kohdunpoisto ja seksi

  • Viestiketjun aloittaja floristi
  • Ensimmäinen viesti
Unitutkija tietää
Kannattaa huomioida että ihmiset on erilaisia. Me Naiset ei ole minun elämänohjeeni.

Minä en halua seksiä nukkumaan mennessä, koska se edellyttää vireystason nostoa ja menen nukkumaan kun alan olla väsynyt. Seksin jälkeen vireystaso taas nousee ja unet menee pilalle.

Sen sijaan aamuseksi kyllä maistuu, ja silloin "seisoo" jos naisesta voi näin sanoa. Siitä lähtee päivä kivasti käyntiin. Onnekseni mieheni on samanlainen. Hän on se joka ensimmäisenä illalla nukahtaakin.

Miksi kohdullinen kirjoittaa kohdunpoisto-ongelmapalstalle? Koska kohdunpoisto on erinäisisät syistä edessä ja halusin lukea mitä on tulossa. Hyvä tietää, että osaan nauttia seksistä nyt, jos jotain vaikka meneekin pieleen.

Unitutkija Markku Partinen on suomen tunnetuimpia asiantuntijoita, hänen päivätyönsä on aivan toisaalla kuin Me Naisissa. Googlaa, ole hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulehan
Niinpä, kun minä en saa orgasmia, siinä merkityksessä kuin sen käsitän. Orgasmi ei ole sitä, että jään kiihottuneena tai usein vielä lähes hikeen asti hinkutettuamme makaamaan ilman minkäänlaista huippua ja mies kyllä jaksaa ja kestää, hänellä ei ole ongelmaa vaan minulla: On tämä saamarin oma kykenemättömyys tuntea niinkuin ennen. Enkä missään tapauksessa miestäni syytä,että en saa orgasmia. Hänhän tekee parhaansa. Haluan häntä edelleen yhtä paljon ja ellen enemmänkin kuin ennen. Mutta en tiedä pysyttekö edes kuvittelemaan miten turhauttavaa on joka kerta jäädä ilman lopullista tyydytystä. Rakas nukahtaa vierelle ja minä palan edelleen. palan , eikä siihen aute mikään sormipeli. Se on niin, että jos sormipeliä jatkaa ja jatkaa, ei lopulta tunnu enää miltään.
Sanotaan, että suhde voi olla hyvä ilman seksiäkin, mutta kyllä se hyvä seksi on suhteen liima. Olisi varmaan aivan eri juttu, jollen haluaisi. Eihän silloin mitään ongelmaa olisikaan. Eletäisiin vain kuin kaverukset saman katon alla.
Joku fiksuna neuvoi tutustumaan omaan alapäähän. Sitä kyllä olen tehnyt varmaan enemmän kuin koskaan ennen elämässäni. Mutta mitä se auttaa, kun ei sieltä löydy enää mitään mielihyväpistetiä.
Tuntuu että tänne mielipiteisiinkin saa tulla vaan positiivisia asioita ketomaan. Heti jos jotain negatiivista sanoo niin lauma onnen potkimia menestystarinoita tulee potkimaan maan rakoon. Iso kiitos teille kahdelle ketjussa kirjoittaneelle, jotka olette yrittäneet saada minua pois tästä epätoivon suosta.
En ymmärrä mitä ihmeen kärkkäyttä se on, jos kertoo miltä itsestä tuntuu. Eihän tässä muuta voikaan kuin yrittää jaksaa odottaa, että tilanne korjaantuu.
Osta vibraattori ja opettele/opetelkaa käyttämään sitä niin lyön vetoa, että niiden räjähtäven orgasmien rinnalla entisen elämäsi orgasmit kalpenevat...
 
Viimeksi muokattu:
Pilalla
Osta vibraattori ja opettele/opetelkaa käyttämään sitä niin lyön vetoa, että niiden räjähtäven orgasmien rinnalla entisen elämäsi orgasmit kalpenevat...
joo, joo. Osta vibra. On meillä montakin. Mutta ei se auta, jos se vibra ei kiihota. Ei sillä saa mitään räjähtäviä orgasmeja. Se on mainosmiesten uskottelua, että joku moottorijyrinä aiheuttaa orgasmin. Jos ei tunnu hyvälle, ei tule orgasmia, vaikka millä hierrät. Noita vibroja kehutaan kyllä aivan liikaa. Tarpeeksi kauan jos sellaisella täristää, ei tunnu enää miltään. puutuu koko alapää.
 
