Kävin rv12+0 neuvolalääkärissä, ja hän sanoi silloin että sulla onkin aika iso kohtu. Tietysti heti tuli mieleen että onkohan siellä enemmän kuin yksi
mutta ultra oli heti perään, ja yksi sieltä masusta löytyi. :heart: Ultraaja ei kommentoinut sen enempää kohdun kokoa, neuvolakortissa lukee että lapsiveden määrä on normaali ja sikiö vastasi viikkoja. Joten unohdin koko kohdun kokojutun.
No nyt eilen satuin selailemaan rv15 kohdalta sitä Vau'kirjaa minkä sain neuvolasta, ja siinä sanottiin että kohdun korkein kohta on näillä viikoilla 8-10 senttiä navan alapuolella. Ja mulle lääkäri sanoi rv12+0 että mun kohdun korkein kohta on sentin verran navan alapuolella.
Alkoi vähän ihmetyttämään. Mistään vakavammasta ei varmaan ole kyse, kun lääkäri eikä ultraaja ei kumpikaan asiaan tarttunut sen paremmin, mutta onko mulla nyt joku jättiläiskohtu sitten?
Tietääkö kukaan mistä voi johtua ja mitä merkitsee? Viikkoja on nyt 14+1, ja toista lasta odotellaan. =)
No nyt eilen satuin selailemaan rv15 kohdalta sitä Vau'kirjaa minkä sain neuvolasta, ja siinä sanottiin että kohdun korkein kohta on näillä viikoilla 8-10 senttiä navan alapuolella. Ja mulle lääkäri sanoi rv12+0 että mun kohdun korkein kohta on sentin verran navan alapuolella.
Tietääkö kukaan mistä voi johtua ja mitä merkitsee? Viikkoja on nyt 14+1, ja toista lasta odotellaan. =)