KM:n jälkeen plussaavat 2011

  • Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Wallaroo: Sydämelliset onnittelut pikkuprinsessan syntymän johdosta <3! Ihanaa =).

Fisuliini: Kurja eukko ollut siellä "alkoapteekissa" :(. Pitäishän raskausvitamiineja saada syödä ihan kuka tahtoo ja milloin tahtoo eikä se myyjälle kuulu mitenkään. Voi höh!, en muuta sano. Toivottavasti pääsette pian muuttamaan otollisempiin tiloihin raskautta ajatellen :). Halit!

Cheycel: Oli takuulla ihanaa kuulla sydämenlyönnit :). Uskon kanssasi, että teillä on helmikuussa pikkuinen suloinen nyytti sylissä.

Hallanmaa: Alkaa jo ihan kuulostaa siltä, että olet raskaana <3. Käsittääkseni se vihlova ohimenevä kipu mm. liikkuessa on ihan normaalia. Tsemppiä lääkityksen ja ihan kaiken kanssa.

Mumma82: Mikä on tilanne? Joko on pikkuinen putkahtanut maailmaan? Onnea synnytykseen!

ON: Tänne ei kummempaa. Viikonloppuna täti selätetty ja taas on uusi kierto meneillään. Ei niin, ett olisi kummempaa yritystä mihinkään, mutt tietty sitä toivoo, että sattuis oikeaan aikaan saamaan simppasia ja silleen ;)...

Työt ovat taas alkaneet ja illat menee kummasti puuhastellessa. Tämä ilta tosin ollut hiukkasen pitkä, kun sain jo päivällä viimeiset marjat keitettyä mehuksi ja illalla ei olla tehty yhtään mitään, paitsi ett käytiin ukkelin kanssa kävelyllä, kun oli niin ihana ilma. Ja ihania ovat nämä syksyiset pimeät illatkin <3.

Ps. Yritän huomenna päivittää tuota listaa, ett saadaan Wallaroo virallisesti synnyttäneisiin. Tällaisten kuulumisten vuoksi täällä totisesti kannattaa vähän kummitella :).
 
Ottis
KM:N JÄLKEEN PLUSSAAVAT:

Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10, km 12/10.(1)
*aurora*..........km 02/10, 01/11......................(1)
Merituulia..........tm 02/11, rk 08/11..................(1)
Papu82.............km 09/11...............................(3)
Fisuliini..............kkm 03/12.............................(1)

------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09), lullu (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10), Piu (kkm 02/10)

2011
Tammikuussa: Beata73 (km 10/09), Prune (km 12/09), Miltsi (km 08/10),
tikkunen (kkm 09/10)
Maaliskuussa: Rebelina (km...), Santtu81 (km 01/10, km 06/10)
Kesäkuussa: nelli (tm 8/10, km 10/10, 12/10)
Syyskuussa: Nii (km 01/11, 03/11, 06/11)
Marraskuussa: Wallaroo (tm 06/06, km 01/11, tm 05/11)
Joulukuussa: Mumma82 (kkm 09/11),

2012
Helmikuussa: mammaliina (km12/11)
Maaliskuussa: sipsu (km 07/11)
Kesäkuussa: hallanmaa (km 11/11, kkm 01/12), Cheycel (ku 02/11, kkm 01/12)

--------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet:
2010 Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, lullu Poika 30.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010.

2011 Lakallis Tyttö 2.1.2011, A-M Poika 18.2.2011, Sini Tyttö 12.3.2011, Miuska Poika ??.?.2011, Viveca Tyttö ja Poika 7.4.2011, Orvokki Tyttö 2.5.2011, Hansu Tyttö 26.6.2011, Piu Poika ja Poika 26.6.2011, juissis Poika 24.7.2011, Beata73 Tyttö 16.9.2011, tikkunen Tyttö 2.10.2011, Miltsi Tyttö 18.10.2011.

