kohdunpoisto ja seksi

  • Viestiketjun aloittaja floristi
  • Ensimmäinen viesti
floristi
Toivoisin suoraan kysymykseen suoran vastauksen: tunteeko mies mitään muutosta, jos kohtu poistetaan. Kiitos jos kerrotte kokemuksianne. Lääkäri ei oikein vastannut.
 
Ei yleistetä
Ei tunne, eikä tunne naisetkaan. Mulle oli vain valtavan suuri helpotus päästä kohdusta erilleen runsaiden vuotojen vuoksi. Nyt maistuu seksikin!
mievainen, ei siis yleistetä, jokainen on yksilö, et voi puhua kuin omasta puolestasi. Kaikilla ei mene hyvin eikä lopputulos tyydytä, seksielämä kärsii. Älä siis yleistä.
 
Viimeksi muokattu:
Pilalle
Alkuperäinen kirjoittaja Ei yleistetä;11311228:
mievainen, ei siis yleistetä, jokainen on yksilö, et voi puhua kuin omasta puolestasi. Kaikilla ei mene hyvin eikä lopputulos tyydytä, seksielämä kärsii. Älä siis yleistä.
Ihan totta. Ei tule naiselle enää niitä järisyttäviä, koko kehon täyttäviä orgasmeja. Miten voisi, kun yhteydet yläpäähän on katkaistu. Saa siinä ulkoisia elimiä hinkuttaa vaikka tuntikausia niin että limakalvot huutaa halleluujaa. Ei tunnu samalle kuin ennen, ei.
 
Tyytyväinen
Varsinkin seksissä kaikki asiat ovat jokaisen omakohtaisia kokemuksia. Itse en ole edes koskaan ajatellut, että kohtu jollain tavalla liittyy seksiin? Sehän on sisäelin, josta minulla ei sen kummempia tuntemuksia ole koskaan ollut - ennenkuin se täyttyi painontunnetta tuottavilla myoomilla. En tosin todennut senkään vaikuttavan seksiin.

Kohdunpoiston jälkeen (munasarjoja ei poistettu, niissä ei ollut mitään vikaa) voin sanoa seksielämäni ainakin vilkastuneen ;) Koskaan ei tarvitse miettiä onko kuukautiset ja missä vaiheessa. Myöskään raskaudesta ei ole enää tarvinnut kantaa huolta.

Muutokset ovat siis olleet päänsisäisiä. Mitään elimellistä ja fyysistä vaikutusta en ole kohdunpoistosta todennut. Ei laskeumia, ei mitään virtsanpidätysvaivoja tai muuta sellaista. Eikä siis todellakaan mitään haluttomuutta seksin suhteen!
 
Pilalla
Alkuperäinen kirjoittaja Tyytyväinen;11311571:
Varsinkin seksissä kaikki asiat ovat jokaisen omakohtaisia kokemuksia. Itse en ole edes koskaan ajatellut, että kohtu jollain tavalla liittyy seksiin? Sehän on sisäelin, josta minulla ei sen kummempia tuntemuksia ole koskaan ollut - ennenkuin se täyttyi painontunnetta tuottavilla myoomilla. En tosin todennut senkään vaikuttavan seksiin.

Kohdunpoiston jälkeen (munasarjoja ei poistettu, niissä ei ollut mitään vikaa) voin sanoa seksielämäni ainakin vilkastuneen ;) Koskaan ei tarvitse miettiä onko kuukautiset ja missä vaiheessa. Myöskään raskaudesta ei ole enää tarvinnut kantaa huolta.

