Kohdunulkoinen raskaus, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lievät kivut ja rusehtava vuoto alkoi kohta positiivisen testi tekemisen jälkeen...pikkuhiljaa kivut lisääntyivät ja viikolla 6-7 jouduttiin leikkaamaan :( Neljä hyvää raskautta sen jälkeen!

terveyskirjastosta ei apua. Mulla on hormonikierukka. Kuukautisia ei ole ollut kuuteen vuoteen, nyt muutaman kuukauden silloin tällöin tihkutellut. Papa otettiin, joka ok. Raskaustestiä ei tehty, just tilasin sen netistä. Rintoja aristanut useamman viikon ja turvottaa. Tosin pahoinvointia ei ole, kuten muissa raskauksissani oli. Nyt kaksi päivää pistelee ja viiltää vatsaa sekä selkää ja hartioita. Tänään pistely/viiltely ulottunut pitkin jalkoja varpaisiin asti. Myös alapäässä tätä ihmeellistä pistelyä ajoittain.

Eka ku ei oireillut mitenkään ennen kuin tasan rv8 alkoi turvotus olotila ja sellainen menkkamainen kipu. Muutamassa tunnissa yltyi kipu ja etenkin pallean kohdalla oli suurta paineen tunnetta. Siinä vaiheessa kun hartiaa alkoi pistämään, tajusin pelin selväksi ja lähdettiin ensiapuun. Torvi oli räjähtänyt ja leikkaukseen välittömästi.
Toinen ku alkoi oireilla n. rv6 jomotuksen tunteena terveen munatorven puolella. Ei kipua. Pientä ruskeata tuhruvuotoa oli tullut pari pv ennen sitä. Varulta näytille ja siellähän se alkio oli torvessa. Leikkuriin (olin ulkomailla, Suomessa kait herkästi lähtevät eka lääkkeellisesti kokeilemaan. Vai? ), torvi auki ja alkio veks. Ei juurikaan kipuja missään vaiheessa.

Lisäyksenä vielä, että tuossa ekassa ku:ssa, jossa torvi kerkesi räjähtämään, kivut oli todella kovat. Olin yltäpäältä hiessä ja ennen nukutusaineen saantia minä, kuolemanpelkoinen ihminen, en välittänyt siitä heräänkö nukutuksesta, pääasia oli, että tainnuttivat kivun pois.