2012 nelli Tyttö 11.1.2012, Wallaroo Tyttö 8.7.2012, Mumma82 Tyttö 21.8.2012,
 
Viimeksi muokattu:
Cheycel
Kiitos Ottis! Kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa uskomaan, että raskaana ollaan :) Tänään viimeksi neuvolassa kuultu sydänäänet ja "muutama" ultra myös takana. Odottavan aika rakenneultraan on kyllä pitkä, vielä 4 viikkoa...sitä vielä jännittäessä...


Cheycel 16+0 eli viides kk aluillaan, mahotonta..
 
Mumma82
Heipat täältä!

Meille syntyi tiistaina täydellinen pieni tyttö <3
Viikkoja oli siis 40+5.

Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä alkoi kivuliaat supistukset, joiden takia lähdettiin ma-aamupäivänä synnärille. Lähettivät meidät kuitenkin takaisin kotiin, koska olin vasta kahdelle sormelle auki, ja supistuksetkin melkein loppuivat.
Maanantai-iltana ja yöllä alkoi sitten todella(!) kovat supistukset, ja lähdettiin kahden aikoihin taas synnärille tsekkaamaan mikä tilanne.

Silloin olin 4cm auki, ja sain vaihtaa sairaalavaatteet päälle :)

Kivunlievityksinä amme (oli aivan ihanaa lillua 1,5h 40-asteisessa vedessä, ja vesi lievensi supistuksia todella hyvin!), sitten kun siirryttiin synnytyssaliin sain ensin ilokaasua... mutta se ei kauaa auttanut, joten mulle laitettiin epiduraali.

Sen jälkeen alkoikin tapahtua, ja yhdeksän jälkeen syntyi meidän pikkuinen :)

Nyt ollaan kolmatta päivää kotona, ja mies on enemmän kuin mielellään osallistunut kaikkiin vauvarutiineihin.
Voisiko olla onnellisempi? :) <3

t. Mumma + perhe(!)
 
Ottis
Cheycel: Hupsistakeikkaa kun olet jo pitkällä :). Neljä viikkoa tuntuu kyllä hurjan pitkältä ajalta odottaa, mutt odottaminen varmasti palkitaan mitä parhailla näyillä. Onnellista masunkasvattelua <3!

Mumma82: Jess! Mä tulin tänne ihan vaan kurkatakseni kuuluuko susta mitään ja kuuluipa hyvinkin :). Voi ku ihanaa <3! Onnea teille hurjasti. (Tuntuu, ettei oikein sanat riitä ja sormet sakkaa näppäimillä :)).

Laitanpa sut tonne listalle nyt sit heti. Ihanaa vauvatuoksuista syksyä teille!
 
wallaroo
Lämpimät kiitokset kaikille meitä onnitelleille :) On niin touhuntäyteistä tää vauvaelo, etten mukamas ole ehtinyt edes tätä pinoa seurailla. Olen nauttinut vauvan kanssa kotona olosta, töitä ei ole kyllä ikävä ollut. Menee vaan päivät niin vauhdilla ja tyttö kasvaa silmissä, että ihan haikea mieli välillä. On kuitenkin ihana seurata, kun pienellä tulee uusia taitoja. Pikkuisen leveä hymy ja jokeltelu on ihan parasta :)

Mumma82: Voi ihanaa, että kaikki meni hyvin ja ootte saanut pikkuisen nyytin syliin. Se on uskomaton tunne! Suurensuuret onnittelut pikkuisesta tytöstä! Ilontäyteisiä vauvapäiviä teille :)

Toivottavasti Cheycelillä ja Hallanmaalla raskaudet etenee hienosti.

Ottikselle iso kiitos listan päivityksestä :)

Aurinkoista syksyä kaikille!
 
hallanmaa
en olekkaan käynyt täällä ihan äsken :D minulle kuuluu hyvää.
käytiin rakenneultrassa kahdesti jo eli yksi normaali ja toinen kontrolliultra.
vauva on liian pieni viikkoihin nähden mutta muuten normaalisti kehittynyt.rakenteilta ja sisäelimiltä.mistä se pieni kokoisuus voi johtua? ja kertooko joku mikä on "Lapsivestipunktio"
ihmeellisiä sanoja :D ne uhoo tekevänsä semmosen mut ei kuulemma pakosti ole tarvetta edes.kattoovat et pitääkö tehdä se vai ei.
voiko sikiön pienikoko olla minusta kiinni..160 cm pitkä ennen raskautta 49 kg painoa....? aina olen ollu pien ihminen :D kertokaa lisää jos osaatte.
ai niin...vauva on tyttö :) <3
 
Tuutikki
Hallanmaa, vauvat kasvavat tutkimuksien mukaan tiettyyn pisteeseen samaan tahtiin vanhempien koosta riippumatta. Siksi np-ultra ja rakenneultra ovat tiettyyn aikaan, jotta mitat ovat vertailukelpoisia muihin.

