Kohta kalju

  • Viestiketjun aloittaja Papi
  • Ensimmäinen viesti
Papi
Apua, mulla lähtee ihan hirveesti hiuksia päästä, olen 49 v. lääkärin mielestä se kuuluu tähän ikään, mutta tietäiskö joku, onko olemassa mitään apukeinoja vaikkapa luontaistuotemarkkinoilla, jotka auttaisivat. Uskallankohan enää sävyttää tai värjätä hiuksiani ollenkaan.
 
Toveri
Heippa!

Minulla on samoja ongelmia ollut jo pitkään. Ennen niin vahvat hiukseni ovat harventuneen valtavasti. Juoksin lääkäristä toiseen eikä apua tullut. Sain sienilääkkeet, kortisoni lioksen ja NITZORAL sampoon ym.
Pitkäaikainen stressi on mielestäni minun hiustenlähdön syy. Aloin kokeilemaan NONI mehua (toukokuussa aloitin) ja ostin apteekistä PRIORIN hiusjuurien täsmäravinnetta (helmikuussa). Aloe Vera tuote on ehkä seuraava jota kokeilen. Kalliiksi tämä on vuosien mittaan tullut, mutta kaiken mahdollisen sitä hädässä kokeilee. Tiedän ettei hetkessä tapahdu mullistuksia. Odotan kuitenkin jospa apu tulisi, ettei enää lähtisi siinä määrin niinkuin tähän asti on lähtenyt.
Päässäni on jotain mönjää mikä ei lähde pois hilseshampoollakaan.
Tiedän hätäsi kun se sama on minullakin.
Kaikkea hyvää toivotan Sinulle!
Terv. Kohtalon toveri
 
Vajaatoimintainen vm-55
Papi; onko sinulta otettu kilpirauhaskokeet? Oma vajaatoimintani oireili ainoastaan hiustenlähdöllä.

Mikäon ""hirveesti""? Normaalisti hiuksia lähtee vuorokaudessa 50-100 kappaletta.
 
lena
Mulla lähtee ihan tajuttomasti hiuksia! Lavuaari on aamulla ihan mustanaan (harmaanaan) hiuksia. Hormonihoidon aloitin tammikuussa, mutta hiustenlähtöä on kyllä ollut jo pitkän aikaa, ilmeisesti vv ovat alkaneet jo aiemmin. (47v).
 
Magnesium
Itse aloitin syömään magnesiumia, koska liikun paljon ja huomasin että kynnet tulivat todella vahvoiksi ja pitkiksi. Sellaiset ne ei ole koskaan aiemmin olleet. Luulenpa että magnesium voisi vaikuttaa myös hiuksiin. Kokeile.
 
mona
Itse olen kärsinyt samoin hiustenlähdöstä jo kymmenen vuotta. Tänä aikana olen käyttänyt rahaa uskomattomat määrät ongelemaani. Saanut laserhoitoa ja käyttänyt sekä liuoksia, että sisäisesti käytettäviä lääkkeitä. Kävin hiuspohjan analyysissä kampaamossa, joka näitä suorittaa ja maksoin tietysti paljon. Saatiin selvillle kaikki mahdolliset vaivat talipunkeista bakteereihin ja kalkkikertymiin ja niitä sitten hoidettiin. Ei mitään vaikutusta. Kävin myös ihotautilääkärillä jne. Nyt 10 vuotta myöhemmin minulla on edelleen hiuksia saman verran kuin silloin kun ne alkoivat huolestuttavasti lähteä. Olen käyttänyt apteekista saatavaa Rogaine 20 mg liuosta päänahkaan. Yksi pullo maksaa n. 25 euroa ja riittää n. kuukudeksi. Luotan tähän! Uskon, että hiusten lähtöni on perinnöllistä, vaikka äidillänikin nyt 80 v. on edelleen vahva, kaunis tukka. Isäni puolelta olen kai perinyt tämän ikävän geenin. Voisit kokeilla.
 
Kipa
Tuolla aiemmin oli jo tuo kilpirauhasen liikatoiminta epäily, silloin meinaan hiukset lähtee. Nostapa kädet eteesi jos ne tärisevät niin siinä vielä yksi uusi oire. Kannattaa käydä testauttamassa (verikoe), että jos kyse on tästä saat asianmukaisen hoidon. Liikatoiminta vie lopulta todellisiin ongelmiin jos sitä ei hoideta. Kilpparijutut usein sotketaan vaihdevuosiin, koska oireet ovat samankaltaisia ja ne ajoittuvatkin usein vielä samoille vuosille tuohon viidenkympin pintaan. Itseasiassa hormoonijuttujahan nämä molemmat ovat.
 
lääke löytyy
Minulla oli sama juttu n. 2-3v. sitten olen 51v. Hormonikorvaushoito lääke on vaihdevuosivaivoihin, mutta kävin myös ihotautilääkärillä ja hän määräsi Biotisan 5mg 3:kken satsi sis. H-vitamiinia, hiusten lähtö liittyi vaihdevuosiin ,olen huomannut hiustenlähdön vähenevän. Itselläni oli paksut pitkät hiukset ja hiustenlähdön jälkeen oli n. puolet hiuksista jäljellä ja iho on myös kuivunut vaihdevuosivaivojen aikana.
 
lääke löytyy
Rogaine 20mg liuos, ihotautilääkäri kertoi, että kyseinen aine on sellainen, että sitä täytyy käyttää jatkuvasti jos käytön lopettaa niin ne hiukset mitkä on kasvanut hoidon aikana lähtee pois. itse en kyseistä ainetta halunnut
 
ohuet hiukset
Hei
Minulla on aina ollut ohuet hiukset. Viime keväänä hiuksia lähti huolestuttavasti. Olen käyttänyt nyt pari vuotta Viviscal-shampoota ja ostanut sitä Virosta, kun se on siellä halvempaa. Mitään tehoa en ole kyllä huomannut. Olen myös useita kuukausia syönyt VIVISCal-tabletteja, - kamalan kalliita -, mutta niidenkään vaikutusta en huomaa. Huijatusta varmaan koko homma, vaikka vetoavatkin ""lääketieteelisiin tutkimuksiin!
 