Muutokset ovat siis olleet päänsisäisiä. Mitään elimellistä ja fyysistä vaikutusta en ole kohdunpoistosta todennut. Ei laskeumia, ei mitään virtsanpidätysvaivoja tai muuta sellaista. Eikä siis todellakaan mitään haluttomuutta seksin suhteen!
niin, ei haluttomuutta tulekaan. Halut kyllä säilyy ja voi jopa lisääntyä. On vain tosi ikävää, kun seksi ei tuota samalla lailla tyydytystä kuin ennen leikkausta.
Kohtu on tietenkin sisäelin, mutta samalla osa lisääntymiselimiä, jolla on suora yhteys emätimeen ja sitä kautta erittäinkin tuntoherkkiin alueisiin.
eikä tietenkään ole kipuja, painontunnetta eikä raskaudenpelkoa eikä kuukautisia. Sehän nyt on selvää. Mutta kuitenkin. se viimeinen ripaus seksistä puuttuu. Orgasmeja isolla O:lla ei tule. Tulkoon kertomaan joku kohduton, joka saa vielä ihanan selkäytimeen asti tuntuan orgasmin siinä tilanteessa, kun miehen penis työntyy syvälle ja sielllä pitäisi olla joustava elimistö vastassa ottamassa vastaan ihanat tuntemukset.
 
Puhu
vain omsta puolestasi. Tässä nyt kerron, että olen ollut kohduton syntymästäni saakka, mutta seksistä olen nauttinut todella paljon ja orgasmia ei ole tarvinnut odotella.
En tiedä, onko kohdun poiston jälkeen eri juttu, saattaa hyvinkin olla, sillä siinähän samalla voi mennä niitä herkkiä tuntoja mukana, mutta se on vain arvailuja.
Kaikki on niin yksilöllistä. Ei voi sanoa jos minulla näin, niin sinulla on sama juttu.
 
Ei yleistetä
vain omsta puolestasi. Tässä nyt kerron, että olen ollut kohduton syntymästäni saakka, mutta seksistä olen nauttinut todella paljon ja orgasmia ei ole tarvinnut odotella.
En tiedä, onko kohdun poiston jälkeen eri juttu, saattaa hyvinkin olla, sillä siinähän samalla voi mennä niitä herkkiä tuntoja mukana, mutta se on vain arvailuja.
Kaikki on niin yksilöllistä. Ei voi sanoa jos minulla näin, niin sinulla on sama juttu.

Juuri näin nimimerkki "Puhu", jokaisen sairauskertomus on omanlainen. Kukaan ei voi taata, että leikkaus onnistuu täydellisesti, osa saa ikäviä komplikaatioita, osalla tilanne paranee, osalla huononee.
 
Viimeksi muokattu:
Pilalla
vain omsta puolestasi. Tässä nyt kerron, että olen ollut kohduton syntymästäni saakka, mutta seksistä olen nauttinut todella paljon ja orgasmia ei ole tarvinnut odotella.
En tiedä, onko kohdun poiston jälkeen eri juttu, saattaa hyvinkin olla, sillä siinähän samalla voi mennä niitä herkkiä tuntoja mukana, mutta se on vain arvailuja.
Kaikki on niin yksilöllistä. Ei voi sanoa jos minulla näin, niin sinulla on sama juttu.
Jos kohtua ei alunperinkään ole ollut, on aivan selvää, ettei sellaisen puuttumista voi tunteakaan. Hermotuksessakaan tuskin on mitään vikaa, sillä eihän siihen ole mitenkään kajottu. ei ole arpia eikä siinä mielessä mitään puuttuvaa. Tottakai silloin heromtus pelaa päästä varpaisiin saumattomasti tämä on aivan selvää
 
Viimeksi muokattu:
Psyykkinen ongelma...
niin, ei haluttomuutta tulekaan. Halut kyllä säilyy ja voi jopa lisääntyä. On vain tosi ikävää, kun seksi ei tuota samalla lailla tyydytystä kuin ennen leikkausta.
Kohtu on tietenkin sisäelin, mutta samalla osa lisääntymiselimiä, jolla on suora yhteys emätimeen ja sitä kautta erittäinkin tuntoherkkiin alueisiin.
eikä tietenkään ole kipuja, painontunnetta eikä raskaudenpelkoa eikä kuukautisia. Sehän nyt on selvää. Mutta kuitenkin. se viimeinen ripaus seksistä puuttuu. Orgasmeja isolla O:lla ei tule. Tulkoon kertomaan joku kohduton, joka saa vielä ihanan selkäytimeen asti tuntuan orgasmin siinä tilanteessa, kun miehen penis työntyy syvälle ja sielllä pitäisi olla joustava elimistö vastassa ottamassa vastaan ihanat tuntemukset.
...taitaa sinulla olla. Naisen orgasmi on muutenkin paljolti kiinni korvien välistä. Samoin masentuneisuus jo ennen leikkausta saattaa aiheuttaa näitä orgasmiongelma. Sitäpaitsi miehen elintä on edelleen vastassa joustavaa kudosta, ei siellä mitään sementtiä ole eikä myöskään pohjatonta kaivoa;). Normaali kohtu painaa vain n. 100 g, joten on kuvittelua, jos luulee sen poiston merkitsevän jotain anatomian kannalta.