Vasta raskauden loppupuolella tulee esiin perinnölliset, ravinnolliset yms. jutut.

Ehkä siksi haluavat seurata teidän vauvaa tarkemmin. Tosin kun sikiö on noilla viikoilla tosi pieni ja ultraajia on erilaisia, niin mittavirheitäkin voi tapahtua.

En olisi kovin huolissaan, jos eivät ole edes varmoja tarvitaanko lapsivesipunktiota. Sekin voi antaa väärän hälytyksen tai sitten olla hälyttämättä, vaikka aihetta olisikin. Toisaalta niitä tehdään hyvin paljon, joten ehkä kannattaa ottaa vastaan, jos sitä ehdottavat. Pienenpieni keskenmenoriski siinä on olemassa. Kysele sairalasta, heidän pitäisi vastata kaikkiin kysymyksiin, jota pystyt tekemään päätöksen oikean tiedon perusteella.
 
hallanmaa
keskenmeno riski? tuskin olen valmis semmosta riskiä ottamaan vastaan :O se ois ihan maailmanloppu meille juuri nyt.monet sanoo ettei syytä huoleen jos sikiö on mitoiltaan hieman jäljessä viikkoja...koitan luottaa siihen tietoon...
 
Noh..
keskenmeno riski? tuskin olen valmis semmosta riskiä ottamaan vastaan :O se ois ihan maailmanloppu meille juuri nyt.monet sanoo ettei syytä huoleen jos sikiö on mitoiltaan hieman jäljessä viikkoja...koitan luottaa siihen tietoon...

Ehkä kannattaa kuitenkin jutella hoitavan tahon kanssa syistä ja riskeistä. Voihan tuolle ehdotetulle punktiolle olla joku muukin syy kuin pienikokoisuus. Älä tee päätöstä ilman faktatietoja, henkilökunnan tulee selittää asiat niin että sinäkin tajuat ne.
 
Viimeksi muokattu:
Ehdottomasti
soitto lääkärille ja selvitys epäilyistä, lapsivesipunktioita ei ihan pienestä enää noin suurilla viikoilla tehdä. Tuossa kasvun vaiheessa ei vaikuta äidin tai isän ruumiinrakenne vaan kasvu pitäisi mennä vielä yleiskäyrillä.
 
hallanmaa
noh.kontrollissa selvis että lisää kontrollia, ei ole kuulemma hätää koska sikiö kasvaa kuitenkin.syy siihen että ei normaalitahdilla on kuulemma se että minulla on anemia ja matala hemppari.saan nyt kahdesti päivässä rautatabua taas vaihteeksi.sen pitäisi kuulemma saada vauvakin kasvamaan nopeemmin :) et ei siinä hätää kuulemma ole.punktioita ei tarttettu sanoi ylilääkäri.tilannetta vaan seurataan.
 
hallanmaa
ajattelin tulla tänne kertomaan vaikka ketju onkin nyt niin kovin hiljainen että meille on syntynyt nyt sitten vauvamme 8.2 :) se meni sit niin et miehen kans lähdettiin viiden jälkeen sairaalalle kun supistukset oli kestäneet kotona klo.2 saakka yöstä.herätin sit miehen viideltä et nyt ois lähtö.siin sit viel kahvit otettiin ja suihkus käytiin ja semmosta kaikenlaista :) sit kivut meni ihan hirveiksi! oli pakko lähtee.sairaalassa sanottiin et auki 2 cm.noh,siit klo kuudesta meni kaksi tuntia kun mentiin jo synnytys salin puolelle.
en ottanut puudutusta, enkä kipulääkettä.suihkulla lievitin kipuja ja kuumapussilla.
sitten sain lopussa ihan sairaan koviin kipuihini ilokaasua.se jopa alkoi ikävä kyl naurattaa minua kesken kaiken :D annostus hiukan liian suurella.

