Kohdunulkoisesta kaivataan tietoja/kokemuksia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄssÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄssÄ

Vieras
2.11.06 rv 5+ alkoi tiputtelu/pyyhkyvuoto, tuolloin jo tiesin ettei toivoa enää ole... 5.11.06 ultrassa ei näkynyt mitään HCG kuitenkin matala 105. Kontrolli 10.11.06 arvo oli noussut vain vähäsen= 135. Lääkäri tulkkasi ettei normaali raskaus ole mahdollinen. =(

12.11.06 rv 6+ alkoi supistamaan kipeästi ja niukkojen menkkojen kaltainen vuoto alkoi. Nyt 3. pvä vuotoa menossa ja ajattelin jo HCG:n varmasti laskeneen, mutta se onkin TAAS noussut nyt se on 165 (?!?!). Kivut eivät ole lisääntyneet/ muuttuneet.

Kohdunulkoinen raskaus ei ole vielä kokonaan poissuljettu, mutta luulisi noiden HCG- arvojen olevan korkeammat, jos raskaus jatkuisi ulkoisesti ( ? ). Kysynkin nyt kokemuksia teiltä jotka ovat KU kokeneet.

Voiko kohdunulkoinen raskaus keskeytyä itsekseen?, tarvitaanko aina sytostaatti-pistoksia?
Millaisa HCG arvoja on KU ollut, kuinka ne on laskenut?

Olen yrittänyt etsiä netistä kaikkea mahdollista tietoa... pää hajoaa kohta... auttakee

Nuo HCG arvot viittaa minusta enemmin siihen ettei kohdusta ole vielä vuotanut kaikki raskauteen liittyvä pois. esim itselläni HCG pysyi kuusi viikkoa noissa lukemissa heitellen ylös ja alas.
Lääkäri selitti että kohdussa on vielä toimivaa raskauteen liittyvää kudosta. Joskus se poistuu sitten itsestään, joskus joudutaan kaavintaan ja Joitakin lääkkeitäkin on jolla sitä vuotoa saadaan runsaammaksi ja kohtu tyhjäksi. esim primolut.
KU.sta ei minulla ole tietoa mutta muistan lukeneeni jostain että HCG-arvot olis siinä suurinpiirtein yhtä korkealla kuin normi raskaudessa.

Hei ÄssÄ

en tiedä kuinka fiksua ja netiketin mukaista on ohjata keskustelupalstalta toiselle. Mutta Käyppä www.helistin.fi -sivuston keskustelussa raskaus-odotus --- siellä näytti olevan juttua noista kohdun ulkopuolisista ...

kiitoksia molemmalle vastaajalle, olen kyllä noilla (varmaan ihan kaikilla mahd.) sivuilla aikaani viettänyt... Nyt taitaa häröilyt riittää... eipä tää tilanne taida murehtimalla parantua, menee enämpi vaan sekasin jo valmiiks härö-pää =)
Ei auta muu kun kiltisti vaan odottaa seur. labra-aikaa. kaippa roppa ilmottaa jos jotain on vialla...

Uusimmat

Yhteistyössä