Viimeksi muokattu:
Leikattu
joo, joo. Osta vibra. On meillä montakin. Mutta ei se auta, jos se vibra ei kiihota. Ei sillä saa mitään räjähtäviä orgasmeja. Se on mainosmiesten uskottelua, että joku moottorijyrinä aiheuttaa orgasmin. Jos ei tunnu hyvälle, ei tule orgasmia, vaikka millä hierrät. Noita vibroja kehutaan kyllä aivan liikaa. Tarpeeksi kauan jos sellaisella täristää, ei tunnu enää miltään. puutuu koko alapää.
Kysyit aiemmin, millaista dildoa suosittelisin, ja olin siihen tulossa vastaamaan. (Itselläni oli aiemmin sellaisia helposti taipuvia jellysauvoja, jotka olivat niitä parhaita, mutta en ole enää pitkään aikaan niitä nähnyt. Jellyjä toki, mutta en niitä nimenomaisia.
Nyt dildoni virkaa toimittaa RFSU:n silikonisauva, johon en ole tyytyväinen, joten tilasin G-pistesauvan. Saas nähdä, mitä se sanoo. Tai mitä minä sanon).

Mutta sitten huomasin tuon uuden tekstisi.. Niin piditkö dildoista ennen leikkausta vai onko makusi niihin mennyt vasta leikkauksen jälkeen?
Minusta ne on aina tuntuneet todella hyvältä, varsinkin ne pehmeää materiaalia olevat jellyt, joita voi taivutella mielensä mukaan. Siinäkin on eroa, missä kohtaa sauvaa varsinainen vibraattori on: mitä lähempänä tyveä, sitä pienempi nautinto. Parhaissa sauvoissa värinä kulkee koko pituudelta.
Sinuna koittaisin vielä sitä G-pistesauvaa. Sillä tavalla uteliaalla asenteella ja likaisella mielikuvituksella.
 
Viimeksi muokattu:
Pilalla
Kysyit aiemmin, millaista dildoa suosittelisin, ja olin siihen tulossa vastaamaan. (Itselläni oli aiemmin sellaisia helposti taipuvia jellysauvoja, jotka olivat niitä parhaita, mutta en ole enää pitkään aikaan niitä nähnyt. Jellyjä toki, mutta en niitä nimenomaisia.
Nyt dildoni virkaa toimittaa RFSU:n silikonisauva, johon en ole tyytyväinen, joten tilasin G-pistesauvan. Saas nähdä, mitä se sanoo. Tai mitä minä sanon).

Mutta sitten huomasin tuon uuden tekstisi.. Niin piditkö dildoista ennen leikkausta vai onko makusi niihin mennyt vasta leikkauksen jälkeen?
Minusta ne on aina tuntuneet todella hyvältä, varsinkin ne pehmeää materiaalia olevat jellyt, joita voi taivutella mielensä mukaan. Siinäkin on eroa, missä kohtaa sauvaa varsinainen vibraattori on: mitä lähempänä tyveä, sitä pienempi nautinto. Parhaissa sauvoissa värinä kulkee koko pituudelta.
Sinuna koittaisin vielä sitä G-pistesauvaa. Sillä tavalla uteliaalla asenteella ja likaisella mielikuvituksella.
jaa-a, ehkä olen sitten törmännyt näihin huonoihin versioihin. Jotenkin tuntuu aina siltä, että ennen sormet puutuu kuin mitään tapahtuu alakerrassa. Ärsyttää etsiä sellaisia leluja, joista jotain iloa okeasti olisi. Ei tosiaan auta, jos moottori on jossain sauvan tyvessä ja loppupätkä on aivan "eloton".
Emme hirveästi ole sauvaleikkejä kyllä harrastelleet ennen leikkaustakaan, koska olen aina saanut orgasmini tosi helposti. Tosin parhaat ravit on olleet niin, että minä olen päällä. Nyt sekään ei jotenkin onnistu, sillä eihän siellä pohjassa totisesti tunnu juuri millekään.Tuntuu etten löydä mistään kohdasta emätäntä enää mitään herkkupisteitä. Pelkkä klotoriksen hinkkaus ei kyllä johda mihinkään, vai onko sekin pään sisäistä, että hermorakenteet on menneet niin solmuun, että mulla ei toimi enää kuin rakko ja suoli. Voin kyllä puristella loputtomiin kalua sisälläni, muttei se tunnu auttavan
 