Hyvänlaatuisista syistä tehdyllä kohdunpoistolla ei tutkimustenkaan mukaan ole vaikutusta naisen seksuaalisuuden osa-alueisiin. Kohdunpoisto ei vaikuta heikentävästi seksuaaliseen nautintoon, orgasmien määrään tai laatuun, emättimen kostumiseen tai tyytyväisyyteen omaa seksuaalisuutta kohtaan. Elämänlaatu jopa parantuu vaivojen, vuotojen ja raskaudenehkäisyn tarpeen poistuessa. Myös mahdolliset yhdyntäkivut voivat helpottua. Haastatellut miehet ovat jopa kertoneet seksielämänsä parantuneen kumppanin kohdunpoiston jälkeen.

Ehkä sinun kannattaa kädä juttelemassa seksiongelmistasi seksuaaliterapeutin kanssa?

T:ihanat orgasmit
 
Viimeksi muokattu:
Pilalla
...taitaa sinulla olla. Naisen orgasmi on muutenkin paljolti kiinni korvien välistä. Samoin masentuneisuus jo ennen leikkausta saattaa aiheuttaa näitä orgasmiongelma. Sitäpaitsi miehen elintä on edelleen vastassa joustavaa kudosta, ei siellä mitään sementtiä ole eikä myöskään pohjatonta kaivoa;). Normaali kohtu painaa vain n. 100 g, joten on kuvittelua, jos luulee sen poiston merkitsevän jotain anatomian kannalta.

Hyvänlaatuisista syistä tehdyllä kohdunpoistolla ei tutkimustenkaan mukaan ole vaikutusta naisen seksuaalisuuden osa-alueisiin. Kohdunpoisto ei vaikuta heikentävästi seksuaaliseen nautintoon, orgasmien määrään tai laatuun, emättimen kostumiseen tai tyytyväisyyteen omaa seksuaalisuutta kohtaan. Elämänlaatu jopa parantuu vaivojen, vuotojen ja raskaudenehkäisyn tarpeen poistuessa. Myös mahdolliset yhdyntäkivut voivat helpottua. Haastatellut miehet ovat jopa kertoneet seksielämänsä parantuneen kumppanin kohdunpoiston jälkeen.

Ehkä sinun kannattaa kädä juttelemassa seksiongelmistasi seksuaaliterapeutin kanssa?

