Kohdun ulkopuolinen raskaus, tietoa kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaillen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kiitos, täytyy tehdä varmaan testi uudestaan. Minulla on myöhässä nyt 10pv, pientä tiputtelua vain ollut. Oikealle puolelle munasarjaan vihloo ajoittain. Hormoni-kierukka käytössä.

Minakin epailin umpisuolta muutama vuosi sitten. Paivystykseen menin . Laakari tutki ja kyseli.Hormonikierukka on ehkaisyna. Sen kun laakari kuuli niin raskaustesti tehtiin, oli positiivinen. Ultraan sen jalkeen. Mina onneksin selvisin muutamalla metotreksaattipiikilla. Hormoniarvon laskua seurattiin muutaman paivan valein.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaillen:
kiitos, täytyy tehdä varmaan testi uudestaan. Minulla on myöhässä nyt 10pv, pientä tiputtelua vain ollut. Oikealle puolelle munasarjaan vihloo ajoittain. Hormoni-kierukka käytössä.
jos vielä negaa kannattaa kääntyä neuvolan yms puoleen tulehdusten ja muiden tarkistamiseksi. =)

Miksi epäilet kohdun ulkoista? Vai voiko kierukan kanssa alkanu raskaus olla riski ku:seen?
Mulla ei ainakaan liittyny tiputtelua siihen. Kuvittelin olevani normaalisti raskaana, kunne rv 5+6 kamalat tuskat ajoi mut lääkäriin. Seuraavana aamuna tehtiin laparoskopia.

Sisu: Muistelin lukeneeni, että kirukan kanssa riski on suurempi.

KeljuK: menen joka tapauksessa neuvolaan, kun pitää käydä siinä tarkistuksessa, mikä tehdään 2-3kk kierukan laiton jälkeen.

Myös tietyt sukupuolitaudit altistaa, vaikka ne oliskin hoidettu pois. Ja lantioaluueen leikkauset on myös altistava tekij. Ja siksipä lääkärit olikin mun kans vähän ihmeissään, että kun ei ole mitään tauteja eikä leikkauksia takana... Mutta huonoa tuuria se oli. Nyt onnellisesti raskaana rv 7+0 ja tämä on ihan kohdussa. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja harmaillen:
Ei onneksi minullakaan ole noita mainitsemiasi altistavia tekijöitä =) Muuta kuin tämä kierukka.

Onnea odotukseen! Monesko on tulossa?

2. On tätä yritettykin jo 1v 7kk, että toivoa saa, että kaikki menee ok!

Vielä tarkennusta:

Löysin juuri googlesta tietoa, että hormonikierukka ehkäisee myös kohdun ulkopuolisia raskauksia, kuparikierukka on se mikä lisää riskiä niihin!

Yhteistyössä