan miehen kanssa hänen alottaessa kesäloman huomenna. Elämä on vaan aikamoisen ihanaa ja onnellista :)

Aurinkoista(?) kesää kaikille ihanille naisille!

-wallaroo 36+4-
 
Cheycel
Mukavaa kuulla Ottiksen kuulumisia, keep up the good work!

Hallanmaalle onnittelut ja kaikkea hyvää odotukseen ja Wallaroolle voimia lähestyvään koitokseen!


Meillä olisi taas jännät ajat edessä. Eilen ultrassa nähty vilkkaat sydämenlyönnit ja koko vastasi tällä kertaa päivälleen viikkoja ovulaation mukaan
Realistisesti edetään, toivotaan parasta ja yritetään olla valmiita myös pahimpaan. Olen tosin päättänyt, että helmikuussa meillä on pikkunyytti, mutta aion myös ottaa ihan rennosti ja olla huolehtimatta etukäteen. Mitä tapahtuu, tapahtuu, sitä en voi muuksi muuttaa, piste


Cheycel 7+5
 
hallanmaa
Moikka taas.en ole jaksanut paljon koneella olla, ei ole tullut käytyä edes täällä :) mutta edelleen kaikki näyttää ihan hyvälle.

Seuraavan kerran kun tarkastetaan onko kaikki siellä kunnossa, sen jälkeen joudun sokerirasitustesteihin yms :( viimeraskaudessa oli raskausajan diabetes ja ne haluaa mahdollisimman pian minut uusiksi testailla.se jotenki hirvittää kun alan voida tosi pahoin jos en syö ja juo säännöllisesti :/ sitten 12 tuntia pitäs kestää(miten!) :( no mut se ei oo vielä ihan onneks eessä.

Oon tosi väsynyt koko ajan.en jaksas aamulla nousta sängystä....ja sit iskee paha olo ja kokoaikanen ruokahimo.ihanaa aikaa juu :D oireet on rasittavia mut kaiken kyl kestän jos vaan tällä kertaa tosiaan kaikki meniskin hyvin :)

Korsettii en sit enää voi pitää...vatsa tuntuu jotenki turvonneelle ja korsetit ja tiukat paidat ahdistaa vaikkei kyl mitän vatsaa tietenkä ole tässä vaiheessa :O silti tuntuu turvonneelle ja korsetti ahdistaa...ei sitä sit enää.

Oli taas kiva lukea mitä muille kuuluu :) palailen taas kun ehdin ja jaksan.

ps.kukaan ei varmaan tiedä mikä auttas pahaan oloon ja kauheeseen väsymykseen(en voi nukkua aina kun sille tuntuu, liikaa pakollisia menoja yms) :(
 
Fisuliini
Hallanmaa, Cheycel, Wallaroo, Sipsu ja Mammaliina (ja kaikki muutkin plussautuneet) - ihanaa lukea teidan uutisia aina! Se luo kylla toivoa! :) Kaikkea hyvaa teidan odotukselle!

ON: Kavin asken apteekissa tarkoituksenani ostaa vitamiineja, jotka on tarkoitettu raskautta yrittaville, odottaville ja imettaville naisille. Kysyin apteekin tadilta, etta olisikohan niilla jossain varastossa sita minun kaipailemaani merkkia. Tati siihen sanomaan: "Are you pregnant? Oh, you're not pregnant? You don't need folic acid!!! Just get some normal vitamins! You're not even pregnant". Mina siihen yritin sanoa, etta sain keskenmenon ja yritan tehda kaiken nyt paremmin kuin ensimmaisella kerralla, mutta tama ei tainnut olla tarpeeksi tarkea seikka talle myyjalle. Marssin kiukkuspaissani viinitiskille (jep, taalla saat ostaa vitamiinit ja viinat kaikki samasta putiikista...) ja ostin pullon punkkua... :D Kotimatkalla itkeskelin vahan ja tulin siihen tulokseen, etta kysymyksessa oli kiireinen ihminen, joka ei vain osannut sovittaa sanojaan oikein. Se oli vaan niin kuin puukko selkaan juuri silla hetkella, etta kyyneleet tirahti vahan liian herkasti. Sori, oli pakko vahan purkaa kiukkua taalla, kun tuntuu silta, etta te olette ainoita ihmisia, jotka ymmartavat kuinka paljon tuollaiset kommentit voivat satuttaa.

