kohdunulkoinen vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
mulla pitäis menkat alkaa tässä muutaman päivän sisään.

Raskausoireita, vuotoa ei ole.

Mutta mun särkee niin paljon vasempaan munasarjaan. Tunnistan sen koska endon takia ovulaatio on yhtä tuskaa. Eikä mua ole ikinä tälleen sattunu ku pitäis menkat alkaa.

Ja ehkäisynä on kondomi.

Mulla oli kans kovia kipuja munasarjoissa ja kun menin lääkäriin se totesi niiden tulehtuneen. kipu oli lopussa jo sietämätöntä. mene lääkäriin siis, siellä ne selviää. jos tulehtunut, voi hoitamattomana levitä kohtuun asti ja saada vahinkoa aikaan! Ota kipuun buranaa tms. tulehduskipu lääkettä, auttaa paremmin kuin parasetamoli.

Voisko olla kysta? Mulla kohdunulkoisessa raskaudessa vatsakipu oli menkkakivuista poiketen sellaista tärinäkipua, eli esim. autossa istuessa sattui erityisesti ja muissa samankaltaisissa liikkeissä.
Mulla oli myös niukkaa vuotoa ja kova hartiapistos (koska verta vuosi koko ajan vatsaonteloon ja sitä kautta heijasti kivun olkapäähän).

Seuraile tilannetta, mutta pelkästään toispuoleisesta kivusta en niin huolestuisi, ellei sitten kovene koko ajan ja/tai tule muita oireita lisäksi.

Anteeksi, luin viestisi huolimattomasti. Jos kipu tosiaan on kovaa, niin odottelisin max sen pari päivää, kunnes menkat alkaa ja viimeistään sitten lääkäriin. Ja vaikka heti, jos siltä tuntuu! Turhaan ei kannata kärsiä.

kipu ei ole koventunut 2 päivään. Koko ajan pistää, esim kyykistely ja pissalla käynti tekee tiukkaa ku sattuu. Siis pissaaminen ei kirvele kuten vti:ssa, vaan se ponnistaminen sattuu. Kttelen yön yli ja meen lääkärin sit.

Mut voiko ku tuntua vielä vaikka menkat ei oo ns edes myöhässä?

Yhteistyössä