Kohta 15-v. ja raskaana(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 15-v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

15-v.

Vieras
Pelkään että oon raskaana, sillä menkat on jonkun neljä-viis päivää myöhässä.
Viimeisen viiden-kuuden kuukauden aikana ne on ollu säännölliset, ja oon aika varma siitä että voisin olla raskaana.

• Mikä raskaustesti on luotettava ?
• Miten kerron äidille jos testi näyttää plussaa?

Oon jo poikkiksellekki tästä puhunu ja yhen kerran oon selvinny pelkällä säikähdyksellä, mut nyt en oo niin varma mitä tuleman pitää...

Auttakaa nuorta hädässä :'(

ja miksi tämmönen mahdollisuus? onko ehkäsyt jääny? (ilmeisesti ei oo eka kerta)
ihan käyt apteekista ostamassa jonkun testin, tai sitten ihan kaupasta halppistestin (vapari? cittari? prisma?) ja jos se näyttää plussaa, nii sä nyt vaan yksinkertasesti joudut kertomaan.. en tie miten, mut joudut. ja jos oot ennenki säikähdyksellä selvinny, nii miks toistaa virhe uudestaan?

pelottaa että kumi oli rikki? siis se ei välttämättä ollu rikki? kipaise koulun terkkarille tai sitten terveyskeskukseen, niin pääset sen testin tekemään ilmaiseksi.. tulokset tulee muutamassa tunnissa.

soita terveyskeskukseen, ja sano et tämmönen mahdollisuus on olemassa, ja haluat päästä raskaustestiin nii sillä se selviää.. tai sit tosiaan haet kaupasta/apteekista.

mitä sen on väliä, kun joka tapauksessa sä niille joudut kertomaan.. -.- ei ton ikänen taida päästä aborttiinkaan ilman vanhemmille ilmoittamista/vanhempien lupaa. (en tie varmaks, saa korjata jos oon väärässä) ja salassa on muksua vähän vaikee odottaa, synnyttää ja kasvattaa..

ja mun äiti ei oo mikään maailman lempein luonteeltaan jos kuulee et oon raskaana ja mun isä saa vähintään sydärin.. mut esim. mulla on vanhemmat eronnu ja asun äidin luona, niin soitetaanko myös mun isälle asiasta vai voidaanko jättää kertomatta ?

siis mä en tiedä miten noi asiat menee.. mutta oletan? että huoltajalle kerrotaan.. en siis oo ollenkaan varma.. ajattelisin näin, koska kyseessä on kuitenkin alaikäinen lapsi. hae nyt vaan se testi, ja mietit jatkoa sitten, jos se edes positiivista näyttää, ettet murehdi turhista..

näin mäkin ajattelen, kun katylina, mut en tie sit miten noi lääkärin vaitiolovelvollisuudet menee, mut eihän niistä kannata tosiaan murehtia ennen, kun oot sen testin tehny, ja jos se ylipäätänsä positiivista näyttää..

Ei, huoltajalle ei kerrota automaattisesti. Alaikäisen asioita ei kerrota huoltajille ellei siihen ole erityistä syytä. Alaikäisellä on oikeus käyttää terveydenhuoltopalveluita ilman, että vanhemmat asiasta tietävät. Abortinkin voi tehdä täysin ilman huoltajien suostumusta tai tietoa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä