kohdun kannattimet, rv 24+3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Hei!

Kyselen täältä jos olis jollain kokemuksia seuraavasta:
Mulla on nyt reilun vuorokauden ollut alavatsassa vasemmalla puolella kovaa kipua, tuossa lonkkaluun alapuolella. Kävin päivystyksessäkin eilen kun en oikein kunnolla kävelemään päässyt kun kipu oli niin kova. Lääkäri ultrasi ja vauvalla kaikki hyvin eikä ultrassa näkynyt mitään mikä aiheuttaisi kivun.Epäili siis tuota kohdun kannattimen venymistä kivun syyksi. Kipu ei ole vieläkään mennyt ohi, välillä on parempi ja välillä tosi kipeä, varsinkin kun vasenta jalkaa nostaa niin ottaa tosi kipeää. Kyljen kääntäminen sängyssä on tuskaista :( Näin paikallaan ollessa kipua ei niin hirveästi tunnu, välillä saattaa muutaman sekunnin jomottaa kipukohdasta. Eilen katsoivat pissan ja se oli puhdas, vatsa on toiminut tänään.

Onko jollain ollut joskus samaa, voiko kohdun kannattimet revähtää? Olen alaselkäkipujen vuoksi jumpannut melko paljon päivittäin kotosalla. Oliskohan siitä johtuvaa jos tuolta on joku paikka revähtänyt...

Kiitollisena vastauksistanne!!!

Mulla on välillä semmosta kovaa kipua muuten samassa paikassa, mutta oikealla puolella. Ei kyllä jatkuvasti jomota vaan tulee äkkinäisten liikkeiden, naurahduksen tms. yhteydessä. Epäilivät kans jotain kohdun kannattimien löystymistä tms. Muutenkin ollut hirveesti kaikkea kremppaa tässä raskaudessa ja herään yöllä joka liikahdukseen. Itse olen selkäkipujen takia sairaslomalla ja nyt jotenkin kipu säteilee pakaraankin niin, että meinaa jalat lähteä alta. Onneks tämä on vaan väliaikainen olotila.

Uskoisin siis, että vaaratonta, mutta ikävää.:)

Mä olen kans noitten selkäkipujen takia saikulla. Ja ollut paljon supistelua, onneksi kivuttomia mutta ikäviähän nuo on silti. Tuntuu kyllä että kaikki mahdolliset vaivat on tullut! :D Eipä tätä siltikään mihinkään ikinä vaihtaisi.
Tosiaan vauvan liikkeet tuntuu ihan normaalisti ja eilisessä ultrassa kaikki oli vauvalla vallan mainiosti, lääkäri ultras ja mittaili tosi tarkkaan ja katsoi sydämen virtauksia yms. Että vauvan terveyden puolesta olen ihan rauhallisin mielin mutta alkaa tämä oma olotila vaan olla niin kurja. Onneksi sentään sairaslomalla olen, ei musta kyllä töihin olisi enkä tiedä onko enää loppuaikanakaan. :/

Juu panadolia olen ottanut ja lääkäri sanoi eilen että tässä vaiheessa raskautta voi ottaa myös Buranaa mutta tietysti panadol turvallisin vaihtoehto. Lepoa, lepoa, lepoa oli käsky.