kohdunkaulan lyheneminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Moi,

Onko kellään kokemusta mitä tarkoittaa kun kohdunkaula on lyhentynyt jo ennen 20. viikkoa? Minulla todettiin kohdunkaulan lyhentyneen 3 cm 2,5 cm ja sain kaksi viikkoa sairaslomaa. Muuten paikat ovat kuulemma kiinni. Jos jollain on kokemuksia olisi mukava kuulla kuinka vakavaa on.

Mulla ei mielestäni ole suppareita ollut, tosin ensimmäinen raskaus eli en tiedä miltä supparit tuntuvat? Osaisitko kuvailla niitä? Olen myös juuri ollut antibiottikuurilla emätintulehduksen takia.

No se tulehdus oli varmaan sulla sitten syynä ja jos antibiootit on auttaneet niin se on sit hyvä juttu...Mulla ei löytynyt syytä, se oli oikeestaan hankalanpi juttu. Just puhuttiin viime viikolla neuvolalääkärin kanssa, että tulehdukset voi saada aikaan jopa synnytyksen hoitamattomina.

Supparit tuntuu sille, että vatsa voi ns. kovettua tai siinä on semmonen voimakas puristava tunne. Joillakin ne on kivulaita, itsellä ei olleet, vaikka tekivätkin tepposiaan...

saa ruveta lyhenemään ? ei aavistustakaan...mutta, ensisynyttäjillä se ensin lyhenee ja sitten kohdunsuu aukeaa ja synnytys käynnistyy...uudelleesynnyttäjillä taasen saattaa kohdunkaula avautua jo ennenkuin se on kokonaan kadonnut/lyhentynyt...pelkkä lyheneminen ei vielä liene niin kauheaa...jos taasen kohdunkaula samalla alkaa pehmetä ja näyttää muutenkin siltä, että keho valmistuu synnytykseen onkin jo varmasti enemmän huolta... yleensä lyheneminen ja avautuminen tapahtuu ensisynnyttyjillä vasta viimeisten viikkojen / viimeisen viikon aikana...

Yhteistyössä