Happy 4th of July! Ihanaa kesaa kaikille!

Sanna
 
hallanmaa
Fisuliini: kauheeta tommonen, tuntuu varmasti pahalle :( kyl sinun ois viinin sijaan pitänyt ne vitamiinit saada vaikka et just nyt olekkaan raskaana! :( miulle oikein suositeltiin vitamiinei jotka on tarkoitettu raskaana oleville silloin kun vasta yritin raskautta ja minun mies tietenki osti niitä miulle.
Ei kivaa ollenka tommonen :( tottakai tulee paha mieli.koita jaksaa :) minä ainaki parhaani mukaan koitan kannustaa ja tukea täällä muita sen minkä voin ja kykenen :)

otin ite taas eilen opamoxii, aina jää huono omatunto :( pakko soittaa sinne teraloginenko se olikaan ja kysellä lisää noista lääkkeistä.en saa mielenrauhaa, etenki ku joudun ottaa kerral enempi ku yksi.muuten eivät auta :O jossain keskustelus ihmiset sanoi tuosta että "mitäs hankkiudut raskaaks jos sul on paniikkihäiriö" hieman loukkasi :(
 
Fisuliini
Hallanmaa - lykkya laakityksen kanssa! Toivottavasti saat annostukset kuntoon, ettei tarvi jannittaa niiden vaikutuksia. Raskaanaolo on jo itsessaan ihan tarpeeksi hurjaa...

Tanne ei juurikaan kuulu mitaan kummallista. Tati tuli maanantaina kylaan ja nyt odotellaan taas, etta paastaan petipuuhiin. Me ostettiin just kamppa ja paastaan muuttamaan viimeistaan 1.9. eli heti kun nykyiset vuokralaiset loytavat uuden kampan. Mun edellisen raskauden laskettuaika olis osunut 23.9. eli ehka ihan kiva, etta en ole nyt viimeisillani raskaana. Me asutaan anopin autotallin ullakolla ja tanne menee tikapuut, joita olis kylla ollut aika vaikea kiiveta rantapallomahan kanssa... :D Eli ehka asiat aina meneekin juuri niin kuin on parasta? Ehka meilla nappaa heti kun paastaan omaan kotiin? Olis aamupahoinvointikin paljon "kivempaa" jos on vessa samassa rakennuksessa... :D

Plussia kaikille +++++++++++++++
 
hallanmaa
eiköhän teilläkin nappaa vielä :) hih.

tulin kertomaan eilisestä neuvolalääkäri käynnistä.hirveellä jännityksel etittiin sydänääniä vauvalta ja ei millään sitten kuulunut mutta sit kuitenki yhtäkkiä kuului oikeinkin selkeesti sydänäänet.huh.helpotus.silti pelkään joka päivä et joo kuului eilen mutta kuuluuko seuraavalla kerralla :O eniten just lääkkeiden käytön vuoksi pelkään.oon aatellut et lopettaisin ne lääkkeet mut lääkäri ei oikein ole siitä mielissään.mut kyl oli kiva kuulla sydänäänet :) raskausviikko nyt 10+4.toistaiseks vielä kaikki näyttää ihan hyvälle.

kerroin siellä lääkärille nilkastani joka on todella kipeä, enkä ole sitä satuttanut. siinä on kauhee turvotus, semmoinen"pallo"..lääkäri oli sitä mieltä et se kuvataan jossain vaiheessa raskaudesta huolimatta :/ ei vaikuta kuulemma ihan kauheen hyvälle.mutta ei se mikään semmonen ole et nyt heti pitäs hoitaa pois.

onko kellään muulla muuten tullut paljon nenästä verta raskaana? miulla tulee melkeen joka päivä :O ja paljon...merkillistä.

pahoinvointi alkanut pikkuisen helpottaa jo mutta väsymys ei.oisin nukkunut vaik puoleen päivään tänään ellei raju ukkonen ois herättänyt aamulla aikaiseen :) tulkaahan taas kertomaan kuulumisia! :)
 
wallaroo
Meidän neiti päätti putkahtaa maailmaan isänsä syntymäpäinävä, pari viikkoa ennen aikojaan. Synnytys oli hieno kokemus ja palkinto paras mahdollinen. Täällä sitä kotona ikionnellisina ihmetellään, kuka tuo pieni kummajainen on. Vauva on kyllä tosi tyytyväinen ja rauhallinen, yöt hyvin nukkuva tapaus, ainakin toistaiseksi (ei kyllä pidä juhlia vielä muutaman päivän perusteella) ;) Tuntuu se uskomattomalta, että toistuvien keskenmenojen jälkeen meillä on lopulta oma pikkuinen. Kiitollinen mieli!

