Kohtalontovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _Sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

_Sara

Uusi jäsen
05.07.2011
4
0
1
Elikkäis hain nyt kevään yhteishaussa ammattikorkeaan opiskelemaan kätilöksi. Opiskelupaikkaa ei tällä kertaa tullut, mutta oli niiiiiiin lähellä että ehdottomasti haen ensi vuonna uudestaan. Koulutukseltani olen lähihoitaja, valmistunut 2011.

Onko muita samassa tilanteessa olevia tai olleita?
Auttaisiko jos korottaisin muutamia tutkintotodistuksen arvosanoja (mikäli korottaminen on mahdollista)?

Kätilön työ on kuitenkin se mitä haluan tulevaisuudessa ehdottomasti tehdä :)

Ei kai niitä numeroita voi korottaa, tai siis sun tarvis päästä takaisin koulun kirjoille eli hakea uudelleen samaan kouluun... Onkohan kukaan edes koskaan tehnyt niin, että hakee seuraavan syksynä samaan kouluun samaa linjaa opiskelemaan, mistä edellisenä keväänä on valmistunut :)

Pääseekö nykyään enää sisälle niin, että opintojen jo alettua soittaa koululle ja kysyy? Itse olen päässyt sillä lailla 2 kertaa opiskelemaan, opistoon vuonna 1996 ja amkiin v. 2001.

Pääseekö nykyään enää sisälle niin, että opintojen jo alettua soittaa koululle ja kysyy? Itse olen päässyt sillä lailla 2 kertaa opiskelemaan, opistoon vuonna 1996 ja amkiin v. 2001.

Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Ainakin toisen asteen koulutukseen on täällä päässyt viime tipassa. Usein vapautuu vielä viime metreilläkin peruutuspaikkoja, koulun intressi saada luokat täyteen, korvausta saadaan mm. oppilasmäärän mukaan.

Jos oli kovin lähellä, niin sullahan on vielä hyvät mahdollisuudet päästä varasijalta sisään. Opiskelen kätilöksi ja muistaakseni meidän luokalta (19 henkilöä) jopa 4 pääsi varasijalta sisään.

Saako udella mihin amkiin hait? Millaiset oli pääsykokeet? Jos pääsykokeisiin kuului kirjallinen osuus, niin sitähän on helppo ensi vuonna petrata.

En tiiä riittääkö tuo varasija millä oon kouluun pääsyyn. Siellä ilmeisesti niin monta hakijaa varasijoillakin tasapisteissä tai tosi lähekkäin..Josko ensi vuonna sitten! :) Hain Ouluun. Pääsykoe oli opettajan haastattelu, kesti n.20 min. Haastattelu perustui etukäteistehtävään, joka oli portfolio mx 4-6 sivua pitkä.

Minun ystäväni on opiskelemassa sairaanhoitajaksi nyt ja korottaa samalla edellisen tutkinnon numeroita. Hänelläkin oli todella pienestä kiinni, ettei päässyt kätilöksi opiskelemaan. Mitä parempi keskiarvo, sitä enemmän pisteitä. Eikö vain.

[QUOTE="_Sara";24126666]Saako udella, että mihin amkiin pääsit ja mikä ala oli kyseessä?[/QUOTE]

Pääsin Haaga-Heliaan, tosin ihan silloiseen Heliaan ja suoritin matkailun opintoja, valmistuinkin aikanaa. Kyse oli aikuispuolesta ja mulla oli tuo pohjatutkinto, mistä sai hyväksilukuja.

Opistoa taas ei enää ole olemassa (se "muuttui" Laureaksi, opistotutkinnot korvautuivat kaikki amk-tutkinnolla) ja kyse oli ravintolaesimieslinjasta.

Yhteistyössä