kohta 30 ja ei ammattia saati työkokemusta:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
haluaisin olla lasten kanssa vielä kotona (kuopus vasta 2kk), mutta kiire hankkia ammatti ja työkokemusta painaa päälle!
Olen 27v, ollut yhteensä 4v kotiäitinä kahdessa pätkässä, sitä ennen opiskellut (keskeyttänyt opinnot).. loppuun asti suoritettuna vain lukio ja työkokemusta vain muutaman kesän hanttihiommista.. Ottaako kukaan näin vanhaa ja kokematonta edes töihin, saati parin vuoden päästä?

Johonkin p*skaduuniin varmasti pääset ilman kokemustakin. Minun tutut jotka eivät ole käyneet töissä saatikka opiskelleet ovat päässeet tyyliin hesen kassalle tai siivoojaksi ym.

Eli jos et nyrpistä nenääsi tuollaisille töille, niin et varmasti jää työttömäksi.

no jos valitset jonkun alan jolla pulaa tekijöistä niin kyllä ottavat. Suosittelen vaikka harkitsemaan lähihoitajaksi opiskelemista oppisopimuksella (saat siis palkkaa opiskelujen ajaltakin jo). Hoitajille riittää töitä kyllä.

kiirettä tekee just yhteiskunnan paine, just se että jos minä olen halunnut omistautua lapsilleni ja hoitaa kotona, on se ehkä työnantajien mielestä merkki työnteon pakoilusta tms. Rakastan olla kotona lasteni kanssa, mutta en saa rauhaa tältä paineelta.
Haaveilen varhaiskasvatuspuolen töistäkin tosin, ehkä siellä lasketaan äitiys enemmän kokemukseksi kuin haitaksi.
Mitähän sitä keksis kotona opiskella alaan liittyen..?

no sinäluot kyllä iohan itse tuon paineen. Mä oon 30v enkä oo ollut vierallaa töiossä päivääkään. toki koulun työharjoittelut. Multa tosin löytyy yks ammattitutkinto mutta ei sillä mitään tee! ei oo yleistä jatko-opintokelpoisuutta, eikä sen alan töistä paljoa käteen jää, lisäksi niitä ei ees oo täällä paikkakunnalla. Heh, joten opiskelen taas. harmittaa ku nuorempana ei opiskelu maistunut, mutta minkäs teet.. mä aion viel hakee amk:hon ja valmistua tekniikan alan insinööriksi.

Enkä mä tästä nyt niin ressiä ota, ehtiihän sitä töitä tekee.

Yhteistyössä