KM:n jälkeen plussaavat vol 3

  • Viestiketjun aloittaja Hansu....
  • Ensimmäinen viesti
juissis
Voi helvetti mistä näitä imbesillejä löytyy, joiden on pakko päästä aukomaan päätään. Kuten on monta kertaa sanottu, niin etsikää nyt vaan itsellenne ne palstat, joissa puidaan suhdeongelmia ja häipykää tältä palstalta. Ketään ei oikeasti kiinnosta lukea teidän juttuja, kun eivät koske sitä aihetta, josta täällä kuuluu keskustella. Mä en edes jaksa lukea teidän kommentteja, vaan hyppään ne kaikki yli ja olen varma, että moni vakkari tällä palstalla tekee samoin. Eli ihan turha tulla tänne mielipiteitään kertomaan, jossei parempaa tekemistä ole. Mahtaa olla helvetin tylsä elämä siellä, kun pitää jonnekin päästä aukomaan päätään. Kuten aiemmin todettiin, niin menkää niille tuttavillenne päin naamaa sitä päätä aukomaan ja jättäkää tämmöiset palstat suosiolla rauhaan. Ketään täällä ei yksinkertaisesti teidän suhdeneuvot kiinnosta! Kukaan ei sano, ettette saisi käydä täällä lukemassa ja kommentoimassa AIHEESTA, mutta jos nyt vaan jätettäisiin nää suhdejutut väliin, niitä todellakin käsitellään ihan muilla palstoilla. Helvetti oikeasti mitä ääliöitä tää maailma pitää päällään, jotkut ne on olevinaan niin sairaan viisaita ja kaikkitietäviä täydellisine elämineen, hahhaah!
 
Oho
Voi helvetti mistä näitä imbesillejä löytyy, joiden on pakko päästä aukomaan päätään. Kuten on monta kertaa sanottu, niin etsikää nyt vaan itsellenne ne palstat, joissa puidaan suhdeongelmia ja häipykää tältä palstalta. Ketään ei oikeasti kiinnosta lukea teidän juttuja, kun eivät koske sitä aihetta, josta täällä kuuluu keskustella. Mä en edes jaksa lukea teidän kommentteja, vaan hyppään ne kaikki yli ja olen varma, että moni vakkari tällä palstalla tekee samoin. Eli ihan turha tulla tänne mielipiteitään kertomaan, jossei parempaa tekemistä ole. Mahtaa olla helvetin tylsä elämä siellä, kun pitää jonnekin päästä aukomaan päätään. Kuten aiemmin todettiin, niin menkää niille tuttavillenne päin naamaa sitä päätä aukomaan ja jättäkää tämmöiset palstat suosiolla rauhaan. Ketään täällä ei yksinkertaisesti teidän suhdeneuvot kiinnosta! Kukaan ei sano, ettette saisi käydä täällä lukemassa ja kommentoimassa AIHEESTA, mutta jos nyt vaan jätettäisiin nää suhdejutut väliin, niitä todellakin käsitellään ihan muilla palstoilla. Helvetti oikeasti mitä ääliöitä tää maailma pitää päällään, jotkut ne on olevinaan niin sairaan viisaita ja kaikkitietäviä täydellisine elämineen, hahhaah!
Toivottavasti sun kiukut ja hermostuneisuuden voi pistää raskauden piikkiin. Ei nyt moinen hermostuminenkaan ihan "normaalilta" kuulosta, mitättömistä pikkujutuista. Kaikkea hyvää ja voi hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Hansu..
Juissis: Siella ne raskaushormonit jyllaa, hehhe :D Anna palaa vaan :) Mullakin on valilla ollut ihan taysin oireettomia paivia ja siltikin kaikki on ollut hyvin. Mutta ymmarran, etta tuo huolestuttaa. Kaikki huolestuttaa noin aluksi eika niille peloille oikein voi mitaan. En ainakaan ma voinut, valitettavasti. Mutta siis on ihan normaalia, etta raskaana valilla joillain rajahtaa, joten pida sita hyvana merkkina :) Ihan hirveasti tsemppia huomiselle!!!! Oot mielessa.

Beata: Nyt muakin alkaa jannittaa, joskos se oliskin sita? ;)

Noitten sivullisten mielipiteita jos kuuntelis niin avioerotilastot olis varmaan huimassa kasvussa jos jokaisesta riidan aikana sanotusta ilkeydesta pitais heittaa puoliso ulos. Meilla ainakin sanotaan toisillemme ties mita valilla suutuspaissaan ja se menee valilla niin idioottimaiseksi, etta molemmat aletaan nauramaan kesken kaiken. Ja voin 100% varmuudella sanoa, etta mina tai mieheni ei niita asioita tosissamme toisillemme sano. Valilla vaan pitaa paastaa hoyryt ulos. Mutta ma en sanokaan elavani normaalissa suhteessa vaan suhteessa, joka sopii taydellisesti just meille. Meilla raiskyy, mutta on myos intohimoa viela yli 6 vuoden jalkeenkin. Kukakin elakoon miten ja missa suhteessa haluaa. Ja ystaviani tuen aina mutten KOSKAAN kerro niille miten niiden pitais tehda ja elaa. Se ei oo mun tehtava enka toivo mun ystavilta myoskaan semmosta.

