Kohta 4-veen vaatteiden väri hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Miten lapsien on sopivaa pukeutua hautajaisiin?

Meillä kesällä 4-v täyttävä tyttö ja hautajaiset on parin viikon päästä. Mikä väri on sopiva?

Meillä olisi mustana se Marimekkon "peppi"-mekko, eli missä värikkäitä taskuja. Voiko sillä mennä, jos laittaa sinne alle vaikka valkoisen pitkähihaisen ja valkoiset sukkahousut?

Vai pitäisikö ostaa ennemmin joku yksivärinen tum. sin. tai harmaa tunika tms.

Vai löytääkö yksivärisenä mitään helposti?

Nomeillä on pojilla ollut valkoinen paita ja tummat housut ( sammarit tms.) lapsella voi hyvin olla valkoista. Toi mekkokin varmaan menee, mutta itse ehkä katsoisin jotain yksiväristä. Joku valkoinen paita ja päälle vaikka neuletakki, yksivärinen neutraali hame/housut.

Mutta ei sillä oikeasti ole niin väliä, siistit vaatteet.

[QUOTE="voi";28091749]Voi laittaa, lapsene i tarvitse olla pukeutunut mustaan kunhan on siisti, juhlava asu.[/QUOTE]

Näin mäkin ajattelisin. Ihan pikkuvauvana lapsi oli hautajaisissa kokovalkoisessa ja 1-vuotiaana vaaleassa pellavamekossa.

Meillä oli muksulla syksyllä useammissa hautajaisissa valko-vaaleanliilaraidallinen neulemekko ja alla valkoinen pitkähihainen ja valkoiset sukkikset. Kehuja sai, varsinkin vanhuksilta.
Itse pitäisin huolen vain, ettei nyt ihan riemunkirjavia vaatteita ole päällä ja sopivan juhlavat.

Meillä ei ole mitään yksiväristä, edes puolihametta. Kaikissa on joku kuva tai kuvio.

Tai on punainen villamekko, mutta se ei varmaan ole sopiva.

Täytyy yrittää löytää joku yksivärinen tunika, niin sitä voi sitten käyttää myöhemminkin.

Meillä on lapsilla muutenkin niin paljon mustaa ja tummaa, että hautajaisiin on löytyneet valmiiksi mustat tai lähes mustat vaatteet.

Viimeksi kaksivuotiaalle ei löytynyt mustaa paitaa, joten laitoimme me&i:n harmaan napitettavan mopsi-takin, jonka lapsi halusi riisua heti sisälle päästyään.

No meillä ei kohta kolmeen vuoteen ole ollut hautajaisia. Ja just rippijuhlia varten ostettiin tuo punainen villamekko. Ei tullut mieleen silloin, että hautajaiset tulisi samaan syssyyn. Eikä tänkään jälkeen ole ainakaan odotettavissa hautajaisia taas ihan hetkeen. Että jos löytäis sellaisen tunikan, mikä menis sitten arkikäytössä vähän värikkäämpien sukkahousujen kanssa kivasti.

No meillä ei kohta kolmeen vuoteen ole ollut hautajaisia. Ja just rippijuhlia varten ostettiin tuo punainen villamekko. Ei tullut mieleen silloin, että hautajaiset tulisi samaan syssyyn. Eikä tänkään jälkeen ole ainakaan odotettavissa hautajaisia taas ihan hetkeen. Että jos löytäis sellaisen tunikan, mikä menis sitten arkikäytössä vähän värikkäämpien sukkahousujen kanssa kivasti.

Joo, joku sellainen tarpeeksi juhlava vain. Oikeasti aika harva kiinnittää huomiota lasten vaatetukseen tuollaisessa tilanteessa, kunhan ei olla missään verkkareissa tms.

Mä en laittaisi sitä Marimekon vaatetta vaikka se musta onkin. Ostaisin jonkun yksi värisen tunikan (harmaa, lila tms.) ja siihen valkoiset sukkikset. Lasten ei tarvi olla mustissa vaan siisteissä neutraaleissa vaatteissa.

Ei lapsilla tarvitse olla tummia tai mustia vaatteita hautajaisissa. Punainen ei ehkä sovi, mutta mun mielestä tuo Marimekon mekko käy ihan hyvin tuohon tarkoitukseen vaikka onkin väriä taskuissa. Tuo mustiin pukeutuminen on jo vanhanaikaista ja aikuisillakin voi olla vähän väriä vaatteissa hautajaisissa nykyään. Eri asia sitten jos kuuluu johonkin körttiseuraan :).

[QUOTE="Misu";28091995]Ei lapsilla tarvitse olla tummia tai mustia vaatteita hautajaisissa. Punainen ei ehkä sovi, mutta mun mielestä tuo Marimekon mekko käy ihan hyvin tuohon tarkoitukseen vaikka onkin väriä taskuissa. Tuo mustiin pukeutuminen on jo vanhanaikaista ja aikuisillakin voi olla vähän väriä vaatteissa hautajaisissa nykyään. Eri asia sitten jos kuuluu johonkin körttiseuraan :).[/QUOTE]

etiketin tunteminen ja noudattaminen ei ole koskaan vanhanaikaista. Kyse ei ole mistään muotinäytöksestä.

[QUOTE="Misu";28091995]Ei lapsilla tarvitse olla tummia tai mustia vaatteita hautajaisissa. Punainen ei ehkä sovi, mutta mun mielestä tuo Marimekon mekko käy ihan hyvin tuohon tarkoitukseen vaikka onkin väriä taskuissa. Tuo mustiin pukeutuminen on jo vanhanaikaista ja aikuisillakin voi olla vähän väriä vaatteissa hautajaisissa nykyään. Eri asia sitten jos kuuluu johonkin körttiseuraan :).[/QUOTE]

Jos kyseessä on Marimekon Iloinen takki, niin minusta se ei kyllä ole hautajaisiin sopiva vaate, enemmin vaikka se punainen mekko.

Yhteistyössä