Viimeksi muokattu:
Kaksi asiaa kuntoon
jaa-a, ehkä olen sitten törmännyt näihin huonoihin versioihin. Jotenkin tuntuu aina siltä, että ennen sormet puutuu kuin mitään tapahtuu alakerrassa. Ärsyttää etsiä sellaisia leluja, joista jotain iloa okeasti olisi. Ei tosiaan auta, jos moottori on jossain sauvan tyvessä ja loppupätkä on aivan "eloton".
Emme hirveästi ole sauvaleikkejä kyllä harrastelleet ennen leikkaustakaan, koska olen aina saanut orgasmini tosi helposti. Tosin parhaat ravit on olleet niin, että minä olen päällä. Nyt sekään ei jotenkin onnistu, sillä eihän siellä pohjassa totisesti tunnu juuri millekään.Tuntuu etten löydä mistään kohdasta emätäntä enää mitään herkkupisteitä. Pelkkä klotoriksen hinkkaus ei kyllä johda mihinkään, vai onko sekin pään sisäistä, että hermorakenteet on menneet niin solmuun, että mulla ei toimi enää kuin rakko ja suoli. Voin kyllä puristella loputtomiin kalua sisälläni, muttei se tunnu auttavan
Ensinnäkin hanki kunnon dildo; kaalimato on mielestäni paras. Kallis hinnaltaan, säädettävä, hygieninen ja tehokas. Toiseksi oletko saanut leikkauksen jälkeen hormonilääkityksen?
 
Viimeksi muokattu:
Pilalla
Ensinnäkin hanki kunnon dildo; kaalimato on mielestäni paras. Kallis hinnaltaan, säädettävä, hygieninen ja tehokas. Toiseksi oletko saanut leikkauksen jälkeen hormonilääkityksen?
estrena-geeli käytössä. ja kyllä olen noihin just mukamas kalliimpiin ja parempiin dildoihin satsannut. On jos millaista eri sykettä. sitä sykettä ei vain tunnu minuun siirtyvän vaikka miten etsii.
 
Viimeksi muokattu:
mielensäpahoittajatar
Eli jos kohdunpoisto ei ole pilannut sinun elämääsi, ei kannata edes kommentoida näitä kirjoituksia. Ole onnellinen jos sinulla on asiat hyvin.

kohdunpoisto ja seksi
Toivoisin suoraan kysymykseen suoran vastauksen: tunteeko mies mitään muutosta, jos kohtu poistetaan. Kiitos jos kerrotte kokemuksianne. Lääkäri ei oikein vastannut.

^ tämä taisi olla alkuperäinen kysymys. siinä eii siis eritelty, kuka saa vastata kuka ei. kysyttiin suoraa vastausta suoraan kysymykseen, mutta vain sellaiset vastaukset käyvät, joissa vastataan, että "kyllä ei tunnu minustakaan enää miltään mikään".
 
Viimeksi muokattu:
Kohduton
Nimimerkille "Mielensä pahoittajatar". Omasta kokemuksesta tai siis mieheni kokemuksesta voin sanoa, että hänestä tuntuu nyt kohdun poiston jälkeen paremmalta. (munasarjat on minulla vielä tallella). Jotenkin ajatus vaan kiihottaa häntä nyt enemmän... Aloiteltiin rakastelu varovasti leikkauksen (alakautta) jälkeen eikä odoteltukkaan mitään järistyttäviä orgasmi-kokemuksia heti eka kerralla. Eka kerta oli 3 viikkoa leikkauksesta. Mutta jo seuraavalla kerrralla pystyin itse heittäytymään rakastelun vietäväksi ja antaa orgasmin ravistella läpi koko kehon.