Olin muuten laakarilla tanaan eika silla ollu aikaa oikein mihinkaan, ei kuunneltu edes sydanaania :( Onneks se dobbleri tulee kohta postissa...

Hansu 13+2
 
Ottis
Mukavan vireä tämä pino :).

Joulukeiju: Kiitos asiallisesta kommentistasi. Jokainen elää omaa elämäänsä tavallaan ja varmasti tietää milloin se oma astia on täynnä. Kaikkea hyvää sinulle!

Beata: Toivottavasti jaksat pysyä miehesi rinnalla, kun hän nyt käy kriisiään läpi. Suhde ei ehkä koskaan samaksi palaakaan, niinkuin Hansukin kirjoitti, vaan muuttuu parhaimmillaan paremmaksi, kun asioita joudutaan pohtia perusteellisesti. Meillä myös taitaa olla niin, ett mies on pikemminkin siittiöpankki, mutt eipä hän ole siitä koskaan valittanut, vaan on ollut kaikesta huolimatta vauvaprojektissa ihan mukavasti mukana siittiöiden luovuttamisen aikaan, ainakin viime aikoina. Mun ukkoni on noilla 'elämänsä surkein pano' ja 'maho'-jutuilla purkanut omaa pettymystään, kun ei lasta ole alkanut kuulua. Näin minä sen ymmärrän ja siksi se on helpompi antaa anteeksikin.

Juissis: Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti huominen tuo hyviä uutisia :). Peukutuksia!!

Oho: Äläs nyt sinäkin ala siellä kertomaan mikä on normaalia. On ihan normaalia, että Juissis kirjoittaa asiansa ja asiasta. Ottaahan tuollainen sivustahuutelu päähän ketä tahansa. Uskomatonta, että ON NORMAALIA, ETT ULKOPUOLISET TULEE HUUTELEMAAN TÄNNE JA KERTOMAAN MINÄ ON OIKEIN JA KAUNISTA, MUTT KUN VAKKARIKIRJOITTAJA KIRJOITTAA SAMAAN TYYLIIN, ON SE EPÄNORMAALIA. Menkääpä nyt itseenne arvon naiset!!

Kajsa: Ystävän tukeminen on hänen tukemistaan siinä elämäntilanteessa missä hän elää, ei toisen johtamista ja painostamista siihen mikä on sinun mielestäsi oikein. Et sinäkään tykkäisi jos joku tulis sanomaan esim., ett "sun miehes on kyllä niin ruma, ett tota mä en kattos päivääkään. Et millään vois vaihtaa sitä vähän paremman näköiseen??" Huom! Miestäsi en tunne enkä tiedä minkä näköinen hän on, mutt tän tasoisia tän palstan taustanerojen jutut tuntuu olevan.

Hansua komppaan tuossa, ett avioerotilastot nousisivat hurjiksi jos kaikki olisivat samanlaisia kerrasta poikki-ihmisiä kuin nyt tällä palstalla kommentoineet suhde-spesialistit. Olisi kiva tietää onko teistä kukaan koskaan tehnyt mitään väärin? Onko teistä yksikään tarvinnut elämässään anteeksiantoa? Näitä ensimmäisen kiven heittäjiä täältä näyttää löytyvän.

Hansu: Kyllä siellä pikkuisella on kaikki hyvin. Kerrohan kun pääset doppleria testailemaan, ett miten se toimii.

HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE!! t. Ottis
 
Ottis
PLUSSAAVAT:

Ottis................kkm 08/09............................(1).........27.12.20 10
Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
lullu..................km 12/09.............................(2)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
Prune...............km 12/09..............................(3)
Piu...................kkm 02/10............................(1)
*aurora*..........km 02/10..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1).......1.1.201 1
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Miltsi................km 08/10..............................(2)
Rebellina..........km............................. ..........(?)
Beata73............km10/09...............................(1).........11.12 .2010
nelli (tm 8/10, km 10/10, km 12/10)...............(1)

------------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10)

----------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010
 
Ottis
..laitoin listan tällekin sivulle. Ja ihan sillä, että muistettaisiin mikä pino tämä oikein on eli km:n jälkeen plussaavat :).

Nelli: Sun katoamistasi suren. Ikävää jos taustailijat lisäsivät tunnettasi, ettet halua tänne kirjoitella.

Orvokki: Ihanaa, että teillä vielä jännättävää riittää pikkuisen sukupuolen suhteen :). Kiva, että mies pääsee mukaan rakenneultraan. Tsemppiä teille molemmille!