T:ihanat orgasmit
Minä menin kuules leikkaukseen hyvin valmistautuneena ja optimistisena. Uskoin, kun kaikki sanoivat, ettei leikkaus vaikuta seksielämään. 'toivuin omasta mielestäni hyvin leikkaukseta. ainoastaan seksielämä tökkii minun osaltani. Mieshän on tottakai tyytyväinen, eihän se hänen elimensä erota onko kohtua vai ei. Minä vain tunnen sen, ettei emättimen pohjassa ole enää minkään laista tuntoa. Ennen se oli joustavampi, eikä sellaista kiinteää liian vähän joustavaa pohjaa ollut vastassa. Kyselin monesti toipumisen aikana, paraneeko tilanne ja hoithenkilökunta hyssytteli asiaa ja sanoi, että tilanne paranee. Miksi ei parne? Tunto ei ole palannut. siihen ei auta, vaikka miten treenaa lantionpohjaa.
Vaiva ei ole psyykkinen, sillä haluan miestäni tosiaan entistä enemmän. Tilanne on vain se, että pitkienkin alkulämmittelyjen jälkeen tositoimiin ryhdyttyä kliimaksia ei tule ja se turhauttaa.
Miten tällainen muka olisi psyykkistä.
Mistä noita seksuaaliterapeutteja muka löytää? eihän kaikilla paikkakunnilla edes ole ja jos on niin maksavat tietysti omaisuuksia, kun nehän ei varmaan kuulu edes mihinkään korvausten piiriin. Vai kuuluuko? eikähän mikään ns kallonkutistaja voi auttaa, jos hermotus ei pelaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pilalla
^
No voihan sen orgasmin sitten hankkia vaikka klitoriksen kiihotuksella, jos ei muuten tule. Älä tee ongelmasta isompaa kuin se on.
Voi taivas! ei se ole kuulkaas ollenkaan sama juttu, jos klitorista hinkuttaa. Siinähän tulee vain just se tunne, että pitäisi saad jotain sisään. Kun sitten saa, niin ei se tunne mene ohi ollenkaan vaa jää kiihotus päälle ja tilanne ei parane ollenkaan. Tulee vain suunnattoman turhautunut olo, kun ei kroppa toimi niinkuin pitäisi.
'Vaillinaiseksi jää touhu nykyään. Varmaan on sellaisen vaikea tajuta, jos ei ole saanut sellaisia orgasmeja,jotka tuntuu ympäri kehon.
Kyllä tiedän sen, että jotenkin sen orgasmin voi ehkä saada vielä mutta miten, kun ei klitoristakaan voi hinkata niin, että menee tunto siitäkin.
Oikeasti meinaa nyt järki mennä, kun kaikkemme on yritetty: on järjestetty vaikka miten pitkiä rauhallisia sessioita, Menty pois arkiympyröistä, kokeiltu kaikenlaista, minkä sanotaan virkistävän erottista elämää. Minulla ei tosiaankaan ole ollut mitään valmiiksi negatiivista asennetta kohdunpoistoon. Luulin itsekin, että on vain tarpeettomasta joutilaasta elimestä kyse, vaan eipä ole.En olisi ikinä uskonut, miten totaalisesti kohdunpoisto voi sotkea seksielämän. Ei tämän näin pitänyt mennä. Minulla OLI hyvä seksielämä, muttei ole enää. Alkaa hiljalleen vain ketuttaa. Tuntuu siltä, että olisivat antaneet vuotaa kuiviin siellä leikkaussalissa. Tällainen vie elämänhalun, kun joka kerta kun mieheni kanssa aloitamme seksihommelit, olen täysillä mukana ja teen aloitteitakin - ainakin vielä - mutta aina vaan saan pettyneenä tyytyä vaillinaisiin tuntemuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Psyykkinen ongelma...
Voi taivas itsellesi! Yhä enemmän tuntuu, että tosiaan tarvitsisit seksuaaliterapeuttia, jos kerran orgasmi on sinulle elämää tärkeämpi... "olisivat antaneet vuotaa kuiviin siellä leikkaussalissa. Tällainen vie elämänhalun..." Aika pienet on murheet sinulla, elämässä on kuule paljon tärkeämpiä asioita kuin maata järisyttävä orgasmi.

Minä olen onnellisessa asemassa, että saan orgasmin myös klitorista kiihottamalla, mutta en jestas sentään olisi valmis elämästä luopumaan, vaikka en sitä saisi millään tavalla.
 
Pilalla
Voi taivas itsellesi! Yhä enemmän tuntuu, että tosiaan tarvitsisit seksuaaliterapeuttia, jos kerran orgasmi on sinulle elämää tärkeämpi... "olisivat antaneet vuotaa kuiviin siellä leikkaussalissa. Tällainen vie elämänhalun..." Aika pienet on murheet sinulla, elämässä on kuule paljon tärkeämpiä asioita kuin maata järisyttävä orgasmi.

