kohdunulkopuolinen??:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mary866
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mary866

Jäsen
16.01.2013
71
0
6
turku
Heippa ihmiset!

Mul ois aika huono tilanne ja oisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi tähä
Sanoa jotain,
Elikkäs mulla alko viimeks menkat 28.3, mul on todella säännölliset menkat
Ja laskemien mukaan mun menkat oisi pitäny alkaa nyt torstaina,
Torstaina tein 3raskaustestiä ja kaikki oli plussa, mahtavaa uutinen tietysti ku ollaa ni pitkään yritetty. Eli viikkoja mul olis nyt joku 4+3, eilen kummiski mul oli koko päivän menkkakipuja, koko alavatta sattus ja se veti ala selkään verta ei sentää oo tullu missää vaihees. Menin lääkäriin ne otti verikokeek ja katto ultralla, ultrassa ei näkyny mitään, kohdussa oli vaa paksentunu ilmakalvoo, verikoe näytti plussaa ja hormoonitaso tosi alhainen.
Lääkäri käski mut tiistaina takaisin.

Onko mahdollista et kohdussa ei näy mitään ku viikkoja niin vähä??
Vai onko se sit vaa voiko silti olla ulkoinen? Mul on pientä kipuja nyttenki, mut aloin miettii et en oo kolmeen päivän käyny kakalla, et jospa kivut johtuu siitä et on painetta jne. ;( me ollaa niii rikki! Mul ollu nämä kahta päivä yhtä helvettiä.
En ynmärrä miks piti käydä näin:(

Paljonko se sinun HCG arvosi oli? Ei näillä viikoilla välttämättä näy vielä mitään, vaikka olisikin kohdussa.5-6-7+ alkaa sit jo jotain näkyä. Varmaan seuraavat sinun HCG arvoasi nyt? Onko jo ensi viikolla ultra?

Minulla menossa nyt 4+4 ja täälläkin nippailua mahassa, menkkamaista juilintaa. Tiedän että voi enteillä mitä vaan, mutta senkin tiedän, että normaaliin raskauteen voi liittyä kipuilua (kohtu alkaa kasvaan ja hormooni muutokset tekee sen että elimistö voi reagoida kipuilullla ja juilinnalla. Samoin aineenvaihdunta muuttuu eli suolen hidas toiminta voi tosiaan kipuilla)

Stemppiä sinulle!!!!! Toivottavasti kaikki hyvin!

Itsellä ollut kaksi kertaa kohdunulkoinen ja se on kipu joka ei helpota kun se iskee....

Ei sanonu hcg arvoani. Pyys et kävisin siel huome tai viimeistään tiistaina kokeisiin jne et ne kattoo hcg arvoa uudestaan aattelin jos meen tiistaina vasta niin edes muutama päivä menny ni näkis jotai eroa ehkä, ainaki arvoissa, mut en usko et ultrassa näy viel. Torstaina mul tulee 5viikkoa täytee ni aen jälkeen ehkö vois näkyä.

Mites sun kivut? Ooks sulla koko aja? Ja kui kovat kivut? Ramppaatko vessas ja tuleeko paljo valkovuotoa?
Onko muita oireita?

Mulla ajoittain kuvottavaa oloo, tissit hiuka herkät, pari kolme päivä sit ne oli paljo paisuneempi ja kipeämmät.
Sit on tuo alavatta ku sattuu puolen tunnin välein..sattuu hetkee ja sit mene ohi.

Tuo mahakipu on normaalia alkuraskaudessa. Huikkailen vaan taustalta sillä itelläni oli keskeytynyt keskenmeno helmikuussa, ja sillon ku plussasin ja sen jälkeen, oli menkkamaisia mahakipuja ym. Eikä ultrassa vielä tossa vaiheessa mitään välttis näkyiskään. Jos limakalvo on paksu niin yleensä raskautta tarkoittaa.

Mites sun kivut? Ooks sulla koko aja? Ja kui kovat kivut? Ramppaatko vessas ja tuleeko paljo valkovuotoa?
Onko muita oireita?

Mulla ajoittain kuvottavaa oloo, tissit hiuka herkät, pari kolme päivä sit ne oli paljo paisuneempi ja kipeämmät.
Sit on tuo alavatta ku sattuu puolen tunnin välein..sattuu hetkee ja sit mene ohi.

Mulla kipu välillä poissa, välillä koskee useamman tunnin putkeen. Itse kävin tänään taas verikokeissa ja juuri tässä jännään ja odotan hoitajan soittoa että saan vastauksen paljonko se on.
Sulla ainakin raskausoireita, se on hyvän merkki =)

Kun ite malttais niin menis ens viikolla ultraan.....vaan kun tahtois jo tietää, onko asukki kohdussa vai ei....mutta kun tiedän että tässä vaiheessa siellä oikeasti ei välttämättä näy mitään
(4+5)

Viimeksi muokattu:
mary866 Stemppiä sinulle huomiseen ja kovasti peukutuksia, että kohdun sisältä löytyis pieni elämän alku :heart:

Mulla oli tänään (maanantaina 4+5) ja arvo on tosiaan nousussa, se oli 4960. Huomenna saan tietää saanko jo ensi viikolle ultran. Mulla tänään ollut vihlasukipuja vasemmalla puolella ja tietty heti pelko kuraskaudesta :|

Huomenta! Oho sullaha on tuo korkeella mikä on tosi hyvä juttu! Mullapa oli se todella sit alhaalla lauantaina.