ON: Minusta välillä ja melko useinkin tuntuu, ett mun olisi parasta väistyä sivuun täältä kirjoittelemasta, sillä mun kirjoittelustanihan viimeisimmätkin herjat kirposivat. Toisaalta ihan virkistäviä noi kommentit, kun on kuitenkin tämä mun nahka niin paksu, ett siihen ei kovin herkästi mikään satu. Silti olisi kiva, jos ihmiset osaisivat ja muistaisivat kunnioittaa myös netissä toisiaan. Minulla kun ei tulisi livessäkään mieleeni alkaa haukkua jotakuta tuntematonta ihmistä ja kertoa hänelle miten hänen pitäisi elämänsä elää. Enkä edes seuraile palstoja, missä en itse kirjoittele, päästäkseni sanomaan sanaseni väliin.

Tahdon siis sanoa, ett yritänpä pikkuhiljaa vetäytyä tältä saitilta kokonaan pois. Täällä yritetään selviytyä elämästä eteenpäin keskenmenon jälkeen ja siksi me täällä kirjoitellaan, jotta olisimme toisten tukena, ei siksi, että annettaisiin aihetta haukkuihin ja yleiseen parjaamiseen.

Beata: Sun ja tietty muidenkin kuulumisia mun on ihan pakko käydä kurkkimassa, mutt muuten pyrin pysyttelemään taustalla :). Plussapuhuria! Elämä kantaa.

Ihanaa joulun odotusta teille kaikille! Toivottavasti mahdollisimman monilla alkaa pian myös toisenlainen ja pidempi odotus :). t. Ottis
 
nelli
Ottis; Älä sure äläkä katoa! Ihan oman itseni takia nyt taukoa pidän. Olisihan omalta kannaltani piinaavaa kirjoitella km:n jälkeen plussaavat ketjuun, kun tiedän, etten tule plussaamaan vielä moneen kuukauteen olosuhteiden pakosta.

Luen kirjoitukset edelleen päivittäin ja myötäelän taustalta teidän vaiheissa, en ainakaan siitä tavasta oo pässy eroon näin parin päivän kirjoittelu tauolla vielä. :)

Toivottavasti ei oo kaikki vanhat tutut täältä kadonneet, kun taas keväämmällä liityn jännääjiin. ( tai korkeintaan kadonneet tuonne odotus-puolelle, muttei kokonaan. ) :)

<3 <3 nelli
 
Sini
Moikka,

Täällä taas kuohuu, kun taustailijat ovat päättäneet mikä on kenellekin oikeanlainen parisuhde. Eiköhän meistä jokainen tiedä milloin kamelin selkä katkeaa ja on aika jatkaa omalla polulla. Tuetaan toisiamme tämän hetkisessä elämäntilanteessa, eikä painosteta muuttamaan elämää omien arvojen mukaiseksi.

Kajsa, jos juttumme ei ole kanssasi samalla aaltopituudella, niin varmasti löydät sellaisen palstan, joka on samoilla aalloilla kanssasi. Ei tätä ole pakko lukea, varsinkaan jos ei koe palstan antavan yhtikäs mitään. Itse aikoinani tulin palstaileen, koska tunsin tämän palstan omakseni, asioista ja tunteista puhuttiin ilman kaunistelua. Aika monella vauvahaave -palstalla lasten teosta tulee pakonomaista, ei pelkästään keskenmenon kokeneiden palstalla, mutta onko se väärin, jos haluaa toteuttaa haaveensa...

Prune: ?

Beata: Oletko testaillu? Toivottavasti olette miehesi päässeet keskustelu yhteyteen. Halituksia.

Juissikselle voimia ja tsemppiä huomiselle, toivotaan ja uskotaan kaiken olevan hyvin.

Hansun viikot tuntuu menevän niin nopeeta, nyt jo 13+2, jei (miksi muiden viikot menee nopeampaa kuin omat...). Onneksi saat pian doplerin, niin pääset kuunteleen pienokaista :)

Ottis: Jännäpäivä listassa , jei :) Puhkun sulle vahvaa ja pysyvää plussaa.

Nelli :)

Sini & Toukka 26+2 (alkaa laskeen päiviä synnytykseen, eli enää noin 96, hui hirvitys kuin pitkä aika vielä :))
 
Lakallis
Voi ei Sini, oot nyt ihan samoilla linjoilla mun kans noiden päivien laskemisessa :D Mä oon nyt lisänny vielä 14pvää laskettuun aikaan, ku tottahan että niin voi käydä.. Tosiaanki muiden viikot menee nopeempaa ja mun mielestä esim. Orvokki, Juissis ja Hansu on jo ihan kannoilla ja mä vain junnaan tässä "vielä kuukausi" -tilassa. Vauva venyttelee ja mylvii mahassa ja mä aina luulen että nyt se sitte kai on lähtö. Kunnes tajuan ettei se ilman kipua sieltä tule ja tää ei tod.ole mitään supistelua. Mun vauva nähtävästi mieluiten tulis ulos nahan läpi kuin sitä varsinaista (väljää buahhahahah) reittiä. Joo ei kannata kattoa synnytysvideoita netistä, en suosittele.

