kodinhoito vain äidin hommaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Malai

Jäsen
04.01.2005
969
0
16
onko oikeasti niin että äidin velvollisuus on vain tehdä kotitöitä kotona..?

meillä tilanne että mies työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen takia ja minä teen vuorotyötä..

Kotityöt olisi minun kontolla mutta toivottavasti ymmärrätte että vuorotyöläisenä väsymys on aika yleistä ja iltavuoron klo 22 jälkeen kotiuduttuani ei todellakaan tee mieli laittaa tikkua ristiin kodinhoitoon..

Riittää kun saa pyykkihuollon hoidettua.. Silloin kun aloitin työt heitin miehelle että siivoominen jää aika lailla hänen vastuulle(tai sen yleisen järjestyksen pitäminen) koska olen paljon töissä..

Arvatkaa vaan tapahtuuko yhtään mitään täällä.
EI TOD.

Argh
Ja kun miehelle mainitsee asiasta niin vastaukseksi saa vaan et joo joo kyllä mä hoidan mutta mitään ei tapahdu..

:kieh: :kieh:

Eilen sit laitoin laitoin asuntopaperit vetämään ku alkaa olla mitta täynnä..

Saas nähä kuinka nopeasti tarjoavat asuntoa.. heitinkin jo miehelle et mitä tässä tapella ku ei onnaa niin ei onnaa..

Tota...jos miehes sairastaa masennusta niin tuskin häntä kauheasti kiinnostaa kodinhoito ainakaan sillon jos masennus päällä...
todennäköisesti tarvitsee tukeasi eikä valitusta tekemättömistä kotitöistä saatikka eroa.

mulla tuossa makaa ihan ilman masennusta oleva sohvaperuna. mitään ei tee sanomalla eikä sanomatta.

taidan minäkin laittaa paperit vetämään omaan asuntoon

Ei ole vaan äidin hommaa,mutta ei myöskään vaan isän.Koti ei ole hotelli kummallekkaan,eikä siellä ole renkiä tai piikoja.Koti on yhteinen "yritys" =)

Näin ainakin meillä!

Masennus tietenkin vaikuttaa jaksamiseen,mutta ei masentuneenkaan pitäisi jäädä vaan tuleen makaamaan.Tosin tarvitsee noustakseen hirveesti tukea!

Kaunko miehesi on ollut masentuneena?<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:18 Maria kirjoitti:
Kerroit, että miehesi masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Johtuisiko masennuksesta kykenemättömyys tarttua hommiin?

Peesi tähän.

Käännetäänpä tilanne toisin päin. Mitä jos joku äiti täällä kirjoittaisi, että on kotona masennuksen takia ja mies vaatisi tekemään kotitöitä.. :whistle:

Mä en itsekään jaksa joinain päivinä tehdä juuri yhtään mitään (tai puoliksi pakolla korkeintaan) jos joku asia stressaa, joten voin vaan kuvitella kun on TODELLA masentunut..

Mitä, jos panet miehen hoitaan omat hommansa. Laita ruokaa vain itsellesi ja lapsille, pyykkää vain omat ja lasten vaatteet ja käyt kaupassakin vain ostamassa omia ruokatarvikkeita niin, että miehen on pakko alkaa hommiin.

Minun mielestä masennus ei voi tai saa olla syynä siihen ettei mitään ala tekeen. Ei kai sitä paranekaan, jos vain makaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 19:07 vieras kirjoitti:
Mitä, jos panet miehen hoitaan omat hommansa. Laita ruokaa vain itsellesi ja lapsille, pyykkää vain omat ja lasten vaatteet ja käyt kaupassakin vain ostamassa omia ruokatarvikkeita niin, että miehen on pakko alkaa hommiin.

Minun mielestä masennus ei voi tai saa olla syynä siihen ettei mitään ala tekeen. Ei kai sitä paranekaan, jos vain makaa.

Ja siinä toinen viisastelija. :headwall:

\

Kuule kun todella vaikeasti masentunut ihminen saattaa olla niin kykenemätön tekemään mitään että ei jaksa nousta edes vessaan vaan k.usee tyhjään limupulloon sängyn vieressä tai on mieluummin viikon syömättä kun kävelee kahdenkymmenen metrin päässä olevaan kauppaan. Tai syö homeiselta lautaselta koska ei jaksa tiskata eikä mene kolmeen viikkoon suihkuun... näitäkin on nähty.
Sellaisessa tilassa oleva ihminen ei piristy tai parane ilman lääkitystä ja asiantuntijan hoitoa. Eikä ne ihmiset varmaankaan laiskuuttaan hoida asioitaan noin.