Mul oli eile päiväl kipuja, iltapäiväl oli tosi hyvä olo mut sit illal nii kovat menkkakivut et makasin vaa ja en pystyny liikkuu. Otin lääkkeen ja menin nukkumaan.
Äskö heräsin ni toistaiseks ok, mut pientä kipua on, mut verta ei oo tullu missään vaihees, thank god! Toivotaa et hcg ois noussu ny sit:(

Lääkäris käyty ja arvot oli noussu normi tahtiin, näytti 1200 eli enemmän ku tuplaantunu ja lääkäri näki jotai todella pientä siellä! perjantaina uudestaan tarkastukseen! :)
jei!

Hyvä, hyvä, toivoa on vielä vaikka kuinka :heart: Hienoa että toi sun HCG on noin hyvin noussut! Peukutuksia perjantaille!!!!

No nyt on sit ultrattu minullakin....aamulla alko menkkamainen kipuilu ja vihlonta vasemmalla puolella (sitä oli jo eilenkin), sit veskissä käydessä tuli paperiin verta. Ja sitä oli ihan reilusti. No olin ihan että tää oli sit tässä. No verta ei sen jälkeen esiintynyt, mutta kipuilu jatkui. Pääsin sairaalaan päivystykseen, jossa otettiin taas HCG (en tiedä vielä vastausta). Lääkäri kysyi että olenko varma etten olisi pidemmällä (viikkoa/kahta) raskaana (HCG arvo viittaisi siihen). No sit kerroin millon bongasin ovulaation, sen oireet ja siitä viikko tuli sitä veristä limaa.
No ultrassa löytyi kohdun sisältä jotain, jonka sisällä oli jokin pienen pieni valkoinen (kaksi lääkäriä tutki ja olivat sitä mieltä että olisi ruskuaispussi). Koska viikot niin pienet niin ei näkynyt enempää. Lääkärin mielestä huomenna jo saattais näkyä paremmin. Sain uuden ajan ensi keskiviikolle, jolloin olisi 6+0 ja sillon pitää jo näkyä enemmän. Vasemman puolen munasarjassakin löyty jotain, mutta epäilivät että olisi keltarauhanen, mutta kohdunulkoistakaan ei voi vielä sulkea pois. Arvot viittaa kuulemma kuitenkin kohdunsisäiseen raskauteen. Jos vuotoa vielä tulee tai kivut kovenee, niin sit takas. Hoitaja lupasi vielä ilmoittaa HCG arvon, niin tiedän onko se esim lähtenyt laskuun vuodosta johtuen (verta tuli kerralla ihan reippaasti), niin osaan jo varautua tulevaan....että tällästä....taidan vetää ton nakkipaketin kylmiltään ja mennä pehkuihin.
No ei tosi, kyllä täällä toivoa pidetään yllä ja uskotaan parempaan. Pelottaa vaan jos on taas sekä kohdusa että ulkopuolella raskaudet ja jos kohdunsisäinen epäonnistuu sen takia.

Nyt siis 4+6

P.S Illalla sain tietää että HCG arvo on tänään ollut 8300 eli ainakin nousussa se vielä on....nyt pitää vaan jaksaa odottaa ensi viikkoon ja ultraa

Viimeksi muokattu:
Me ollaa melke yht pitkällä mut sun hcg on noiki paljo enemmä ku mulla?
Mul on kivut loppunu et pitää huome käydä taas verikokees ja sit perjantai sinne lääkäriin.

Mä oon näin viimeisen viikon aikana stressanu tosi tosi paljo eri asioita:( pelkään et jos vauval oiski kaikki hyvin ni tää stressin määrä oisi häneen vaikuttanu tosi paljo:(

Vai oonko viel nii alus et ei tää stressi hänen kehitykseen oo vaikuttanu?
4+6

Olen paljon lukenut tuosta HCG:stä ja se toedellakin tuntuu olevan kovin yksilöllistä. Toisilla paljon, paljon matalemmat ja siitä huolimatta raskaus kehittyy normaalisti, toisilla on voinut olla korkeat ja on silti voinut tulla km. Pääasia tuntuu olevan että arvo lähtee nousemaan eli noin joka toinen päivä tuplaantuu, sitä lääkärit seuraa.