Hyvää mieltä kaikille ja kiva kun esim. Joulukeiju on saanut jotain keskusteluistamme. Jos miettii, voiko asiat muuttua niin voi lukea mm.mun vanhoja tekstejä ja miettiä, onkohan tuo kuolemaa vuosi sitte toivonut sama hlö ku nyt. Se oli kamalaa aikaa..

<3
 
Oho
Ottis, sulta taisi hieman mennä pointtini ohi. Minähän en arvostellut vaan totesin, että ei nyt kannata ihan pienistä hermostua. Ihmeen kireitä naisia ;)

Olen kyllä siinä hieman eri mieltä että sivulliset olisivat kirjoittaneet teille yhtä aggressiiviseen sävyyn, kyllä ne negatiivisimmat kommentit tulevat muutamalta teiltä - ja teillä on vapaus kirjoittaa mitä haluatte.

Hieman vaan huolestuttaa, jos tapana on sanoa mitä sylki suuhun tuo ja tuulettaa sillä tavalla itseään. Mitä, kun olette ihan väsyneitä uhmaikäisen lapsen kanssa? Tuleeko silloin ne samat sammakot ulos? Ja ymmärtääkö se lapsikin nauraa silloin? Hieman huolestuttavia riiteilypiirteitä, mutta kuten olette todenneet, kukin tavallaan.
 
mi-iuska
äh, nyt mua rupes raivostuttamaa...
vai että luonteenpiirteistä kertoo jos joskus hermostuu ainaiseen mollaamiseen, että sitten uhmaikäselle raivostuis samalla tavalla.. voi jessus!
meillä on uhmaikänen ihana kakara täällä kotona, ja välillä kiehuttaa tosissaan, mutta vielä en saa itseäni semmosen raivon partaalle mitä voisin saada jos joku aikuinen on totaalisen ääliö.. voisin oikeasti ojentaa aikuista pöljää ihmistä joka vahingoittaa lasta törkein keinoin, mutta lapselle en pystyis samaa tekemään teki se sitten mitä hyvänsä ja oli kenen lapsi tahansa..

menipäs vähän ohi aiheen, mutta niin rupes kyrsimään toi luonteenpiirteitten esiintulo jonkun uhmiksen kanssa.. hohhoijaa!

ja tulipas samalla purkauduttua ;D sorit!

täällä oli tänään neuvolalääkäri, ja lääkäri kovin kummasteli tota mun oksentelua.. siis nykyään enää n.viikon välein yrjöän, ja pelkästään aamusin. esikoisesta oli useammin ja loppuun asti ja pahempaa ja kaikkea, niin nyt tuli jotenkin poikkeuksellinen olo, että onko tää normaalia, vaikka niitäkin on olemassa jotka yrjöää joka päivä sinne loppuun asti.. äh! ku ei oo mitään "tekijää" mikä vois selittää ton yrjöilyn ,esim. verenpaineissa ei oo häikkää jne.
Kohdunkaula oli kiinni jne, eli ei nää tuntuvat supparit oo saanu mitään aikaiseks, ja hyvä niin.
jouluna olis sit menossa viikko 30.. hurjaa!

Muakin kiinnostaa Beatan tilanne, meinaatko millon ottaa selvyyttä? hitto kun jännittää.

positiiviset vilkutukset täältä kaikille <3
ei tää elämä aina helppoa ole, toisella osiolla kun menee hyvin niin jo toisesta taas verotetaan.. siltä ainakin tuntuu..

mä haluan glögiä.. pakko mennä keittää..uh!
 
Beata73
Täällä tuhruttaa :( todennäköisesti huomenna hanat auki. Yöllä poltteli niin mahaa, että olin varma että tänään repeää.
Mies tuumasi just, että olis niin ironista ku nyt tässä tilanteessa olisin raskaana. No eipä tartte sitä pelätä :(
 
pakko kommentoida sori
Pakko kommentoida sori täällä taas kommentoi. Taisin aloittaa itse tämän ns. sivusta huutelijoiden kirjoittelun. Pahoittelut kamalasti siitä.

Olen itse seurannut jo joltisenkin tovin teitin kirjoittelua ihan siitä syystä, että sisareni kärsii lapsettomuudesta ja keskenmenoista. Itselläni ei ole siis kokemusta moisesta. Yritän ymmärtää siskoni fiiliksiä ja sen vuoksi käyn toisinaan lukemassa juttuja.

Sitten vaan rupesi ihan oikeasti kyrsimään noi 'maholehmä'-jutut, että oli pakko kirjoittaa, vaikka normisti en ole palstalle mitään koskaan raapustellutkaan. Itse vain ajattelin sen niin, että jos minulle tai sisarelleni (esimerkiksi) kumppani puhuisi noin rumasti, niin olisi kyllä vaikea jatkaa rakastavaa suhdetta. Mitään hirveämpää kun en itse tiedä kuin lapsettomuus ja jos toinen vielä haukkuu siitä.

