Kohta mulle kasvaa sarvet päähän ja musta tulee hirviö-äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
|O
Siis mie oon kohta niin korviani myöten täynnä teini-tyttöni (15v) käytöstä.

Mie ymmärrän, että pettymys on suuri, kun asiat ei meneet niinkun oli ajateltu, mutta kun se ei ole millään lailla minun syyni... vaikka tyttö niin nyt väittääkin ja minulle osoittaa mieltään paukuttelemalla ovia, tömistelemällä rappusissa tosi ärsyttävällä tavalla, kieltäytymällä kaikesta yhteisestä puuhasta, mököttämällä, huutamalla kaikki vähäiset sanomansa sanat, huudattamalla musiikkia huoneessaan niin että kanssa-asujat (naapurihuoneen pojat) eivät viihdy omassa huoneessaan, kiusaamalla pikkusisariaan, härnäämällä... jne, jne.
Ja tämä kaikki siksi, että tytön "loma" kummilassa peruuntui kummitädin ja hänen lapsensa sairastuttua.

Torstai-illasta asti tuo tyttö on tuota mielenosoitustaan pitänyt, ja nyt mie vaan sanon, että jos tuo ei kohta laannu normaalille tasolleen tuo tyttö, niin mulle kasvaa sarvet päähän ja punainen, nuolikärkinen häntä persaukseen ja mie alan yhtä hirviömäiseksi.
Siis minkä ihmeen mie sille voin, että joku sairastuu :o
Tytön mukaan mie oon varmaan postimyynnistä tilannut 2 kpl kunnon flunssia kummilleen ja hänen tytölleen... ja siinä kaupanpäälisenä varmaan myös itselleni, sillä eilisen aikana miekin sairastuin räkätautiin - ihan kun tässä ei muutenkin ois kurja olo.

voi kunnon teinimeininkiä!

pettymys on arvattavan suuri, mutta kun se on elämänlaki että niitä pettymyksiä on opittava sietämään, mutta ehkä se on juuri sitä ihmisenä kasvamista

itse kärvistelen myös karvaan pettymyksen kanssa, tänään olisi 30 v. ammattiinvalmistumisjuhla jota olin järjestämässä ja nyt olen possutaudissa kotona ... kirvelee sekä pettymys että tauti

Ne on niin suurilla tunteilla käyviä nuo teinit. Hyvällä päällä ollessaan leijuvat pilvissä ja rakastavat koko maailmaa (äidistä hämmentävää tämäkin välillä) ja pahalla päällä koko maailma on vastaan.
Meillä tätä on eletty jo muutama vuosi, ei ole aika päässyt tulemaan pitkäksi. Enkä ole oppinut ennakkoimaan mikä laukaisee pilvilinnan tai myrskyn.

Nostappa tytön ovi pois saranoiltaan, loppuu se paiskominen. Takaisin saa sen vasta kun osaa käyttäytyä. Luulisi rauhoittuvan piankin kun pikkusisaret pääsevät tonkimaan hänen tavaroitaaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
totuus tulee päin naamaa, lisää odotettavissa tuon lapsilauman kanssa tulevaisuudessa

:D
Ei tuo nyt ihan salamana kirkkaalta taivaalta iskenyt... onhan mulla jo yks teini päässyt tuon pahimman iän yli niinsanotusti... kolkuttelee kohta jo aikuisuuden ovella.
Ja hei, mie oon itsekin ollut tuonikäinen ja kokenut pettymyksiä... kyllä mie tiedän, miltä ne tuntuu... mutta mie en vaan silloin osannut ajatella, että miltä ne mielenilmaukset vanhemmista tuntuu.
Nyt mie tiiän senkin - eli oppia ikä kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Nostappa tytön ovi pois saranoiltaan, loppuu se paiskominen. Takaisin saa sen vasta kun osaa käyttäytyä. Luulisi rauhoittuvan piankin kun pikkusisaret pääsevät tonkimaan hänen tavaroitaaan.

juu, teeppä näin, ovi vaan pois :D mää olin kans teininä ihan kamala, oikein nolottaa kun muistelee :whistle:

Yritäppä järjestää laatuaikaa tyttös kanssa. menkää vaikka kahvilaan tai leffaan. Kummasti se äititytär liitto siitä korjaantuu. Mulla esikoinen on kohta 13v ja osaa kanssa mieltään osoittaa,mutta sitten olen sen raahanut kävelylle meren ääreen ja juteltu asiat selviksi ja käyty kahvilla /teellä kera herkkupullien. Tehnyt ihan hyvää meille molemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Yritäppä järjestää laatuaikaa tyttös kanssa. menkää vaikka kahvilaan tai leffaan. Kummasti se äititytär liitto siitä korjaantuu. Mulla esikoinen on kohta 13v ja osaa kanssa mieltään osoittaa,mutta sitten olen sen raahanut kävelylle meren ääreen ja juteltu asiat selviksi ja käyty kahvilla /teellä kera herkkupullien. Tehnyt ihan hyvää meille molemmille.