Tuosta stressistä.....mulla oli yksi raskaus, jossa elämäntilanteeni oli aivan kauhea. Koko raskauden stressasin eri asioita sairaan paljon. Laihduin, laihduin ja vaan laihduin, voin erittäin pahoin. Neuvolassa olivat todella huolissaan, miten se kaikki vaikuttaa lapseen. Onneksi raskauden lopussa alkoi vähän ruoka maistumaan ja sain pikkuisen kilojakin, tosin kaikki saamani kilot jäivät synnytyssairaalaan. Lapsi syntyi ja oli erittäin rauhallinen lapsi, ei turhia itkenyt, kitissyt. Neuvolassa sanoivat että on varmaan stressihormoonit niin korkeallaettä on ns. shokkitilassa ja pelottelivat että lapsi voi muuttua itkuherkäksi, kitiseväksi hermoheikoksi. (Sen verta rankkoja asioita koväin läpi raskausaikana, että ei voint olla stressaamatta). No lapsi on vajaa neljä vuotias ja ollut koko ikänsä todella rauhallinen kiltti, terve (on sairastanut koko ikänsä aikana yhden korvatulehduksen),ei ole koskaan turhia itkenyt, yöt nukkunut aina hyvin. Eli vieläkin tässä odotellaan millon ne stressihormoonit oikein laskee ja saamme kiukkupussi äksypussi lapsen :D

Eli tokihan äidilläkin helpompaa kun ei olisi stressiä, mutta elämä on sellaista että koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja miten joutuu stressaamaan. Tietty turha stressi kannattaa jättää unholaan, mutta kyllä se pikkuinen siellä sisällä hyvin voi vaikka äidillä vähän stressiä olisikin.

Toivottavasti saat hyviä uutisia perjantaina, tulehan kertomaan sitten!

Mulla tänään 5+1 ja järkyttävä väsymys vaivaa sekä ellova olo....

Sinulla on miun mielestä tosi hyvin noussut tuo hcg. Itsellä todettiin KU viikolla 7+ ja hcg oli vain vajaa 4000. Miulle ainakin sanottiin, että matala hcg alkuvaiheessa tarkoittaa suuremmalla todennäköisyydellä KU:ta, kuin jos arvot olisi koholla. Mutta näitäkinhän on erilaisia. Toivottavasti saat hyviä uutisia! :hug:

moi!

Mut lääkäri kehus munki hcg:tä ku jos aatella että su oli 440, ja ti oli 1200, niin hän ainaki sanos et normi tahtiin on noussu, ja jopa ultras näkys jotain vaaleta 3,55mm , en sit tie :( toivotaan parasta huome taas verikokeseen ja ultraan, toivon niin et olisi hyviä uutisia!! eli jos pitäisi tuplaantua joka päivä, niin minulla pitäisi olla huomenna mun hcg aika korkeella, noh sitä ootella jännityksellä :(

Hienoa että kaikki oli hyvin :heart: Joko näkyi sydämenlyönnit?
Vähänkö mua jännittää kun sinulla näkynyt noilla HCG lukemilla ja mulla oli lukemat yli 8000 ja ei näkynyt vielä pientä.
No jospas keskiviikkona sit näkyis....

Onko sinulla vielä kontrollia?

moi

ei ne sanos et kaikki on kunnossa et varaat nyt vain aikaa sinne neuvollaan, sydämmen ääniä ne ei kuunellu koska ne on vaa tieks lääkäreitä ne halus vaa tietää että on oiekassa paikassa jne, neuvollassa sitte kuunella sydämmen ääniä :)

Mä toivon niin paljon et sullaki alkais näkymään jo :( sulla hcg kummiski nii korkeel ja mul on noin alhal! :( hitsit, ilmotteletha keskivikkona miten kävi?

Mun viikot on ny vähä sekasin ku omien laskelmien mukaan olisi 5+2 mutta lääkäri arveli koon mukaan 6viikolla en tie sit, se selviää neuvolassa sit ehkä.

Niin no sinähän ole kuudennella viikolla nyt :D (viisi viikkoa on jo täynnä ja kuudes alkanut)
Tuletko tuonne odotuspuolelle tammikuisiin?

Tuota mietinkin että kun sinulla näkynyt jo noin hyvin matalemmilla arvoilla että näinköhän mulla on taas kohdunulkoinen...jännittää paaaaljon

mua sit taas jännittää nii paljon et ku on nii alhal hcg arvot et meneekö kesken :(
Mut älä sä stressaa iha rauhassa odotat keskiviikkoa! toivotaan parasta!
Mustu tunuu et kyl mul taitaa mennä joulukuun loppuun, jos kaikki mene hyvin.

Eilen kävin HCG mittauksessa, oli reilu 50 000 (jos oikein muistan niin 51 000)
Ja tänään ultrattiin. Raskaus löytyi kohdun sisältä ja pienen pienesti näkyi sydämen sykekin :heart::heart::heart:
Nyt voi huokaista siltä osin, että raskaus oikeassa paikassa ja pikkuinen lähtenyt kehittymään :heart:

JEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! IHANAAA!!! :)) huoh tuon hcg määrä!!!!!
mulla ei edelleenkään mitään oireita muuta ku tissit kipeeenä :D missäs mun pahoin vointi viipyy??? semmost ei saisi toivoa, mut se varmistaa ainaki sen et on kaikki hyvin :)

hei mites eka neuvola käynty?? mä nii haluaisin et ne kattois ultralla siel et mite se voi jne, ja kaiken tärkein kui iso hän on jo et saatais oikeat viikot kasaan, koska viime lääkärin mukaa oisin pidemmäl ku mitä ite oon laskenu.
mut kattooko ne siel ultralla?

Yhteistyössä