Itse myös ajattelen niin, että kun tänne voipi kirjoitella (siis vakkarit) aiheesta kuin aiheesta, niin kaitpa niitä voi sitten taustaltakin muut kommentoida, jos tulee sellainen fiilis. Tämä kun on yleinen keskustelupalsta, joten voisihan se olla ihan hauskaa, että tulee kaikenlaista keskustelua. Ei kai tämä pelkästään vakiokirjoittajille ole kumminkaan.

Itse halusin vain sanoa Ottikselle, että itseään kannattaa arvostaa eikä hyväksyä ihan mitä käytöstä tahansa. Vaikka riitelee, niin kyllä omista sanoista ja teoista pitää kantaa vastuu. Ja tottakai asia on niin, etten tiedä suhteestanne hölkäsen pöläystä muuta kuin sen, mitä olet kirjoittanut tänne. Ja voi pojat - se ei ole mitään kaunista luettavaa miehestäsi. En halua arvostella, vaan (ehkä huvittavaakin) tukea, että osaisit tehdä oikeita päätöksiä elämässä. Toivottavasti kumminkin löydätte yhteisen sävelen miekkosesi kanssa - tuli niitä lapsia vai ei. Varmasti teillä on ollut hyvä suhde ja tuon lapsettomuuden vuoksi asiat on menneet pieleen. Toivotaan, että saatte asiat kondikseen. Kotona pitää olla arvostettu ja hyvä olla!!
 
Lakallis
Beatalle ja Ottikselle: olen nyt oikeastaan eniten seurannut ja huolehtinut (Hansun vuodon ohella) teidän parisuhteidenne tai lähinnä teidän itsenne tilanteita, mutten ole paljon kommentoinut kun oltiin myrskynsilmässä asian tiimoilta.. Eilen just vain hoksin, että ikäänkuin en ois vaivautunu edes mitään sanoon kun ei muka kiinnostais, ja oikeasti ei tosiaankaan niin ole. Kiinnostaa yhtä paljon kuin plussaamiset. Se plussan tavoittelu on aluksi ollut meitä yhdistävä tekijä, mutta kun sen myötä ollaan opittu "tunteen" toisemme ja te olette mua tukeneet kaikin tavoin, siirtyy se nettivälittäminen muillekin elämänaloille :) Joten toivon kauheasti, että tilanteenne selviävät ja jaksatte ja ainaki me täällä jaksetaan lukea, vaikken mä aktiivinen kirjottelija olekaan.

Toivottavasti Nelli kuites välillä tai joskus ilmoittaa itsestään :)

Juissis: Mulla loppu raskausoireet välillä ihan kokonaan ja olin satavarma, että ohi on. Joten vaikka nyt peruspessimistejä ollaanki ja pahimpaan varaudutaan, niin tuo merkkien häviäminen ei kyllä välttis korreloi mitenkään raskauden etenemistä. Mun tissit oli ihan järkyttävän isot alkuraskaudesta ja sitte lässähti ja siinä meni sitte mielialaki tissien mukana.. Oot ehkä sanonukin, mutta koska sulla taas ultra?

Ja mi-iuska tulee perässä hyvää vauhtia :)

Muillekin kivaa päivää :)
 
Lakallis
Pakko kommentoidalle: Minusta on hienoa, kun olet siskosi tukena!!!! Elämässä ei mikään ole tärkeämpää kuin sisko!! Voimia sinulle siskosi rinnalla ja toivottavasti siskosi jaksaa ja saisi lapsen j o s k u s edes..
 
Ottis
Sini, Lakallis ja mi-uska: Kiva kuulla teistä isomahoistakin välillä :)). Huom! Toi mahoista on monikko ja tulee sanasta maha. Ettei vain tulisi väärinkäsityksiä.

Pakko kommentoida sori: Hienoa todellakin, että olet siskosi tukena ja sitä kautta lähtenyt lueskelemaan täältäkin mitä myös siskosi mahdollisesti läpikäy ja kokee. Toivottavasti siskosi joku onnellinen päivä sen oman pikkuisen saa.

Sinä taisit todellakin sen ensimmäisen kiven heittää, vaikka eivät sinun kommenttisi niitä pahimpia olleet. On saattanut 'kuulostaa' siltä, ett tänne ei ulkopuolisten kommentteja kaivata. Ei se ihan niin mene, sillä asialliset kommentit ovat varmasti tervetulleita. Se kuitenkin, ett aletaan panetella jotain / joitain vakkarikirjoittajia ja arvostella heidän elämäänsä ja ratkaisujaan alatyylisinkin kommentein, ei todellakaan tunnu hyvältä. Varsinkaan kun samaan aikaan toinen elää itse vaikeassa tilanteessa ja käy vaikeita asioita läpi. Pientä inhimillisyyttä siis peräänkuuluttaisin, mitä toi sun eilinen kommenttisi on. Kiitos siitä!