Minä olen onnellisessa asemassa, että saan orgasmin myös klitorista kiihottamalla, mutta en jestas sentään olisi valmis elämästä luopumaan, vaikka en sitä saisi millään tavalla.
Ok, voi olla että tästä ON TULLUT psyykkinen ongelma, mitä se ei alunpitäen ollut. Yritn tosiaan toipumisen aikana ja vielä varmaan puoli vuotta senkin jälkeen tästä tunto-ongelmasta hoitohenkilöille kertoa, mutta he eivät joko ymmärtäneet asiaa tai eivät halunneet ymmärtää.

Sellainen joka ei toistuvasti viikko toisensa, kuukausi toisensa ja näköjään vuosi toisensa jälkeen koe pettymystä seksielämänsä saralla ja saa nauttia seksistä täysin, ei voi tietää miltä tuntuu kun niin ei tapahdu. Ette ilmeisestikään ymmärrä sitä, että tyydyttävä seksielämä vaikuttaa kaikilla elämäalueilla, työssä jaksamista myöten.Kunnollinen seksi rakkaan ihmisen kanssa rentouttaa. Miettikää itse, jos tilanne olisi jatkuvasti sellainen, että odotatte jotakin ihanaa, mutta tuo ihanuus vedetään aina pois ulottuviltanne On joku jumalainen herkku näyteikkunassa: tiedät, mille se maistuu, mutta sulla ei ole rahaa ostaa sitä. Miettikääpä omalle kohdalle

On näkköjään totta, että jos asiat ei mene niinkuin valtaosalla ihmisiä, niin yritetään vääntää asiasta psyykkinen ongelma keinolla millä hyvänsä.
 
Viimeksi muokattu:
ei maailmaa kaada
Ok, voi olla että tästä ON TULLUT psyykkinen ongelma, mitä se ei alunpitäen ollut. Yritn tosiaan toipumisen aikana ja vielä varmaan puoli vuotta senkin jälkeen tästä tunto-ongelmasta hoitohenkilöille kertoa, mutta he eivät joko ymmärtäneet asiaa tai eivät halunneet ymmärtää.

Sellainen joka ei toistuvasti viikko toisensa, kuukausi toisensa ja näköjään vuosi toisensa jälkeen koe pettymystä seksielämänsä saralla ja saa nauttia seksistä täysin, ei voi tietää miltä tuntuu kun niin ei tapahdu. Ette ilmeisestikään ymmärrä sitä, että tyydyttävä seksielämä vaikuttaa kaikilla elämäalueilla, työssä jaksamista myöten.Kunnollinen seksi rakkaan ihmisen kanssa rentouttaa. Miettikää itse, jos tilanne olisi jatkuvasti sellainen, että odotatte jotakin ihanaa, mutta tuo ihanuus vedetään aina pois ulottuviltanne On joku jumalainen herkku näyteikkunassa: tiedät, mille se maistuu, mutta sulla ei ole rahaa ostaa sitä. Miettikääpä omalle kohdalle

On näkköjään totta, että jos asiat ei mene niinkuin valtaosalla ihmisiä, niin yritetään vääntää asiasta psyykkinen ongelma keinolla millä hyvänsä.
En ole saanut seksiä 6 vuoteen ja hyvin olen pärjäillyt. Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että ihmiset eivät voi pärjätä elmässään, jolleivat saa seksiä. Eihän se niin mene. Sinulla se on saattanut jo muuttua psyykkiseksi ongelmaksi, siksi seksuaaliterapeutti voi olla oikea ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
SV
Kyllä se ison aukon elämään tekee, jos parisuhde ei pelitä. Eihän yksineläjä voi tietää miten parisuhdetta rassaa, jos yhteispeli seksin osalta tökkii. Usein voi käydä jopa niin, että jos ongelmia seksin saralla tulee ja ongelmat kasaantuvat, eikä niihin löydy ratkaisua, ihmiset korvaavat puuttuvan seksin tuoman hyvän olon jollakin muulla aivoja stimuloivalla hommalla. Voi alkaa syöpötellä, juopotella.... kuinkahan paljon pahaa oloa mahtuu näihin tapauksiin..
 
Tyytyväinen
Tulin vielä vastaamaan kun pyydettiin kohdutonta joka saa nauttia isoista O:ista .Täällä!
Eli eihän siellä sisuksissa nytkään mitään päättymätöntä rööriä ole, vaikka kohtu onkin pois.

