kohdun ulkopuolinen raskausko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marilee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marilee

Vieras
Hei!

Meille tehtiin toinen IVF-hoito, josta plussasin viime viikon torstaina, olin tietenkin aivan 7 taivaassa, mutta nyt on heränny pieni epäilys kun mulla on ollut pari päivää sellaista jännää jomotusta vasemman puolen kyljessä ja alavatsallain, ja vihlaisuja, kivuliaita sellaisia. Mitään vuotoa ei ole tullut. Voisiko nämä oireet olla merkki kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, lämmöt ei myöskään laske.. Muita oireita on palelu ja rinnat arkana?

Voiko tätä mitenkään varmistaa, että minne alkio on kiinnittynyt, jotenkin on vaan sellainen pelko, että ei ole oikeassa paikassa. mä tuun hulluksi ennen ultra aikaani 29.5, jos en saa varmistusta..

Minkälaisia oireita kohdun ulkopuolinen raskaus voi aiheuttaa??

Kiitos kaikille vastanneille!

Itsellä epäiltiin tammikuussa että kohdun ulkopuolinen raskaus olisi kyseessä ja ultralla varmistttiin, ettei ole. Kovat toispuoleinen kipu alavatsassa ja hartia kipu oli todella kovaa. Kun ilmaantu kovat hartia kivut lähdin päivystykseen ja suosittelen, jos kivut vain kasvat niin heti lähteä päivystykseen, koska munanjohdin voi revetä ja seuraukset olla vakavat.

Mulla kävi juuri noin maaliskuussa,kovat toispuol.kivut jatkui monta viikkoa mutta hetimiten ei alkiota löytynyt..meni siihen että munatorvi repesi ja jouduttiin se poistamaan.Kivut oli kyllä aivan hirveät. :/

Hei

Minulla oli myös kovat alavatsa kivut 1.IVF hoidon jälkeen, josta plussasin. Kivut alkoivat jo ennen plussausta ja olivat toispuoleisia, vasemmalla puolella, ja kovinkin kivuliaita. Itse olin tuollon myös huolestunut kohdun ulkoisen raskauden mahdollisuudesta. Klinikalta selitettiin asia siten, et kivut voivat johtua turvonneista munasarjoista punktion jäljiltä kun munasarjoja on hoidon aikana stimuloitu. Minulla asia oli juuri noin ja alkuraskauden ultrassa selvisi sitten et alkio oli oikeassa paikassa ja kaikki oli hyvin. Samalla katsoivat munasarjoja ultralla vielä kun mainitsin kivuista ja totesivat et ne on yhä turvoksissa, joten kivut luultavasti jatkuisivat. Muutaman kerran taisinkin tuntea kipua tuon ultrauksen jälkeen, kunnes kivut loppuivat kokonaan.

Uskoisin et kivut siis johtuvat hoidosta, eivätkä näin ollen tarkoita välttämättä kohdunulkoista.

PALJON ONNEA plussauksesta!! Kyllä kaikki voi (ja mitä luultavammin onkin) olla hyvin kivuista huolimatta!

terkuin, nyt viikol 11 oleva kohtalotoveri ;)

Mulla oli kans kipuiluja enemmän vasemmalla. Ei mitään kovia kyllä, mut sellaisia tuntemuksia. Ihan normaaleja varmaan olivat, kun kerran ultrassa viikolla 11 oli kaikki hyvin ja viikolle 16 nyt selvitty. Mut eikö ultrassa asian voi ihan tarkistaakin? Varmaan päivystykseenkin pääsee, jos kivut on kovia tai huolestuttaa?

Yhteistyössä