Mieheni käytöstä en enempää puolustele, mutt korostan, ett minä en ole ollut tässä yksin lasta hankkimassa, vaan epäonnistumiset ovat vaikuttaneet miehenikin elämään ja koska hän tuskin voi näistä vauvahankkeista kenellekään kaverilleen kertoa, minä olen ainoa ihminen, johon hän pahan tuulensa ja pettymyksensä heijastaa.

Oho: Taidat olla pikkasen väkitukko, kun ihan pakolla tuot omaa näkökantaasi esiin. Uskotaan, että olet eri mieltä ja saatkin olla sitä ihan vapaasti. Se millä tyylillä itsekukin kirjoittaa ei ole tämän palstan pääpointti, vaan se on jotain ihan muuta :). Eikä sun tarvitse myöskään huolestua yhtään mistään meidän tekemisistä, sillä tämä sanallinen tuulettaminen ei totisesti ole varmaankaan verrattavissa meidän käytökseen livessä tai siviilissä, miten asian sitten ilmaiseekaan. Kirjoittamallahan paineita lasketaan ulos eikä niitä tarvitse sitten enää muuten tuuletella. Asiat joista täällä kirjoittelen, pysyvät minun elämässäni täällä eikä niitä tarvitse muualla riepotella. Uskon, että palstailuni täällä on helpottanut mm. mieheni elämää siinä mielessä, ett minun ei ole tarvinnut ihan joka asiasta hänelle vaahdota, vaan näiden naisten kanssa olen pystynyt läpikäydä monia vaikeita asioita rasittamatta niillä muita läheisiä täällä ruudun takana. Jos ahdistaa lukea, voi olla lukematta. Ei tätä palstaa ja meidän sekoiluja ole pakko seurata :)).

Beata: Harmitus sitä tuhruttelua, kun nyt sitten alkoi :(. Tsemppiä sinulle ihan kaikkeen mitä läpikäyt ja *hali*.

Nelli: Kiva, ett pyrähdit ilmoittautumassa. Kevät on pian ja sitten sinäkin täällä taas mukana piinailemassa.

ON: Omaa tilannettani ja kuulumisiani en tule täällä enää kertomaan, mutta yhtenä palstan vanhimpana ja vakiintuneimpana käyttäjänä pidätän täten itselleni oikeuden seurata mitä teille muille kuuluu ja kommentoida myös :).

Kivaa joulunodotusta :)!! t. Ottis
 
Tepu
Moi Ihanaiset! Sorry en edes kerkea viime sivuja tassa lukemaan,pikaisesti vaan taas tulin omaa napaa tanne lisamaan. KUNHAN ens vuonna asetumme jonnekin, olen palstalla taas, siihen asti vain taustalla. Saimme miehen kanssa molemmat Australiasta toita ja viime viikot on menny viisuminhaku viidakossa. Paatimme myos matkan varrella lomailla kun saatiin taalta halvat lennot eli Borneoon jouluksi ja uudeksi vuodeksi :) Olen taysin unohtanut tikuttelut ja nyt juuri tuntuu silta etta oikeastaan elama on aika ok ilman lapsostakin. Tama tunne voi tietty taas muuttua ajan myota mutta katsellaan mita elama tullessaan tuo. Kyllahan se pakkaillessa tuli itku kun hyvantekevaisyys laatikkoon pakkasin niita mammavaatteita joita tuli alennusmyynnista osteltua vaikka viikkoja oli vasta 11...Mutta. Miehen simppatesti tuli takaisin ok, 75% ui, 50% nopeesti eli mun diagnoosi olis etta saattais olla vikaa mun limoissa. Clomithan edistaa niita limoja. Mutta mulle ei taa lapsettomuuslaakari Clomeista puhunutkaan, ehdotti vaan suoraan IVFaan. Varsinainen bisneksen tekija. Ikava vaan etta seuraava kotipaikka on niin pieni etta siella ei ole lapsettomuushoitoklinikkaa. Taitaa nyt meidan osalta jaada muu kuin luomuna yrittaminen. Palaillaan ensi vuonna. LAMMINTA JOULUA JA HEDELMALLISTA UUTTA VUOTTA 2011! OLETTE IHANIA JA MAHTAVA TUKI.KIITOS KAIKILLE!
 
juissis
Tepu: Kuulostaa aivan mahtavalta nuo teidän suunnitelmat! Hieman voisin sanoa olevani jopa kateellinen. Itsellä on tää vauvaprojekti senkin takia ollut niin tärkeä, kun tuntuu, ettei elämässä ole oikein mitään kun kaikki päivät ovat samanlaisia ja työtkään ei maistu. Siksi ajatuksissa vain se, että pääsisi jo kotiin hoitamaan omia pienokaisia. Mutta jos mulla olisi jotain tuollaista odotettavaa, niin varmasti vauva-ajatuksetkin saisi taukoa eli todella hienoa, että sulla on nyt jotain mitä odottaa! :)

Ottis: Käy nyt ainakin kertomassa miten projekti etenee, josset muuten kävisikään kirjottelemassa. Ja todellakin turha noista taustahuutelijoista valitella. Kuten aiemmin kirjoitin, niin mä en edes jaksa niitä juttuja enää lukea. Paljon enempi mua kiinnostaa tän palstan vakkarikirjoittajien tilanne kuin taustahuutelijoiden inisemiset.