Menemättä jankkaamiseen vastaankin, että omalla kohdallani ainakin sekä fyysiset että henkiset edellytykset seksistä täydellisesti nauttimiseen ovat jatkuneet yli kymmenen vuotta sitten tapahtuneesta kohdun poistosta huolimatta vallan mainiosti.
 
Pilalla
Alkuperäinen kirjoittaja Tyytyväinen;11312195:
Tulin vielä vastaamaan kun pyydettiin kohdutonta joka saa nauttia isoista O:ista .Täällä!
Eli eihän siellä sisuksissa nytkään mitään päättymätöntä rööriä ole, vaikka kohtu onkin pois.

Menemättä jankkaamiseen vastaankin, että omalla kohdallani ainakin sekä fyysiset että henkiset edellytykset seksistä täydellisesti nauttimiseen ovat jatkuneet yli kymmenen vuotta sitten tapahtuneesta kohdun poistosta huolimatta vallan mainiosti.
Mitähän rööriä sinä tarkoitat? Mulle ei jotenkin aukea tämä sun kirjoitus. Olen alusta asti tarkoittanut kirjoituksillani sitä, että tuntemukset ovat vajavaisia leikkauksen jälkeen. Hermotus ei tulla sisuksissa pelaa kuten ennen. Kiihottuu, muttei saavuta kliimaksia. OK, tämähän ei kaikkia haittaa, mutta itseäni kyllä.
Avioliitossakin voi elää ilman seksiä, tottakai, mutta millaista se pitkässä juoksussa tulee olemaan, kun nyt jo alkaa välillä ahdistaa, kun tietää, että puoliso haluaa tuottaa mulle nautintoa, jota en enää pysty saavuttamaan. seksi on suhteen liima ainakin siinä vaiheessa, kun haluja on.
Sun mielestä tämä on varmaan nyt sitä jankkaamista. On kuitenkin hienoa, että valtaosa leikatuista on kuin sinä: nauttii elämästään täysillä, eikä huomaa eroa seksielämässään.
Mutta kuten joku tuolla aiemmin kirjoitti, kaikki ollaan yksilöitä ja minulle kävi näin kurjasti.
Yritän siis edelleen elää, kuin ei mitään ongelmaa olisikaan ja toivon, että hermotus jotenkin korjaantuisi.
Seksuaaliterapeuttia suositeltiin, jos tämä olisi kallonsisäinen juttu. Sitä en edelleenkään usko, kun yritän kaikesta huolimatta olla positiivinen, liikun ja pidän kunnostani huolta. Mät ne nämä seksuaaliterapeutit asialle voi? Sanovat vaan että tyydy siihen mitä on jäljellä. Niinhän sitä sanotaan halvaantuneeellekin.
 
Satunnainen vieras
Ulkkosynnyttimet, emätin, kohdukaula, kohtu ja viimeisenä munasarjat muodostavat lisääntymiselimet yhtenäisenä ketjuna. Yndynnässä penis osuu kohdunkaulaan ja aiheuttaa liikkeen kohtuun ja sen kautta munasarjoihin.
Näin ei voi tapahtua enää kohdunpoiston jälkeen, sillä se aukko, jonka kautta kohdunkaula on yhteydessä emättimeen, suljetaan leikkauksessa. Emätin on umpinainen putki, joka päättyy tiiviiseen lihaspatjaan. Siihen tökkää tuntemukset yhdynnässä. Tämä ei siis kaikkia haittaa, mutta joillekin se voi olla oikeasti ongelma. kun pitäisi tuntua hyvältä, ei tunnukaan muulta kuin että seinä tulee vastaan.kyllä siinä katoaa se lähestyväkin orgasmi. Minä en ainakaan saa mitään ravisuttavia orgasmeja pekästään klitorista hieromalla. Kyllä siihen tarvitaan oikeaa työntlyä.
 