Itselläni oli kova pelko ennen leikkausta tunnenko itseni enää naiseksi kun kohtu puuttuu. Mutta se tunne ei tullut enää leikkauksen jälkeen, vaan tunsin itseni jotenkin seksikkäämmäksi kuin aikaisemmin. Luin kaikenmoisia kauhutarinoita leikkauksen seurauksista, mutta omaltakohdaltani totesin ne huuhaaksi.

Se että hoitohenkilökunta ei pysyt kaikkiin kysymyksiin vastaamaan, johtuu varmasti siitä että jokainen kokee asiat niin eritavalla. Niinkuin on tälläkin palstalla saatu lukea, mielipiteitä ja kokemuksia on joka lähtöön.

Itsekkin tulen tänne aina lukemaan palstaa, jos voisin omilla kokemuksillani jonkin epätietoisuutta ja epävarmuutta helpottaa. Ja toinen syy miksi tulen aina tsekkaamaan... Odottelen innolla milloin nimimerkki "Pilalla" tulee iloisena kirjoittamaan että nyt sain asiat natsaamaan ja homma pelaa. Jotenkin vaan tiedän, että se tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Kunhan saat päällesi asian selvitettyä! Mutta ei mitään paineita...täällä jaksetaan odotella!
 
positiivi
tästä ketjusta kyllä käy ilmi sellainenkin asia, että jos ihmiselle tulee kohdnpoistosta ongelmia, jotka ei veitselläkorjaannu, sitä saa näköjään olla ika yksinään ongelmineen. Hoitopuolelta ei ilmeisestikään ainakaan mitään apua näytä saavan. Tällä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta mahdollisia ongelmia ei myöskään joko haluta myöntää tai sitten keskiverrosta poikkeava leimataan luuseriksi.
Hei minua ärsytti sanomasi "mahdollisia ongelmia ei haluta myöntää" ei minulle ainakaan ole kohdun poistosta mitään ongelmia tullut, mitä minun pitäisi myöntää? Leikkaus oli yksi elämäni parhaista ratkaisuista ja seksielämä on loistavaa. Mistäs minä keksisin sen ongelman?No, ennen en jaksanut tehdä mitään, kun jatkuvasti oli vuotoa ja huono hemoglobiini, nykyisin on toista. Tuntuu, että leimataan valehtelijaksi jos asiat ovat menneet hyvin. Valitettavasti yksityispuolella tapahtuvat kohdunpoistot onnistuvat useimmiten paremmin ja leikkaava lääkäri pitää myös jälkihoidosta huolen (näin meillä päin keskisessä Suomessa).
 
Viimeksi muokattu:
Totuus esiin
Hei minua ärsytti sanomasi "mahdollisia ongelmia ei haluta myöntää" ei minulle ainakaan ole kohdun poistosta mitään ongelmia tullut, mitä minun pitäisi myöntää? Leikkaus oli yksi elämäni parhaista ratkaisuista ja seksielämä on loistavaa. Mistäs minä keksisin sen ongelman?No, ennen en jaksanut tehdä mitään, kun jatkuvasti oli vuotoa ja huono hemoglobiini, nykyisin on toista. Tuntuu, että leimataan valehtelijaksi jos asiat ovat menneet hyvin. Valitettavasti yksityispuolella tapahtuvat kohdunpoistot onnistuvat useimmiten paremmin ja leikkaava lääkäri pitää myös jälkihoidosta huolen (näin meillä päin keskisessä Suomessa).
yksityisellä puolella kyllä leikataan, pidetään huolta, mutta mutta... jos ongelmia tulee, ne korjataan lähes poikkeuksetta julkisella puolella. Yksityisklinikoilla ei ole monesti edes tiloja tai mahdollisuuksia korjata virheitä, vaan ne kaatuvat kaikki meidän muiden veronmaksajien niskaan julkiselle puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Pilalla
Nimimerkille "Mielensä pahoittajatar". Omasta kokemuksesta tai siis mieheni kokemuksesta voin sanoa, että hänestä tuntuu nyt kohdun poiston jälkeen paremmalta. (munasarjat on minulla vielä tallella). Jotenkin ajatus vaan kiihottaa häntä nyt enemmän... Aloiteltiin rakastelu varovasti leikkauksen (alakautta) jälkeen eikä odoteltukkaan mitään järistyttäviä orgasmi-kokemuksia heti eka kerralla. Eka kerta oli 3 viikkoa leikkauksesta. Mutta jo seuraavalla kerrralla pystyin itse heittäytymään rakastelun vietäväksi ja antaa orgasmin ravistella läpi koko kehon.