ON: Ultra takana, kaikki hyvin :) Vastasi noin viikkoja 8+1 ja laskujen mukaan menossa 8+3, joka on väärin, koska ovis oli myöhässä, mutta tällä hetkellä lasketaan vielä näin. Pieni oli 16mm ja sydän sykki vauhdilla. Meinasin taas odottaessa oksentaa, kun jännitin niin paljon. Nyt koitan kyllä taas ottaa iisisti. Kun tähän asti on päästy, niin ei ole kovin todennäköistä, että mitään pahaa tapahtuisi, pakko ajatella niin.

juissis rv 7+5
 
Hansu...
Juissis: Ihanaa, aivan mahtavaa. Nyt kaikki menee ihan varmasti hyvin!!!!!! :)) Onnea ihan valtavasti :)))

Tepu: Juu ei kyllä paskemmilta kuulosta nuo teidän suunnitelmat :) Hienoa, etta siittiöt on elämänsä kunnossa :) Kyllä se sieltä vielä tärppää, pakkohan se on :)

Beata: Voi itku, kun ne tuhrut taas alkoi :( Oon tosi pahoillani. Toivottavasti saatte asiat kuntoon <3 Onneksi tunnelin päässä näkyy kuitenkin vielä valoa...

Täällä on tosi epätodelliset tuntemukset. Ainut mikä muistuttaa raskaudesta on ajoittainen turvotus, kuppikokoa isommat tissit ja pieru hukassa. Se on välillä jopa vasemman rintakehän alapuolella. Joka kerta ku istuu niin sattuu vatsaan, kun ilma pakkautuu suolistossa. Kohtu kai on vähän pullistunut tossa just häpyluun yläpuolella.. ehkä. Kiva kun on taaksepäin kallistunut kohtu niin kaipa se kasvaa sitte selkärankaa myöten. Vauvamahakin kasvais varmaan selkään jos ei olis selkäranka edessä. Ärsyttää, ettei se lääkäri kuunnellut sydänääniä eikä dobbleri oo tullut. Onkohan siellä enää ketään edes elossa... :( Kamalinta olis nyt lähteä reissuun ens viikolla ja siellä sitten huomata, että sikiö on kuollut jo aikoja sitten.

Hansu 13+3, jolla on kaiken lisäksi hieman huolestuttavia riitelypiirteitä.. kuulemma.
 
Ottis
Tepu: Mahtavat suunnitelmat teillä! Ihan oikeasti käy kateeksi. Mä olen aina haaveillut, ett pääsisin jonnekin muualle täältä Suomesta, mutt aina on ollut jotain 'esteitä'. Kai sitä sitten eläkkeellä tekee niitä juttuja, mistä nyt vain haaveilee. Tiedä vaikka teille vauva nyt siunaantuisi, kun elätte täysillä muita unelmia. Mä taidan livahtaa teidän messiin ainakin joulun pyhiksi, vaikkei Australiakaan pahalta kuulosta :). Tulkaa ehjinä takaisin ja kyllähän netti pelittää kaikkialla maailmassa eli jos joudat niin kerrohan kuulumisia. Kaikkea ihanaa teille!

Hansu: Et sä mistään saisi buukattua aikaa ultraan ennenkuin lähdette reissuun, ettei tarvitse epävarmuudessa elää? Mehän uskotaan, ett pienellä masuasukilla on kaikki hyvin, mutt ei haittais, vaikka todisteita siitä saisi, ihan sun mielenrauhan vuoksi. Mikä päivä ensi viikolla lähdette? Joko on matkakuumetta :)?

Juissis: Vautsi, hienoa, ett pikkuisella kaikki hyvin ja sydän kiivaasti sykkii. Nyt vain rennosti joulua odottelemaan :). Vauvaliimaa ja tarrasukkia!!

Lakallis: Minä myös rakastan sanoilla kikkailua. Surullista vaan, ett aina eivät kaikki sitä ymmärrä ja monesti hyvästa jutusta menee paras hukkaan, kun sen joutuu selittää :).

Kaunista keskiviikkoa kaikille! t. Ottis
 
J-R
Haluaa sanoa pienen sanasensa vaikka onkin jo aikaa sitten siirtynyt km:n muihin ketjuihin. Ilman tätä palstaa (eli näitä vahvoja, upeita naisia) en olisi uskaltanut yrittää raskautta uudelleen niin pian (heti) tm:n jälkeen. Täällä kannustettiin haaveilemaan, ja sen haaveilun tulos on puolivuotias pieni tyttö joka tuhisee parhaillaan vaunuissaan päiväunia. Tämän palstan ansiosta mulla on tänä jouluna vauva. Ettei ihan loanheitoksi menisi.