Mie ehdotin tytölle kaupunkireissua kun kuulin, että sovittu juttu peruuntui - ei kelvannut, vaan tyttö valitsi tuon oikuttelun. Siispä ei myöskään tule kaupunkireissua nyt.
Kyllä tuo tuosta taas kunhan pettymys laantuu, niin tulee ihan kiva tyttö... ja sit ennemminkin palkitsen hyvän (siis ihmismäisen) käytöksen jollain shoppailureissulla tai leffa-illalla ja hampparilla.

Niin ja ei se tyttö oman huoneensa ovea paisko - huone on yläkerrassa ja mie en sitä niinkään edes reagoi... mutta nää alakerran väli-ovet ja ulko-ovi... mutta ihan kun pienemmätkin mie oon aina vaan käännyttänyt tytön ovelta takaisin laittamaan oven kiinni niinkun se kuuluu - ja se on kyllä toiminut ihan sanomisella.

Itsekin kirjoittelin eilen ongelmista 13-vuotiaan teinitytön kanssa. Meilläkin on elämä yhtä kiukkua, huutoa, raivoa ... tämmöistä ollut 2-3 vuotta jo ja koko ajan pahenee. Välillä tuntuu että tästä ei voi selvitä koko perhe tervejärkisenä mutta voipi olla että parin vuoden päästä voi jo hiukan hymyillenkin muistella näitä myrskyisiä aikoja vaikkakaan tällä hetkellä ei paljon naurata.

Säästä mua! Anna mun tuudittautua harhaluuloon, että tytöt on kilttejä ja rauhallisia teinejä. Kun noita naisenalkuja on neljä siunaantunut ja ensimmäiset naismaisuudet näemmä ilmaantuvat jo alkuvuosiana. Mun pitäis saada valtiolta tukea, kun nää tulee teini ikään. Ajatelkaa sitä menkka-ajan hormonimyrskyä. Mähän tarvin terapiaa siinä vaiheessa. oikeesti.

:D sinä olet lordin naisversio ;) kyllä 4 murkun kanssa on välillä oleminen mutta en kaipaa toisaalta 2v uhmaakaan kun sitä saa kuunnella ja katella 10h 5pv viikossa. Kummasti sitä kasvaa itekkin lasten mukana. Voimia taistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Säästä mua! Anna mun tuudittautua harhaluuloon, että tytöt on kilttejä ja rauhallisia teinejä. Kun noita naisenalkuja on neljä siunaantunut ja ensimmäiset naismaisuudet näemmä ilmaantuvat jo alkuvuosiana. Mun pitäis saada valtiolta tukea, kun nää tulee teini ikään. Ajatelkaa sitä menkka-ajan hormonimyrskyä. Mähän tarvin terapiaa siinä vaiheessa. oikeesti.
Äläs nyt piruja maalaa seinille :D Mä aina ajattelen, että jos minun äitini on selvinnyt minun teiniajoista niin kyllä minäkin ne hoidan ne omien tyttöjen kanssa. Meillä on jo yhdet menkka-ajan myrskyt alkaneet, eikä ne ole kummoset. Asian kun pohjustaa hyvin niin se ei tuota ongelmia. Täytyy muistaa että ne menkat kun tuppaa ärsyttämään puolet elämästä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

tämä oli aivan loistava neuvo :D :flower:

Äläs nyt piruja maalaa seinille :D Mä aina ajattelen, että jos minun äitini on selvinnyt minun teiniajoista niin kyllä minäkin ne hoidan ne omien tyttöjen kanssa. Meillä on jo yhdet menkka-ajan myrskyt alkaneet, eikä ne ole kummoset. Asian kun pohjustaa hyvin niin se ei tuota ongelmia. Täytyy muistaa että ne menkat kun tuppaa ärsyttämään puolet elämästä ;)

Joo. Meidän 5-vuotias tietää jo mikä on jälkivuoto. Oli pakko perustella, miksen päässy uimaan kesällä....Ja terveyssiteisiinkin ovat jo perehtyneet hiukkasen.

Joo. Meidän 5-vuotias tietää jo mikä on jälkivuoto. Oli pakko perustella, miksen päässy uimaan kesällä....Ja terveyssiteisiinkin ovat jo perehtyneet hiukkasen.

:D Sullahan on jo hyvä pohjustus. Helppo teini taival tiedossa :D

Meidän 13-vuotias oli vauvana ja pienenä aivan uskomattoman rauhallinen, kiltti ja ihana lapsi. Meillä ei ole koskaan ollut hänen kanssaa mitään uhmaikää. Mutta nyt murkkuna näköjään ottaakin sitten kaikki irti eli on aivan mahdoton. Toinen tyttö taas oli pienenä hankalampi ja uhmaakin löytyi ja hän taason nyt 15-vuotiaana suht rauhallinen murkkuikäinen. Olen kuullut että jos lapsena on kiltti ja rauhallinen niin murkkuikä on yhtä taistelua ja taas päinvastoin. Ainakin meidän perheessä tämä on mennyt just näin.

Yhteistyössä