Kaljun tytär
Ei se ainakaan perinnöllistä ole kun sekä isä ja äiti olivat lopuksi kaljuja. Äidillä kilpirauhasvaivoja.
Olen 63 v ja minulla on lääkkeitä valtavasti, myös kilpirauhashäiriöitä, mutta tukka on paksua kuin hamppukasvia ja lisäksi värjään ja olen huolimaton ruokailuni suhteen.Syön joka päivä ruisleipää puolikkaan, vähän kalaa, vihanneksia ja juureksia, marjoja ja hedelmiä.Syön myös viiliä ja jogurttia, kaurapuuroa, aika yksinkertaista ruokaa. Alkoholia en käytä enkä tupakoi. Olettteko koskaan nähneet tupakoivalla vanhenevalla naisella paksuja hiuksia. Minä en ole vaan aina ovat harvahiuksisia olleet.
Hiuksien lähtemiseen on jokin syy ja ne kasvavat sisältäpäin. Sisälle se korjaava ainekin pitää saattaa, suuhun siis.

Miettikää mikä se omalla kohdalla voi olla. Naisella hiukset voivat tulla takaisin. Värjäyksestä se ei varmasti johdu, koska eihän väri sinne hiustuppeen mene. Värjäytyvä osa on kuollutta ainetta.
 
Tiina
BIOTISAN näissä on 2,5 mg biotiinia, ja saa apteekista ilman reseptiä, hintaa en muista, mutta vain 30 kpl/pakkaus
Markkinoija Oriola oy Reformikeskus, kun joku tuolla aiemmin kyseli. Oliko ne vahvemmat sitten reseptillä?
 
Elämä on kovaa
Moi En enää uskalla katsoa peiliin , enkä lavuaariin kun harjaan hiuksiani hiustenpesun jälkeen. Tätä on jatkunut jo vuoden. kaljut kohdat paistaa ennen niin vahvoista hiuksista. Pakkasella pääkin paleltuu, kun hiuksia niin vähän.
Olen kokeillut Viviscalin Hairpron Biotiinin, erilaisia shampoita hiustenlähtöön, Rogaineakin ostin, mutta tuntuu aika toivottomalta kun pitäisi jaktaa loputtomiin sen käyttöäm Nolemmilla vanhemmilla paksut hiukset vieläkin lähes kahdeksankymppisiä. Olen käynyt hiusanalyysit, Ja rahaa on palanut tuhansia euroja. Olen miettinyt syitä. Löytyis iso leikkaus pään aluella, Stressiä, masennusta, läheisten kuolemantapauksia, avioero viimeisen lapsen kotoa muutto, työpaineita, keliakia migreeni, niskavaivoja, VAIHDEVUODET ja hormoonihoito. Ei ole nykyään päänsärytöntä päivää. Olipas valitusta, mutta kyllä on KURJAA !!
 
Sisko
Hei,
minulla ei itselläni ole tuota hiusongelmaa. Vaikka niitä lähtee paljon, niin kuitenkin koko ajan kasvaa uutta. Mummollani ja äidilläni oli vahvat hiukset aina. Tietysti olen luopunut pitkistä hiuksista jo vuosia sitten, kun niiden hoitaminen ja kuivaaminen pesun jälkeen vei liikaa aikaa. Mutta ongelmani on minullakin: kun noita hikipuuskia on, niin hiuspohja hikoaa ja tukka rasvoittuu ja alkaa haisemaan pahalle parissa päivässä, eli pestä pitää usein. Se taas kuivattaa hiuksia ja jatkuvasti saa vaihdella pesuaineita tilanteen mukaan. Kuulin kampaajaltani viimeksi, että on olemassa joku luontaistuote, joka oli saanut jonkun harmaat hiukset uudelleen kukoistamaan. Hänelle oli kasvanut uudelleen pikkuhiljaa ruskeat hiukset sitä mukaa, kuin harmaat irtoilivat. Tämän aineen nimeä mietimme yhdessä ja hän lupasi ottaa sen selville, ehkä kuulen sen seuraavalla kerralla, kun leikkautan hiukseni. Kerron kyllä, jos saan selville. Mutta kysymyksessä on joku luontaistuote, jossa on jotain määrättyä hivenainetta. Reseptivapaa tuote siis.
 
Kerro minulle suoraan
Hei!

Kun saat tietoosi tämän luontaistuotten nimen voisitkso ystävällisesti laittaa miulle sähköpostiini viestin.
Ilmoittanet myöskin tällä palstalla sen tuotteen nimen. Paljon on naisiakin joilta lähtee hiuksia valtavasti.

Kiitän sinua etukäteen!

Sähköpostini on > verho99@suomi24.fi
 

Yhteistyössä