Joulurauhaa toivottelee J-R ja tyttö 6,5kk
 
Jane75
Minultakin kaikille vakkareille ja keskenmenon jälkeen elämänsä kokoon taas kasaaville ja oikeasti epätoivon kanssa kamppaileville kohtalontovereille suurensuuret tsempitysrutistukset. Uskaltakaa haaveilla ja yrittää uudestaan, se on ainoa tapa saada se tuhiseva nyytti sinne omaan kainaloon asti. Te olette naiset uskomattoman vahvoja, uskokaa pois, ja me kestetään yllättävänkin paljon kolhuja. Ja toivoisin minäkin että vastaisuudessa tällä palstalla saisi käydä lohtua hakemassa kaikki sitä tarvitsevat, kuten niin moni muu on jo aiemmin tehnyt.

Erityisrutistus sinulle Ottis, olet ajatuksissa!

Jane ja nyytti 2,5kk

P.S. Päivitänpäs samalla listaa, Tipsuliini kävi ilmoittautumassa tuolla toisella puolella että heidän tyttönsä oli syntynyt lokakuun alussa, ja Strumppiksen tyttö muutama päivä sitten. :) Molemmille HURJASTI ONNEA ja ihanaa vauva-arkea!!!




PLUSSAAVAT:

Ottis................kkm 08/09............................(1).........27.12.20 10
Nti. B...............kkm 11/09............................(1)
lullu..................km 12/09.............................(2)
Uniperhonen......km 12/09..............................(1)
Prune...............km 12/09..............................(3)
Piu...................kkm 02/10............................(1)
*aurora*..........km 02/10..............................(1)
memmuska .......ku 03/10...............................(1).......1.1.201 1
Santtu81......... km 01/10, km 06/10................(1)
Tepu................kkm 03/10, km 09/10...............(1)
Miltsi................km 08/10..............................(2)
Rebellina..........km............................. ..........(?)
Beata73............km10/09...............................(1).........11.12 .2010
nelli (tm 8/10, km 10/10, km 12/10)...............(1)

------------------------------------------------------------------------------

Plussanneet:

2009
Elokuussa: Ilona (km 05/09, 07/09), Kauris55 (km 03/09)
Syyskuussa: Tiitu-tii, J-R (tm 07/09)
Lokakuussa: Sarppa75 (kkm 08/09)
Marraskuussa: Tilkku (km 07/09)
Joulukuussa: Unnna (km 11/08,05/09,11/09)

2010
Tammikuussa: Jane75 (kkm 09/06, 03/09, 09/09), Tipsuliini (km 07/09, tm 11/09)
Helmikuussa: Minttuli80 (kkm 10/09)
Maaliskuussa: Mimis (km 05/09), Saisi tulla, 29v. (kkm11/09) , Ellu* (kkm 11/09), Tiukku (kkm 11/09), Strumppis (km 12/09)
Huhtikuussa: Lakallis (kkm 10/09)
Kesakuussa: mi-iuska (tm 05/09, 10/09, kkm03/10), A-M (kkm 08/08,km 11/09)
Heinäkuussa: Sini (km 11/09)
Elokuussa: Viveca78 (ku 12/08), Orvokki (km 04/10)
Lokakuussa: Sipi (kkm 03/10, kkm 07/10), Hansu (kkm 02/09, 07/09, tm 05/10)
Marraskuussa: Juissis (km 11/09, km 09/10)

----------------------------------------------------------------------------

Synnyttäneet: Ilona Tyttö 04/10, Tiitu-tii Poika 25.5.2010, J-R Tyttö 1.6.2010, Sarppa Poika 25.6.2010, Tilkku Poika 17.7.2010, Jane75 Poika 01.10.2010, Tipsuliini Tyttö 6.10.2010, Minttuli80 Tyttö 12.10.2010, Mimis Tyttö 29.10.2010, Saapi tulla Poika 13.11.2010, Strumppis Tyttö 10.12.2010
 
Ottis
Wautsi, ihana kuulla teistä Jane75 ja J-R! Muistanpa totisesti ajat, kun te plussasitte :). Kiitos kaunis teille tsempeistä meille kaikille! t. Ottis

Ps. Ja vauvaonnea satatuhatta kiloa!!

Strumppis: Onnea, onnea, onnea!! Voi taivas ku tämä aikaa rientääkin valtavaa vauhtia. Sullakin on jo pikkunen tullut tähän maailmaan. Varmasti taivaallisen ihanaa päästä pikkuisen kanssa viettämään ensimmäistä yhteistä joulua. Sama juttu teilla Jane ja J-R, olen niin onnellinen teidän kaikkien puolesta!!
 

Yhteistyössä