Ap:n mies ei kyllä ilmeisesti ole ihan siinä tilassa... Mutta siis ei masentunutta ihmistä ole pakko katsella jos ei jaksa, ainakaan jos se masentunut ei edes ota mitään (ammatti)apua vastaan. Kyllä oman navan pitää sen verran tärkeä olla...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 19:11 TwistedSister kirjoitti:
\

Ja siinä toinen viisastelija. :headwall:

Kuulehan itse viisastelija. Ap:n mieshän on sanonut lupaavansa tehdä hommia, mutta ei tee. Jos on niin masentunut ettei pysty mitään pieniä kotihommia tekeen niin ei kai silloin lupaisikaan mitään.

Masennukset ovat lisääntyneet hurjasti viime vuosina ja suuri osa niistä on täysin itse aiheutettuja. Monien masennus vain pahentuu siitä, kun jäävät kotiin makaan ja eivätkä saa mitään aikaiseksi.

Muualla maailmassa työkyvyttömiä masennuspotilaita kuntoutetaan teettämällä mielekästä työtä ja siitä on hyviä tuloksia. Suomessa masennuspotilaat vain syövät lääkkeitä ja makaavat kotona eivätkä parannu, vaan jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 19:16 vieras kirjoitti:
Kuulehan itse viisastelija. Ap:n mieshän on sanonut lupaavansa tehdä hommia, mutta ei tee. Jos on niin masentunut ettei pysty mitään pieniä kotihommia tekeen niin ei kai silloin lupaisikaan mitään.

Masennukset ovat lisääntyneet hurjasti viime vuosina ja suuri osa niistä on täysin itse aiheutettuja. Monien masennus vain pahentuu siitä, kun jäävät kotiin makaan ja eivätkä saa mitään aikaiseksi.

Muualla maailmassa työkyvyttömiä masennuspotilaita kuntoutetaan teettämällä mielekästä työtä ja siitä on hyviä tuloksia. Suomessa masennuspotilaat vain syövät lääkkeitä ja makaavat kotona eivätkä parannu, vaan jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle.

Kyllä sitä voi lupailla vaikka mitä vaikka olisikin masentunut, pääseepähän kuuntelemasta nalkutusta(ei pahalla ap:ta kohtaan, oikeasti).

Noissa mielekkäiden töiden teettämisessä on kyse juuri siitä että ihminen saadaan liikkeelle ja pois sieltä neljän seinän sisältä, puolipakolla. Yleensä siihen kotoa pois kiskomiseen ja niiden asioiden teettämiseen tarvitaan nimenomaan se ulkopuolinen ihminen jolle se masentunutkin on yleensä hiukan vieraskorea ja ulkopuolinen henkilö ei myöskään ota asioita samalla tavalla henkilökohtaisesti kuin joku läheinen.
Useimmiten masentunutta patisteleva läheinen saa vain kokea pettymyksiä ja pa*kaa niskaan ja sen masentuneen tilaa ei ainakaan paranna se että läheiset hiostavat tekemään jotain ja ovat vielä vihaisia tai loukkaantuneita.

On suomessakin noita työpajoja sun muita mutta ei joka puolella suomea ja niihinkin on hirveät jonot..

ewi, kaikki osallistuvat, mutta jos äiti on KOTONA KOKO PÄIVÄN, hän tekee tietenkin enemmän kuin se joka käy työssä.

meillä kaikki tekee iän mukaan aina vähän kaikkea, imurointia, vaatteiden kaappiin viikkausta, astianpesukoneen täyttämistä aj tyhjentämistä, roskapussien vienti. omaan hunoneen siivous

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:19 piprane ema kirjoitti:
Tota...jos miehes sairastaa masennusta niin tuskin häntä kauheasti kiinnostaa kodinhoito ainakaan sillon jos masennus päällä...
todennäköisesti tarvitsee tukeasi eikä valitusta tekemättömistä kotitöistä saatikka eroa.

samaa mieltä

tottakai ymmärrän että toinen oikeasti on masentunut eikä tartu asioihin niin helposti mutta kai minäkin saan olla väsynyt tähän tilanteeseen..

itse teen vuorotyötä yöunet joskus vain 5 tuntia .. ehkä munkin täytyy vain odottaa että kuuppa sekoaa.. kunhan perhe tulee hoidettua..

Yhteistyössä