Kohauttanut Kohtuuttomuuksia-sarja – osuuko tunneanalyysini oikeaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fruterrier
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fruterrier

Jäsen
21.01.2015
134
3
18
Aikuiskoulutuksessa on ollut tullut poikkeuksellisesti tehtäviä myös keskellä viikkoa. Ilmeisesti jotain stressinsietokykyä. Tehtäväksi annettiin katsoa yksi jakso uudesta Kohtuuttomuuksia-tv-sarjasta ja kirjoittaa siitä lyhyt ja dynaaminen analyysi.

Tein tällaisen 3. jaksosta jossa nuori mies viettää juhannusta ruotsalaisessa serkkutalossa.

Kohtuuttomuuksia-tv-sarjan 3. jaksossa "Juhannussalko" Tiina Lymin ovela käsikirjoitus jäi hieman auki ja lukijan omien arvailujen varaan. Kohtuuttomuuksia on hauskalla tavalla kirjoitettu ja yllätyksiä tuli vähän väliä eteen.
Itse muodostin jaksosta kauhukertomusmaisen kuvan mieleeni. Nuori mies päätyy yöpymään herttaisen mutta salamyhkäisen neitokaisen luokse, joka käyttäytyy liiankin vieraanvaraisesti.
Käsitin tarinan niin, että nainen ja hänen serkkunsa ovat pahasti häiriintynyt ja tappaa ja syö ihmiset. Ateriaksi ovat jo joutuneet papukaija ja mäyräkoira, sekä naisen kaksi edellistä vierasta, jotka hekin olivat nuoria ja fiksuja miehiä. Avonaiseksi jää, mitä tarkalleen tulee tapahtumaan uudelle vieraalle, mutta uskon että hänkin kokee samanlaisen kohtalon. Kohtuuttomuuksien juoni oli mielestäni oikein hyvä ja taidokas. Yleensä en tykkää tv-sarjoista, jotka jäävät ikävästi auki ja sama koskee tätä novellia. Omat päätelmäni pinnan alta kuitenkin tyydyttävät uteliaisuuttani ainakin jonkin verran. Kohtuuttomuuksien Juhannussalko oli vähän vaikeasti aukeava, jouduinkin katsomaan sen kahteen kertaan kunnes tajusin tarinan kunnolla. Itse asiassa en pystynyt katsomaan tarinaa kummallakaan kertaa loppuun, koska tarina oli niin ahdistava.

Kertokaas ihmeessä mielipide tästä sarjasta. Ja kirjoittaisinko analyysin myös ensimmäisestä jaksosta jota nyt katson. Luulen, että opettaja antaa extrapisteet jos palautan ylimääräisen tehtävän.

Yhteistyössä