kohta 3v;n uhma. Neuvoja kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton äiti

Vieras
On siis ensimmäinen lapsi, ja on todella tempperamenttinen lapsi.
Saa paljon aikaa meiltä vanhemmilta, osaa leikkiä yksin ja keskittyä elokuvan katsomiseen. Erittäin hyvä syömään ja näin. Mutta tämä tottelemattomuus ja se kun jtn sanotaan niin huutaa takas että en ole hiljaa jnejne.

Uskon että on saanut vaikutteita serkkupojalta joka on 9vuotias ja paha adhd,
jolla ei ole sopivaa lääkitystä. Tällä lapsella ei ole kuria, saa soittaa suutansa ja paiskoa ovia jne. Meillä lapsi aika usein hoidossa tuolla, max.2 päivää viikossa hakevat tarhasta pariksi tunniksi. ( olen yh,ja vuorotyössä )

Kotona on alkanut toistamaan tätä samaa eli kun suuttuu huutaa takas, menee omaan huoneeseen paiskoo ovia , lista on loputon. Ei pysy oikein jäähyllä( mutta kyllä saan sen pysymään kun itse pidän häntä siinä.

Miten saan pojan uskomaan asiat, tuntuu että tämä serkku poika on todellinen esikuva hänelle (matkii kaikessa) meidän lapsi alkanut aina siellä ollessaan yht äkkiä muka näyttämään pipulia(kotona tai muualla ei ikinä näytä) joten uskon että tämä 9v opettaa hälle nämä jutut.

Pitääkö meidän lopettaa kyläily tuolla serkulla, minä vaihdan työpaikkaa??
Jos on tauko 2viikkoa että ei siellä käydä niin poika oppii "hyville" tavoille ja on oma itsensä, mutta kun on parituntia siellä niin on aivan mahdoton.
En halua syyttää tätä 9vuotiasta, ei ole hänen vika että on adhd, kuria varmaan äidillänsä vaikea pitää, enkä haluaisi katkasta sukulaissuhdetta,
mutta mitä hittoa teen??
Kaikki apu/neuvo tarpeen.

NO elä ainakaan syytä muita tuosta:) Meillä ihan samanluontoinen poika. On välistä tulta ja tappuraa, ja huutaa kuin susi:) Ja tuo teidän poika nyt vain on sellainen että ottaa mallia muista. Ihan yhtähyvin se voi ottaa sen mallin kerhosta, puistosta tai vaikka kaupasta. Vai ettekö käy niissä ollenkaan. Mun mielestä sä et voi alkaa tuolla rajoittamaan kaveraamista ja menoja. Ainoastaan puutut asiaan silloin kuin voit. Selität aina uudestaan ja uudestaan lapselle että tuo mitä tekee ei ole oikein tai ei ole mukavaa kuultavaa.

Kun lapset vain katsovat mallia muista. Jos nyt sen onnistut estämään, niin eskarissa tai koulussa viimeistään. Se mitä mun mielestä sinä voit tehdä, niin on selittää uudestaan ja taas uudestaan samoja asioita. Vaikka se lapsi ei aina kuuntelis. Kyllä se oppi pikkuhiljaa alkaa menemään perille.

NO elä ainakaan syytä muita tuosta:) Meillä ihan samanluontoinen poika. On välistä tulta ja tappuraa, ja huutaa kuin susi:) Ja tuo teidän poika nyt vain on sellainen että ottaa mallia muista. Ihan yhtähyvin se voi ottaa sen mallin kerhosta, puistosta tai vaikka kaupasta. Vai ettekö käy niissä ollenkaan. Mun mielestä sä et voi alkaa tuolla rajoittamaan kaveraamista ja menoja. Ainoastaan puutut asiaan silloin kuin voit. Selität aina uudestaan ja uudestaan lapselle että tuo mitä tekee ei ole oikein tai ei ole mukavaa kuultavaa.

Kun lapset vain katsovat mallia muista. Jos nyt sen onnistut estämään, niin eskarissa tai koulussa viimeistään. Se mitä mun mielestä sinä voit tehdä, niin on selittää uudestaan ja taas uudestaan samoja asioita. Vaikka se lapsi ei aina kuuntelis. Kyllä se oppi pikkuhiljaa alkaa menemään perille.

Sitä juuri, en haluaisi muita syyttää. Mutta on lapsi tarhassa, siellä kehuttu poikaa että opettaa muille ei saa kiroilla, älä heitä tavaroita on siellä hyvin käyttäytyvä. Kun ollaan muilla sukulaisilla joilla lapsia samanikäisiä tai pikkasen vanhempia, ei sielläkään matki muita ja huutele törkeyksiä jne.

Täällä missä käymme niin matkii joka jutun, huutaa homoa ja samperia. huutaa kun kysyy kysymyksen.
Monesti mietinkin että jos sanon että älä matki, käytös ei ole oikea,miltä serkkupojan äidistä tuntuu? Usein jos juomme kahvit keittiössä poikani on kaksin serkkupojankanssa niin kun jotain tapahtuu on se heti serkkupojan sanottua medän lapsen vika, tai yht äkkiä serkkupoika tulee sanoo et se sano mulle, yhtäkkiä kesken leikin haista vittu, tai tulee kertoo et meijän poika näytti pipulia. Ku tää meijän melkee 3vuotias riisuuki housut sillee että ähkienpuhkien että saa ne alas. :/

Ja ei en ole äiti joka sanoo meijän poika ei tee väärin, muut tekee. toki lapsi kokeilee jne, mutta aina vaan kun tuolla ollaan, muualla ja muiden kanssa on ihan normaali.

Yhteistyössä