Kohduton
Sanompa minäkin sanottavani. Minulta kohtu poistettu adenomyoosin ja myoomien takia puolitoista kuukautta sitten. Leikkaus meni pieleen, iso suoni karkasi ja aiheutti valtavan hematooman oikealle puolelle vatsaan. Pitkä sairasloma toipumiseen ja kauhea pelko itsellä, miten se kaikki vaikuttaa tulevaan seksiin ja muuhunkin olemiseen. Kivut olivat niin kauheat leikkauksen jälkeen, että ei voinut kuvitellakkaan siitä selvittävän vielä normaaliksi.
Olen lukenut tältä ja muiltakin palstoilta ikäviä kokemuksia kohdun poistosta ja sen jälkeisen seksin muuttumisesta. Minä voin kertoa omalta osaltani päinvastaisen kokemuksen. Kun niistä kauheista kivuista pikkuhiljaa selvisin, alkoi seksikin taas kiinnostaa. Valmistuin ensimmäiseen yhdyntään ensin tutkimalla itseäni, onko mitä muuttunut. Valmistelin itseäni yhdyntään mielikuvilla, mitkä minua kiihottaa. Ensimmäisellä kerralla pelkäsin "puhkeavani", vaikka ei varsinaista kipua tuntunutkaan. Se tuntui kuitenkin pääosin hyvältä. Muutaman kerran jälkeen uskalsi rentoutua ja antaa mennä. Nyt voin sanoa, että en ole koskaan kokenut näin hyvää seksiä ja orgasmeja. Ja leikkauksesta on kulunut vasta puolitoista kuukautta. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta yhtään asiaa liioittelematta, seksi tuntuu huikean hyvältä kohdun poiston jälkeen.
Kiihottuminenkin ja kostuminenkin on nopeampaa. Suorastaan pikaista!
Miehestänikin seksi tuntuu nyt paremmalta. Hänestä tuntuma on jotenkin parempi.
En tiedä onko sillä asialla osuutta tähän, että kärsin valtavista kuukautisiin liittyvistä kivuista. Nyt niitä ei enää ole ja ne voimavarat on käytettävissä vaikka ihanaan seksiin. Ei ole ikävä kohtua, mikä aiheutti vain ongelmia. En ole koskaan tuntenut itseäni näin naiselliseksi ja seksikkääksi. Paras päätös mitä olen ikinä tehnyt, kohtu pois!
Ymmärrän kaikkia niitä jotka painivat näiden asioiden kanssa. Seksi on kuitenkin niin tärkeä osa parisuhdetta, elämää. Jos on aikaisemmin seksi onnistunut ja leikkauksen jälkeen kaikki tunne tipotiessään, ei siinä varmasti positiivisesti jaksa ajatella. Mutta älkää luovuttako. Jotakin kautta se orgasmi ja ihana seksi taas löytyy. Kokeilkaa eri asentoja. Hyväksykää se, että orgasmi voi tuntua ihan yhtä ihanalta klitorista hyväilemällä kuin yhdynnässäkin. Taitolaji.
 