Sen jälkeen alettiin ponnistelee jossa meni 8 minuuttia, ihan hirveet tuskat ilman mitään kivunlievitystä.puristin miehen kättä ja itkin ja huusin kyl :D sanoin että ei se tuu sieltä en uskalla ponnistaa :D heh.sit lopulta uskalsin ja kipu oli valtava.onneksi mies piti kokoajan kiinni kädestäni ja oli lähellä ja silitteli päätä yms.se helpotti sitä tuskaa.

mieheni tosin sanoi että hänelle tuli itku kun seurasi vierestä miten kovin kärsin.sitten 8 minuutin ponnistelun jälkeen sain syliin ihanan pikkuisen prinsessamme <3 oikein valloittava ihana :) molemmat oltiin ihan onnemme kukkuloilla hänestä <3

minä jouduin siitä sit pyörätuoliin koska mulla anemia ja hempparit putosi 60 :O :O hui saakeli.sit veritiputukseen siitä ja hemppari nousi pikkuhiljaa 80 saakka.sit lisää verta ja lopulta saatiin se ees 90 asti.mies oli yötä sairaalas kun en voinu ees vessaan mennä omin jaloin :/

nyt ollaan onnellisesti kotona vauvan kanssa <3 hän saa nimen Mona Sofia Adele :)

sellainen tarina.halusin vain kertoa miten minulla meni :)
 
wallaroo
Voi että, kiva hallanmaa, kun tulit kertomaan vauvan syntymästä :) Olenkin miettinyt, miten sun raskaus on edennyt ja jokohan olet saanut vauvan. Sydämelliset onnittelut pikkuisesta prinsessasta! Urhealta kuulostaa sun synnytyskertomus, mutta onneksi palkinto on kaiken kivun ja tuskan arvoinen. Kauniin nimen pikkuisenne saa. Iloa ja onnea vauvapäiviin!

Meidän pieni prinsessa ei olekaan niin pikkuinen enää. Kovaa vauhtia kasvaa ja on nyt 7-kuukauden ikäisenä sen painoinen, kun mä oon ollut vuoden ikäisenä :D Hyvä vaan, että ruoka maistuu! Tyttö on valoisa luonteeltaan, mutta temperamenttiakin löytyy. On oikea pikkutihulainen, kun hirmuista kyytiä ryömii pitkin asuntoa tekemässä pahojaan. Usein tulee ihmeteltyä, miten kaikkien keskenmenojen jälkeen meille on tällainen ihme suotu. Kieltämättä pukkaa taas jo hieman vauvakuumetta myös, hih :)
 
hallanmaa
olen nyt tosi onnellinen että meille syntyi ihana pikkuinen <3 niitten kamalien keskenmenojen jälkeen luulin etten koskaan koe tätä onnea.
synnytys oli melkein et henkiki lähti mutta silti kaiken tuskan arvoista <3 menetin kamalasti verta ja minulla anemia.mutta Mona nukkuu nyt tuolla tyytyväisenä.valvottaa minua kaiket yöt.apua :O onneks mies herää välil ja auttelee.

hienoa että teilläkin menee siellä hyvin <3 ihanaa et joku viel täällä kirjoittelee ja vastailee.kovin hiljentyny ketju ikävä kyllä :O
 
nii
Hei pitkästä aikaa! Onnea kaikille vauvan saaneille! Meidän poika syntyi viime toukokuussa, eli on jo 9kk. Iloinen vesseli. Alku oli hankalaa, raskaus meni 2 viikkoa yli, ei käynnistynyt ja jouduin lopulta kiireelliseen sektioon ja leikkaushaavakin vielä tulehtui Siksi taisi unohtua tänne silloin päivittää. :) Ihanaa alkukevättä kaikille!
 

Yhteistyössä