kohta 1v5kk vanha poitsu ei kävele

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaah..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaah..

Vieras
huoh kertokaas mulle miten houkuttelisin tota kävelemään..
ryömimään lähti 7kk,konttaamaan 10kk ja melkein samantien nous tukea vasten seisomaan ja kävelly tukia pitkin..taaperokärryn kärryn kans suunnilleen juoksee ja kiipeilee kyl ihan joka paikkaan
ehkä tuo on vaan tavallaan sit niin arka ja harkitseva,yhtä hidas kun isoveikka joka lähti kävelemään 1,5v..
tuo vaan on vielä sen verran isokokoinen et tuntuu et monet kattoo kun kannan noin isoa lasta:D

Mun ystävän lapsi ei kans kävelly ton ikäsenä ja ne yritti kaikkensa et se kävelin, houkutteli kaikella mahdollisella, mut ei lähteny kävelemään. Lopulta muitten kehotuksesta nää vanhemmat anto asian olla, eikä edes puhunu kävelemisestä lapselle ja meni ehkä viikko niin johan poika lähti kävelemään ja juoksemaan heti.

Hei muistan itsekin sen ajan, kun meidän nuorimmainen ei millään meinannut uskaltaa lähteä kävelemään, tuesta irrottautuminen - askel kaksi ja tömps. Sitä kauan harjoiteltiin ja niin vain monien vaiheiden jälkeen tyttö lähti kävelemään heti 1v. 7kk meidän hääpäivänämme eikä sen jälkeen ole pysähtynyt.

Muistan kyllä ne ajat, kun mietin, että ei toi lapsi ole oikeasti normaali, mikä tätä lasta vaivaa, mitä me vanhemmat tehdään väärin. Siis kaikki ajatukset pyöri päässä.
Isoveljensä lähti 10kk.

Meillä tyttö 1v 5kk ja kävelyä vasta opetellaan. Oppi nuo ryömimiset ja konttauksen samaan tahtiin kuin poikasikin, ihan normaalia taitaa olla. Tyttö ajelee mielellään ympäriinsä mopolla ja konttaa isoveljen perässä. Välillä sitten innostuu ja lähtee kävelemään, pääsee ilman tukea vaihtelevalla menestyksellä muutamasta askeleesta useaan metriin. Olen ajatellut että ehkä kävely ei vaan vielä kiinnosta niin kovin, varsinkin kun pitää pysyä veljen mukana.

Vaikka uskon kaiken olevan kunnossa, on tuntunut hassulta kun esikoispoika oppi sujuvasti kävelemään vuoden ikäisenä. Tosin tyttö on puolestaan paljon taitavampi puhumaan, veljensä puhui yhtä hyvin vasta yli kaksivuotiaana.