Kohdunnapukka pehmeä & auki, sekä rusehtavaa vuotoa. Rv 4+5, keskenkö tää nyt menee?? :( Apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vauva2014"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vauva2014"

Vieras
Eli vihdoin 2,5 vuoden toivottoman yrityksen jälkeen, muutama päivä sitten oli raskaustesti positiivinen! ihanaa!

Nyt kuitenkin kova huoli siitä, kun olen lukenut joka paikasta että kohdunnapukan kuuluisi ainakin näin alkuraskaudessa olla vielä todella kova ja kiinni, minulla se on ihan saman tuntuinen kuin sillon kun menkat on alkamassa; pehmeä/löllö ja auki. Myös rusehtavaa vuotoa on tullut vessakäyntien yhteydessä (vaaleanruskeaa/v.punertavaa). Mitään kipuja ei ole, ihan pikku nippailua ja silloin tällöin "kuumousta" kohdussa, johtunee alkion tunkeutumisesta limakalvoille.

Raskausoireina on tissien kipuilu ja lämmöt pysyy korkealla, pissalla saa ravata ihan jatkuvasti, tunteet pinnassa, viluttaa ja hajut ottaa nenään yms.

Voiko tämä nyt ennakoida sitten sitä että muutaman päivän sisään raskaus meneekin kesken, vai voiko olla normaalia?

Gynekäynnillä (päivä ennen plussausta) todettiin myös että mulla on bakteerivaginoosi johon sain flagyl comp kuurin, voiko nuo oireet johtua kyseisestä tulehduksesta? Onko muilla ollut saman tapaista?

Ajattelin huomenna vielä tehdä raskaustestin ja verrata sitä eilen tekemääni, joten kai siitäkin saa hiukan osviittaa että onko raskaushormoni laskuun päin.

Kyllä itse tongin, hanskat kädessä aina tottakai ettei bakteerit pääse sinne leviämään.

Ja niin minäkin käsitin että toi tulehdus vois itessään aiheuttaa keskenmenon, siitäkin syystä pelottaa..niin monta riskiä tässä alussa aina mukana :(

Nyt annat sen alapään olla kuitenkin rauhassa. Sekin saattaa edesauttaa keskenmenoa. Jos menee kesken niin sitten menee, nyt et voi kun rauhassa olla ja odottaa.
Mulla tuon viidennen aikana oli samanlaista eli tuli v.pun vuotoa ja rusehtavaa mutta todella vähän ja silti syntyi lapsi.

Sun tilanne kuulostaa oikein normaalilta.

No en mä sitä alapäätäni nyt koko ajan ronklaa tietenkään, sillon testin jälkeen koitin että mikä oli tilanne ja kun noita flagyleitä piti sinne muutenkin syvälle survoa, niin tuli sitten samalla kokeiltua. Nyt en enää koske lähellekkään ettei vaikeuta tätä tilannetta, toivottavasti jatkuis onnellisesti loppuun asti.

Sain varattua varhaisajan ultran viikolle 6+4, jotta näkee sitten että onko siellä kaikki kunnossa vai mikä on tilanne. 27.11 olen lähdössä kolmen viikon matkalle, joten en jaksaisi sitä koko aikaa stressata että onko pikkuisella kaikki hyvin, siksi ultra.

Kolme raskautta takana, jokaisesta alussa enemmän tai vähemmän vuotoja. Ekassa syynä kaksoisraskaus, toinen oli mennyt kesken. Kahdessa viimeisimmässä kyse oli kohdunkaulan päällä olevasta istukasta, joka jostain syystä oli syypäänä vuotoihin. Kolme tervettä lasta löytyy! Vaikka muutkin on jo sanoneet niin ÄLÄ RONKLAA itseäsi enää. Hyvää loppuraskautta, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Tiedän, että pitkä raskauden yrittäminen on raskasta ja sitä toivoisi yli kaiken, että alkuun saatu raskaus jatkuisi. Mutta tosiasiahan on että sinä et voi muuta tehdä kuin elää terveellisesti, luonto karsii elämään kyvyttömät monesti jo alkuraskaudessa. Voit yrittää ajatella niin, että jos lapsi on terve se pysyy kohdussa.

Ei se itsensä ronklaaminen mitään keskenmenoa saa aikaan, jos ihan sormin vain hellästi kokeilee. Ja mielestäni naisten olisi muutenkin välillä hyvä tietää, mitä omassa alapäässä tapahtuu esimerkiksi eri aikoihin kiertoa. Erottaa sitten paremmin, mikä on normaalia ja mikä ei.

Stressaaminen on kuitenkin ihan oma juttunsa, sitä ei saa harrastaa :) Alkuraskauteen voi liittyä mitä erikoisempia tuntemuksia, tiputteluakin jne. Ne eivät välttämättä viittaa millään tavalla keskenmenoon. Toisaalta keskenmeno voi tulla ilman oireitakin.

Nyt ultraan asti vain yrität pysyä rauhallisena! Keskity vaikkapa matkasi suunnitteluun :)

kiitos vastauksista :) toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä mukana, oli niin vaikeaa tämä raskautuminen että olisi jotenkin todella turhauttavaa että menisi kesken heti kun saatiin edes tämä plussa pitkän pitkän yrityksen tuloksena.

ja oli pakko tulla tänne vielä kertomaan miten kävi, itseä kun ärsyttää aina nämä ketjut missä olis tärkeää tietoa muillekkin saman asian kanssa painiskeleville, mutta kukaan ei ikinä tule kertomaan miten loppujenlopuksi kävi.

Yhteistyössä