Kohdunulkoisen jälkivuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lizard
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lizard

Jäsen
26.07.2007
285
0
16
Te kenellä on ollut sen verran pitkälle edennyt kohdunulkoinen, että on munatorvi kerinnyt räjähtämään ja täten jouduttu poistamaan vallan kokonaan. Kauanko teillä kesti jälkivuoto ja minkä tyyppistä se oli?

Itselläni parina ekana päivänä ei tullut kuin pari rusehtavaa tippaa siteeseen, tänään on kuitenkin vuoto lisääntynyt muistuttamaan kuukautisvuotoa (hieman niukempaa kuitenkin) ja mukana on ollut pieniä hyytymiäkin. Mielessä kävi käydä näyttäytymässä polilla, mutta toisaalta en sitten kuitenkaan tahtoisi hysterisoida tätä asiaa. Hysterioin sitten täällä...

Mitenkäs nuo kivut, kuinka pian ne ovat hellittäneet? Minulla oli ehtinyt valua reilut pari litraa verta tuonne vatsan puolelle ja ilmeisesti operaatio oli kehoa kiitettävästi rasittava, mutta olen silti yllättynyt siitä, että edelleen joudun pinnistelemään, jotta onnistun kävelemään suorassa ja särkylääkkeitä on otettava säännöllisin väliajoin. Ymmärsin lääkärin puheista, että tässä vaiheessa on vielä kipuja, mutta jotta kuinka pitkään ovat kestäneet teillä muilla vastaavassa tilanteessa olevilla?

Ennen tätä kohdunulkoista olen läpikäynyt yhden kaavinnan 13.viikolla ja neljä varhaista keskenmenoa ja kaikki nuo keskenmenot ja kaavinnan jälkeinen aika ovat olleet kivuttomia. Siksi olen hitusen ihmeissäni tästä kivun määrästä.

Kiitokset vastauksista jo näin etukäteen!

Mulla ehti vasen munajohdin revetä ja vuosin vatsaonteloon myös n. 2 litraa, ja kiire olikin jo sitten leikkaussaliin.
Mulla jälkivuoto alkoi vasta 7 päivää leikkauksen jälkeen, tuli kaikki se vanha veri pois. Vuosin aika rajusti 2 eka päivää, sit loppu oli tihkuttelua.
Mä olin 2 viikkoa sairaslomalla, ja sit palasin töihini, mikä on fyysisesti rasittavaa. Ja olisin kyllä tarvinnu vielä kolmannen viikon saikkua, en vielä 3.viikon aikana pystyny juurikaan kumartelemaan, enkä nostelemaan mitään raskaampaa. Sen 3. viikon aikana mä taisin vähentää särkylääkkeitä.
3. saikkuloma-viikko olisi ollu muutenkin paikallaan, mä olin niin järkyttyny koko tapahtumasta, etten osannu keskittyä vielä töihini ollenkaan, vaan pävät meni "vaan jotenki."
Kokemus oli mulle äärimmäisen raskas, enkä ikinä unohda niitä pieniä sydänääniä, mitkä sieltä mahasta ultralla kuulu. Mulla oli nimittäin niin, että alkio oli elossa, mut se vaan oli juminu väärään paikkaan kiinni.
Että näin meillä. :/

Sinulla oli siis astetta inhottavampi tuo homma, kun sait kuulla ne sydänäänetkin! Olen erittäin pahoillani teidänkin puolesta!
Minulla rupesi kivut yltymään sen verran, että jouduin takaisin osastolle. Jotakin pientä tulehduksen tynkää ilmeisesti ja antibioottikuurin sain. Kivut ovat vähentyneet moninkertaisesti nyt kun kolmas päivä lääkekuuria on menossa. Minä sain myös kaksi viikkoa sairaslomaa ja ensi maanantaina olisi tarkoitus mennä töihin. Hyvä tietää, että vielä silloinkin saattaa kivistellä vatsasta. En sitten ihmettele asiaa.

Kaikkea hyvää sinulle LT82 :flower:

Yhteistyössä