kohdunkaulan pehmeneminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viaras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viaras

Vieras
eilen lääkärikäynti ja lääkäri totesi että kohdunkaula oli pehmeä ja sormelle auki nyt rv33+1
sanoivat että saa syntyä jos syntyy,eivät ala estelemään. limatulpan osia tullut jo muutamana päivänä. tuleeko etuajassa????

ekalla kohdunkaula oli kiinteä ihan h-hetkeen asti. ja synty 40+1
ei ollut edes sormelle auki ennenku synnärille päästii...

No mulla oli myös kaula pehmenny ja kahdelle sormelle auki, viikkoja tuolloin 32+jotain, ja nyt viikkoja on 36+6 eikä mitään tunnu tapahtuvan...
Sanoi lääkäri vain että todella usein tois synnyttäjillä paikat on paljon kypemmät jo paljon ennemmin, siksihän toinen synnytyskin kestää vähemmän aikaa...
Mut siis vauva tulee kun on tullakseen... :)

ainoa huoli mulla on jatkuvat supistukset. oon tämän kakkosen aikana oppinu mitä supistukset on ku ykkösellä supistukset tuli just silloin ku oli mentävä synnyttämään. :)

kuten enneki oon sanonu, ei mitään merkkaa vaikka ois auki, pehmentyny ja limatulppa viemärissä. mulla nuorimmaiset pysyny ihan loppuun asti inessä ja toinen meni yliki, vaikka oli tulollaan lääkärin mukaan vkolta 30. et kai oikeasti toivo, että vielä syntyy? keuhkot ei oo vielä valmiit noilla vkoilla. 38+ jtn yleensä saa tulla.

Ei välttämättä. Kummallakin kerralla kohdunkaula hävinny + kohdunsuu alkanu aueta ja suppareita ollu jostain rv20 lähtien - joiden takia oon sitten ollukin saikulla - mutta esikko syntyi rv38+4 ja kakko rv39.

ja suppareista: ekalta mullaki vaan tuli vasta ku alko syntymään, tokalta, kolmannelta alko tulemaan vkon 24 tienoilla ja tää neljäs: nyt on vko 21 ja pari vkoa jo supistellu, mitä tahansa koittaa tehä. vettä juon ku kameli ja koitan välttää kävelyä.

kyllä sais tuvassa pysyä tappiin asti... kyllästyttää vaan nuo lekurit jotka lietsoo tuota keskolaan se menee tai sit nää joo, on se jo tarpeeks iso tulemaan ei sitä enää yritetä estää. sanoisivat tavalliselle pulliaiselle selvällä suomenkielellä mitä niiden mumisemat asiat meinaa. vaikea ottaa selkoa ku ilmaan jää roikkumaan lauseita "kohdunkaula on kyllä jo pehmennyt" "ei niitä supistuksia mitenkää tarvi yrittää estellä" äh, menee sekavaks tää viesti. :( itse kuitenkin yritän naperon pitää sisällä viimeiseen asti. kyllä sen kanssa sitten ehtii... :)

lääkärit on lääkäreitä, niillä ei oo sosiaalista koulutusta, ottavat ihmiset aika teoreettisesti. olehan huoleti, lepäilet mahdollisimman paljon, vältät pitkiä kävelyjä, uinti tekee hyvää ja muistat juoda tarpeeksi. kyllä se siellä pysyy ja jos on niin äkänen, että päättää syntyä, niin muista: äiti on raskaudessa ja synnytyksessä vain väline, kanava lapsen tulla. emme ole määräävässä asemassa näihin tapahtumiin.

Alkuperäinen kirjoittaja viaras:
kyllä sais tuvassa pysyä tappiin asti... kyllästyttää vaan nuo lekurit jotka lietsoo tuota keskolaan se menee tai sit nää joo, on se jo tarpeeks iso tulemaan ei sitä enää yritetä estää. sanoisivat tavalliselle pulliaiselle selvällä suomenkielellä mitä niiden mumisemat asiat meinaa. vaikea ottaa selkoa ku ilmaan jää roikkumaan lauseita "kohdunkaula on kyllä jo pehmennyt" "ei niitä supistuksia mitenkää tarvi yrittää estellä" äh, menee sekavaks tää viesti. :( itse kuitenkin yritän naperon pitää sisällä viimeiseen asti. kyllä sen kanssa sitten ehtii... :)

Mun analyysi tän tyyppisistä sepostuksista... lääkäri on täysin epävarma, niin ku kaikki muutkin, koska synnytät... mutta haluaa takaportin sitä varten, jos vauva kumminkin päättää syntyä ennen aikojas... vaikka se onkin epätodennäköistä. Tommosii mutisijoitahan nuo melkein kaikki on.

Kun mä odotin kuopusta, oli kohdunkaula pehmeä joskus rv 34 tienoilla.
Synnytin rv 41+3... :whistle: :xmas:
Eikö ole täysin normaalia, että uudelleensynnyttäjän kohdunkaula pehmenee ja lyhenee aikaisemmin kuin ensisynnyttäjän? Ja supistukset ovat myös täysin normaaleja, niitähän voi tulla kuukausia ennen kun synnytys sitten käynnistyy.

no sitähän se tarkoittaa, että synnytystä ei estellä, koska noilla viikoilla syntyvät vauvat on jo sen verran isoja, ettei mitään suurempia ongelmia yleensä tule, mutta kuitenkin vielä sen verran pieniä, että saattavat joutua hetkeksi keskolaan - eivät kyllä kaikki

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kun mä odotin kuopusta, oli kohdunkaula pehmeä joskus rv 34 tienoilla.
Synnytin rv 41+3... :whistle: :xmas:
Eikö ole täysin normaalia, että uudelleensynnyttäjän kohdunkaula pehmenee ja lyhenee aikaisemmin kuin ensisynnyttäjän? Ja supistukset ovat myös täysin normaaleja, niitähän voi tulla kuukausia ennen kun synnytys sitten käynnistyy.

On ihan normaalia, itse asiassa, jos tuota pehmenemist ei tapahtuis, niin sehän ois suurempi ihme uudelleen synnyttäjän kohdalla. Johtuen siitä että ensisynnyttäjän synnytys etenee eritavalla kohdunkaulassa kuin sitten uudelleen synnyttäjällä.

jep. täytyy vain pitää sitten jalat visusti ristissä jos alkaa kovasti ulos ähkimään :)
onneks ei aika ehdi käydä pitkäksi kun on sentään tuo yksi nappula jo olemassa <3 :)

Yhteistyössä