Pilalla
Sanompa minäkin sanottavani. Minulta kohtu poistettu adenomyoosin ja myoomien takia puolitoista kuukautta sitten. Leikkaus meni pieleen, iso suoni karkasi ja aiheutti valtavan hematooman oikealle puolelle vatsaan. Pitkä sairasloma toipumiseen ja kauhea pelko itsellä, miten se kaikki vaikuttaa tulevaan seksiin ja muuhunkin olemiseen. Kivut olivat niin kauheat leikkauksen jälkeen, että ei voinut kuvitellakkaan siitä selvittävän vielä normaaliksi.
Olen lukenut tältä ja muiltakin palstoilta ikäviä kokemuksia kohdun poistosta ja sen jälkeisen seksin muuttumisesta. Minä voin kertoa omalta osaltani päinvastaisen kokemuksen. Kun niistä kauheista kivuista pikkuhiljaa selvisin, alkoi seksikin taas kiinnostaa. Valmistuin ensimmäiseen yhdyntään ensin tutkimalla itseäni, onko mitä muuttunut. Valmistelin itseäni yhdyntään mielikuvilla, mitkä minua kiihottaa. Ensimmäisellä kerralla pelkäsin "puhkeavani", vaikka ei varsinaista kipua tuntunutkaan. Se tuntui kuitenkin pääosin hyvältä. Muutaman kerran jälkeen uskalsi rentoutua ja antaa mennä. Nyt voin sanoa, että en ole koskaan kokenut näin hyvää seksiä ja orgasmeja. Ja leikkauksesta on kulunut vasta puolitoista kuukautta. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta yhtään asiaa liioittelematta, seksi tuntuu huikean hyvältä kohdun poiston jälkeen.
Kiihottuminenkin ja kostuminenkin on nopeampaa. Suorastaan pikaista!
Miehestänikin seksi tuntuu nyt paremmalta. Hänestä tuntuma on jotenkin parempi.
En tiedä onko sillä asialla osuutta tähän, että kärsin valtavista kuukautisiin liittyvistä kivuista. Nyt niitä ei enää ole ja ne voimavarat on käytettävissä vaikka ihanaan seksiin. Ei ole ikävä kohtua, mikä aiheutti vain ongelmia. En ole koskaan tuntenut itseäni näin naiselliseksi ja seksikkääksi. Paras päätös mitä olen ikinä tehnyt, kohtu pois!
Ymmärrän kaikkia niitä jotka painivat näiden asioiden kanssa. Seksi on kuitenkin niin tärkeä osa parisuhdetta, elämää. Jos on aikaisemmin seksi onnistunut ja leikkauksen jälkeen kaikki tunne tipotiessään, ei siinä varmasti positiivisesti jaksa ajatella. Mutta älkää luovuttako. Jotakin kautta se orgasmi ja ihana seksi taas löytyy. Kokeilkaa eri asentoja. Hyväksykää se, että orgasmi voi tuntua ihan yhtä ihanalta klitorista hyväilemällä kuin yhdynnässäkin. Taitolaji.
Mutta kun se orgasmi pelkästään klitorista hyväilemällä EI tunnu samalle kuin orgasmi yhdynnässä. Se vaan on karu totuus, sanokaa mitä sanotte. Ennen orgasmit tuntui läpi koko kehon päästä varmaisiin. Nyt tunne jää jonnekin lantion seudulle, jotenkin keskeneräiseksi. Voisi sanoa että niin kuin olisi hirveä jano ja juo ja juo, mutta aina vaan janottaa. En kohta kestä edes ajatella asiaa, kun jo alkaa itkettää koko homma. Vertasin aiemmin myös niin, että näyteikkunassa on joku herkku, ja tietää miten hyvää se on muttei ole rahaa ostaa sitä. sekin rassaa lisää, kun huomaa, että puoliso vaikka itse nauttiikin, huomaa, että en saa melkein mitään nautintoa yhdynnästä. Miten kauan hän jaksaa minun kanssa, kun pian käy niin että suostun seksiin vain hänen vuoksi, vaikken itse nautikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kohduton
Nimimerkki "Pilalla".... Hmmm...
Oletteko kokeilleet yhdynnän aikana myös klitoriksen hyväilyä. Se on mahdollista eri asentoja kokeilemalla. Ja kyllä, orgasmi tuntuu näinkin päästä varpaisiin! Ei tosiaankaan mikään "lantionseudun orgasmi". En nyt halua mitenkään paasata, enkä olla mikään ainoa oikea tiedon lähde. Mutta tuntuu, että asiasta on tullut sinulle jonkinmoinen pakkomielle, etkä muista rentoutua rakastelun vietäväksi. Se on ymmärrettävää pitkän "tunnottomuutesi" jälkeen, mutta koita unohtaa se asia kokonaan ja lähde rakentamaan orgasmin etsintääsi ihan uudelta kantilta. Älä pidä orgasmin saantia välttämättömyytenä, jonka on onnistuttava aina. Hyväksy itsesi nyt muuttuneena niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Unohda koko puuttuva kohtu.
Kun sen teet, huomaat yksi päivä, VOI HELVETTI MITEN JÄRISYTTÄVÄN ORGASMIN SAIN!
 

Yhteistyössä