Cheycel: Mahtavaa, että syke näkyi :) Sulla on asenne kohdillaan. Pidetään peukkuja ja luotetaan, että tällä kerralla kaikki menee hyvin!

Fisuliini: Tosi ikävä kokemus sulla. Maailma on kurjia ihmisiä pullollaan. Pitää vain yrittää jättää sellaisten kommentit omaan arvoonsa, vaikka vaikeaahan se sillon on, kun elää kipeitä aikoja. Tsemppiä! Mäkin oon sitä mieltä, että asiat menee, niin kun parasta on. Niin ajattelen näiden keskenmenojenkin kohdalla. Se jotenkin helpottaa oloa ja vaikka heti ei ymmärrä rankkojen kokemusten tarkoitusta, niin usein jälkeen päin kylläkin.

hallanmaa: Loistavaa, että sydänäänet löytyivät ja kaikki on hyvin muutenkin. Ehkä kannattaisi luottaa lääkärin ammattitaitoon tuossa lääkeasiassa vai!? Mulla ei ole tullut nenästä verta raskaana ollessa, mutta on ollut kyllä hyvin tukkoinen.

Leppoisia kesäpäiviä kaikille toivottelee wallaroo ja viikon ikäinen pikkuneiti
 
hallanmaa
Onnittelut pikkukääröstä :) ihanaa varmaan kun odotus palkitaan :)

juu koitan aatella et luotan lääkäriin mutta jotenki hermostuttaa, kai kun kaikki niin alussa ja jotenki aattelen et vauvan alku on niin pieni ja hauras et lääkkeetki voi vahingoittaa sitä :/ kunhan täs mennään viel pari viikkoo tai oikeestaan n.viikko seuraavaan ultraan niin sit alan jo olla rauhallisempi jos kaikki on ok :)

Näin kauheeta painajaista viimeyönä raskaudesta.. :( menin vessaan unessa ja verta tuli yhtä paljon kuin viime keskenmenossa.sanoin vain siinä unessa "ei" sanaa ja itkin, herätin sit miehenkin kun oikeestikin toistelin sitä "eitä" siinä.mies herätti miut siitä ja tajusin et näinkin vain unta.vessas tuli kyl tarkistettua et varmana oli vain unta. :/ kauhee painajainen mutta onneks vain unta!!!olin ihan paniikissa herätessä, mut kenties normaalia keskenmenoja kokeneella?
 
Fisuliini
Paljon onnea Wallaroo! Ihanaa kuulla, etta kaikki meni hyvin! :) Taytyy kylla olla aika uskomaton tunne kun se pikkuinen on vihdoin vierella tuhisemassa... Viela kerran isot onnittelut ja kaikkea hyvaa koko perheelle!

Hallanmaa - tosi hienoa, etta saitte kuulla teidan tulokkaan sykkeen! Ja varmaan noi painajaiset on ihan luonnollisia. Meilla kaikilla tassa ketjussa on varmaan ihan samoja pelkoja ja painajaisia... Tosi inhottavaa kylla herata noin... :(
 
