kohdunkaula

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sorbetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sorbetti

Jäsen
05.05.2008
189
0
16
Tänään oli äitipolilla käydessä kohdunkaula hävinnyt kokonaan ja auki kahelle sormelle. Kysymys kuuluukin, että miten nopeasti teillä vastaavanlaisesta tilanteesta synnytys käynnistynyt? Etenkin ensisynnyttäjillä. Nyt olis viikkoja kasassa 38+1 ja kovin jo täällä malttamattomana ootellaan millon saahaan vaavi kotiin. :)

pehmeät on paikat. Oli jo rv 33 pehmennyt, auki ja kohdunkaula lyhentynyt, nyt oli päästy jo kaulasta eroon. :) se kyllä varmasti tekis ainakin supistuksia, mutta ei kärsi hirveitä kävellä kun nivuset ja kaikki nuo alapään luut niin kipeenä. ja nyt vielä niin älyttömän kuuma että yhtä tuskaa. :p

mulla oli just tänää äitipolin aika ja lääkäri totes et 2cm kaulaa jälellä ja auki 1cm verran...viikkoja on 36+6 joten alkaisin jo odotella H hetkee |O
Sen kun vaan tosiaan tietäis et miten nopeesti toi kaula lähtis pienenemää :snotty:
ensimmäisen aikaan ei ollu mitää tapahtunu aluks, vasta ku mentiin sairaalaan rv41+2 supistusten takia oli sormelle auki...

Alkuperäinen kirjoittaja sorbetti:
Tänään oli äitipolilla käydessä kohdunkaula hävinnyt kokonaan ja auki kahelle sormelle. Kysymys kuuluukin, että miten nopeasti teillä vastaavanlaisesta tilanteesta synnytys käynnistynyt? Etenkin ensisynnyttäjillä. Nyt olis viikkoja kasassa 38+1 ja kovin jo täällä malttamattomana ootellaan millon saahaan vaavi kotiin. :)

Itsellä todettiin em muutokset jo 2 vkoa sitten, eikä juurikaan ole edistynyt....Nyt vkoja 37+4

mulla oli täysin epäkypsä tilanne,eli ei ollu mitää viel tapahtunu ku menin synnärille,aamulla meni vedet klo 7.. kymmeneltä tutkimuksissa ei siis mitää tapahtunut,ja tyttö oli maailmassa 16.15 samana päivänä.. eli ei näköjää paljon kerro tuo tilanne kohdunsuulla että kauanko kestää että syntyy :)

Mulla oli tuo tilanne rv 39+4. Vuorokauden supisteli kipeästi n. 10 minuutin välein yötä päivää, eikä silti mitään edistystä ollut tapahtunut. Tuota ennen taas ei ollut tuntunut yhtään supistusta ja silti kohdunsuun tilanne oli edennyt. Synnytys käynnistyi sitten 39+6. Samaa mieltä miiuskan kanssa, ettei kohdunsuun tilanteesta voi päätellä oikein mitään eikä ilmeisesti epäsäännöllisistä supistuksistakaan.

Yhteistyössä