kohdun ulkopuolinenraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikruliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tikruliini

Aktiivinen jäsen
23.09.2005
1 220
0
36
Onko kenelläkään ollut?
Onko miten oireillut?
Itsellä on tämän päivän ajan tuntunut alamahassa painon tunnetta ja vessassa täytyy ravata. Pissatessa tuntuu vielä enemmän paineen tunnetta. Nyt sit pyyhittäessä tulee vähän verta. Testin tein sunnuntaina ja nekaa näytti silloin. Nyt on kp 12/33-78
Vessassa täytyy ravata vähän väliä vaikka tuntuu inhottavalta

mulla ainakin tuli ruskeaa vuotoa ja kivut oli aika kovat hetkellisesti(vihlaisuja) tosin siedettävät...eli viikko meni arvuutellessa ennenkuin hakeuduin hoitoon,menkat oli tulleet ihan normaalisti, eli en edes tiennyt olevani raskaana

Minä olin 'normaalisti' raskaana, oli kaikki raskausoireet ja älytön huono-olo. Tuhru/veristä vuotoa alkoi tulla vk5 ja vasta n. kk:n päästä selvisi, että raskaus on kohdunulkopuolinen. Siinä vaiheessa olin jo vuotanut enemmän ja tiesin, ettei tästä enää vauvaa tule. Missään vaiheessa en ollut yhtään kipeä.

Minulla kohdun ulkopuolisessa raskaudessa alkoi "oireita" ilmetä rv7, eli tuntui kuin olisi ummettanut hirveesti, just alkuun pahin kipu oli vessassa käydessä.. sellanen epämääränen ajoittainen kipu mahassa,oikeella puolella.. sitten tuli vähän verta jollon menin polille, siellä ultrasivat ja kohdusta löytyikin sikiö.. no passittivat kotiin, koko seuraavan viikon vuosin enemmän ja vähemmän kipujen lisääntyessä rajusti koko ajan... lopulta meni taju kivusta, sillon en enää vuotanut.. kiireellä mies vei sairaalaan jossa todettiin munatorven revenneen ja vuotaneen runsaasti vatsaonteloon (oli ollu siis jonkinlainen kaksosraskaus, kohdussa ollutkin menehtyi sen viikon aikana), kiireellinen leikkaus jossa jouduttiin poistamaan molemmat munatorvet..(sillon siis rv8+3)

mulla tässä vähän on puhuttu, et tutkitaan, jos ois kohdunulkoinen raskaus, ku koskee vasemmalle puolelle kovasti. Vuotoja ei ole ollut. Mutta mua pelottaa ihan hirveesti :'( Lääkäri on vasta 3.4. ku ei kuulemma ole kiirettä, kun pystyn olemaan kipujeni kanssa. Apua :'( :'( Huomenna pyörähtää rv.8

Mulla oli kohdunulkonen, joka leikattiin n. rv 9. En tiennyt olevani raskaana ennen sairaalaan menoa. Oireet riippuu kai siitäkin, et missä se alkio on kiinnittyneenä. Minulla oli toisessa munajohtimessa, joka jouduttiin sitten poistamaan, kun oli repeämässä jo.

Oireet alko älyttömillä kivuilla, jotka meni ohi jotain 4-5h. Sairaalassa todettiin positiivinen raskaustesti. Tilannetta seurattiin useita viikkoja, kun odottelivat josko alku surkastuisi pois ihan omia aikojaan. Näin kuulemma toisinaan tapahtuu, en tiedä miten yleistä on että näin käy. Ensin lähti HCG laskuun ja olettivat siis raskauden keskeytyneen itekseen. Lopputarkastuksessa oli kuitenkin arvot nousseetkin huimasti ja seuraavana aamuna leikattiin. :'(

En luullut missään vaiheessa plussan jälkeenkään raskautta normaaliksi, tiesin heti että jotain on vialla, kun kivut oliat niin kovat.

Niin ja muistaakseni useimmiten kohdunulkoinen voi edetä suunnilleen rv9, sitten ei yleisimmin enää ole tilaa kasvaa tai muuten elinmahdollisuuksia :'( :'(

Yhteistyössä