Itselläni oli kova pelko ennen leikkausta tunnenko itseni enää naiseksi kun kohtu puuttuu. Mutta se tunne ei tullut enää leikkauksen jälkeen, vaan tunsin itseni jotenkin seksikkäämmäksi kuin aikaisemmin. Luin kaikenmoisia kauhutarinoita leikkauksen seurauksista, mutta omaltakohdaltani totesin ne huuhaaksi.

Se että hoitohenkilökunta ei pysyt kaikkiin kysymyksiin vastaamaan, johtuu varmasti siitä että jokainen kokee asiat niin eritavalla. Niinkuin on tälläkin palstalla saatu lukea, mielipiteitä ja kokemuksia on joka lähtöön.

Itsekkin tulen tänne aina lukemaan palstaa, jos voisin omilla kokemuksillani jonkin epätietoisuutta ja epävarmuutta helpottaa. Ja toinen syy miksi tulen aina tsekkaamaan... Odottelen innolla milloin nimimerkki "Pilalla" tulee iloisena kirjoittamaan että nyt sain asiat natsaamaan ja homma pelaa. Jotenkin vaan tiedän, että se tapahtuu ennemmin tai myöhemmin. Kunhan saat päällesi asian selvitettyä! Mutta ei mitään paineita...täällä jaksetaan odotella!
Voi kumpa noin kävisikin. On vain ollut elämäni pisin ja ankein vuosi tämä leikkauksen jälkeinen. Fyysinen kuntohan on tottakai parempi kuin aikoihin, kun jaksaa ja pystyy harrastamaan lajia kuin lajia. jotenkin vain tuntuu, että heti, kun pysähtyy eikä ole mitään ns "maallista" tekeillä, ajatukset karkaa näihin ongelmakohtiin.
Ite vielä kuulun niihin ihmisiin, jotka harrastaa mielellään niin ilta- kuin aamuseksiä. Tuolla aiemmin oli unitutkimuksesta, että naiset valvoo seksin jälkeen, kun ei saa orgasmia. Nyt uskon tuon kyllä täysin, sillä aiemmin meillä olin kyllä minä se, joka nukahti pian hyvän seksin jälkeen. Nyt en nukahda, koska orgasmi jää tulematta ja en pääse rentoutumaan.
Olen myös mietiskellyt mielessäni, mitä ne pariskunnat tekee vapaa-aikanaan, joilla ei seksielämä kukoista? Istuvat tietokoneella? kyllä tämäkin on aika köyhä harrastus, jos pääasiaksi suhteessa tulee.Kyllähän sitä varmaan voi päivänsä täyttää kaikenmaailman harrastuksilla ja yrittää unohtaa koko seksin ja yhteiselo olisi vain kuin sisko ja veli. Nyt vaan tuntuu aika inhottavalta, kun varmaan mieskin muistaisi yhtä hyvin kuin itsekin, millaista elämä oli ennen kohtalokasta veitsenviiltoa.
Kyllä taas masentaa, kun katson mitä kirjoitan. Yritän siitä huolimatta edelleen elää kuin mitään ei olisi vinossa.
Jos lähtee tuohon sauvahommaan, se on kuin välineurheilua. Niitä on niin tuhottojan paljon erilaisia, että kun en ole miljonääri, tuntuu hirveältä, että joutuu mahdollisesti tuhansia euroja satsaamaan kokeiluihin, eikä ole varmaa toimiiko sauvoista mikään minun kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
kohduton muttei lohduton
Ennen leikkausta -09 kohtuni painoi myoomineen 800 g,infernaaliset verenvuodot jne...
Pääsin niin sanotusti elämän jatkoajalle.Olkaa siis kiitollisia te kaikki kohdulliset ja
kohduttomat elämän ainutkertaisesta lahjasta tuonne yläkertaan päin,PISTE
 
Yrittäkää välttää!
Jos lähes kaikki nautintokyky on jäänyt leikkauspöydälle, hermot vissiinkin täysin katkenneet - niin onko kenenkään tilanne parantunut myöhemmin ja miten?

Voiko sinkku enää hankkia parisuhdetta ja miten on, joutuuko ns. "teeskentelemään" - kun sellainen tuskin toimii pidemmän päälle? Miten miehet suhtautuneet asiaan? Taitaa aseksuaalin/impotentin kumppanin etsiminenkin oikein etsimällä olla vaikeaa ja etenkin, jos ei itse ole vanha.



Nautintokyvyn ja lapsensaannin menetyksen lisäksi suurena avoleikkauksena tehtynä tuhoaa myös liikunnan harrastamisen iloa ja kykyä, kyseessä kuitenkin myös lantion tukirakenne + ruma leikkaushaava estää vatsan paljastamisen julkisesti.



Yrittäkää välttää kohdunpoisto viimeiseen asti, jos vain mahdollista!

- lääkärit valehtelevat, ettei vaikuta mihinkään - siis ainakin jos kyse suuremmasta operaatiosta, avoleikkauksesta, esim. kasvainten takia. On järkyttävää, kun ei kerrota etukäteen kaikesta, mitä kohdunpoistosta seuraa. Googlatkaa ihmisten kokemuksia mielummin, etenkin niiden, joilla seuraukset tuhoisat.

Kaikki asiaa koskevat tutkimuksetkin tehty vanhoilla naisilla, joten eivät todellakaan luotettavia, sillä tuskin jotkut ylipainoiset jenkkivanhukset, jotka olleet 40 vuotta aviossa juuri enää miettivät orgasmeja, miehilläänkin taatusti jo erektio-ongelmia. Leikkaukseen tyytyväiset yleensäkin lähinnä niitä, joilla on ollut aivan valtavia vaivoja, tosin leikkauksissakin on eroja sekä tavoissa, että leikkauksen laajuudessa sen syistä johtuen. Lisäksi muualla kohdunpoistoja tehdään yleensä vain painavasta syystä, mutta Suomessa paljon ja lepsusti.
 
vierailija
Kumpi sitten on tärkeämpää se että pysyy ylipäätään elossa tai että pitää nauttia orgasmeista?
Jos on jo kasvain tai syöpä joka voi viedä kenties hengenkin niin senkö vaihdat orgasmeihin?
Aika outo mielipide,itse kyllä pidän terveyttä ja elossa oloa parempana vaihtoehtona
 
Jonzuu
Heissan, mulla poistettiin viikko takaperin kohtu ja molemmat munasarjat vaikean endometrioosin takia . Netistä hakenut tietoa ja mua pelottaa kaikki. Hyvä seksielämä ollu ja oon ollu seksuaalisesti hyvinkin halukas ja aktiivinen. Orgasmi herkkä oon ollu aina. Tosin nyt en tiedä oonko enää ja siks pelottaa todella paljon. Hormonikorvaus hoito alkaa nyt juhannuksen jälkeen. Leikkaus tehtiin tähystyksenä ja kaikki oli sujunu hyvin, no oli taitava kirurgi. Mutta, silti pelkään, että jos en tunnekaan enää seksin aikana mitään. Voiko siltikin tärkeitä hermoja mennä poikki vaikka leikkaus menny hyvin? Eli tuunko tunnottomaks montuks jota vaivaa sahara efekti? Hitto mä saan hermoromahduksen tässä näitten kysymysten kanssa . Oon 32-vuotias nainen, yks tytär ja aviomies. Mun kivut vei kyllä haluja paljonkin, kun endometrioosi jylläs, invalidisoi mut täysin ja en ikinä enää halua tuollasta kipu helvettiä kokea, Karsin 8-vuotta kroonisista kivuista jotka oli lamauttavia. Tää on niin uus tilanne, kaipais tietoo, lohtua ja tukea, kun kaikki pelottaa ja ahdistaa.
 

Yhteistyössä