Kohdun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laskeuma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laskeuma

Vieras
Joku päivä kyselin, onko muilla esikoisen jälkeen kohtu laskeutunut, ja miten se on vaikuttanut seuraavaan synnytykseen? En nyt löytänyt sitä viestiäni enää, eikä siihen kukaan vastannutkaan, joten kysyn uudestaan:).

Eli onko alhaalla taaksepäin olevasta kohdusta ollut hyötyä/haittaa toisissa synnytyksissä, vai eikö mitään vaikutusta?

Lääkäreiltä olen saanut eriäviä mielipiteitä. Painontunne on välillä kova, ja pissattaa aina:). Raskausviikkoja kohta 38.

Toivottavasti joku vastaa. Ja mitä on tapahtunut synnytysten jälkeen? Oletteko saaneet asian korjattua voimistelulla, vai tarvittiinko leikkausta? Riippuu varmaan tietty miten paha laskeuma on...

Minulla taakse päin kallistunut kohtu ja synnytyksiä siis 5. Ei oo mitään haittaa ollut. Paineen tunnetta oli aika paljon raskauden aikana. Kuuluu kuitenkin asiaan.
Laskeumaa on. Tuli tosin kolmannen synnytyksen jälkeen. Ei oo toistaiseksi tarvinut korjata, koska ei häiritse. Lantionpohjalihas jumppaa kannattaa tehdä ahkerasti! Ite aloitin jo synnytyksen jälkeisenä päivänä. Jatkoin päivittäin monta kuukautta ja vielä nytkin teen muutaman kerran viikossa, vaikka viimeisestä synnytyksestä on jo 3 vuotta.

on taaksepäin kääntynyt kohtu.. eipähän siitä mitään haittaakaan ole ollut kun esikoisen sain.. sen jälkeenkään ei muuta haittaa kun että papakoetta ennen kannattaa aina sanoa se ettei välineitä koko ajan joudu vaihtamaan kun koetta ei saa hyvin..
mistään laskeumasta en ole koskaan kuullutkaan.. eli saa valaista mua! tuleeko aina jos on taaksepäin kääntynyt kohtu?
nyt olen taas raskaana ja painon tunne on selvästi kasvanut kohdun alueella.. muuten mitään outoa en ole havainnut..

Yhteistyössä