KM:n jälkeen EI Hcg-seurantaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sari_80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sari_80

Vieras
Onko kenelläkään täällä vastaavaa tilannetta, ettei keskenmenon jälkeen tuota hcg:ta ole seurattu? Minulla on nyt keskenmenosta kohta 7 viikkoa kulunut ja takana kolme ultrausta. Ultrauksissa näkynyt vielä "jotain" raskausmateriaalia kohdussa. Missään vaiheessa ei ole kuitenkaan kerrottu miten tuo hcg laskee ja miten se minun kohdallani mahdollisesti menisi. Viimeisin hcg-arvo mitattu keskenmenon jälkeisenä päivänä, kun lääkkellinen tyhjennys oli alkanut. Siitä siis reilu 6 viikkoa. Edelleenkään ei ole menkkoja kuulunut ja nyt kiinnostaisi tietää, että onko niitä tulossa vai joudunko tosiaan siihen kaavintaan vielä kaiken tämän jälkeen. Viimeisimmässä ultrassa viime perjantaina lääkäri sanoi, että odottelepa vielä se 2-3 viikkoa ja jos niitä menkkoja ei sittenkään kuulu, niin mun pitää varata aika sinne kaavintaan.

Niin, mulle tuli vielä mieleen asiaan liittyen: ei mullakaan sitä olisi seurattu, jos en olisi itse vaatinut sitä vuodon pitkittyessä. Eli ei kai se kaikkialla sitten ole rutiinia, vaikka pitäisi.

Mutta siis muuten en osaa taaskaan auttaa, toivottavasti joku osaa?

Mulla oli varhainen km kesällä ja mulla kyllä seurattiin, kunnes arvo oli nollissa... Testasin siis muutaman päivää ennenkun menkkojen pitikään tulla ja vuoto tulikin ajallaan ja sitten parin viikon päästä uudelleen, toisen plussatestin jälkeen...

Ei sen luulis niin paljoa vaativan, että ottaa sen verikokeen, kun se, et jos jotain jää ja vaikka tulehtuu siellä kohdussa...

Olisin vielä kysynyt teiltä, että määräsikö lääkäri teidät tuohon seurantaan vai pyysittekö itse? Nähtävästi aika erilaiset toimintaperiaatteet eri paikkakunnilla/lääkäriasemilla, kun minun olisi nähtävästi pitänyt itse tietää pyytää. Jotenkin ärsyttävää, että ei sitten ole mitään tietoa onko hcg-arvo laskenut tai jopa mahdollisesti noussut. Niitäkin tapauksia on ollut. Ultrassa olen tosiaan käynyt, mutta ei ainakaan munasarjoissa ole näkynyt liiemmin eloa. Nyt vaan toivoa, että ne menkat joskus tulisi.

Lääkäri soitti mulle siitä positiivisesta verikokeesta ja samalla käski käymään uudelleen viikon päästä labrassa. Uusia tuloksia soitin ite terkkarilta samalla kun varasin aikaa lapselle neuvolaan. Ja kun siinä vaiheessa tulos oli jo nega, niin en uusia ihmetellykkään...

Yhteistyössä