Kohta -10 kg!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkalla normaalipainoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkalla normaalipainoon

Vieras
Olipa ihanaa käydä puntarilla aamulla, kun paino oli tipahtanut taas reippaasti eilisestä. Enää pikkuisen reilu kilo, ja mä oon karistanut -10kg tästä elopainostani. Aivan mahtava fiilis! :D

Ihan oikeesti tää on kyllä ollut tuskien taival mulle henkisesti. Ei siksi että oisin joutunut taistelemaan syömishimojen kanssa, vaan siksi että mulle on tyypillistä epätasainen painon putoaminen ja mä käyn joka aamu vaa´alla. Mulla saattaa paino jopa nousta tai vähintään jumittaa viikon tai kaksikin, kunnes se sitten tippuu kertarysäyksellä enemmän.

Mutta ihan pian siis eka kymppi selätetty, wuhuu!

• Tykkää
Reactions: Volmiira
Itseasiassa tässä kun katson tuota pudotuskäyrää, niin joka kuukausi ajanjaksolla 15-21. päivä painoa tippuu keskimäärin 1,5kg, ja lopun ajan kuukaudesta se sitten jumittaa samassa tai laskee maks 100-200g. Ihan ihme juttu.

Mä oon jättänyt kaikki einekset ja valmisjutut pois. Samoin viljat ja sokerin. Syön kasviksia ainakin sen 500g päivässä, välillä enemmänkin. Rasvoina käytän hyvälaatuisia rasvoja (oliiviöljy, pähkinät, voi, soijalesitiini, rasvainen kala). Ruoka on ihan perusruokaa, itse tehtyä. Annoskoot on pienentyneet, juon riittävästi vettä päivässä, syön aina kun on nälkä. Olen oppinut huomaamaan, että mieliteon tai "nälän" yllättäessä oikea tunne onkin jano, sillä nuo korjaantuu juomalla kylmää vettä. Liikuntaa yritän aloitella, mutta toistaiseksi se on vielä satunnaista.

Alkuun punnitsin aivan kaiken ja merkkasin kiloklubiin tai vastaaavaan, nyt en ole enää hetkeen sitä tehnyt kun annoskoot on jääneet pysyviksi. Toki saatan edelleen satunnaisesti punnita kaiken mitä lautaselle laitan, jotta säilyy vähän käsitys sopivista kertamääristä esim lihaa.

Mitään en ole periaatteessa itseltäni kuitenkaan kieltänyt, vaan mulla on sopimus itseni kanssa että kaikkea saan syödä. Kuitenkin mietin tarkkaan, haluanko pilata hyvän tulokseni jollain pizzalla, ja toistaiseksi en ole halunnut. Pari kertaa olen syönyt jäätelötuutin -hyvällä omallatunnolla, mutta saanut siitä ikävät vatsanväänteet. Samoin toissailtana söin yhden letun, senkin ihan luvalla, mutta sain loppuillaksi aivan hirveän vesiripulin, joten ei tee mieli kokeilla enää toista kertaa. Ilmeisesti elimistö on tottunut tähän puhtaampaan ruokavalioon, ja protestoi kunnolla sokeria/viljoja.

Hyvät ruokasysteemit sulla!
Tohon kiinnitin huomiota ettet kiellä itseltäsi mitään ruoka-ainetta, vaikket kaikkea syökään. Se on sitten sun oma valinta, mitä syöt tai olet syömättä.

Missä ajassa sen tiputit? ja.mitkä oli alkumitat?:) Itselläni - 8 kg, 7 kg olis vielä normipainoon, mutta sr nyt va on jotenkin ' jumiutunut' nyt, pyörii samoissa lukemissa, kun oli loma, ja paljon kotona oloa jne...haluaisin tass päästää vähän eteenpäin.

Yhteistyössä