T
tietämätön
Vieras
oon nyt äitiyslomalla ja mulla myös muut lapset kotona(molemmat alle 3v), kelan mukaan en saa kodinhoidontukea, koska äitiyspäiväraha vaikuttaa siihen, mutta meillä on mahdollisuus hakea sitä lisäosaa. laskin, ettei meillä ole oikeutta siihen jos mies töissä, mutta nyt alkoi miehellä lomautukset ja tulot tippuu, tosin mies pitää ensi isyysloman ja sitten alkaa virallisesti lomautukset. lomautukset on joka toinen viikko ja sit joka toinen viikko mies on töis. mut mietin täs että kelalle varmasti pitää toimittaa miehen palkkatulot, mutta pystyn ne toimittamaan periaatteessa vasta ens kuussa, että saa todellisen summan mitä mies tässä kuussa tienaa, mutta se mun ongelma on et kuinka kela laskee ne tulot, esim tässä kuussa ukko on vaan kaks viikkoa töissä ja loput isyyslomalla ja kela maksaa aika myöhään vasta isyysrahan ukolle, niin laskeeko kela sen isyysrahan mukaan heti tälle kuulle vai sitte vasta ku se on ukolle maksettu? ja sama juttu ku lomautukset alannu ja liitto maksaa ukolle ja varmasti seki rahantulo kestää..vaikeesti selitetty, mut toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa.