Kohdunsuu auki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Carlona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Carlona

Vieras
Sama viesti on tuolla odotuspuolella, mut jos täältä tulisi enemmän vastauksia.

Minulla todettiin kolme päivää sitten kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Tarkoittaako tämä, et olisin auki 2 cm:ä? Miksi välillä puhutaan sormista ja välillä senteistä?

Olisin vielä kysynyt, et jos muilla on ollu vastaavaan avautumista niin miten pitkään on menny synnytykseen ja miten synnytys on lähtenyt käyntiin? Mulla veristä tulppaa on tullu jo paljon ulos. Kiitos!

millä viikoilla olet? supisteleeko? laittoiko lääkäri sinut sairaslomalle tai vuodelepoon? sanottiinko mitään kohdunkaulan pituudesta tai laskeutumisesta?

nämä vaikuttavat myös paljon. toki hyvin erilaisilla tavoilla voi mennä vaikka tilanne olisi miten. itselläni oli viime raskaudessa sama.

Mä olen jo ihan lopussa, rv 39+3. Tahallaan lääkäri ärsytti kohdunsuuta, et alkaisi synnytys. Sen jälkeen tullut veristä limatulppaa melko paljon. Ennen ärsytystä olin kahdelle sormelle auki, siitä on kolme päivää joten voin olla jo enemmän. Paikat ovat pehminneet.

Mä vaan ihmettelen, että jos on paikat kahdelle sormelle auki niin eikö se ole aika paljon. Miksi mitään ei tapahdu? Tai supistelee, mutta ei kauheen pontevasti. Luulis et vedet menisi tai jotain.

mä kyllä luulen, et sulla on lähtö tosi lähellä!
Mulla on kans kohdun ulkosuu 2cm auki (sisäsuu 1cm), mut en oikee tiiä et onko tuo valkonen lima sitä limatulppaa vai muuta..ku kahessa aiemmassa synnytyksessä limatulppa on mullaki ollu verensekaista. Nii, siis mulla ainaki tuli limatulpat ekalta ja tokalta vasta sairaalassa ku synnytys oli jo käynnis, mut mulle on ainaki sanottu et parin vrk:n sisäl limatulpan irtoamisesta synnytys yleensä käynnistyy.
Itelläki on sellanen olo et on lähtö lähellä nyt, ku aiemmin oon ollu sairaalas jo melkein näillä senteillä..

Ja siitä montako senttiä on auki...
mun mielestä se on kätilön arvio sormenleveyden perusteella (sormenleveyshän ei yleensä oo vain 1cm:ä). Kokeneempi kätilö osaa jo aika hyvin siittä arvioida...siis et jos sin kohdunsuulle menee 2 sormea ja sormi on 1,5cm, ni ois 3cm auki...näin MINÄ olen ajatellu ja käsittäny, korjatkaa jos meni mönkään
Minulla nimittäin synnytyspapereissa lukee ensin et eka olis kohdunsuu ollu 4cm:ä auki, ja seuraavan kerran eri ihmisen tutkiessa vain 3cm:ä :o

Yhteistyössä