hallanmaa
niin on ne kai luonnollisia.hmm.no oli kauhee uni kyl mutta tänään ja viimeyönä todellisuus pahempaa :( en ole nukkunut yli vuorokauteen tippaakaan, johonkin yli 30 tuntiin ja suurin syy oli kova yöllä alkanut vatsakipu.se jatkui ja jatkui aamuun sit mentiin päivystykseen ja siellä sitten lääkäriltä toiselle ravaamista..huoooh.
Sitten lopulta gynen polille jopa!! ultra katottiin ja se oli iso iso helpotus!!! siellä oli pieni ihmisen alku joka liikkui jopa ja sydän löi normaalisti, kehittynyt juuri oikein kuin pitääkin ja sillä kaikki hyvin.olipa helpotus!! ja lääkäri vielä pitkään hiljaa ensin, pelotti kauheesti.. :/ itku meinas tulla taas minulle kun näin pienen siellä liikuskelevan ja elelevän.
no se vatsakipu, epäilivät umpilisäkettä, mutta verikokeiden mukaan ei ole tulehduksia.no sitten lääkäri sanoi että taitaakin olla ummetusta! kuten raskausaikana usein on.huh....pääsin kotiin mutta pitää seurata helpottaako kotikonstein vatsakivut.lepäsin pari tuntia niin on jo parempi olo mutta kuumetta oli yllättäen minulla :/ kaikkee sitä kerralla iskeekin...nyt sitten tomaattikeittoa vetelen ja appelsiinimehua koska en halua lääkitä kauheesti itteeni muilla lääkkeillä. :) eiköhän vanhat tutut konstit kuumeeseen tepsi.

tämmöstä tälläkertaa.kyl toi ultra on niin ihana juttu kun se saatiin aikaiseks...oltiin miehen kans jo ihan maassa ja pelättiin et tää on ny tässä :/ eipäs ollukkaan :) että pitää näin koetella.aargh.rv .11+3 tänään kuulemma.luulin että vasta 11 tasan mutta eipä se mitään.

tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia tänne! :) aina kiva tietää kuinka muilla sujuu.
 
Mumma82
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Nopea viesti täältä. Olen kyllä lukenut kaikki viestit, mutta en muista mihin kaikkeen piti vastata.. Sorry.. :/

Lämpimät onnittelut wallaroolle pienen prinsessan johdosta! <3

hallanmaa: mulla tuli verta nenästä monta kertaa päivässä yhdessä vaiheessa raskautta, joten on ihan normaalia (vaikkakin todella ärsyttävää!) Välillä joku kaveri vaan huomautteli, että "sulla tulee muuten verta nenästä!..." Ja eikun paperia kaivamaan! Ja aina kun niisti nenää, niin alkoi vuotamaan verta! Aargh! :O ..onneksi se loppui jossain vaiheessa, ja nyt pystyy taas niistämään nenää pelkäämättä, että joutuu istumaan vartin sen jälkeen paperituppo nenässä, heh.. :p

Cheycel: Jes! Lupaavalta näyttää! Toivottavasti tämä odotus sujuu niin kuin pitääkin! Kaikkea hyvää sinne! :)

ON: Täällä nyt menossa 37. viikko ja olo on oikein hyvä! Ei ole pahempia kremppoja edelleenkään ilmaantunut, josta olen todella kiitollinen.
Painoarvioksi sain 3,1 kg nyt ja lasketun ajan paikkeilla olisi täten n. 3,4 kg :)
Vauva ollut pää alaspäin jo monen monta viikkoa, mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt, joten ihan vielä ei pitäisi tulla lähtö... ;)

Plussatuulta teille jotka vielä yritätte ja ihanaa odotusta teille jotka odottelette pientä nyyttiä! :)

Äitiyslomaterveisin,
Mumma ja pieni potkija 36 + 1
 
hallanmaa
ihana kun raskaus on sinulle edennyt hyvin Mumma82 :)

miulla on vähentynyt nenäverenvuoto ja kaikki on muutenki ok.

eilen oli meidän 1 vuotis hääpäivä :) pääsin ihanaan ravintolaan ja sain siellä maailman ihanimpia grillattuja tofuja!!! :D hih.ruokahimo se on joka johdattaa.hah.ihanan pitkänvartisen ison ruusun sain :) :) ja illalla tein meille mansikkakakkua tuoreista vastapoimituista mansikoista :) ihana hääpäivä.kuohari oli alkoholiton tottakai :D

raskaus edennyt hyvin, uskalsin taas alkaa harrastaa enempi tota liikuntapuolta eli treenailen kotona lähinnä apuvälineideni kera :) on parempi olo kun saa liikuttua kunnolla joka ilta ennen nukkumisia :)

pahoinvointi hellittää ja ummetus tuli tilalle(noloa myöntää)

vatsaa vihlailee äkkinäisesti molemminpuolin, onko se muuten normaalia tässä vaiheessa? :O ja tietääks joku kuinka vois vatsaa treenata tossa liikunta hommassa turvallisesti vai voiko ollenkaan? sitä en oo uskaltanut tehdä.
 

Yhteistyössä